[OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V

Avatar Koteczek_21
Właściciel
Ahoj Jejacy! Dzisiaj mej recenzji poddam grę na urządzenia mobilne, a mianowicie Identity V. Jest to moim zdaniem gra warta uwagi, lecz wypadałoby najpierw opisać co to jest i z czym się to je.

Opis
Identity V to gra, jak wcześniej pisałem, na telefon (niedawno wydana została wersja na PC). Gra posiada model F2P i nie jest P2W, gdyż liczą się umiejętności gracza. W grze wcielamy się w jedną z następujących ról:

Ocalały - jego zadaniem jest zdekodowanie maszyn szyfrujących nazywanych w grze "cipherami" (cipher po łacińsku oznacza "szyfr"), unikać łowcy, ratować ocalałych z krzeseł rakietowych, otworzyć bramy i uciec przez nie, bądź lochy. Niemal wszyscy mają ze sobą jakiś przedmiot na start.

Łowca - musi powalić ocalałych (są to dwa uderzenia), przywiązać ich do balonów i wrzucić na krzesło rakietowe, które zabierze ofiarę ponownie do posiadłości (oczywiście w teorii). Mają za wszelką cenę powstrzymać ocalałych przed ucieczką. Przez zadawanie ciosu zwiększają zasięg terroru oraz otrzymują nowe umiejętności, bądź ulepszenie posiadanych.

Mamy do wyboru pokaźną ilość postaci, którymi można grać. Każda ma swoje unikalne cechy, które są zaletami oraz wadami. W drużynie ocalałych są 4 osoby, a łowca jest jeden. Jest dostępny również tryb, gdzie jest 2 łowców i 8 ocalałych. Są również eventy, podczas których można zdobyć różne nagrody.

Fabuła
Powieściopisarz Orpheus otrzymał list od swojego fana, który prosi go o odnalezienie jego zaginionej córki, która była ostatnio widziana w okolicy okrytej niezwykle złą sławą posiadłości Oletus. Orpheus, który był wcześniej detektywem podejmuje się wyzwania i przyjeżdża do posiadłości, aby odnaleźć dziewczynkę. Z czasem odkrywa okrutną prawdę o sobie oraz o tym co się dawniej działo w posiadłości......

Główne postacie
W grze mamy domyślnie dostępne 6 postaci, czyli 5 ocalałych oraz 1 łowca. Reszta jest do wykupienia za walutę z ścieżki logiki (średnio 4100 "podpowiedzi"), bądź za walutę premium dostępną wyłącznie za prawdziwy hajs (średni koszt postaci za tą walutę to około 800 "ech"). Podstawowe postacie to:

Emily Dyer
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Jest doktorem. Jej głównym zadaniem jest leczenie rannych. Może uleczyć siebie samą za pomocą strzykawki, którą nosi. Używanie strzykawki nie zużywa jej (tylko dla niej). Dodatkowo leczy szybciej innych oraz przekazuje szybsze leczenie pozostałym członkom drużyny Podczas trafienia tak samo jak każdy podstawowy ocalały otrzymuje przyśpieszenie na 2 sekundy. Przechodzi przez okna i palety o 15% dłużej, niż normalnie.

Freddy Riley
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Jest on prawnikiem. Nosi ze sobą mapę, która się nie niszczy (tylko dla niego. Inne postacie zużywają mapę). Posiada on cechę, która pozwala wszystkim ocalałym być dłużej na krześle rakietowym oraz kiedy jakiś ocalały jest blisko to dostaje przyśpieszenie w wykonywaniu wszystkich akcji. Tak samo jak doktorka, przechodzi wolniej przez palety oraz okna i dostaje przyśpieszenie po otrzymaniu ciosu.

Emma Woods
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Jest ogrodniczką. Nosi ze sobą skrzynkę z narzędziami, której nie zużywa. Może jej użyć do rozwalania krzeseł, jednak łowca ma automatyczne powiadomienie jeśli krzesło zostanie rozmontowane. Posiada cechę, która pozwala na mniejsze występowanie kalibracji oraz większy pasek sukcesu owych. Jest to dzielone z resztą drużyny. Wytrzymuje na krześle rakietowym dłużej, niż inne główne postacie. Tak samo jak poprzedni, otrzymuje przyśpieszenie po otrzymaniu ciosu. Drużyna stworzona wyłącznie z ogrodniczek doprowadziła niejednego łowcę do szału.

Kreacher Pierson
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Jest on złodziejem. Jego rola nie jest do końca precyzyjna. Posiada latarkę, której zużycie zajmuje mu o 100% dłużej, niż normalnie. Otwiera znacznie szybciej skrzynki, niż inni i przekazuje reszcie drużyny umiejętność tą. A ponieważ jest złodziejem to często kradnie on części maszyn szyfrujących i dlatego szansa na wywołanie kalibracji jest większa o 10% i jest ona trudniejsza o 10%. Jest to wada przekazana wszystkim członkom drużyny. Tak samo jak wszyscy główni ocalali, dostaje przyśpieszenie po przyjęciu ciosu.

Szczęściarz
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Po prostu szczęściarz. Wszyscy jego świat postrzegają jako jednorękiego bandytę, który zawsze trafia jackpot. Ale co się stanie, kiedy przestanie wygrywać? W każdym razie posiada umiejętność, jaką jest szczęściarz. Pozwala ona na zwiększenie szansy na trafienie wybranego przedmiotu z skrzynki. Dodatkowo jak poprzedni, dostaje przyśpieszenie po przyjęciu ciosu.

Leo Beck
Zdjęcie użytkownika Koteczek_21 w temacie [OFFTOP] Kotek recenzent - Identity V
Pierwszy łowca dostępny od samego początku gry. Jego bronią jest rekin (raczej wypchany). Po zadaniu dwóch ciosów otrzymuje kukłę, której może użyć do zamiany miejscem z niej. Po zadaniu czterech ciosów otrzymuje drugą. Jego specjalną cechą jest płonąca dusza, która zwiększa swą ilość użyć podczas pościgów. Może dzięki temu przywołać kopię siebie, bądź przekazać ją kukłą, aby goniły ocalałych.

Co można znaleźć na mapie?
Na mapie można znaleźć sporo rzeczy przydatnych, jak i przeszkadzających.

Krzesło rakietowe. Jest to śmierć dla ocalałych. 3 razy trafiasz na krzesło i widzimy się po drugiej stronie. Posiada fazy. Pierwsza zaczyna się od zera. Jest ona nazywana "pierwszym siedzeniem". Jeżeli na "pierwszym siedzeniu" dojdziemy do 50% przechodzimy do fazy drugiej i kolejne krzesło nas zabije. Druga faza zaczyna się od 50% i trwa do końca odliczania. Jeżeli nie zostaniemy uratowani na czas to wylatujemy. Krzesła mogą zostać zniszczone przez ogrodniczki. Na mapie krzeseł ilość to "ilość ocalałych + 7". W grze są 4 specjalne krzesła w piwnicy, które nie są liczone do puli oraz nie mogą zostać zniszczone.

Maszyny szyfrujące występują w liczbie 7 na mapie. Po zdekodowaniu 5 jest możliwość ucieczki przez bramę. Po zdekodowaniu 2 ukazują się lochy. Ilość do zdekodowania to "ilość ocalałych + 1". Mogą być dekodowane z czterech stron, lecz głównie dostępne są tylko 3. Przód to po prostu stukanie w klawisze. Boki to kręcenie takim kółkiem i uderzanie w tył maszyny. Tył natomiast to uderzanie i trzęsienie maszyną oraz słupem do niej przymocowanym.

Palety służą głównie do ogłuszania łowcy oraz zwiększania długości pościgu. Ocalali mogą przez nie przechodzić. Łowcy natomiast niszczyć.

Skrzynie zawierają losowe przedmioty. Są one czerwone.

Okna są dość pospolite. Łowca oraz ocalali mogę nimi przechodzić.

Szafki służą jako kryjówki dla ocalałych. Chowający się ocalali widzą z pierwszej osoby. Łowca, który znajdzie ocalałego w szafce natychmiast przywiązuje go do balonów.

Lochy pojawiają się po zdekodowaniu dwóch maszyn. Kiedy pozostał jeden ocalały może nimi uciec.

Bramy są dwie. Aby przez nie uciec należy wpisać kod. Potem się brama otwiera i można uciekać.


Unikatową mechaniką jest "szok terroru". Łowca kiedy zada cios i trafi ocalałego, który leczy siebie, bądź innych, biegnie przez paletę, przeskakuje przez okno, ratuje ocalałego, otwiera bramę, rozwala krzesło, bądź dekoduje maszynę doznaje szoku i jest natychmiast powalany.


Waluty
W grze mamy dostępne 4 waluty.

Podpowiedzi zdobywamy przez ścieżkę logiki, bądź po konserwacjach serwerów. Kupujemy za nie nowe postacie, bądź skrzynki z poprzednich sezonów.

Fragmenty otrzymujemy, kiedy z skrzynek otrzymamy powtórzony przedmiot. Służy do kupowania kostiumów oraz innych kosmetyków.

Inspiracje otrzymujemy przez ścieżkę logiki w ilości 50 za pole z nią, bądź przez wymianę waluty premium w ilości 1:1. Kupujemy za nie skrzynki z obecnego sezonu.

Echa są płatną walutą, którą można kupić jedynie za prawdziwe pieniądze. Można kupić za nie postacie, kilka kostiumów, podarować komuś jakiś przedmiot oraz wymienić na inspirację.

Mapy
W grze mamy dostęp do kilku map. Są one takie same, lecz elementy takie jak palety, krzesła, czy piwnica są generowane losowo. Mapy są powiązane z historią pierwszych postaci.

Fabryka broni jest średnią mapą. W jej centrum można znaleźć tytułową fabrykę. Niedaleko obok jest magazyn. Wyjścia są przed i za fabryką.

Szpital Poświęconego Serca jest drugą mapą. Jest podobnej wielki co fabryka. W jej centrum znajduje się szpital z dwoma piętrami. Zawsze się w nim generuje piwnica oraz maszyna, która jest na pierwszym piętrze, bądź na parterze.

Czerwony kościół jest najmniejszą (raczej) mapą w grze. Centrum mapy to kościół. Przed nim są ławki, po prawej od głównego wejścia jest cmentarz, a za nim oraz na lewo są ruiny.

Wioska nad jeziorem to największa mapa w grze. Są na niej pola kukurydzy, ruiny domów oraz port z uszkodzoną łodzią.

Lunapark to druga największa mapa podzielona na dwie części. W obu można znaleźć cyrk. Jest na niej dużo ścian i palet.

Wspomnienie Leo to świąteczna wersja fabryki broni, lecz lekko zmodyfikowana. Można się na niej rzucać śnieżkami. Z powodu efektu śniegu można doznać spadku klatek.

Chińskie miasteczko na moment pisania jest dostępne jedynie w trybie gry czysto dla znajomych. Jest to duża mapa z licznymi paletami. Należy uważać, aby nie wpaśź pod pociąg, gdyż zostaniemy natychmiastowo powaleni.

Ścieżka logiki
Jest to bardzo ważny element gry. Aby poruszać się po niej należy rzucać kostką D4, którą otrzymujemy za codzienne logowanie oraz za zdobycie 1000 punktów, które przyznawane za wygraną, porażkę, lub remis. Jest tygodniowy limit 42000 punktów na tydzień. Po rzuceniu kostką poruszamy się o tyle pól i wypadnie z kostki. Możemy mieć maksymalnie 99 kostek na raz. Należy przytrzymać ikonę kostki, aby rzucić większą ich ilością. Nagrody za ścieżkę to podpowiedzi, inspiracje, graffiti, skrzynki oraz skiny. Ścieżka jest odnawiana co sezon, a jej długość to ponad 4200 pól. Można również za walutę premium kupić 3 kostki D4 codziennie przez miesiąc, bądź kostkę D20 raz na dzień.

Drzewko persony
Jest to bardzo ciekawy element rozgrywki. Dzięki drzewku możemy zdobyć nowe cechy dla ocalałego i łowcy. Możemy również robić "buildy" dla kilku postaci. Ulepszenie kosztuje 5 punktów, a maksymalna ilość punktów persony wynosi 100. Punkty dostajemy za grę.

Zalety
- Dynamiczna rozgrywka
- Brak reklam
- Nie ma P2W
- Można grać ze znajomymi i tworzyć pięcioosobowe kluby
- Jeżeli dokonamy zakupy waluty to otrzymamy nagrody
- Ogromna ilość skinów.
- Społeczność jest dość spoko

Wady
- Ogromna ilość camperów, którzy nie pozwolą ci odejść z krzesła, bo natychmiast cię powalają
- Problem z optymalizacją w wersji na telefony
- Często wywala serwery.
- Hitboxy ocalałych są dziwne i to jest taka loteria "będzie ranny/a, czy nie?"
- Czasami się dziwnie teleportujemy i przez to blokujemy

Podsumowując, Identity V jest ciekawą grą, która mogłby być lepsza, gdyby naprawić kilka rzeczy, które są w wadach, a szczególnie potrzeba zabezpieczenia przed camperami

Avatar Abomination
Moderatorka
Czyli gra, która jest mobilną podróbką Dead by Daylight?

Avatar Koteczek_21
Właściciel
Dwóch programistów ekipy tworzącej DBD pracowało przy grze. Dodatkowo studio, które stworzyło DBD pozwoliło Netease Games na stworzenie gry uderzająco podobnej do DBD jako "legalną konkurencję"

Avatar maxmaxi123
A gdzie analiza poszczególnych elementów gry? Gdzie wady i zalety produkcji? Jak już tworzysz temat, który ma w nazwie słowo "recenzja" lub jakąś wariację, to zrób to jakoś lepiej, niż długi opis gry i jedno zdanie "no polecam, fajna"...

Avatar AquoZ32
shut up liberal

Avatar jaraczzielska19
ja też znam fajną grę na urządzenia mobilne

Avatar jaraczzielska19
Mam zrobić receznję?

Avatar Koteczek_21
Właściciel
Jak chcesz. W Identity V musze wygrać jeszcze kilka meczy i mam 100 persony na ocalałym, czyli max. Potem zrobię huntera na 100 i kupię sobie fotografa, który jest op.

Avatar Koteczek_21
Właściciel
Mam już 100 persony na ocalałym i teraz zbieram na łowcach. Jak będę miał 1000 "podpowiedzi" to kupię sobie pokój.

Avatar
niemamnietu
Ciekawe kogo to obchodzi.

Avatar Skwarek218
niemamnietu pisze:
Ciekawe kogo to obchodzi.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku