Imię: Tharugur
Nazwisko: Brak
Rasa: (Hobgoblin + człowiek) = 1/4 ork, 1/4 goblin, 1/2 człowiek.
Pseudonim: Thar
Charakter: Chaotyczny neutralny przechodzący w chaotyczny dobry. Buntownik/Wolny duch. Czyni to, co pozostaje w zgodzie z jego sumieniem, nie zwracając uwagi na oczekiwania innych. Podąża własnymi ścieżkami. Stosuje się do własnego kodeksu moralnego, który – nie zawsze pozostaje w zgodzie z oczekiwaniami społecznymi. Poddaje się kaprysom. Jest indywidualistą w każdym calu. Ceni swą wolność osobistą.
Wiek: 34
Towarzysz: Koń.
Majątek + nieruchomości: Brak. 300 sztuk złota.
Historia: Zdrajca.
Syn hobgoblina i ludzkiej niewolnicy, narodzony i wychowany w świecie, gdzie był po prostu kolejnym z miotu, a jedli tylko ci, którzy potrafili używać pięści. Dorastał w hobgoblińskim plemieniu, gdzie konflikty i hierarchię ustalała walka. Dzieciństwo tam spędzone wykształciło w nim umiejętności walki wręcz i bronią białą. W tamtym czasie także, ze względu na jego większy intelekt zajmował się także alchemią (sławne goblinie zdolności ku temu przedmiotowi).
Wszystko zmieniło się podczas ataku ludzi na jego plemię. Gdy wymordowano większość jego pobratymców, zwyciężył jego gobliński instynkt - chciał ratować się ucieczką. Udałoby mu się to, gdyby nie obecność maga z Gildii Magów, wspomagającego atakujących - Oriona. Thar stał się początkowo jego niewolnikiem, teraz, po wyzwoleniu stał się osobą wykonującą dla niego zadania, takie jak zdobycie potrzebnych składników (np. poprzez zabijanie istot, z których takowe składniki pochodziły). [Orion nie ufał Łakom].
Orion wyznawał zasadę, że nie ma nic lepszego niż wyszkolony pomocnik.
Pierwszym warunkiem, który musiał spełniać Thar była nauka magii nicości - dzięki temu zebrane składniki nie mogły się zepsuć w trakcie podróży.
Po czasie, zaczął nauczać go podstaw innych rzemiosł, a szczególnie rozwijał jego talent do alchemii.
Thar zezwala na ograniczenie swojej wolności ze względu na chęć nauki i zafascynowanie cywilizowanym światem. Dodatkowo, przed ucieczką zniechęca żywiołak ziemi, strzegący Oriona, który początkowo pilnował Thar'a na wyprawach.
Znienawidzony przez swoich braci przez zdradę, nielubiany przez ludzi/elfy/inne "pozytywne" istoty za swoje pochodzenie. Zawieszony pomiędzy dwoma światami, nie mogąc tak naprawdę należeć do żadnego z nich.
Umiejętności:
Potrafi czytać i pisać.
Dobrze posługuje się bronią biała - najlepiej drzewcową [włócznią].
Dobra pamięć.
Alchemia - poziom zaawansowany.
Magia nicości - poziom średnio zaawansowany.
Wady:
Niska umiejętność obsługi broni dystansowych.
Bardzo złe kontakty z pobratymcami.
Nie jest specjalnie zwinny.
Słaby talent do języków.
Siłą nie dorównuje orkowi, inteligencją - człowiekowi. Jego atutem jest goblinia przebiegłość (cwaniakowatość - jak źle to brzmi).
Specyfikacje: Brak
Zawód: Najemnik Gildii Magów/Wędrowiec.
Ekwipunek: Włócznia, długa na sześć stóp ze wzmocnionym grotem, solidny stalowy nóż, torba z potrzebnym wędrowcowi szpejem, prowiantem na trzy dni (suszone mięso, przy oszczędnym racjonowaniu - powinno starczyć na cztery) i dwie pełne bukłaki wody.
Wygląd: 180 cm, 75 kg, szara skóra. Umięśniony, pokryty bliznami. Lekki zarost (bardziej szczecina), brak włosów.
Ubranie: Materiałowe spodnie, wełniana koszula, na niej skórzany pancerz. Pancerz przecina gruby, skórzany pas, na nim zawieszone są woreczki, głównie z ziołami i innymi składnikami, i solidny, stalowy nóż (a także dwie mikstury leczenia). Wysokie, wzmocnione buty, skórzane rękawice. Dodatkowo ciężki płaszcz z kapturem.