Wczoraj wpadłem na pomysł tego PBF'a ale nigdy wcześniej żadnego nie zrobiłem, więc wolę go dać tutaj i zobaczyć czy coś z tego wyjdzie
Jeżeli ktoś zdecyduje się go zrobić to proszę mi dać znać, a trochę ci w tym pomogę dając nazwy perków, pomysły na przedmioty i jak ma to dokładniej wyglądać
A jeżeli chcesz go zrobić po swojemu bez mojej pomocy, to po prostu mi powiedz że jej nie chcesz
No to ten
*ekhem ekhem*
Ten PBF jest pół RPG'iem który jest o barze, w którym seryjni zabójcy zdobywają nowe zlecenia, kupują bronie, zażywają substancje które podwyższają im statystyki, leczą się po nieudanych zleceniach, ukrywają się przed służbami prawa oraz po prostu się relaksują zażywając jakieś trunki lub rozmawiając z innymi
Jest on inspirowany takimi grami jak: Katana ZERO, Fallout NV oraz Streets of Rogue
Spróbuję wyjaśnić jak działają w tej grze perki i statystyki naszych postaci, jeżeli za bardzo nie rozumiecie o co mi dokładniej chodzi (Nie zdziwię się jeżeli tak się stanie, patrząc na to jak dobrze umiem wyjaśniać różne rzeczy), to wiedzcie że tutaj jest prawie tak samo jak w Streets of Rogue, tylko że ze zmienionymi głównymi statystykami, broniami, perkami normalnymi oraz dodatkowymi jak w Fallout NV.
No to to działa tak, każda nowa postać ma do dyspozycji, powiedzmy 30 punktów, które może zainwestować w główne statystyki naszej postaci, takie jak siła, szybkość, inteligencja, charyzma oraz szczęście. Możemy też zainwestować te punkty w przydatne perki typu, kanibalizm dzięki któremu możemy się leczyć jedząc pokonanych przeciwników, albo zbieractwo dzięki któremu znajdziemy więcej amunicji z ciał naszych wrogów.
Można też je zainwestować w przedmioty których będziemy używać oraz bronie.
Ale, powiedzmy że chcesz mieć jakiegoś super op niszczyciela światów który rozpieprzy każdego w drobny mak jednym ciosem, ale masz za mało punktów, w takim przypadku, bierzesz sobie słabości, które dodają ci punkty do dyspozycji, ale znacznie utrudniają też rozgrywkę. Dla przykładu rządzę krwi, przez co możesz się leczyć tylko zjedzonymi przeciwnikami, albo nienawiść do broni palnej, przez którą nawet jej nie tkniesz. A, i jeszcze bym zapomniał o dodatkowych perkach, no to one są dokładnie tym czym były w Fallout NV, czyli nie kosztują cię żadnych punktów, ale są jednocześnie dobre i złe, jak na przykład zwiększone obrażenia przez które mamy zmniejszoną szybkostrzelność.
Teraz czas na wygląd baru, NPC oraz co w tym barze się robi. Bar ten na początku jest pusty, nic prawie w nim nie ma oprócz NPC i kilku trunków za ladą, ale to się zmieni, a jak? Zaraz wyjaśnię. Jeśli chodzi o NPC, to jest tutaj barman który sprzeda ci alkohol oraz da nowe zlecenia, diler narkotyków który sprzeda ci przydatne substancje, diler broni który sprzeda ci broń, sprzedawca który sprzeda ci przydatne przedmioty, oraz były doktor który za opłatą cię uleczy lub zmieni twarz (To też zaraz wyjaśnię).
Teraz, czas na zlecenia. Za każde z nich dostajesz pieniądze dzięki którym możesz kupić broń, alkohol itp. Zlecenia mają trzy części, które wyjaśnię jak działają, i jakie statystyki postaci ci się do nich przydadzą
1. Dotarcie (Szczęście, Charyzma, Inteligencja) - Na początku musisz dotrzeć na miejsce zlecenia, czasami robisz to po prostu tam wchodząc, czasami włamując, a czasami musisz z kimś porozmawiać i przekonać żeby cię wpuścił
2. Wykonanie zadania (Wszystkie z nich) - Gdy dotarłeś na miejsce, to musisz wykonać swe zlecenie, zrób to zabijając każdego kto ci stanie na drodze, zakradając się tam, udając jednego ze swoich przeciwników za pomocą przebrania, albo w niektórych przypadkach hakując i używając ich systemów obronnych przeciwko nim. Oczywiście musisz pamiętać żeby zrobić wszystko według poleceń zleceniodawcy, bo inaczej on obniży ci zapłatę, albo co gorsza, dostaniesz dodatkowy zły perk, który utrudni ci rozgrywkę (To też zaraz wyjaśnię)
3. Ucieczka (Wszystkie z nich) - Po wykonaniu zadania, musisz się stamtąd ulotnić, czasami masz wiele opcji, a czasami nie.
A teraz czas na ostatni punkt, czyli mechaniki. Przy każdej czynności (nie licząc rozmawiania z NPC w barze i kupowaniu od nich) rzucasz kością (Na przykład taką
freeonlinedice.com) i to czy ci się uda zależy ile wypadnie i jak duże masz statystyki.
Dla przykładu, musisz zabić właściciela jakiegoś hotelu, ale żeby się do niego dostać, musisz wpierw przekonać ochroniarza żeby cię do niego wpuścił, jeżeli masz tylko 1 punkt charyzmy, to jeżeli wypadnie ci od 0 do 10 oczek, to cię przepuszcza, a jak nie, to musisz z nim walczyć. Albo musisz dogonić swój cel który ucieka z monopolowego, jeżeli masz szybkość 9, to jeżeli wypadnie od 0 do 90 oczek, to go łapiesz, a jak nie to ci ucieka.
Teraz czas na wcześniej wspomniane dodatkowe złe perki. Te perki dostajesz w przypadku uzależnienia się od czegoś, lub złego wykonania swego zlecenia. Dla przykładu, bierzesz 1 porcję jakiegoś proszku, więc jeżeli wypadnie od 0 do 10 oczek to się od niego uzależniasz, i musisz go od czasu do czasu brać, bo inaczej statystyka którą zwiększa ci się obniży, a jeżeli bierzesz go już 10 raz, to nie ważne ile oczek wypadnie, i tak się od niego uzależniasz. Co do zleceń, to to zależy czy je wykonasz poprawnie czy nie. Na przykład zakradasz się do budynku jakieś stacji telewizyjnej, i żadna z tamtejszych kamer nie może cię nagrać, jeżeli wykonasz źle to polecenie, to teraz wiadomo jak wyglądasz, i ludzie mogą cię rozpoznać, przez co jeżeli chcesz kogoś przekonać żeby cię wpuścił do jakiegoś budynku, to jeżeli wypadnie od [jakaś liczba] do [jakaś liczba + 5], to ta osoba wzywa policję lub wsparcie, które utrudni ci wykonanie zlecenia. A jeżeli je wykonasz poprawnie to dostajesz zapłatę i nic złego ci się nie dzieje.
Teraz czas na wcześniej wspomnianą mechanikę zmieniania twarzy, powiedzmy że tyle razy zobaczono cię na gorącym uczynku, że już każdy wie kim ty jesteś, jeżeli chcesz to zmienić, to za ogromną kwotę, możesz zrobić sobie operację twarzy, dzięki czemu już nikt cie nie rozpozna, oczywiście musi ona zmienić ci całkowicie facjatę a nie tylko powiększyć nos i dać ci pieprzyk na poliku.
Teraz czas na walkę...No walka to walka, co mam więcej powiedzieć? Każdy przeciwnik ma swoje statystyki, jeżeli ma on szybkość 3, a ty 7, to jeżeli wyrzucisz od 0 do 70, to w mgnieniu oka go zabijesz, jak ty masz siłę 3 o on 7 to jeżeli wyrzucisz od 0 do 30 to obijasz mu bardziej mordę, niż on tobie, itd.
A teraz czas na najbardziej oryginalną mechanikę, czyli zrzutkę pieniędzy. Jak to działa? Każda postać daje przynajmniej 50 kredytów (Jeśli chodzi o nazwę pieniędzy jakich będziecie tam używać, to zależy od was),
następnie każdy gracz w Straw poll, głosuje na co to wszystko się przeznaczy. Można to wszystko przeznaczyć na nowe bronie, substancje, alkohol, sprzęt lekarski dzięki któremu ceny leczenia operacji twarzy będą tańsze i nowe przedmioty. Po każdej zrzutce, cena tego co wcześniej ulepszono i ilość kredytów które trzeba przeznaczyć się zwiększy, a kredyty które zostały zostawia się na kolejną zrzutkę
A teraz, czas na ostatnią mechanikę, czyli substancje i alkohol, o substancjach już raczej wiecie, zwiększają ci statystyki, ale im więcej ich bierzesz, tym większa szansa na to że się od nich uzależnisz. Z alkoholem jest trochę inaczej, ponieważ alkohol jest tańszy i masz o połowę mniejszą szansę na uzależnienie, ale na czas zlecenia, jedna z twoich statystyk się zmniejszy.
I to już chyba wszystko