Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)

Avatar chupacabra001
Moderator
Hm.
Kaptur jako hełm ssie.
Ale można zrobić na podstawie szaty poszukiwacza z G2. Tylko zainstaluj Voldku G2MDK i wyciągnij z G2 pliki .asc tej szaty, teksturę i .3ds. Które to pliki - modele i asc znajdziesz na podstawie skryptu szaty poszukiwacza (też plik armor.d, ta sama lokacja co w G1). A teksturę musisz znaleźć GoManem :>
...tylko będzie trzeba wykombinować jeszcze brak możliwości założenia hełmu gdy ma się szatę z kapturem.


A ogólnie to hełmy można zrobić, peeewnie. I to takie feste.

Avatar
RhobarIII
Ktoś jeszcze poza moją rodziną używa słowa "feste"? Łał.

Avatar chupacabra001
Moderator
Dość popularne słowo na Kaszubach.

Avatar
RhobarIII
Ja też z okolic Kaszub.

Avatar
Voldek
Zrobię tak, gdy tylko znów przeinstaluję Gothica 2, bo póki co mam tam rózne mody i boję się, że to będzie kolidować
BTW., mam parę pytań
1. Jak dodać nową zbroję do gry? Nie mówię o nowym modelu, lecz chciałbym po prostu np. zbroję najemnika w innym kolorze, przy czym żeby zwykła została. No i co trzeba zmienić, by NPC nosił ową zbroję?
2. Jak zrobić nowego potwora? Chcę tak jak w punkcie wyżej tylko zmienić mu teksturę i rozmiar, do tego staty (ale to chyba dałbym radę) no i miejsce gdzie się spawni (chciałbym zrobić orkowe dzieci i kobiety :D)

Avatar
RhobarIII
Voldek pisze:
Zrobię tak, gdy tylko znów przeinstaluję Gothica 2, bo póki co mam tam rózne mody i boję się, że to będzie kolidować
BTW., mam parę pytań
1. Jak dodać nową zbroję do gry? Nie mówię o nowym modelu, lecz chciałbym po prostu np. zbroję najemnika w innym kolorze, przy czym żeby zwykła została. No i co trzeba zmienić, by NPC nosił ową zbroję?
2. Jak zrobić nowego potwora? Chcę tak jak w punkcie wyżej tylko zmienić mu teksturę i rozmiar, do tego staty (ale to chyba dałbym radę) no i miejsce gdzie się spawni (chciałbym zrobić orkowe dzieci i kobiety :D)


Nowe zbroje/potwory robisz bawiąc się w skryptach. Wstawiasz je do gry i ustawiasz przez spacera. Dokładniej ci tego nie opiszę, bo tego nigdy nie robiłem. I raczej nie zamierzam pchać się w modding Gothica.

Avatar chupacabra001
Moderator
Eee nie musisz przeinstalowywać, bo pliki modów są w paczkach.

Co do pytań:

1) No to po prostu robisz nową wersję, tak jak opisałem wyżej ._. I na podstawie nowej wersji piszesz nowy skrypt zbroi i ustawiasz w skrypcie NPC że ma taką zbroje nosić.

2) Normalnie ; _ ; Wzoruj się na istniejących skryptach. Odnośnie tektur nie będe w kółko pisać tego samego.

Co do skalowania modelu stworka/NPC:

Mdl_SetModelScale(self, 0.9, 0.9, 0.9);

Liczby w nawiasach odpowiadają kolejno osiom X (szerokość), Y (wysokość), Z (grubość).

1 = 100%, normalny model, czyli można w sumie nie dodawać tej linijki.
0.9 (ważne: kropka, a nie przecinek) = 90%, wzięte ze skryptu młodego kretoszczura.

Itd.

Avatar
RhobarIII
Mam jeszcze jedną sugestię: Dało by się naprawić tą kratę nad kopcem rudy?

Avatar chupacabra001
Moderator
1) tę
2) Co z nią nie tak?


Aha, jeszcze co do dodania tego nowego stworka już po stworzeniu skryptu.

Wchodzisz w startup.d (_Work/Data/Scripts/Content/story) i tam dodajesz odpowiednie linijki

Wld_InsertNpc (INSTANCE NPC/MOBA,"NAZWA WAYPOINTA");

Nazwa waypointa koniecznie w cudzysłowach.
Oczywiście jeśli nie znasz waypointów, to możesz dodać je w spacerze i nazwać samemu.

Avatar
RhobarIII
Jesteśmy przy kopcu
Patrzymy do góry.
Nie ma widoku na maga , nie widać nic oprócz odbitego obrazu kopca który się tak jakby rozmazuje, ogólnie fatalnie to wygląda.
No lepiej tego opisać nie umiem, ale coś by się zrobić przydało.

Avatar chupacabra001
Moderator
uno momento, sprawdzę to.

Avatar chupacabra001
Moderator
Faktycznie - w grze widać tylko rudę i rozsmarowany łeb Bezimiennego. W spacerze natomiast jest to po prostu czarna rzyć Szatana.

Jutro popróbuję, póki co:
OCODFLGATELI-C.TEX - zanotuję sobie nazwe tekstury. Przeczesałem całe folder _Compiled by dziada znaleźć. Kto ten folder widział, ten wie o co chodzi.

PS: Ogólnie to mam dwie teorie - albo to model kraty, albo pfx-y (mówiąc po polsku - efekty błyszczenia nad rudą) coś zje**ły. Spróbuję najpierw oteksturować model kraty na nowo, jeśli to nic nie da to wywalę / przesunę pfx-y.

Avatar
Voldek
Dobra, no to dzisiaj trzeba będzie pokombinować z tymi monstrami. I zbrojami. A może z tym kopcem rudy specjalnie zrobili, że ten rozmazany widok to efekt pola magicznego rudy?
Zaś co do kaptura... Nie wiem co ma znaczyć ten uśmiech na końcu wypowiedzi Czupy. To ma być coś w stylu: "Chcesz to se szukaj Voldek, powodzenia żebyś znalazł chociaż jedną z tych rzeczy bo to w ch*j trudne"?

Avatar chupacabra001
Moderator
Niee, to nic trudnego. Tylko czasochłonne.

Strzałka w dół -> Enter -> W dół -> Enter itp

Albo ogarniesz po nazwie

Co do kopca - obie moje teorie były chybione. Wina leży w modelu świata.
Domyślam się, co dokładnie odwaliły Piranie - zrobili dziurę w całym modelu. Błąd nowicjusza ._. Bo właśnie takie poje**ne rzeczy się dzieją gdy się zrobi dziurę w modelu, a nie wymodeluje "na około".

Próbowałem zasłonić to jakąś blachą, ale... Ona znikała. Dodawałem w spacerze, znikała w grze. Dafuq.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Em.. mam pomysł...

Da się dać że będzie ileśtam% szans że po śmierci będzie "krzyk Wilhelma"?

Avatar chupacabra001
Moderator
Bez Ikarusa? Nie.

Avatar
Voldek
Małe pytanko: Gdzie znajdę skrypty odpowiedzialne za to, jaką zbroję noszą dani NPC?

Avatar Wizados
Moderator
Gothic > _Work > Data > Scripts > Content > Story > NPC
Tam masz opis każdego npc i wszystko co ze sobą targa...

Avatar chupacabra001
Moderator
Tylko lepiej nie grzeb samemu w skryptach, jeśli nie znasz składni języka C...

Avatar
Voldek
Dobra, jeszcze odnośnie zbroi...
Edytowałem pancerz najemnika (ciężki) i to co zrobiłem zamieniłem na format tga i tex. Do texa dopisałem na końcu -C, V0 zmieniłem na V1. Potem w pliku "Armor" skopiowałem skrypt zbroi najemnika, zmieniłem nazwę, staty, kod, a w visual_skin 0 na 1. Później odpalam Gothic starter_moda, zaznaczam opcję reparse scripts... No i dupa. Gra się nie włącza, za to uruchamia się Zspy, po chwili pojawia się Acces Violation lub coś w stylu "unexpected file end". Czasem jest jeszcze intro Pyranha Bytes. Chyba, że coś zje**łem w dodawaniu pliku TGA. No ale dałem go jak kazałeś do folderu "TEXTURES". Chociaż coś mi nie pasuje, bo oprócz niego są tam tylko foldery _Compiled i DESKTOP.

Avatar chupacabra001
Moderator
Ale panie no, pokaż mi ten skrypt. Jasnowidzem nie jestem :v

I to musi być w skrypcie, gdyby to była robota tekstury to miałbyś zbroje z kamienia, a gdyby to była wina modelu / animacji to by wywalało błąd dopiero przy probie wyświetlania obiektu.

Avatar
Voldek
Ogólnie to wczoraj usunąłem jeszcze plik tga i tex, a potem znowu je dodałem do odpowiednich folderów... I zgadnijcie, co? Działa ._. W skrypcie nic nie zmieniałem
BTW., Czupa, jak zrobić własnego moda? W sensie, żeby odpalało się go przez Gothic startera, miał swoje zapisy i tak dalej... Bo używanie tego Mod_Startera wku*wia mnie niemożebnie, a to się nie włączy, a to się zatnie, a to uruchomi w oknie, lub włączy się Zspy w tle :/

Avatar Wizados
Moderator
Ty... A wiesz że zSpy możesz wyłączyć?
W gothic starter mod masz coś takiego jak zSpy messages które możesz wyłączyć albo zwiększyć ich częstotliwość bo czemu by nie .-. ?

Avatar chupacabra001
Moderator
WIzados, a na ch*j go wyłączać, skoro ZSpy to jedyny mądry program który pokaże Ci co spie**oliłeś? ._.
ZSpy to najlepszy przyjaciel skryptera, jego trzeba szanować!

Voldek, błąd. Paczkę z modem robisz tylko i wyłącznie wtedy kiedy wszystko jest gotowe. (ale na przyszłość - o ile mnie pamięć nie myli robi się to za pomogą GothicVDFS + tworzysz nowy plik konfiguracyjny .ini)
I tak musisz kompilować skrypty mod_starterem, więc nie wiem coś Ty chciał osiągnąć...

Avatar
Voldek
Co nie zmienia faktu, że nie musiałbym ciągle włączać Gothica przez mod startera no i mógłbym grać bez danych elementów w razie czego

Avatar chupacabra001
Moderator
Co?
Jeśli chcesz cokolwiek skryptowego dodać, to MUSISZ kompilować skrypty albo Gothic Starterem, albo kompilatorem Szatana, czyli Spacerem.
Z kolei jeśli tylko podmieniasz model lub teksturę, to po jaką pałę używasz startera, jak możesz go odpalić normalnie? ._.

Avatar KingsMax
Ty jesteś doświadczonym modderem, on z kolei nowicjuszem, więc nie dziw się jego błędom.
W sumie pomógłbym wam w modowaniu Gothica, ale słaby jestem z niemieckiego.

Avatar Wizados
Moderator
Nie wiem gdzie ci tam potrzebny Niemiecki...
Wszystko masz tam napisane w ingliszu panie moder który nawet nie próbował sprawdzać co i jak :v

Avatar chupacabra001
Moderator
Niech przynajmniej nie wymyśla jakichś dziwnych teorii, że niby da się kompilować skrypty poprzez samą paczkę z modem.

Avatar KingsMax
No, nie próbowałem. :P
Jak mogę pomóc, ale proszę o zajęcie dla żółtodzioba...

Avatar
Voldek
Miałem na myśli to, czy da się zrobić to jako osobny mod, żebym mógł to zrobić zwykłym starterem, a nie mod starterem. Chociaż, w sumie to już wszystko mi działa, więc nevermind

Avatar chupacabra001
Moderator
I tworzyć paczkę z modem za każdym razem jak coś dodasz? -.-

Avatar
Voldek
Też prawda, lekko żmudne by to było

Avatar Wizados
Moderator
Jako że pewnie wielu z was myślało że ten temat jest już martwy (nie) to postanowiłem że wrzucę 3 skriny przedstawiające efekty edycji świata gothica...

Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)
Na tym skrinie widać zadupie przed starą kopalnią. Namioty zostały przesunięte i wypełnione workami i innymi pierdołami. Dodani zostali strażnicy i 2 budy + kuchnia pod wieżą.

Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)
Tu widać kopaczy siedzących przy ognisku (robal się na nich napalił jak jasna cholera). W tle widać budę w której siedzi Gabe czyli ten pajac co ma sprzedawać sztylety... O ile Czupa je zrobi...

Zdjęcie użytkownika Wizados w temacie Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)
Ci sami kopacze tyle że za dnia...

Swoją drogą ogarnięcie jak zrobić tak żeby ci kretyni posadzili dupy przy ognisku zajęło mi 2 dni... Więc macie to docenić.

Edit: Nikt się nie zastanawiał czemu krata wysuwa się z litej skały .-. ?

Avatar chupacabra001
Moderator
"Nikt się nie zastanawiał czemu krata wysuwa się z litej skały .-. ?"

To je Gothic, panie. Tu się dzieją rzeczy co się fizjologom nie śniły.

I dobra robota. Za sztylety się pomału zabieram. Muszę sobie tylko przypomnieć, jak szedł warunek widoczności postaci.

Avatar chupacabra001
Moderator
Panowie, zrobiłem TICK TOCKa.

Dla ciemniejszych: To jest skrypt (funkcja, w normalnym programowaniu: Timer), który powtarza się co jakiś czas, np co sekundę, albo co 20 milisekund, itp.

Można nim wykombinować regenerację many/hp, a także takie bajery jak trucizna i powolne schodzenie życia.

Jednakże regeneracja 1hp/sekundę wydaje się być zbyt OP, więc jeśli macie pomysł na jakieś konkrety, z chęcią poczytam.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Co do tego zegara.. tego już nie było? No np. efekt podpalenia/zamorzenia był czasowy. Mniejsza, może wygodniej robić na swoim. A co do regeneracji... po co? Potiony raczej się ładuje do oporu, a mało też ich nie jest. Ale.. jak wolicie.

Avatar KingsMax
Ja jestem przeciw regeneracji... ale przydałoby się npc'tom dać regeneracje po zostaniu znokautowanymi...

Avatar darcus
Moderator
Regenerację można dać, ale np. jako efekt amuletu, albo mikstury.

Avatar KingsMax
darcus pisze:
Regenerację można dać, ale np. jako efekt amuletu, albo mikstury.

Byłoby wtedy za łatwo...

Avatar darcus
Moderator
Za łatwo to by było jakby się regenerowało po 5 HP na sekundę. My tu mówimy o dwadzieścia razy wolniejszej regeneracji.

Avatar KingsMax
I tak za łatwo...

Avatar darcus
Moderator
Nikt ci nie każe instalować tego moda.

Avatar KingsMax
Jak ja kocham ludzi, którzy na negatywną opinię o czymś, zaraz wyskakują z takimi tekstami...

Avatar chupacabra001
Moderator
Spokój, ku*wa.

Regeneracja może być:
1) Tylko i wyłącznie efektem jedzenia [czyli zamiast leczenia z bomby 10 hp, regeneruje 1 hp/sek]. Coś podobnego było w Risenie 2.
2) Efektem skilla co kosztuje w ch*j PN i ma jakieś specjalne wymagania [coś jak w G3]. Może również działać tylko w jakichś okolicznościach, ale to by było trudne w wykonaniu.

Poza tym jeśli Ci za łatwo, to zawsze można podnieść staty wszystkim stworom i większości ludzi ; > Jeśli durny topielec Cię zatłucze na 2 strzały to uwierz mi, taka regeneracja 1 hp/sekundę wiele nie da.

Avatar Wizados
Moderator
Pomysł na stopniowe regenerowanie hp po wypiciu mikstury jest zarąbisty.

A co itemów i skillów regenerujących 1hp na sekundę... Gdyby dać możliwość zdobycia/wyuczenia się skilla na jakimś późniejszym etapie gry to prawie by się tego nie czuło bo na którymś tam levelu mamy już te 100 parę punktów hp więc czekanie minuty na odnowienie się hp nie było by wcale op.

Avatar
RhobarIII
A gdyby tak niektóre jedzenie / potiony przywracały nie punkty hp, a określony procent? Wszystkie raczej nie, bo wtedy gra byłaby aż za łatwa, ale gdyby tak te rzadsze zmodyfikować? Można też dodać trochę, tak mi się zdaje.

Avatar chupacabra001
Moderator
Hm, dobre! Jutro sprawdzę z tym procentem, spróbuję zrobić. Mam pomysł, ale nie wiem czy wypali.

Myślałem jeszcze o np amulecie, który by stopniowo (dość powoli) leczył i zarazem zjadał manę w stosunku 1:1. Co sądzicie?

Wizados - co poziom jest dodawane 12hp do początkowych 40tu. Więc majac 20 poziom mamy 280hp (bez bonusów), więc całkowita regeneracja by trwała prawie 5 minut.

Avatar darcus
Moderator
Ciekawy pomysł z tym amuletem. Można by też dodać takiego skilla, ale tylko dla maga.

Avatar Wizados
Moderator
Dla maga mogła by być regeneracja many...
I miała by ona więcej sensu bo trudniej mieć w G1 100 many niż 100 hp zwłaszcza że samą maną nikogo nie pokonamy... Dlatego i tak parę pierwszych leveli pójdzie w siłę .-.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel: Chrzaszcz_Trzcinowy
Grupa posiada 2369 postów, 54 tematów i 49 członków

Opcje grupy Gothic- foru...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Gothic- forum na temat serii jednej z najlepszych