Pora wyjaśnić sprawy dotyczące świata gry dzięki którym zrobicie postać wiedząc wszystko co trzeba i będziecie wiedzieć co i jak w uniwersum.
1. Rasy
Ludzie
Rasa ta żyła jako jedyna na kontynencie przez setki lat, dopóty nie pojawiły się wampiry... Przeciętny osobnik zwykle dożywa 70 lat, oczywiście z powodów naturalnych. Na świecie znajdują się cztery państwa ludzi. Największe - Cesarstwo Lorkhan znajdujące się na północy kontynentu, Królestwo Aergonii graniczące z cesarstwem i toczące z nim wojnę oraz Księstwo Ulthanu, które graniczy z Aergonią oraz Królestwem Ramorii. Na południu kontynentu, z dala od wojennej zawieruchy istnieją również mniejsze ksiąstewka i królestwa, które jednak nie mają żadnego wpływu na szkarłatną inwazję.
Wampiry Wyższe
Istoty te wyglądają jak ludzie lecz są znacznie od nich bladsi, posiadają również charakterystyczne wydłużone kły przystosowane do wbijania się w swe niewinne ofiary. Wampiry przybyły z innego świata z nieznanego powodu aby podbić ludzki świat. Czemu? Nikt tego nie wie, oprócz nich samych. Ich świat został zniszczony przez brak surowców i wojny z elfami, a żeby uciec najwięksi magowie otworzyli portal do ludzkiego świata... Wampiry to istoty, które dzięki piciu krwi stają się silniejsze, zwinniejsze oraz potrafią zregenerować największe rany, w tym utracone kończyny. (choć po dłuższym czasie nawet bez napicia się ich uszkodzenia na ciele zasklepią się) . Trzeba oczywiście dodać, iż dla wampirów wyższych krew jest jak alkohol, nie potrzebują go do życia, tylko ich ulepsza. Nawet bez dobrego krwistego trunku wampiry posiadają nadludzką siłę i szybkość. Ich kończyny potrafią się zregenerować, a żeby zabić takiego osobnika należy poćwiartować jego ciało na jak najwięcej części i je spalić. To go najpewniej zabije, a jeśli nie, to wykluczy z życia na wiele tysięcy lat. Wampiry wyższe nie są szczególnie wrażliwe na słońce, ale gorzej się wtedy czują i mają lekkie nudności. Najstarsi krwiopijcy potrafią również przybrać drugą formę, w której zmieniają się w najczęściej trzymetrowe stwory przypominające przerośniętego nietoperza z wielkimi skrzydłami, przez co potrafią latać. W tej postaci ich pazury są ostre i wielkie, jak maszyna do zabijania, są również silniejsi i szybsi. Z tego co wiadomo, są długowieczne. - WAŻNE - wampiry przybyły dopiero miesiąc przed akcją pbfa.
Wampiry Niższe
Wampiry niższe to ludzie przemienieni przez ugryzienie wampira wyższego, którym po przemianie w większości ilości przypadków służą. Istoty te są silniejsze i szybsze od ludzi lecz nie tak jak ich Wampiry wyższe. Potrzebują krwi do życia, w przeciwnym wypadku po dwóch tygodniach umrą w bólu i cierpieniach. Są wrażliwi na słońce, dłuższe przebywanie na nim sprawia iż skóra danego osobnika zaczyna się parzyć a później nawet palić. Ich umiejętności również są osłabione na skutek światła słonecznego. Wampira niższego można bez problemu zabić odcinając mu po prostu głowę bądź poważnie go raniąc. Choć się regenerują, nie zdołają uleczyć większych ran. Tak jak ich potężniejsi bracia, są długowieczni, ale w przeciwieństwie do nich tak długo jak będą pić krew. WAŻNE - wampiry wyższe przybyły dopiero miesiąc przed akcją pbfa, więc wasza postać nie mogła być przemieniona w wampira niższego dłużej niż miesiąc temu.
Wilkołaki
Wilkołaki to przeklęci ludzie od urodzenia lub od pewnego momentu w życiu nieszczęśnika, to już zależy wyłącznie od kaprysu losu. Klątwa ta, bądź choroba nazywana jest Lykantropią. Każdej pełni przemieniają się w krwiożerczą bestię, która grasuje na niewinnych ludziach bez możliwości kontrolowania tego co się dzieje. Poza tym, potrafią również przemieniać się dobrowolnie w trakcie nocy ( podczas której nie ma pełni oczywiście) i robić co tylko dusza zapragnie. Za dnia również potrafią to robić, ale zdecydowanie lepiej sobie radzą z tym bardziej doświadczone i starsze wilkołaki, gdyż światło słoneczne drażni młode istoty i obniża ich efektywność. Każdy wilkołak może jedynie rozpocząć przemianę, lecz jej nie dokańczać powodując, iż jedynie ich ręce zostaną użyte jako broń (wtedy wyrastają im dłuższe, ostrzejsze pazury a włosa na skórze błyskawicznie rośnie.). Zarówno w ludzkiej jak i pełnej formie mają wyostrzone zmysły, dzięki czemu odróżnią zapach wampirów od człowieka. W pełnej formie wilkołaki osiągają do trzech metrów wysokości. Na przestrzeni wielu lat wilkołaki utworzyły różne społeczności, tak zwane klany. Oczywiście muszą ukrywać swoją naturę przed ludźmi, więc ich osady są na odludziach, lub zapomnianych miejscach przez ludzi. Tam mogą żyć jak chcą, nawet cały dzień spędzać w swojej pełnej formie. Przeciętny osobnik dożywa 120 lat.
Elfy - Rasa niegrywalna
Piękne, o spiczastych uszach istoty przybyły z tego samego świata co wampiry. Z tego co wiadomo, toczyli tam razem wojnę którą elfy przegrały. Na świecie ludzi jest ich niewielu, rozdzielili się na całym świecie w poszukiwaniu mądrości i spokoju od wojennej zawieruchy. Są mistrzami magii, a szczególnie światła, nieznanej dla innych ras. Są długowieczne, nie wiadomo czy potrafią umrzeć ze starości. Zwykle nie są zbyt silne fizycznie. Być może byliby świetnym sojusznikiem dla ludzi, lecz oni obrali życie pustelników...