Mechaniki gry

Avatar marianx12
Właściciel
Ogólne zasady gry.

1. Jedna z postaci na edycję dostaje Wild Card (możliwość posiadania różnych person). Gracz ten jest liderem grupy i w różnych sytuacjach będzie musiał podejmować decyzje mający wpływ na dalszą rozgrywkę. Jeśli gracz będzie celowo utrudniał rozgrywkę zostanie zabity a Wild Card przekazany dalej.
2. Eksploracja tartarusa będzie się odbywać według schematu;
- Admin podaje mapę piętra
- Gracze wybierają gdzie idą lub w grupie pokonują piętro
- Gracze przechodzą na następne piętro
W losowym momencie mogą pojawić się Shadowy lub Reaper. Oczywiście gracze od początku nie wiedzą gdzie są schody a gdzie np. przedmiot
3. Walka odbywa się na zasadzie;
Admin informuje o napotkaniu przeciwnika, jego typie i ilości oraz HP
Gracze opisują swoje akcje na przykładnie
XYZ używa ataku swojej persony [nazwa ataku]
ZXY używa miecza.
Itd, admin opisuje czy przeciwnicy zostali pokonani, jeśli nie to ile HP im zostało oraz ile HP i SP zostało graczom. Po walce postacie mogą otrzymać EXP lub przedmioty, aktualne wyposażenie i stan gracza będzie pokazany w temacie AKTYWNE POSTACI. W wypadku śmierci w walce jednej postaci można ją wyleczyć odpowiednim przedmiotem lub inny gracz może ją zabrać na piętro 0 gdzie automatycznie zostaje wyleczona. Postaci te nie mogą już w tej sesji wrócić na górę. Jeśli postać została uleczona bez zejścia na dół, nadal może walczyć. Osoby pozostałe na górze mogą dalej walczyć lub wrócić na dół. Jeśli wszyscy umrą uznajemy grupa nie była wtedy w tartarusie i wszyscy dalej żyją ale ich progress z tego dnia się nie zalicza.
4. Aktywne postaci. Każda zaakceptowana postać dostaje swoją zakładkę w temacie AKTYWNE POSTACI. Są tam opisane jej statystyki, ekwipunek, pieniądze, stan (np. czy jest zdrowa) itp.
5. Edycja kończy się gdy gracze zakończą fabułę danej edycji lub miną trzy lata czasu gry. W pierwszym przypadku edycja kończy się pozytywnym zakończeniem, w innym przypadku niekoniecznie.

Avatar marianx12
Właściciel
Persony są to psychiczno-fizyczne byty, które postaci mogą przyzywać do walki.
W sposób najprościej ujmujący dla prostych umysłów persony są trochę podobne do pokemonów tylko, że wersji, w której zamiast słodkich stworków masz demony itp., zamiast pokeballi pistolet, kartę albo maskę czy inny przedmiot a zamiast typów masz karty tarota. Normalni ludzie nie mogą używać person ale mogą nabyć tą umiejętność. Persony można przyzywać i używać wszędzie, ale tylko podczas panowania dark hour czyli dodatkowej godziny, która no właśnie pozwala na używanie person. Normalni ludzie podczas dark hour nie zostają jakby zamknięci w grobach. ( dla ciekawskich zdjęcie )

Avatar marianx12
Właściciel
Zdjęcie użytkownika marianx12 w temacie Mechaniki gry
I oczywiście nie zdają sobie sprawy z jej istnienia.
W obecnej chwili gramy w realiach persony 3 ( tartaros oraz dark hour ) lecz oczywiście będą persony i demony wychodzące poza tę część gry, a poniżej podsumowanie:
- Każdego dnia istnieje dark hour, którego nie było w innych grach i jest to godzina "między" 24 i 1
- Podczas dh ( dark hour ) otwiera się tartarus (taka wieża z potworami, ważna dla fabuły)
- W trakcie dh nie działa żadne normalne urządzenie mechaniczne ani elektryczne chyba że zostaną spełnione odpowiednie warunki ( raczej sobie telewizji nie zobaczycie :/ )
- Normalni ludzie ( czyli osoby nie powiązanych w żaden sposób z personami ) oczywiście nie zdają sobie sprawy z istnienia dh, ale można na nich oddziaływać (np. zabić) podczas jej trwania.
- Tylko jedna postać może posiadać wild card, a karta ta umożliwia posiadania kilku person ( standardowo każdy może posiadać tylko jedną )

Avatar marianx12
Właściciel
Z racji przeważającej liczbie głosów dodajemy coś czego jeszcze nigdy nie było w uniwersum persony, a mianowicie interakcja z personami... w obecnej chwili styczność taką można było mieć tylko podczas uzyskania jej lub robieniu fuzji person, a tak to przez całą grę siedziały całkowicie cicho.
Od teraz persony będą mogły dorzucić swoje trzy grosze, a nawet i będzie można z nimi pogadać...
Rozmowy będą mogą wyjść dosyć ciekawe głownie z racji tego, że one same odzwierciedlają dusze/charakter właściciela.
Jeśli persona spotka inną personę, a były jakoś powiązane też może zacząć się jakaś ciekawsza rozmowa :)

Avatar marianx12
Właściciel
Mechanika walki:
Standardowo jest 7 typów obrażeń a są nimi kolejno:
Zwykły typ obrażeń
Lodowy typ
Płomienny typ
Psychiczny typ
Elektryczny typ
Mroczny typ
Świetlisty typ ( lub jak ktoś woli nazywać light damage )
Tak jak łatwo się można domyśleć niektóre persony będą podatne lub odporne na konkretne typy obrażeń,
a standardowy mnożnik obrażeń to 3/4 całych obrażeń.
W skrócie :
Gdy jakaś persona obrywa typem obrażeń na który jest odporny obrywa jedynie 1/4 całkowitych obrażeń,
a jeśli jest podatna to obrywa dodatkowe 3/4 obrażeń standardowego ataku, czyli jak jakaś persona jest podatna na lód i oberwie tym to zamiast np. oberwać 10 to oberwie 10 + 3/4 obrażeń z 10 ( wszystkie nierówne liczby są zaokrąglane w dół przez co oberwała by 17 obrażeń zamiast 17,5 )
Wyjątkiem od powyższej zasady mogą być trudniejsze piętra lub walki z bossami przez co mogą się zdarzać sytuacje, że konkretny typ obrażeń nic mu nie zada, a nawet uleczy go !
( czasami zasady mogą być nagięte przez mistrza gry i będzie się to zdarzać raczej przy bossach, ale ciężko przewidzieć przyszłość, więc takie uprzedzenie na przyszłość :) )
Aby sprawdzić czy dana postać trafi swym atakiem mistrz gry rzuca kostką z 6 polami, a tutaj informacja w jaki sposób będą sprawdzane szanse na trafienie i obrażenia:

1 - Nie, i... twoja postać dostaje "stuna" na 1 turę .
2 - Nie. Nie trafiłeś i tak poza tym nic się nie stało.
3 - Tak, ale... Twoja akcja ma o 1/2 mniejszy efekt niż powinien być.
4 - Tak. Twoja akcja jest traktowana normalnie i nie dostaje żadnych bonusów.
5 - Tak. Sukces zaś efekt ataku/spella jest wyższy o 1/2.
6 - Tak, i... efekt ataku/spella będzie wyższy o dodatkowe 3/4 .

( W dalszych etapach rozgrywki wynik akcji będzie wyższy o 1 punkt podczas gdy persona użyje umiejętności stopnia 1, a ma do możliwości umiejętności wyższego poziomu, bonus nie działa podczas gdy postać używa słabszego poziomu umiejętność tylko ze względu na to, że na wyższe już nie posiada odpowiednią ilość "many/sp")

Punkty doświadczenia potrzebne do osiągnięcia kolejnego poziomu przydziela mistrz gry wedle uznania DOPIERO po wyjściu z tartarosa, a nie natychmiast po końcu walki.

W zależności od typu ataku wynik może być zmniejszany o jakąś wartość
( chociaż to będzie występować raczej tylko w przypadku umiejętności działająca na zasadzie "natychmiastowy zgon", ale czy będzie jakiś inny powód do tego to ciężko stwierdzić. )

Na obecną to jest tyle i zmiany mogą być wprowadzone na bieżąco.
Umiejętności, odporności i wszystkie statystyki związane z personami są w specjalnie stworzonym do tego temacie.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar marianx12
Właściciel: marianx12
Grupa posiada 323 postów, 20 tematów i 6 członków

Opcje grupy Persona/Mega...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Persona/Megami Tensei pbf