Temat edytowany przez Kuba1001 - 19 stycznia 2019, 23:40
Kuba1001 pisze:
Chyba skądś je już kojarzę...
Degant321 pisze:
Piechota:
Zbrojni Stalowego Słońca z pikami
Pod względem opancerzenia to są twoi standardowi Zbrojni, jednak w przeciwieństwie do swoich towarzyszy ci zostali wyposażeni w piki, a co za tym idzie służą jako jednostka do walki z wrogą kawalerią.
Jak wszystkie jednostki Cesarstwa, pod względem jakości, zbrojni z pikami są jedynie solidni i nie posiadają niczego szczególnego co można by o nich powiedzieć.
Kawaleria:
Kawalerzyści Stalowego Słońca
Co tu dużo mówić, solidna ciężka jazda służąca do obracania w perzynę wrażych formacji impetem swej szarży. Duża część tej formacji składa się z szlachciców 3,4 lub nawet 5 rzędu i szlacheckich bękartów, czyli osób które nie mają żadnych szans odziedziczenia czegokolwiek. Wyposażeni są w pancerz płytowy, lancę, tarczę oraz miecz półtora-ręczny.
Cesarscy Rajtarzy
Konni Strzelcy i nieodzowni towarzysze ciężkiej jazdy. Przybycie rajtarów na flankę wroga często gęsto oznacza jedno, mianowicie to że tuż za nimi na pewno jadą już Kawalerzyści gotowi wjechać w przerzedzone szeregi wroga. W przeciwieństwie do do ciężkiej jazdy tutaj głównie służą ludzie wywodzący się z chłopów.
Czarna Gwardia Cesarska
Elitarna jednostka która zawsze towarzyszy Imperatorowi, czy to na sali balowej czy też na polu bitwy. Gwardziści są wyśmienitymi wojami którzy to mogą służyć w roli ciężkiej piechoty i jazdy. Ale z powodu tego że Cesarz na pieszo walczyć nie będzie jeśli nie jest to potrzebne więc najczęściej spełniają rolę kawalerii. Gwardia składa się z najlepszych żołnierzy wybranych przez samego Imperatora.
Flota:
Imperialny Okręt Wojenny "Trójka"
Imperium Karkoo od lat zawsze musiało walczyć o swoje, czy to z orkami czy z Caratem czy może ze własna szlachtą ale zagrożeń z morza nigdy nie było zbyt wiele. Dlatego też flota Imperialna jest zawsze była raczej mała, prawie że nie istniejąca. To jednak nie oznacza że statki tej floty są złe a wręcz przeciwnie, bo główne statki używane przez imperium, tak zwane Trójki, od ilości ich głównych masztów, to solidne wyroby, jak w sumie większość rzeczy które Karkoo posiada. Ich głównym problemami jest to że są tylko solidne, na tle innych statków Trójki są po prostu średnie.
Cesarski Statek Transportowy "Jedynka"
Główny typ statku używany przez mieszkańców Imperium do przewożenia towarów drogą wodną do odległych państw. Wojsko Imperialne czasami także używa tych statków do transportu żołnierzy, chociaż wtedy zazwyczaj te statki są wtedy odpowiednio modyfikowane, w końcu żołnierz workiem mąki nie jest. Statek może przewieźć około 50 żołnierzy.
Jednostki dystansowe:
Cesarscy Arkebuzer
Arkebuzerzy są jedną z najbardziej podstawowych jednostek Cesarstwa, nie było by bitwy w ostatnich latach gdzie nie dało się usłyszeć charakterystycznego okrzyku Cesarskich Sierżantów wydających rozkaz "PIERWSZY RZĄD OGNIA". Arkebuzerzy często towarzyszom Pikinierom w walce przeciwko wrażej kawalerii.
Cesarscy Zwiadowcy
Dobry rekonesans jest często rzeczą która sprawia że bitwa jest albo wygrana lub przegrana, wojsko Cesarskie dobrze to rozumie i dlatego stworzyło jednostkę do tego wytrenowaną. Zwiadowcy Cesarscy są jednymi z najbardziej elitarnych żołnierzy w Cesarskiej armii, chociaż nikt by tego nie powiedział patrząc na ich ekwipunek który to na myśl bardziej przynosi Orzełki niżeli Gwardię Cesarską. Jednak to są tylko pozory ponieważ ich pracą jest przeprowadzenie zwiadu, w czym są dobrzy, nie walka. Większość Zwiadowców dawniej była Łowcami z poszczególnych wiosek którzy się to zaciągnęli do woja.
Fortyfikacje:
Wilcze Doły
Wykopana w ziemi dziura w które umieszczono naostrzone pale. Jest to najtańsza możliwa fortyfikacja ale także jedno razowa, znaczy można wygrzebać trupa z dołu i wymienić pal ale trzeba wydać taki rozkaz inżynierom.
Fort
Standardowa budowla obronna, niewielka ale w miarę szybka do zbudowania. Nie posiada zbytnich walorów obronnych przeciwko wielkim armiom, ale działa świetnie przeciwko niewielkim grupom których celem są walki podjazdowe. Forty często są budowane na nowo zdobytych terytoriach.
Zamek Cesarski
Zamki budowane na Imperialną modłę mają to do siebie że są stosunkowo niewielkie jeśli chodzi o powierzchnię którą zajmują, wyglądają dość niegroźnie na pierwszy rzut oka oraz mają mury dobrej grubości. Są także znane z tego że jak wróg zdoła przebić się prze pierwszą bramę to za nią znajdą się jeszcze około 10, a przed każdą łucznicy mają cie jak na widelcu.
Mur Cesarski
Mur zbudowany na linii Imperium/Złe Ziemie jest jednym z największych cudów architektury obronnej tego świata, jednakże ten mur nie musi być jedynym. Imperium ma tendencje do zachowywania dokładnej dokumentacji na temat ...... wszystkiego. Od spisów zapisów historycznych (Chociaż te mogą zawierać trochę propagandy Imperialnej) aż po takie rzeczy jak kto, gdzie i kiedy kupił jabłko. W Imperialnych archiwach można znaleźć dokładne zapisy z budowy tego muru, postęp prac z dnia na dzień, listę materiałów użytych do jego konstrukcji oraz oczywiście schematów tego muru..... a tych jest dokładnie
kopia na kopii.
Inne
Cesarski Inżynier
Oto herosi o których się nie śpiewa pieśni, ludzie bez których nie byłoby muru, Inżynierowie z Cesarskiego Korpusu Inżynieryjnego. Członkowie tej gałęzi Cesarskiej armii odpowiadają za budowę, konserwację oraz badania nad Fortyfikacjami oraz Machinami wojennymi. Posiadanie Inżyniera w armii sprawia że koszt produkcji machin i budowli jest zmniejszony, jednak trzeba inżyniera do tej pracy przydzielić a wtedy się go..... "traci" bo po skończonej robocie będzie bardzo zajęty konserwacją i naprawą tego do czego został przydzielony. Inżynierów można także przydzielić do badań na nowymi typami fortyfikacji, dział, machin oblężniczych itp. by sprawić by te były skuteczniejsze. Są także wymagani do napraw lub wymieniania jednorazowych fortyfikacji.
Beżowe Pasy
Są sytuacje kiedy armia nie jest zdolna pokonać wroga na standardowe sposoby, kiedy cena wysłania dużej armii, by ta załatwiła sprawę, jest zbyt wysoka, wtedy się wzywa Beżowe Pasy. Ta formacja jest mniej znana niż reszta jednostek służących w Cesarskiej Armii, głównie dlatego że misje na które są wysyłane wiążą się z dużą dozą dyskrecji oraz subtelność, plus są oni tajną jednostką o której wiedzą jedynie wysoko postawieni Oficerowie w Armii, Cesarz oraz garstka najbardziej zaufanych Szlachciców. Żołnierze w tej jednostce, są najlepiej wyposażonymi, wytrenowanymi i zdyscyplinowanymi ludźmi w całej armii. Rekrutacja ludzi do Beżowych Pasów jest bardzo selektywna, tylko ci z największym potencjałem mogą dołączyć, ale rekrutów się wybiera że wszystkich sfer społeczeństwa. W Beżowych Pasach służą szlachcice i plebejusze ramię w ramie, a jakiekolwiek zgrzyty które mogłyby wyniknąć z tego są czyszczone katorgą którą jest trening. W przeciwieństwie do innych jednostek, oddziały tu służące potrafią walczyć na dystans oraz wręcz. Ich rutyna treningowa zawiera takie dyscypliny jak: Infiltracja, Walka Partyzancka, Walka przeciwko magom itp. Oczywiście z tych powodów powołanie Beżowych Pasów jest cholernie drogie, nie mówiąc już o tym czy w ogóle uda się znaleźć osobę zdolną wypełnić taką rolę.
Kuba1001 pisze:
Mur Cesarski jest wpisany, ale niewyceniony. Usuną go lub wycenię, gdy odpowiesz mi na jedno pytanie: To ma być ten mur na granicy ze Złymi Ziemiami i Zielonoskórymi czy osobna jednostka, którą można wybudować w innym miejscu, a tylko na tamtym murze jest inspirowana?
Poza tym wyceniłem inżynierów, ale nie licz, że będą zmniejszać cenę machin czy fortyfikacji czy coś w tym guście, tutaj takie cuda nie przechodzą, jak w PBF'ie CC4.
Co do reszty zastrzeżeń brak, wszystko wycenione.