Dyskusja ogólna

Avatar donwito23
W Superteście pojawi się także polski czołg.Planujemy dodać Polskę do listy państw dostępnych w grze. Obecnie trwają wewnętrzne testy proponowanego drzewa technologicznego oraz zawartych w nim pojazdów.

Avatar Znajomy22
Czyżby tankietka?

Avatar
Konto usunięte
Może niezbyt w temacie grupy, ale nudziło mi się, a nie mam gdzie wrzucić.
Zdjęcie użytkownika Konto usunięte w temacie Dyskusja ogólna

Avatar Rav239
Moderator
O TKSie już dawno pisali, teraz czas na oficjalną propagandę. Drzewko polskie? K, dodadzą TKSa zapowiedzą kilka czołgów-projektów i tyle, chyba że konkurencja doda jeszcze więcej polskich czołgów. Swoją drogą gdyby nie AW to nie mielibyśmy co liczyć na polaków

Avatar Znajomy22
Jak w AW ma być polski czołg to w Wot musi być nacja!

Avatar Lekki69
Wystarczy że dodadzą jakieś cuda WG na 7,8 tier i będzie gites. Na X podobno chcą Pancernika Lema a na IX coś w stylu T54, ale zapomniałem jak dokładniej ;p

Avatar Rav239
Moderator
Gdyby dodali Lema, powstałby największy shitstorm w czasach istnienia Polskiej społeczności. Bardzo wątpię, że nasze czołgi wyjdą poza VIII, VII a prawdopodobnie nawet i VI tier. Coś powyżej szóstki to już w co najmniej połowie kopia. Mimo to, na forum jest co najmniej kilka osób nie-z-WG zaangażowanych w całą sprawę, i jeden wykorzystuje znajomości w MON-ie żeby wyszukać projekty polaków, których na pewno było co najmniej kilkanaście (dziesiąt?) jako prace magisterskie itp. Oczywiście bądźmy dobrej myśli, WG też potrafi wyciągnąć z dupy projekt zakurzony przez pół wieku.

Avatar Lekki69
Z Japańcami też tak zrobili a WuTeKa zmienili na jeszcze inne ufo. Wymieniać dalej?

Avatar Lekki69
Poza tym mogą wykorzystać chociażby szkic kadłuba opisany po Polsku a resztę sobie ubzdura Łorgejming tu kolejne do wymienienia - E-100, to mi wystarczy, cokolwiek by tam wymyślili ja będę robił linię.
Poza tym mogą dodać do jakiegoś czołgu zupełnie inne działo i dać go na wyższy tier (np: gdyby było dwóch kandytatów) albo od biedy dać boską szybkostrzelność w klasycznym albo pancerz magicznie pogrubić. Po prostu WG <3 Ciekaw jestem czy wprowadzą w życie, póki co znamy TKS z magazynkiem FT AC, to już jest coś.

Avatar Hank1212
Moderator
Zdjęcie użytkownika Hank1212 w temacie Dyskusja ogólna
Najlepsza załoga.

Avatar chupacabra001
Moderator
Ukradli Ci czołg?

Avatar Fox__
Czarno to widzę.

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Oczywiście, że załoga amerykańska... Jestem pewien, że kiedy (o ile) dodadzą polskie czołgi, to takich buziek w załodze nie będzie :}

Avatar Fox__
Był w tej grupie temat o ogłoszeniu zbierania polskich mordek do WoT. A jako iż taki sam casting robili na Słowacji i u Czechów, i mają te swoje drzewko...

Avatar chupacabra001
Moderator
WKJ, gdyby to był załoga amerykańska, to załoganci nosiliby pióropusze: )

Avatar Fox__
Zdjęcie użytkownika Fox__ w temacie Dyskusja ogólna
Warto było żyć. Piękny, typowy oliwkowy kolor, czy wyobrażacie sobie już nasze czołgi?
No kurde tylko ta szachownica mogłaby być 45 stopni w prawo obrócona.

Avatar Znajomy22
Szachownica na czołgu...

Avatar Fox__
@góra
1. Przed wojną oznaczenia na czołgach określały jedynie jednostki.
2. Podczas wojny Polacy stosowali PRZERÓŻNE (nie bez powodu caps) oznaczenia narodowości.
3. Po wojnie do LWP wprowadzono szachownicę jako oznaczenie pojazdów pancernych LWP.
4. Chyba nie będzie bardziej polskiego "znaku wojskowego" jak biało-czerwona szachownica.
Zdjęcie użytkownika Fox__ w temacie Dyskusja ogólna

Avatar Znajomy22
Wiem o co tobie chodzi, ale przeczytaj gdzie początkowo dawano szachownicę.

Avatar Lekki69
W skrócie - szachownica była używana w lotnictwie czego wielu się czepia acz jednak zgadza się też że jest na jednostkach pancernych

Avatar Fox__
Ciekawe czy na 9 tier dostaniemy T-55A.
Nic wam to specjalnego nie mówi?
To inaczej:
Pancerz przedni kadłuba: 145mm
Przedni pancerz wieży: 320mm

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Swoją drogą, moim od niedawna ulubionym czołgiem zostanie chyba Conqueror. Potężna, praktycznie nieprzebijalna wieża (garnek mały, a i tak wchodzi tylko z dużych kalibrów i to tylko przy dozie szczęścia i wycelowaniu), działo bardzo celne, pena 259, czyli też niczego sobie, DPM fajny, pancerz kadłuba co prawda ssie, ale po skątowaniu i schowaniu dolnej płyty górna nawet czasem coś odbije, mobilność prawie medowa. Wbiłem II kreskę na dziale, i gdyby nie klęski żywiołowe MM na randomie to wbiłbym i III.

Avatar Znajomy22
Ktoś tu gra w AW? Bo jak tak to mam kodzik na BWP 1 Puma, więc chętnych zapraszam na priv.

PS A tak ogólnie - jak wam się podoba AW? Pozytywne wrażenia czy negatywne?

Avatar chupacabra001
Moderator
Ano nieco pogrywałem, by mieć tego golda do wota...

I powiem, że AW ssie. Tyle bugów to ja nigdzie nie widziałem. A niedopracowany produkt = ch**owy produkt.

Avatar Fox__
Co powiecie o nowej aktualizacji?
Moim zdaniem mocno idzie w imersję, a to dobrze. Nowy system dźwiękowy i same nagrania brzmią o niebo lepiej niż te sprzed 6 lat. Mają większą głębię, i nie sprawiają wrażenia że się puszcza nagranie, a sprawia wrażenie że się dowodzi czołgiem.
Fizyka na pierwszy rzut oka niezauważalna, ale po przyjrzeniu się uległa dużej zmianie. M.in. możliwość wjeżdżania w więcej miejsc (np. zniszczony PzKpfw VI na Łuku Ognia) sprawia że można stosować znacznie więcej taktyk niż wcześniej. Blokowanie gąsienic też jest fajnym bajerem. Nie wiem czy gdzieś o tym mówili, ale ja jadąc w SU-100 (ten dostał ładny model, ale to potem) mogę zablokować jedną gąsienice i obracać się nie na dwóch, a jednej gąsienicy.
Chyba niezauważone przez większość, nie wiem nawet czy o tym WG pisało, ale zmienili efekty cząsteczkowe. Są teraz znacznie gęstsze, co podczas jazdy po np. trawie daje dobre wrażenie, kiedy to za naszym czołgiem parę metrów dymu, a hamując z gąsienic spada brud.
Modele HD to niby nic takiego, ale na takim SU-100, obok wentylacji, leży... PPSz. Niby malutki PMik, ale daje to fajne wrażenie, że nie jest to pojazd prosto z fabryki,a pojazd z frontu, który już swoje przeszedł. Mam nadzieje na więcej takich małych szczegółów, można się poczuć jak w prawdziwym pojeździe pancernym (najlepiej to żeby personalizacja dawała również możliwość montowania takich rzeczy, oraz np. karabinu plot itp.).
Ogółem to oceniam na duuuży plus.

Avatar Znajomy22
+ nowa fizyka - więcej taktyk na mapy
+ pięknie wyglądają modele HaDe
+ nowe dźwięki

- nowa fizyka, a co za tym idzie - da się wywrócić ( niektóre czołgi wykonują tańce - poje###ce
Łącznie zmiany 8/10

Avatar chupacabra001
Moderator
Właściciele KW-5 i E-50M skaczą z radości.

Avatar Znajomy22
Lorr. 155 mle.50 w pigułce :
- wystrzelono pocisków: 14
- trafiły: 2
- ogólny DMG: 735
- "zarobek": wyszedłem powyżej 17 tysięcy na minus.
Ogólnie - #nie polecam

Avatar Lekki69
I tak ludzie chcą nerfa na arty.

Avatar gelo1238
Ja grać nie umiem i nie chcę tego nerfa :p

Avatar jacek1s
Lekki69 pisze:
I tak ludzie chcą nerfa na arty.


Bo artyleria + czerwony baron = op pojazd, a niestety w drugą stronę działa to tak samo... artyleria + za**bisty gracz = op pojazd, więc nerfić ten pomiot szatana! Artyleria zniszczyła mi bitwę w której miałem szansę na poola i to strasznie wielką szansę bo miałem full hp, a przeciwnik + arta byli dla mnie na strzał i wiesz co? Zszedłem na hit od arty i to jeszcze od ruskiego autobusu! Wiesz jakie to uczucie gdy grasz sobie JP II i masz okazję na poola, a tu nagle chu... wielki? Najwyraźniej nie skoro uważasz, że arty nie należy nerfić, je należy nerfić tak samo jak gnoić lewaków, nie ważne czy są już na tyle znerfione, że rzadko kiedy dałoby się nimi zagrać dobrą bitwę, trza je znerfić na tyle by nie były widoczne w bitwie! Poza tym od czasu kiedy miały ostatniego nerfa zostało znerfione tyle rzeczy, że znów są op... A jak przyszykuje się kolejny nerf to znów zmniejszą penetrację/dmg czy cokolwiek by tylko artylerię mogły grać... A to jest nie na miejscu bo arta ma być najtrudniejszym pojazdem w grze do załapania, a nie byle czerwony retard usiądzie przed artę i uda mu się raz na trzy bitwy zdjąć kogoś za full hp, takie rzeczy powinny zdarzać się raz na dwadzieścia bitw co najmniej... Mam taki uraz do artylerii, że dla mnie mogłyby już nawet strzelać za te full hp (mowa o X tierach) ale niech ładują minimum 2 minuty, czas bitwy to 15 minut, więc zdążą oddać 7 strzałów przyjmując, że bitwa będzie trwała do końca czasu, a przeciętnie trwa 5-6 minut, więc oddadzą 2-3 strzały z czego będą mieć ~3k dmg, więc to jest spoko, wtedy godzę się na taki układ, że byłyby wstanie zdejmować mnie na strzał, ale jak strzelają co minute za full hp to jest zdecydowanie za szybko, nie wspominając o 7-9 tierach które strzelają co 20-45 sekund około.

Avatar diwad96
Moderator
jacek1s pisze:
...Długi wywód...

jak ja się cieszę z bycia dumnym posiadaczem obiekta 261 ^w^
ch*j, że za każdą przegraną bitwę od 10 do 30 tys. jestem w plecy. Warto dla tych kilku strzałów, po których ludzie tak się wkurzają, że to ammorack, to podpalenie, to strzał za ponad 1000 ^w^

Avatar Lekki69
To dla mnie brzmi jak krzyczenie dziecka, widać żeś mało grał artą, dychy zazwyczaj ledwie 800dmg zadają przy minucie ładowania, owszem, zdarza się hit za full, ale jest jeszcze jedna kwestia, ledwie trafiają. Co przy reloadzie minuty bardzo boli. Ty chcesz je nerfić bo cię trafiła zabierając poola, a zastanów się, leciałeś na nią yolo? Czym grałeś? Lightem? I najważniejsze, jak często arta cię trafia obok? Tego już nie widzisz... bo nie zwracasz na to uwagi, a arciarze wtedy się wku*wiają ostro bo przegapili trafienie w idiotę który wystawia się zza skały i czeka aż drugi oponent zrobi to by dostać bułę. Zagraj sb X tierem chociażby na teście jak będzie, najlepiej T92 i ocenimy twój średni dmg :) ciekawe czy będzie chociaż tyle co jeden strzał zadaje

Avatar Znajomy22
Lekki - tym bardziej boli jak się ważą losy bitwy, a pociski idą w piz du...
Jak jesteśmy przy artach - jak się plasuje brytol VII tieru? (nazwy nie pamiętam)

Avatar chupacabra001
Moderator
To ja może Ci Jacek przypomnę, jak wyglądała arta 3 lata temu? Wtedy 6-tierowy S-51 był postrachem Mausów. Bo ładował 20 sekund.

Dziś ładuje ponad 40 i trafienie stodoły graniczy z cudem.

A taka Bat-Arta. Niby między strzałami jest 6 sekund, w praktyce koło 8 (bo nie zdąży skupić), a jak trafi to to takie pierdnięcie za 400 - co to na dychach.

I jak słusznie zauważył lekki - artą trzeba umieć grać. Przede wszystkim trzeba wiedzieć gdzie się ustawić, gdzie i skąd strzelać, pamiętać o zmianie pozycji po strzale, umieć ustawić celownik do strzału, umiejętnie dobierać cele w zależności od tego jaką konkretnie masz artę (Taki S-51 służy do walenia HT, a np wcześniej wspomniana Lorrka 155 50 - medów).
Z kolei kontrowanie cudzej arty na podstawie smug i walczenie artą w bezpośrednim starciu - to jest sztuka!
Do tego drugiego polecam właśnie francuską artę. Dobry jest też Crusader SP, bo to cholerstwo potrafi nawet działo obniżyć.

Znajomy - Brytol VII, właśnie Crusader SP. Jeśli grałeś wcześniej francuską artą, to go wyczujesz.
Pierwsza lufa to ten zasrany moździerz z Bishopa ;-; Druga lufa jest podobna do tej z Lorrki 155 50. Czyli celna, szybkostrzelna, ale obrażenia dupy nie zrywają.
Aaa, no i pociski lecą naprawdę szybko, celowanie w ruchome cele nie powinno być tak ogromnym problemem. Do tego ten specyfik ma naprawdę wspaniałe wychylenie działa na boki. Idealny do tłuczenia medów.
I jest jeszcze na tyle śmieszny, że lufa jest odwrócona do tyłu, czyli na wstecznym jedziesz 60/h, a do przodu 13. Fajne, kiedy walczysz bezpośrednio i musisz się cofać po strzale.

Ogólnie dużo ludzi na tej pojazd narzeka, ale moim zdaniem nie jest zły. Czasem walnie za 200, a czasem za prawie 1000 - ładując 20 sekund z hakiem.

Avatar jacek1s
Grałem nie jedną X artyleryjską, ruska jest tak celna i szybkostrzelna, że niejednego tdka zawstydza, T92 potrafi kilka pojazdów naraz spompować, a bat-arta jak dobrze trafi to i za ~1200 na strzał weźmie, nie wspominając o wszechobecnym brytolu który ma widły jak Stasiek z Orłowa, a jak pierdyknie to ino uciekać.
O niemcu nic nie gadam bo to taki syf, że każda arta powinna iść w jego ślady, pancerz niby ma, ale nic poza tym.
Artyleria ma być najtrudniejsza do załapania, a nie baron usiądzie przed artylerią i bez zgrania celownika strzelając trafia za full hp.

Lekki, przecież jest napisane, że grałem JP II, a ściągnął mnie ruski bus, mało tego ruszałem się, a jagoda nie jest wcale wolna... Poza tym jechałem najszybciej jak się tylko da, ile mocy w gąsienicach by zniszczyć przeciwnika i zająć się tłustymi pośladami artylerii.

Avatar chupacabra001
Moderator
Arta nie jest wcale najłatwiejsza, co Ty pie**olisz za głupoty.

A GW wcale nie jest syfem.

baron usiądzie przed artylerią i bez zgrania celownika strzelając trafia za full hp.


Ciekawe. Przez ostatnie 4 lata, przez ponad 10.000 bitew nigdy nie widziałem takich cudów. Ale co ja tam wiem...

Avatar Fox__
Artyleria powinna dostać nerfa na obrażenia per pocisk. Jak dla mnie tyle w temacie.
A w WT to tak to zrobili że ostrzał artyleryjski się samemu prowadzi co jakiś czas. Czyli nie ma tam czegoś takiego że jesteśmy w trudnej sytuacji, a arta siedzi w krzakach i celuje tam gdzie nie trzeba.

Avatar chupacabra001
Moderator
Więc jakie szkody powinien robić odłamkowy kalibru 203 mm? To wystarczy do zburzenia chałupy.

Avatar Lekki69
Chałupy? 152mm z KB2 używali do niszczenia bunkrów to co z 203mm ;_;
Pewnie byś chciał jeszcze żeby Dora waliła 600dmg w chociażby ISa3 (wiem że Dory nie ma ale według twojej logiki to 800mm miałoby nie zabić Mausa jak w rzeczywistości jego pancerz to był z 200-300mm) Logika ludzie...

Co do JP II

Avatar chupacabra001
Moderator
Oj wiem no, wiem.

Avatar Lekki69
Tzn. tylko pierwsza linijka była zaadresowana do ciebie. (Dla nieogarniętych i zmęczonych) Tekst z Dorą był dla Jacka który chciał żeby 203mm zadawało mniejsze obrażenia niż 150mm wcale nie ładując szybciej i nadal będąc niecelne jak diabli.

Avatar jacek1s
Lekki69 pisze:
Tzn. tylko pierwsza linijka była zaadresowana do ciebie. (Dla nieogarniętych i zmęczonych) Tekst z Dorą był dla Jacka który chciał żeby 203mm zadawało mniejsze obrażenia niż 150mm wcale nie ładując szybciej i nadal będąc niecelne jak diabli.


Nie piszę by nie zadawały takich uszkodzeń jak zadają, piszę by ładowały dwa razy dłużej.

Avatar diwad96
Moderator
jacek1s pisze:
Nie piszę by nie zadawały takich uszkodzeń jak zadają, piszę by ładowały dwa razy dłużej.

narzekasz na to, ile razy arta cię zniszczyła. a ile razy ci dupsko uratowała to już nie wspomnisz. Nawet nie zauważasz, jak zniszczy czołg, który ci właśnie dupę robi dzięki czemu możesz wykręcić dobry wynik

Avatar jacek1s
Artyleria mi jeszcze nigdy nie ratowała dupy, tylko gdy gram w plutonie to ratuje, a tak to ma gdzieś, nawet lepiej... Potrafi zabrać fraga, a w końcowym wyniku ma ~100 dmg i ukradziony frag którego samemu się pompowało.

Avatar diwad96
Moderator
jacek1s pisze:
Artyleria mi jeszcze nigdy nie ratowała dupy, tylko gdy gram w plutonie to ratuje, a tak to ma gdzieś, nawet lepiej... Potrafi zabrać fraga, a w końcowym wyniku ma ~100 dmg i ukradziony frag którego samemu się pompowało.

ratuje ci wiele razy, tylko tak jak pisałem, nie zauważasz tego

Avatar gelo1238
Jacek już się przyzwyczaił do pocisków wybuchających obok i nic sobie z tego nie robi.

Avatar chupacabra001
Moderator
Lekki, wiem że pierwsza.

Jacek, do jasnej pały, zagraj choć jedno CW artą - wtedy pogadamy.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku