Modyfikacja Uzupełniająca (łatka)

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Hmmm... No nie wiem.

Obawiam się że nieco mogą wpłynąć na klimat..

Tak samo np. Tarcze.

A to z tymi nożami chodziło mi, żeby jakiś śmieszek nie chodził i nie mordował wszystkich pojedynczych ludzi. Np. Myśliwych, strażników świątynnych..

Avatar darcus
Moderator
Nie wiem Chrząszczu, co ci nie pasuje. Hełmy i tarcze byłyby spoko.

Avatar chupacabra001
Moderator
Nie nie nie, nowych animacji robić nie będę, w rzyć mnie cmoknijta.

Chrząszczu, a co powiesz na umiejętność pozwalającą na skrytobójstwo? : 3 Możliwe do nauki jedynie dla strażnika, najemnika lub straży świątynnej

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
No.. to niech będzie.

Avatar darcus
Moderator
A nie da się dodać tarczy jako elementu uzbrojenia wiszącego na ręce, bez nowych animacji?

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
To się nie sprawdzi przy byciu zielonym.

A tak to wygląda całkiem spoko.

Avatar Wizados
Moderator
Z tą wiszącą na ręce tarczą też chyba było by trzeba edytować animacje... Chyba że da się ją jakoś przyczepić to do danego punktu i wtedy samo by się zrobiło... Czy coś...
A hełmy też nie są złym pomysłem... Tylko że jak sobie przypomnę hełmy z Mhrocznych tajemnic które wyglądały jak wnętrze sracza...

Avatar chupacabra001
Moderator
Darcus, ja Ci za chwilę dam 4000 linijek skryptu animacji człowieka i znajdziesz mi tam linijkę odpowiedzialną za przyczepienie czegoś do ręki. Ok?

Wizados - moje hełmy będą majestatyczne!

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Pomyślałem... i mam werdykt:

Hełmy i Tarcze dodamy.

ALE!

Będą rzadkie i mało który NPC będzie je miał, bo... wypali mi oczy jak cały stary obóz będzie latał z tarczami i hełmami...

W Kolonii nie ma żadnego człowieka który zajmuje się wytwarzaniem takich bajerów, wiec będą tylko do znalezienia.

Nie żebym się czepiał.. ale przejrzałeś te 4000 linijek i znalazłeś to z przyczepieniem hełmu do głowy?

Avatar chupacabra001
Moderator
Nie, ale hełmy już są. Wystarczy zmienić jedną linijkę w skrypcie przedmiotu, by z normalnej zbroi stał się hełmem.

Co do tarcz - nie, ku*wa, nie będzie ; _ ;

Aha, co do NPC - spoko, bo o ile dobrze pamiętam, to są problemy z hełmami u NPC.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Nie będzie tarcz... w sumie... TAK!!!!!

Hełmy.. dobra a ile tego i jakie będą?

Avatar chupacabra001
Moderator
Ależ ile chcesz, szefie...; p Ja tu tylko robie.

Avatar KingsMax
Kojarzycie tą beczkę w starym obozie? Może by zrobić z niej działającą kryjówkę na wrzoda.
No wiecie, wrzód jest z tyłu, a ty chowasz się do beczki i masz spokój. :D
I przydałoby się naprawić jeden bug. Mówię o tym:
Zabijasz kogoś i chowasz się w chacie. Wszyscy stoją przed chatą czekając aż wyjdziesz, ale idziesz spać, a jak wstaniesz to wszyscy zapomnieli o morderstwie.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Znalazłem zepsuty dialog! Niektórzy strażnicy świątynni zapytani "kto tu rządzi?" odpowiedzą kwestię beziego (tzn, jego głosem jego pytanie) "Kim są Guru?" naprawisz to Krzysztofie?

Avatar Wizados
Moderator
Yyy... On za bardzo chyba nawet nie ma jak tego naprawić bo to nasi POLSCY tłumacze zjeb*li to podczas tłumaczenia więc nie ma alternatywnej wersji tego tekstu więc jedyne co może zrobić to usunąć dźwięk :I
Czy coś...

Avatar
RhobarIII
Wizados pisze:
Yyy... On za bardzo chyba nawet nie ma jak tego naprawić bo to nasi POLSCY tłumacze zjeb*li to podczas tłumaczenia więc nie ma alternatywnej wersji tego tekstu więc jedyne co może zrobić to usunąć dźwięk :I
Czy coś...


Niektórzy strażnicy tak mówią, a więc dialogi wszystkie są.

Avatar chupacabra001
Moderator
Chrzaszcz_Trzcinowy pisze:
naprawisz to Krzysztofie?

Jawohl. Zanotuj to gdzieś sobie.

Avatar chupacabra001
Moderator
Tak sobie myślę.
Co byście powiedzieli na bonusy setowe? Zalążek czegoś takiego był w G2NK, ale myślałem nad takimi rzeczami jak np set myśliwego zwiększającego obrażenia zadawane zwierzynie.
Jakiś łuk, skórzany pancerz, nóż do patroszenia.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
No ok.

Ja natomiast mam pomysły na hełmy:

Jako że hełmy to dla mnie taki... kolejny amulet ochrony prze XYZ do zakładania, to pomyślałem że mogły by być one tym brakującym ogniwem do setów.

np. Tiara maga + jakakolwiek szata maga daje nam bonus np. do Many.

Hełm Łowcy błotnych węży: (Taki oćwierkowany, żeby wąż nie mógł połykać nas w całości bo mu nadźgamy gardło) + jakakolwiek zbroja Świątynnego + 5 do obrony przed bronią + 3 przed łukiem.

Chełm gwardzisty + zbroje straży z SO + 5 do obrony przed bronią + 5 przed łukiem.

Hełm gladiatora + zbroje najemników dadzą po + 4.

Hełm górnika + stroje kopaczy/kreta dadzą + 2 przed bronią.

To są przykłady.

Żeby podnieść poziom trudności, może za każdy +1 do siły/zręchy/many będziemy dodatkowo płacić 5/10 bryłek rudy? 50/100 bryłek za 10 punktów?

Ogólnie podnieść ceny wszystkich umiejętności.

Avatar chupacabra001
Moderator
I futrzana czapka z dupy borsuka do setu myśliwego.

Co do cen - da sie zrobić.

Aha - aktualnie pracuję nad tymi dodatkowymi obrażeniami (sztylety, ale też inne warunki). Niestety pamięć zawodzi i póki co skrypty nie działają (choć dobre tyle, że błędów nie wywalają!). Avallach kiedyś to dokładniej tłumaczył na TM, poszukam.

No - chyba, że ktoś ma jakiś pomysł co z tym fantem zrobić:

if (Npc_HasItems(hero, ItMw_Mod_Sztylet_01) && Hlp_IsItem(hero, ItMw_Mod_Sztylet_01))
{
Snd_Play ("LevelUp"); // To jest tylko test. Usłyszę dźwięk = działa, skrypt wywołany.
};


PS: Jeszcze co do myśliwego!

2 przedmioty = +2 zręczności
3 przedmioty = +4 zręczności + umiejętność oprawiania zwierząt
4 przedmioty = +6 zręczności + umiejętność oprawiania zwierząt + dodatkowe 30 obrażeń zadawanych każdej zwierzynie

Tak w ogóle ten sposób daje mnóóstwo możliwości, np broń która leczy (symbolicznie, co 1hp) gdy nią zadajemy obrażenia. Co Wy na to?

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Trochę się boję, że przekombinujemy...

Tej, ale set daje umiejętności zbierania trofeów? WTF?

Avatar chupacabra001
Moderator
Chrząszczu, to jest Gothic. To jest jedno wielkie WTF : p Przypomnij sobie łuk gońca leśnego z G3.
...choć fakt faktem to rzeczywiście jest dziwne.

Z nieco innej beczki - szukam murzyna, który coś dla mnie poszuka, wymagane G1MDK, przydatna jest orientacja w języku niemieckim, ktoś chętny?

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
W karczmie na jeziorze jest imienny kret.

Nie chce gadać z bezim itp.

Pomyślałem żeby dodać mu jeszcze jeden dialog:

(B)ezimienny, (K)opacz.

(B): Skąd masz rudę na tyle ryżówki?

(K): Mam pewien sposób...

- Jaki?

- Mogę ci zdradzić.. za 30 bryłek rudy..

(Płacimy, Oczywiście jeśli chcemy)

- Więc?

- Naciągam frajerów na 30 bryłek rudy, mówiąc im sposób skąd mieć rudę na ryżówkę..

- oh...

<Przerywa rozmowę>

Tak mnie naszło, żeby było więcej ludzi co chcą wych*jac beziego.

Avatar Wizados
Moderator
Pomysł z ludźmi chcą oje*ać bohatera z rudy mi się podoba... I co jest fajne można im skopać po tym tyłek.
A tak btw to dało by się zrobić jakichś randomowo pojawiających się na drogach bandytów?
Takich z klasycznym tekstem "ruda albo fpierdul" i może jeszcze kilku takich co po zapłaceniu i tak spuszczali by nam fpierdul... O ile istnieje gracz który dałby bandycie rudę a nie poczekał na wyższe staty :/

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Nom ;p myślałem nad miejscami gdzie by siedzieli i czekali na naszego bohatera takie bandziory.

CO więcej! Dodać tych co nękali Wrzoda! :P

Avatar
RhobarIII
I żeby dało się do nich z Wrzodem dojść, a potem można by było albo oddać im Wrzoda, albo kazać mu się schować, a samemu zatłuc dręczycieli naszego drogiego przyjaciela.

Avatar chupacabra001
Moderator
Dialog z Senyanem fajny. Bandyci też fajni, ale... Hm... Ciężko by było zrobić tak, by pojawiali się zupełnie losowo, mam jednak pomysł.

Mamy 4 nowe waypointy na mapie (Spacer, jeeeeej), zrobione tak by były od siebie daleko. Są 4 rodzaje bandytów (słaby łucznik, mocny łucznik, słaby szermierz, dobry szermierz, wszyscy atakują bez ostrzeżenia, no kurde, tylko frajer by prosił i nie zabrał wszystkiego atakując z zaskoczenia).
Bandyta będzie sobie patrolować między tymi waypointami, ew robić też przerwy przy nich (coś jak te dwa pazie z sekty co do starej kopalni zasuwają).

Proponuję taką trasę: Okolice nowego obozu -> las między SO a kanionem trolli -> las między SO a obozem sekty -> przyczajenie niedaleko chaty Cavalorna.

I teraz mechanizm. Za każdym razem gdy wybije północ (której nie ominiemy snem) lub za każdym razem gdy śpimy (nawet przez godzinę od 11 do 12) istnieje 30% szans na to, że pojawi się losowy rodzaj bandyty w losowym z 4 wcześniej podanych punktów.


I co z paziem do szukania? :v 0 chętnych? :<

Post Scriptum: Jeszcze co do bandytów. Oczywiście jest wykonalne zrobienie tak, by pojawienie sie bandyty było losowe, np mając 0,5% szans na spawn co sekundę. Ale no... Po pierwsze, to by wymagało tak zwanego Tic-Toca, dość specyficznego skryptu którego nigdy mi się nie udało zrobić tak, by w 100% działał. Po drugie, jest większa szansa że idziemy sobie lasem, a tu bandyta dosłownie pojawia się ot tak z dupy tuż przed nami...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
tzn. gdybyśmy nie zabijali ich regularnie to może być nawet 20 osobowa ekipa? dobrze rozumiem?

Avatar chupacabra001
Moderator
Hm... Tak.
Chyba, że wcisnąłbym warunek sprawdzający, czy dany NPC żyje. Wtedy max 4, po 1 z każdego rodzaju.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
No ok.

Ja poszukam mijescówek na takich którzy będą siedzieć tylko na dupie przy ognisku.


Zbrojki szkodników? Czy dodamy nowe?

Avatar Wizados
Moderator
Jedna z miejscówek bandytów siedzących na dupie to może być tam przed chatą Cavalorna (w tym miejscu gdzie siedzieli ci dwaj łowcy smoków w G2) i też niedaleko chaty tego samego typa tam gdzie jest jaskinia a nad nią obozik (W G2 siedzi tam 2 myśliwych)

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
No nie wiem. To jedno z tych początkowych miejsc..

Avatar
RhobarIII
A może by tak dodać respawn potworów?

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Pytanie... po co?

W G1 nie ma minimalnych obr. wiec to będzie po prostu darmowy xp...

Avatar
RhobarIII
No właśnie dla expa

Avatar Wizados
Moderator
RhobarIII pisze:
No właśnie dla expa

Żeby G1 był jeszcze łatwiejszy - ,- ?
W G2NK by to jeszcze mogło przejść...

Avatar
RhobarIII
Nie łatwiejszy, ale mniej irytujący.

Avatar Wizados
Moderator
Irytujący?
To znaczy chcesz zrobić z tej łatki wersję dla amerykanów którzy wolą mieć wszystko proste?
Fhui dobry pomysł...

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Jak to powiedzial wizados: Fhiu.

Avatar
RhobarIII
Wizados pisze:
Irytujący?
To znaczy chcesz zrobić z tej łatki wersję dla amerykanów którzy wolą mieć wszystko proste?
Fhui dobry pomysł...


Oj, a nawet jeśli? Łatka to mod, a w moda gra się po przejściu gry. Samej gry nie zmienimy, a mod ma prawo być łatwy, bo mod to jest rzecz niekomercyjna i niepoważna, w przeciwieństwie do gry. Mod można zawsze odinstalować, gra zaś musi zostać zakupiona (mowa tu oczywiście o poważnych grach) i nikt nie zwróci nam kasy, bo gra nam się nie podoba.

Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel
Damy moda do pobrania na reflinku i też hajsidło będzie.

Ja chciałem tym modem sprawić żeby i weterani i nowicjusze coś dla siebie znaleźli.

Jak na razie to Jestem zawiedziony większością pomysłów które nie należą do mnie, Borsuka czy Darcusa..

Zamiast nam pomagać to albo robicie offtop albo wymyślacie easter eggi, co "Fhui" się nam przydaje...

Avatar chupacabra001
Moderator
Gothic 1 jest tak łatwy, że można bez problemu go przejść nigdy nie wchodząc do starego obozu + obić mordę każdemu innemu + zdobyć 4 kamienie ogniskujące w 1 rozdziale. Jednocześnie.

Więc... Heee, nie.

CHYYYBA, żeby zrobić jakieś mocne i agresywne stwory respiące się na podobnej zasadzie co bandyci : > Pamiętam, że kiedyś zrobiłem takie gobliny na sterydach, ze sztyletami i chustami na twarzach. Wypatrywały bohatera z kilometra, miały stosunkowo mało HP [jak zwykły goblin] i średni dmg [coś jak goblin-wojownik], ale ignorowały 80% pancerza.

Avatar Wizados
Moderator
Rhobar pierdzieli głupoty...

A dało by się zrobić że co rozdział potwory stawały by się mocniejsze :/ ?
LEWEL SKALINK F GOTHICU!!!!11

A pomysł z tymi dodatkowymi potworami które by se gdzieś łaziły jest całkiem spoko.

Avatar
RhobarIII
Wizados pisze:
Rhobar pierdzieli głupoty...

A dało by się zrobić że co rozdział potwory stawały by się mocniejsze :/ ?
LEWEL SKALINK F GOTHICU!!!!11

A pomysł z tymi dodatkowymi potworami które by se gdzieś łaziły jest całkiem spoko.

Tu akurat mnie przeceniasz, level scalling to jeden z najgorszych pomysłów w historii gier.

Avatar chupacabra001
Moderator
Hm... No dałoby radę. Chyba.
Nie wiem, jak często skrypty potworów są odświeżane, a i testy by były... Trudnawe : p

Avatar Wizados
Moderator
Z tym lewel skalingiem to taki joke.
Ale te ganiające sobie potwory zrób :/ !

Avatar chupacabra001
Moderator
Chodzi o jeden rodzaj stwora co siedzi na rzyci 24/7 i rzuca się na gracza z bardzo daleka?
O takiego stworka co łazi sobie po całej mapie?
Czy o to, by wszystkie stworki sie przemieszczały? (od razu mówię, że tego trzeciego nie zrobię. Niby się da, ale ustawiać oryginalną rytunę dla każdego pojedynczego stworka... Błee)

Avatar Wizados
Moderator
Prędzej opcja 1 i 2 ale z tym bardzo daleka to nie przesadzaj... Zostaw oryginalne albo trochę większy zasięg widzenia bo się skurczybyk może rzucać na NPC :/

Avatar
Konto usunięte
A może możliwość uczestniczenia w napadzie (Jeśli jesteśmy w NO) lub bronienia (jeśli SO) konwojów z SO?

Avatar Wizados
Moderator
PSmith15 pisze:
A może możliwość uczestniczenia w napadzie (Jeśli jesteśmy w NO) lub bronienia (jeśli SO) konwojów z SO?


Gdzieś już chyba był taki motyw... Mhroczne tajemnice?
A pomysł w sumie nie jest zły :v

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Chrzaszcz_Trzcinowy
Właściciel: Chrzaszcz_Trzcinowy
Grupa posiada 2367 postów, 54 tematów i 47 członków

Opcje grupy Gothic- foru...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Gothic- forum na temat serii jednej z najlepszych