Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)

Avatar Wizados
Moderator
Wrzód giermek to akurat za**bisty pomysł :v
Wyobraźcie sobie...

Bezimienny zmierzał w stronę trolla... Bestia utkwiła wzrok w bohaterze gotowa zaatakować w każdym momencie... Wrzód kroczył odważnie za bohaterem próbując nie pogubić złomu który pozostał po martwych przeciwnikach bohatera...

Epickość...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Wizados pisze:
Wrzód giermek to akurat za**bisty pomysł :v
Wyobraźcie sobie...

Bezimienny zmierzał w stronę trolla... Bestia utkwiła wzrok w bohaterze gotowa zaatakować w każdym momencie... Wrzód kroczył odważnie za bohaterem próbując nie pogubić złomu który pozostał po martwych przeciwnikach bohatera...

Epickość...


..ickość..ickość...


+1 xD

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados, to mi przypomniało trochę Jaffara z Risena 2 - tego małego sku*wysyna, który mógł biegać z bohaterem i zbierać złom, łącznie z oprawianiem zwierząt.
...ale nie.

Eem, Voldek, nie wiem o czym Ty pie**olisz. Omyłkowo podmieniłem jeden plik i nie mam skryptu spania. I miałeś mi go zapodać jakoś w środę.
Co do limitu - to jest niewykonalne, musiałbym zmienić silnik Gothica. Na to nie pozwalają żadne narzędzia.

...

...no dooobra, jest niby LeGo i Ikarus, ale po pierwsze - nie ogarniam ich za cholerę, a po drugie - to jest de facto jedynie imitacja grzebania w silniku i też wszystkiego zmienić się nie da.

Avatar
Voldek
Nie wiem, kiedy mi się uda ci to podesłać więc może Ktos inny ci go da jeśli to bardzo blokuje pracę nad modem

Avatar chupacabra001
Moderator
Jakoś tak bardzo to nie, ale wiesz... Nie można tego tak zostawić, mimo wszystko skrypt spania jest potrzebny.

A - chyba, że chcemy coś zmienić w skrypcie spania, no to wtedy zdecydowanie mi sie przyda. Nie znam na pamięć wszystkich funkcji, choćby ich nazw.

Avatar
Voldek
A tak w ogóle, to co już udalo ci się zdziałać?

Avatar Wizados
Moderator
Kuźwa mać...
To dał już ci ktoś ten skrypt spania czy nie?
Weś ktoś powiedz jak to może wyglądać i gdzie to może być to aż sam poszukam...

Avatar chupacabra001
Moderator
Spoko, już Voldek dał.

I co do pytania Voldka - poza tym napojem? Nic. Dalej czekam na listę chrząszcza, bo my tu debatujemy, rzucamy pomysłami, ale co ostatecznie ma być dodane a co nie, jest zależne od jego decyzji.

Hm, w sumie mogę się jeszcze pobawić w alternatywne tekstury, zaprezentować je i ewentualnie niektóre dodać.
Kurde, jak ja dawno w 2D nie robiłem...

PS: Co powiecie na nowego goblina?

Zdjęcie użytkownika chupacabra001 w temacie Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)

Gdyby ta tekstura nie była aż tak nieczytelna, można by było dodać jeszcze jakieś drobne elementy opancerzenia, dla jeszcze innego typu.

Specyfikacja tego osobnika: Absolutny brak pancerza, marne 100 HP oraz 110 siły + miecz 30 obrażeń. Widzi na 2x większy dystans niż zwykły goblin, trzeba 2x mniej czekać by go sprowokować do ataku, goni 6x dłużej i potrafi pływać. Ciekawostka: 2880 zręczności.

Avatar Wizados
Moderator
Goblin wygląda spoko. Tylko na hui mu tyle zręczności .-. ?

A tak btw Czupa... To dało by się zrobić coś takiego jak morale? Bo normalnie taki kopacz będzie spierdzielał przed tym kto ma wyższy level a gdyby tak zrobić że im więcej innych ludzi do pomocy to... No nie ucieka :v ? Tylko jak zaczną dostawiać wpierdul...
Choć pewnie nawet jeśli by się dało to sporo pierdzielenia by z tym było a trochę mocniejsza postać bez problemu poskłada takiego kopacza więc trzeba by było zwiększyć damage kopaczy ._.
Lepiej coś takiego by wyglądało przy strażnikach... Ale pierdzielenia by z tym było pewnie :v

Avatar chupacabra001
Moderator
Zręczność? Cóż, taka ciekawostka. Tak samo jak chrząszcz ma w cholerę odporności na ogień. Ten parametr nic nie zmienia i tak.

Morale... Uuumm... Jest sporo plików ze sztuczną inteligencją, jest co szukać, ale nigdy się z nimi nie bawiłem... Więc marne szanse, by mi sie udało coś wykombinować. Ale zajrzę i dam znać w razie czego.

Avatar chupacabra001
Moderator
Właśnie dokończyłem to, co zaproponowałem jakiś czas temu. To znaczy:

1) Podział broni na sieczną, obuchową i obuchowo-sieczną
2) Sieczna ma największe obrażenia i najmniejsze wymagania - obuchowa na odwrót. Obuchowo-sieczna (no na chłopski rozum!) to coś pomiędzy i ma dwa rodzaje obrażeń - połowa z nich to obuchy, a drugie pół to ostrza. Np topór zadaje 80 obrażeń, czyli 40 obuchowych i 40 siecznych.
3) Wszystkie pancerze są znacznie bardziej odporne na ostrza niż na obuchy.

To oznacza, że broń sieczna sprawdza się idealnie na słabo opancerzone cele, obuchowa z kolei traci znacznie mniej obrażeń waląc w np Gomeza. I akurat w przypadku Gomeza jest to 60 obrażeń różnicy. (85 na sieczną, 25 na obuchową)

I nie ma chlastania zbroi płytowej!

Avatar KingsMax
Dodaj do tego to, że szaty maga są podatne bardziej na broń sieczną niż obuchową. Zbroje lekkie podobnie.
Natomiast takie pośrednie mogłyby mieć bardzo podobne względem siebie.

Avatar chupacabra001
Moderator
Uuumm...
Najpierw zadajmy sobie pytanie, co lepiej złagodzi uderzenie młotem - szata, czy zbroja? : p

Szaty i bez tego mają chÜjowe właściwości jeśli chodzi o ochronę przed bronią sieczną.
Hm... Takie portki kopacza musiałyby dostać baaardzo solidnego nerfa. Zrównać ich odporność na broń sieczną z obuchem.

Czyli z 10 zrobi się 3, z 15 zrobi się 5...
I to ma w sumie ręce i nogi, spodnie dupy nie uratują przed dobrze naostrzoną klingą :v Musiałaby być baaardzo dobrze wygarbowana skóra - taka to jo, szablę zatrzyma.

Avatar
RhobarIII
Co do tekstur, może mała zmiana kolorystyczna w pancerzu pełzacza, żeby nie był brązowy tylko taki jakby szary? W swoim Gothicu też tak zrobiłem i wyszło mi tak:
i.imgur.com/R1rN2tF.jpg
I jeszcze zrobiłem takie fajniejsze ubranie dla magów ognia, zaczerwieniłem szatę Vatrasa, choć to pewnie nic wielkiego i nie każdemu może to przypaść do gustu
i.imgur.com/RgofUl6.jpg
Jeszcze taka mała sugestia żeby przerobić nieco kolorystycznie strój magnatów na przypominający nieco strój naszych polskich magnatów, taki miły dodatek. Może coś podobnego do tych?:
i.imgur.com/GPhGyzV.jpg
i.imgur.com/cGv7q3u.jpg
A tu jeszcze jedna teksturka która mogłaby posłużyć jako easter egg:
i.imgur.com/Tusk3Jh.jpg

Avatar chupacabra001
Moderator
Hmm, szary pełzacz? Spróbujmy.

Avatar chupacabra001
Moderator
Aaa... Pancerzu pełzacza : D A ja samego robala przerobiłem... Tak żeby mroczniejszy był, w końcu w ciemnej rzyci mieszka...

Zdjęcie użytkownika chupacabra001 w temacie Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)

Ale oczywiście i pancerz byłby tak samo przerobiony.

Avatar
RhobarIII
Zarąbistyyyyy :O

Avatar Wizados
Moderator
Skąd ten pomysł na czarnego jak najgłębsza czeluść odbytu szatana pełzacza ;-; ?
Gościowi chyba chodziło o to żeby zmienić kolorystykę armora z płytek pełzaczy a nie same pełzacze które mają tak jasno szare płyty a armor jest kuźwa brązowy .-.

Avatar KingsMax
Akurat materiał lepiej łagodzi obuch od metalu. :P

Avatar chupacabra001
Moderator
Wizados no... Kamuflaż! ;-;
Poza tym wiem, że chodziło o zbroję. Napisałem wyżej, żem nie doczytał ;_;

King - więc owiń sobie łeb turbanem, a ja Cie pie**olnę młotkiem. Potem powtórka w hełmie garnczkowym.

Avatar
Konto usunięte
Przydałaby mu się taka terapia

Avatar KingsMax
Wiesz z czego jest wiele kamizelek kuloodpornych? Z bawełny! Jednocześnie te kamizelki nie najlepiej sobie radzą z ostrzami.

Avatar darcus
Moderator
Magowie i tak pewnie swoje szaty pozaklinali, żeby dawały lepszą ochronę.

Avatar Wizados
Moderator
Wyobraźcie sobie szaty działające jak amelinum...
Bjutiful...

Avatar
RhobarIII
KingsMax pisze:
Wiesz z czego jest wiele kamizelek kuloodpornych? Z bawełny! Jednocześnie te kamizelki nie najlepiej sobie radzą z ostrzami.


Obecnie bawełna rzadko pojawia się w kamizelkach kuloodpornych, używa się teraz kevlaru.

Avatar KingsMax
Jednakże przed wykorzystaniem kevlaru, korzystało się z bawełny.

Avatar
RhobarIII
Ale teraz się bawełny nie używa bo kevlar jest lepszy i kevlar jest miłością, kevlar jest życiem.

Avatar KingsMax
Przede wszystkim tańszy.
STOP! KONIEC OFFTOPA!

Avatar
RhobarIII
Obrońca sprawiedliwości się znalazł :v

Avatar chupacabra001
Moderator
Ani kevlar ani bawełna nie chronią przed
1) Klingą, fakt, ale do cholery gdzie Ty masz bawełnę w Gothicu? :>
2) Amunicją pełnopłaszczową.
3) Bronią obuchową.

Nieco zamortyzuje, ale dalej można śmiało połamać kości.
Toż w fizyce nic nie ginie, energia kinetyczna nie wyparuje.

Aha! I nie wiem czy wiesz, ale oba te materiały (tzn miękkie kamizelki kuloodporne) nie odbijają pocisku, tylko są to materiały sprężyste i chronią w taki sposób, że ciężko je przebić tradycyjną amunicją półpłaszczową. Czyli - możesz dostać serię prosto w klatę, ale i tak zginiesz. Czemu? Bo się udusisz z powodu ogromnego nacisku na płuca.
Albo przynajmniej stracisz przytomność.

Aha - taka kamizelka też nie poradzi sobie z bełtem czy strzałą. Marne szanse.
Jedynymi słusznymi kamizelkami są tak zwane kamizelki twarde, wzmacniane ceramicznymi płytkami. I to już może chronić przed obuchem, taka płyta ceramiczna przyjmuje na siebie ogromną część energii, ale przy tym pęka.
Dlatego nie używa się stali - nie tylko z powodu masy.

Avatar
Voldek
Czupa, a pamiętasz o co cię prosiłem w ramach zapłaty za moją drobną pomoc? (Naturalnie jak mam ci coś jeszcze znaleźć to mów)

Avatar chupacabra001
Moderator
Dwie wersje modyfikacji - z Twoimi pomysłami i bez nich. Dobrze kojarzę?

Avatar darcus
Moderator
O, to to i ja poprę.

Avatar
Voldek
Tak, dobrze. Więc, czegoś ci potrzeba?

Avatar chupacabra001
Moderator
Darcus, co konkretnie?

Voldek... A na czym się znasz? Bo widzisz, jeśli mam Cię non stop trzymać za rączkę to projekt na tym straci ;_;
To nawet nie muszą być jakieś wielce skomplikowane rzeczy, w sumie to i jakaś prosta grafika może się zdać.

Avatar Wizados
Moderator
Wiecie co? Chyba zacznę ogarniać tutoriale do spacera...
Jak się uda to będę mógł wam edytować świat bo jak paczę to to nie jest takie trudne...
Tylko te edycje wyglądały by tak że zapełniałbym puste miejsca jakimiś pierdołami typu kamienie, deski i inne śmieci :v
I już wiem dlaczego mi spacer wywalał po 5 minutach... Coś chyba nie wypakowywałem plików map pierw... Czy coś...

Tylko niczego nie obiecuję bo jak znam siebie to dostanę podczas edytowania ku*wicy i wywalę kompa przez okno :v

Czy już Czupa zabrał się za edytowanie .-. ?

Avatar chupacabra001
Moderator
A jaką masz wersję spacera?
I nie, nie edytowałem jeszcze świata poza próbą przypisania skryptu.

Avatar Wizados
Moderator
Spacer z poziomu właściwości mówi mi że ma wersję 1.0.0.1
A to jakaś duża różnica jaka wersja :v ?
Edit: Spacer z poziomu spacera mówi że ma wersję 1.41 :/

Avatar Wizados
Moderator
Spacer działa jak natura chciała. To znaczy tylko działa bo w robienie czegokolwiek zajmuje fhui dużo czasu...
Ale umiem już dodawać i umiejscawiać na mapie te Voby czy jak kto woli obiekty typu deski, krzaczki i inne sraczki :v

Avatar Wizados
Moderator
A i jeszcze takie pytanie Czupa... Czy tamten abdejt naprawia coś takiego jak jakieś problemy przy kopiowaniu voba który oryginalnie był na świcie i wstawianiu go :v ?
Gdzieś na YT słyszałem że były z tym jakieś problemy tak samo jak z nadpisywaniem mapy bo tysz coś ponoć nie działało...

Avatar chupacabra001
Moderator
Nie wiem.
Z kopiowaniem vobów nigdy problemów nie miałem, z kolei co do nadpisywania... Ja bym dmuchał na zimne i nie nadpisywał.

Avatar Wizados
Moderator
Już wiem co jest nie tak gdy nadpisujesz zena w wersji skompilowanej... No robi się większy... I większy... I potem dziwne rzeczy się dzieją...

Avatar
Voldek
Ogólnie to mogę ci pomopc w tym szukaniu, bo nie za bardzo się znam. Z ciekawości - ktoś rozpisałby mi krok po kroku, jak dla idioty, jak zamienić teksturę danej istoty/zbroi?

Avatar chupacabra001
Moderator
No właśnie, więc szukaj skryptu reakcji na obrażenia dla zwierząt.

Co do tej tekstury...

1) Będzie Ci potrzebne GMDK i GoMan
2) Wchodzisz GoManem w _Work/Data/Textures i szukasz tekstury zbroi lub stworka.
3) Zauważ, że mają one na końcu dopisek _V0, _V1, itp. To jest wersja tekstury. Jeśli czegoś takiego nie ma (wersję mają tylko zbroje, stworki i ludzie), to trzeba po prostu podmienić teksturę.
4) Możesz teraz albo przerobić teksturę (eksportuj ją GoManem do jakiegoś normalnego formatu) albo stworzyć własną na podstawie informacji, gdzie co jest (by stworek nie miał twarzy na dupie)
5) Jeśli masz już nową teksturę, to zapisz wersję w formacie .tga gdziekolwiek w folderze Textures (poza folderem _Compiled!), a w _Compiled wersję w formacie .tex dopisując do końca nazwy -C

Czyli tga wygląda tak:
GomezToCh_V1.tga

A wersja .tex (ta co wędruje do _Compiled) tak:
GomezToCh_V1-C.tex

Następnie skrypt. Jeśli nadpisałeś teksturę to nic nie musisz robić, ale jeśliś wstawił nową wersję...
_Work/Data/Scripts/Content/Items/Armor.d

Do edycji takich plików polecam Notepad++, ale zwykły notatnik też styknie.

Ctrl+F i szukasz pancerza.
W skrypcie jest taki parametr:

visual_skin = 0;

Czyli wersja tekstury. 0 oznacza użycie V0, 2 - V2, itp.

A co do stworków:

_Work/Data/Scripts/Content/AI/Monster

I szukasz pliku z interesującym Cię stworzeniem.

Szukasz takiej funkcji, podaję na przykładzie pełzacza-wojownika (pozostałe różnią się tylko nazwą funkcji)


func void Set_MinecrawlerWarrior_Visuals()
{
Mdl_SetVisual (self, "Crawler.mds");
// Body-Mesh Body-Tex Skin-Color Head-MMS Head-Tex Teeth-Tex ARMOR
Mdl_SetVisualBody (self, "Cr2_Body", 1, DEFAULT, "", DEFAULT, DEFAULT, -1);
};


Ogólnie w notatniku będzie to bardziej czytelne... W każdym razie pod komentarzem, frazą "Body-Tex" oryginalnie jest napisane DEFAULT (domyślny, czyli V0). W przykładzie wyżej zamieniłem to na 1, więc widzisz mniej więcej gdzie to jest.

W razie pytań śmiało.

Avatar Wizados
Moderator
Innymi słowy srania się z tym jest co niemiara :v

Avatar darcus
Moderator
Jak ja to robiłem wystarczyło GoManem podmienić teksturę, wszystko.

Avatar chupacabra001
Moderator
Darcus. Ja tu nie opisuję podmiany, tylko dodania nowej wersji, by były obie. Np ścierwojad i ścierwojad złocisty jednocześnie.

Wizados, nie. Opis tego jest długi, ale roboty niewiele, nie licząc tworzenia tekstury.

Avatar
Voldek
Hej, a co z hełmami? No i czy dalby ktoś radę zrobić szatę z kapturem? (ale z odsłoniętą twarzą, nie jak u poszukiwacza)

Avatar Wizados
Moderator
Jeśli masz jak robić w 3D to problemu ze zrobieniem kaptura być nie powinno... Gorzej z dodaniem go do gry...
I jeszcze lepiej jeśli chcesz go przyczepić do szaty maga :v

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel: Chrzaszcz_Trzcinowy
Grupa posiada 2369 postów, 54 tematów i 49 członków

Opcje grupy Gothic- foru...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Gothic- forum na temat serii jednej z najlepszych