Jednostki w większości zużywają żelazo, ewentualnie jeszcze węgiel i drewno
Artyleria
Jeden z Polomonów oznajmił, że trzeba mieć Artylerię na lądzie, nie tylko na okrętach. Więc zbudowano te działka tak, żeby nadawały się dla piechoty. Nie ma to jak kolejna technika rozwalania wrogich wojsk. W cięższych sytuacjach może służyć jako długodystansowa armata, lub do niszczenia wrogich murów.
Podwójniak
Zwiększona i ulepszona wersja Artylerii, cechująca się tym, że wystrzela dwa pociski zamiast jednego. Oczywiście idzie za tym większy jej ciężar i dłuższy czas przeładowania, ale dwa pociski w cenie jednego zawsze cieszą. No, akurat nie wrogie wojska, bo jak dwa takie uderzą, to zgon na miejscu.
Duża Bombarda
Wróg może mieć fortyfikacje, pojazdy opancerzone, wojska w pancerzach tak twardych, że nic ich nie przebije, okręty opancerzone... jednakże Rodos ma Dużą Bombardę. Ta ogromna broń jest strasznie wolna i ciężka, jednakże wynagradza to potężną siłą ognia, która dosłownie niszczy wrogie wojska. La Plata, kij ci w oczy.
Średnia Bombarda
Bardziej mobilna broń, o mniejszej sile ognia. Jednakże dzięki kunstrukcji może wystrzeliwać pociski dalej od Dużej Bombardy, sprawdzając się jako bardziej mobilna Artyleria.
Mała Bombarda
Zabaweczka, która może trafić w ręce Szturmowców i Niewolników. Mała siła ognia, wysoka szybostrzelność, dodatkowo tania i licznie produkowana. Choć oczywiście nie stanowi zagrożenia dla wrogich maszyn i fortec, to jednak dla piechoty, kawalerii i dystansowych jednostek może stanowić zagrożenie. Często stosowana do ochrony większych jednostek.