Imię: Zaranna
Nazwisko: Światło-śniąca
Pseudonim: Brak. Jej imie w języku ojczystym brzmi Uur Momburo Ymbo
Rasa: Taurenka
Charakter: Zaranna to osoba bardzo spokojna i opanowana, typowa flegmatyczka. Pogoda ducha i stoicyzm sprawiają, że z łatwością znajduje przyjaciół i zdobywa zaufanie innych. Dodatkowo można ją zdecydowanie określić jako prawdomówna, ale i prostolinijna, co u magów jest raczej rzadko spotykane. Równie cierpliwa co stanowcza, Uur ma predyspozycje nie tylko do bycia świetnym uczniem ale i badaczem. Jej problem to to, że nie można jej określić jako ambitnej, robi to, co uważa za słuszne albo potrzebne, ale niewiele ponad to.
Wiek: 32 lata
Historia: Uur Momburo Ymbo, córka Uur Mobo Tuum, córki Uur Turmenuum pochodzi z odległego Tortum, kraju taurenów daleko na południu. Jej klan, Kuumur, należał do tych, które mimo całej sprawy emancypacji mężczyzn postępującej w czasie Ferlon w zastraszającym tempie, dalej prowadzony był przez wodzę-szamankę w oparciu o matriarchat. Uur Turmenuum - w mowie imperium Zaranna Silnopłuca, władała nim już od 20 lat, gdy postanowiła zostać członkiem Kręgu. Opuściła Kuurum na ponad 40 lat, pozostawiając go pod opieką najstarszej z ośmiu córek, Uur Mobo Komum. Wywołało to niemałe poruszenie w plemieniu, zwłaszcza gdy następnie powróciła wraz z kilkoma innymi magami, otwierając pierwszą taureńską akademię Kręgu, która przyczyniła się do rozkwitu gospodarczego i społecznego terenów Kuurum. Znaczyło to jednak równocześnie, że władza nie zmieni się jeszcze przez wiele lat ze względu na wydłużone życia magów. Córki i wnuczki wodzy zaczęły więc myśleć o innej ścieżce życia niż jej następczynie. Jedną z nich była właśnie piętnastoletnia Zaranna Światło-śniąca, która postanowiła podążyć drogą swojej babki i zostać magiem kręgu. Miała do tego naturalne predyspozycje i talent tak, że po szesnastu latach była w połowie zaawansowanego szkolenia. Widziała przez ten czas, jak jej babka coraz bardziej pragnie władzy i potęgi, wykorzystując plemię i stajac się coraz bardziej częścią maszyny Kręgu, ostatecznie zostając miejscową Mistrzynią. Gdy starsza taurenka, by zdobyć nowe ziemie, wypowiedziała sąsiednim plemionom wojnę, w której korzystała z magicznie zmutowanych mężczyzn, nazywanych minotaurami odartych z godności i intelektu bestii, młoda Uur Momburo Ymbo zbuntowała się. Nie mając jednak dość siły, by sprzeciwić się Kręgowi i wodzy, zamiast walki wybrała inną ścieżkę - wymogła na babce pozwolenie na wyruszenie w świat w celu zdobycia większej wiedzy magicznej w innych szkołach Kręgu. Wybrała Dazan, nie ze względu na tamtejsze grono profesorskie a na przebywajacego tam niesławnego Dreida Gwinga, ktorego chciała prosić o pomoc i naukę.
Rodzina/Towarzysze: Podróżuje samotnie, a cała jej rodzina została wiele tysięcy kilometrów stąd, wspierając babkę, Uur Turmenuum - w mowie imperium Zaranną Silnypłucą, w jej podbojach i intrygach
Organizacja/Zawód: Członkinii kręgu, pielgrzymująca do Dreida Gwinga
Nieruchomości: Na chwilę obecną nie ma nic, dopiero przybyła do miasta.
Zalety: Magia kręgu opanowana na prawie zaawansowanym poziomie, przy tym ma duże możliwości magiczne i naturalny talent do nauki oraz rzucania zaklęć. Wybrała drogę dwóch źródeł
Jest taurenką, czyli na ludzkie standardy wyjątkowo wytrzymała i silna, do tego posiada twarde tylnie racice, ostre rogi, 140 kg żywej wagi i wzrost 2,5 m. co robi na ludziach wrażenie
Bardzo wyczulone zmysły
Zaradność, bez problemu umie zająć się sobą, nie potrzebuje służby
Wady:
Z jej wzrostem i wagą skradanie się nie jest proste, zwłaszcza, że krowie kopyta nieszczególnie nadają się do cichego stąpania.
Ogólnie większość ludzkiej architektury i cywilizacji nie jest do niej przystosowane
Krowia zręczność... To nie brzmi zbyt dumnie, nie?
Ludzie poza kręgiem nie traktują jej zbyt przyjaźnie, ktoś nawet chciał wziąć na widły jako "KROWOŁAKA". Ogólnie rasizm otacza ją na każdym kroku w imperium
Ekwipunek:
Gdy opuszczała dom nie wzięła ze sobą wiele, jedynie racje podróżne, swoją laskę, wygodne szatu i kilka książek z zaklęciami, które miały być jej lekturami w trakcie szkolenia, oraz pieniądze, które wydała zanim dotarła do miasta.
Poza tym, jak każda dorosła taurenka, ma swój artefaktyczny tatuaż, w jej wypadku na lewej łopatce. Jest to kolorowa sowa, prezentująca się zgrubsza tak
Sprawia, że dziewczyna nie potrzebuje snu. Oczywiście bywa czasem zmęczona fizycznie, ale wystarczy wtedy, że odpoczywa siedząc albo leżąc i dalej jest w stanie funkcjonować. Jest to niezwykle przydatne szczególnie przy nauce.
Wygląd:
Kto ma uzupełniać status? GM
Kto ma zacząć? GM
Jak podchodzić do postaci i jej życia? Be gentle, it's my first time
Zgadzasz się na nagłe zmiany w życiu postaci? Jeszcze jak!
W jakiej osobie dawać odpisy? Obojętnie
Taureni : Humanoidalna rasa krowopodobnych istot zamieszkujaca ziemie na dalekim południu w kraju Tortum. Od wieków podzieleni są na matrialchalne klany, rządzone przez półmistyczne wodze-szamanki wpadające magią przez Krąg zaklasyfikowaną jako "prymitywniejsza odmiana magii kręgu skupiająca się na naturze" tradycyjnie związana z rytuałami religijnymi, w taureńskim określana Tamu. Ze względu na koczowniczy tryb życia i szamanizm uważa się ich za dzikusów, co nie jest prawdą, w istocie pod pewnymi względami, jak na przykład niezwykły wrodzony talent do nauki i posługiwania się magią, wydają się być wręcz inteligentniejsze od ludzi. Na pewno są od nich znacznie więksi i odporniejsi, dorastając do 3,25 m. wysokości i 350 kg masy ciała. Wyłącznie roślinożerni, są ludem zazwyczaj o pacyfistycznych poglądach. Dziennie zjeść muszą prawie 7 kilo pokarmu, najczęściej ugotowanych traw z dodatkiem słodkich bulw podobnych do batatów, mogli by jednak żywić się tym również na surowo. Są raczej krótkowieczni i dożywają 75 lat, jednak wyrównują to dużymi zdolnościami do nauki. U mężczyzn genetycznie uwarunkowane są potężne rogi, będące skupiskiem magii wewnętrznej, charakterystycznej dla całej rasy. Zajmują się oni wszystkimi pracami fizycznymi i wojną. Kobiety, zazwyczaj inteligentniejsze, nie mają dostępu do magii wewnętrznej, jednak uważane są za łączniczki z mocami nadnaturalnymi jako te, które otrzymały w darze możliwość wytwarzania świętego napoju - taureńskiego mleka majacego niezwykłe zdolności wzmacniajace siłę fizyczną i leczące choroby. Zazwyczaj zostają szamankami, artystkami, rzemieślniczkami lub uzdrowicielkami. Każda dorosła kobieta ma własny artefakt-tatuaż, majacy pomagać im i prowadzić przez życie, majacy również znaczenie religijne. Rzadko zdarza się jednak, że kobiety z danej linii mają niezwykły dar do sztuk magicznych - wtedy zostają wodzami-szamankami, władając całymi plemionami. Tak było kiedyś, ostatnio jednak, ze względu na działanie Kręgu, wybuchła wojna domowa, w której coraz więcej plemion zostaje siłą włączone do najsilniejszego ze stad, posiadajacego potężną broń w postaci Minotaurów, wzmocnionych magicznie samców całkowicie pozbawionych wolnej woli.