Rok 2047. Miasta, budynki, nawet ludzie, wszystko skąpane jest w oślepiającym blasku wielokolorowych neonów. Życie człowieka jest warte tyle co obecna cena organów. Cybernetyczne wszczepy i syntetyczne dodatki stały się powszechne, ale za wstawienie sobie mechanicznej protezy ręki desperaci gotowi są sprzedać duszę. Dwadzieścia lat wcześniej naukowcy ONZ opracowali plagę która zniszczyła 98% światowych upraw maku, koki i konopi indyjskiej. Zamiast tego dealerzy i firmy farmakologiczne wyprodukowały w pełni syntetyczne narkotyki pokroju syntokoki, błękitnego szkła czy czarnej szprycy. Pracownicy fabryk, urzędnicy, prostytutki, wszyscy kolejno są lub będą zastąpieni przez roboty i androidy, by pozbawieni nadziei dołączyć do licznych gangów. Autostrady przestały być bezpieczne, odkąd karawany wysiedleńców zwanych Nomadami zaczęły po nich podróżować pozbawieni domu przez bezduszne firmy. Rząd na wskutek kryzysu właściwie stracił kontrole nad własnym krajem.
W centrum tej dystopicznej rzeczywistości pojawiasz się ty – młody CEO jednej z korporacji. W twoim oku jest błysk, a w sercu ambicja. Masz prosty cel, zniszczyć konkurencje. Przejąć władzę nad cyberpunkowym światem. Czy dokonasz tego w sposób dyplomatyczny i cywilizowany, czy pozbędziesz się abstraktu przeszłości jakim jest tak zwany „kręgosłup moralny”? Syntetyczny świat niesie za sobą realne zagrożenia, ale dla prawdziwego rekina biznesu jakim jesteś są jedynie płotkami które trzeba przeskoczyć w drodze na metę. Swoimi decyzjami wpłyń na losy cyberpunkowych Stanów Zjednoczonych i zmień je na swoją własną modłę.
„Corporative” to tPBF luźno oparty w świecie „Cyberpunk 2020”. Gracz wciela się w prezesa jednej z firm, a jego zadaniem jest przejęcie pełnej kontroli nad Stanami Zjednoczonymi i wyeliminowanie konkurencji. Może to zrobić pokojowo, poprzez wykupywanie siedzib przeciwnika i promowanie swojej marki, lub nie bawić się w zbędne uprzejmości i przy pomocy ulepszonych żołnierzy zająć wrogie placówki. Należy jednak pamiętać, że każda akcja ma swoje konsekwencje, a gracz odpowiada nie tylko przed sobą, ale i rządem, ludźmi i swoimi własnymi współpracownikami. Zdołasz wynieść się na sam szczyt komercji, czy zostaniesz szarym korposzczurem w firmie swojego wroga?