Rozumne rasy

Avatar Mijak
Właściciel
Czym się charakteryzują? Skąd się wzięły? Czy ich pochodzenie wiąże się jakoś z pochodzeniem ludzi?
Omawiamy tu zarówno wasze wersje ras "typowych", jak i w pełni autorskie pomysły.

Avatar Andrzej_Duda
Ludzie:
Ludzie, ludzie... Kto nie zna ludzi? Najbardziej powszechna rasa na planecie Ziemia. Homo sapiens nie posiadają żadnych wyjątkowych słabości lub mocnych stron. Nie posiadają żadnych rasowych bonusów do określonych szkół magii, ale za to mogą uczyć się tego czego chcą, bez potrzeby przełamywania trudności w nauce niektórych szkół jakie mają na przykład Orkowie lub Mroczne Elfy. Zamieszkują ogółem cały świat, ale najwięcej jest ich w Europie i Ameryce Północnej.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mroczne Elfy: (Dunmerzy)

Są to szaroskóre, często siwowłose Elfy najpierw żyjące w plemionach na terenie Ameryki Południowej, a potem w królestwie utworzonym z ich zjednoczonych ziem. Oficjalna nazwa tego tworu to Zjednoczone Królestwo Wielkiej Dunmerii. Ustrój w nim to monarchia konstytucyjna, a rządi tam król. Elfy te czcą przeważnie trójkę bóstw- Azrę, Boerję i Mealę. Co ciekawe, wszyscy pozostali uznają przed chwilą wymienione byty ponadnaturalne za demony. Elfy te mają wrodzony dodatkowy talent do magii zniszczenia oraz odnawiania (+5 do obu dziedzin w karcie postaci), ale za to mają trudności w szkoleniu się w przyzywaniu i przemianie (-5 do obu dziedzin w karcie postaci). Dunmerzy są zagorzałymi przeciwnikami nekromancji, ale często korzystają z przyzywania duchów, aby porozumieć się z przodkami. Nie są dość silnie fizyczni i dlatego wolą miecze oraz sztylety jako bronie do zaklinania, niż młoty bojowe lub też buławy albo topory. Żyją około 200 lat. Ich kultura charakteryzuje się tym, że obnoszą się ze swoją wiarą w Trójcę poprzez ozdabianie swoich domów różnymi przedmiotami z tym związanymi. Natomiast ich architektura jest co najmniej ciekawa... Potrafią wpływać za pomocą magii odnawiania na grzyby i powiększać oraz mutować je do tej pory, aż możliwe będzie zamieszkanie w nich jak w ceglanym albo drewnianym domu.




~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Elfy Wysokiego Rodu: (Altmerzy)

Altmerzy to dumne, może nawet zbyt dumne Elfy zamieszkujące przeważnie teren Azji, gdzie mają liczne dwory oraz posiadłości ziemskie. Kiedyś arystokracja, magnaci i handlarze niewolników, dziś tylko arystokracja oraz magnaci. Większość Elfów Wysokiego Rodu przyjęła zakaz niewolnictwa bardzo negatywnie, niektóre rody nielegalnie je praktykują do tej pory. Elfy te nie posiadają z innych nazwisk. Zazwyczaj jest to Imię + Z Rodu X. Mają to do siebie, że mają wyjątkowe predyspozycje co do nauki magii (+10 do każdej szkoły magii poza alchemią i zaklinaniem na starcie), ale są tak słabe fizycznie, że do walki nie magicznej pozostają im tylko sztylety lub bardzo lekkie łuki. Przeważnie mają złotawą skórę i dożywają nawet 700 lat.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Orkowie

Orkowie to pół-dziki lud wywodzący się z afrykańskich piekieł na ziemi. Dostosowane do niezwykle wysokich temperatur, braku jedzenia oraz picia, Orkowie mogli przeżyć w swoich zamkniętych enklawo-fortecah tam, gdzie przeżyć nie byli w stanie ludzie. Posiadają niezwykłą siłę, ponad czterokrotnie wyższą od ludzkiej, kosztem wyjątkowej nieudolności w nauce wszelkiej magii (-30 punktów do każdej dziedziny magii poza alchemią i zaklinaniem na startowej karcie postaci). Warto wspomnieć o tym, że mają niezwykły talent do zaklinania oraz alchemii (+15 punktów do tych dziedzin na startowej karcie postaci). Nawet w dzisiejszych czasach, są uznawani nawet przez ludzi za żądne krwi, brutalne zwierzęta. Wyjątkowo nienawidzą się z Elfami Wysokiego Rodu.





~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Centaury
Gatunek hybrydowy, łączący w sobie cechy człowieka i zwierzęcia kopytnego - najczęściej konia, jednak istnieją małe enklawy sarnich, krowich, kozich, wielbłądzich a nawet żyrafich podgatunków. Wszystkie mają zgrubsza humanoidalny tułów i części ciała od pasa w zwyż, niżej zaś zaczyna się koński tułów z czterema silnymi kopytami. Historycy przypuszczają, że stworzeni zostali przez pradawnych greckich magów i alchemików. Prawdopodobnie właśnie dlatego preparaty alchemiczne mają dziwaczny, nieprzewidywalny wpływ na ich organizm, zazwyczaj nieprzyjemny w skutkach, nie potrafią również nauczyć się tej dziedziny (-50 do alchemii na start). To niezwykle widoczną dzisiejszym świecie wadę nadrabiają niezwykłą wytrzymałością i szybkością - należy tu jednak wspomnieć, że ze względu na rozmiar i cztery nogi są nieszczególnie mobilni czy zwrotni. Mają naturalne predyspozycje do nauki przywracania (+10 do karty startowej) i wielu z nich prowadzi żywot uzdrowicieli. Równie wielu woli żywot wagabundów i włóczęgów, dodatkowo wśród dużej części młodego pokolenia panuje kult brutalności i dzikości. Niezależnie od ich prywatnych ścieżek życiowychcentaury nie mają własnego państwa i żyją w innych społeczeństwach na terenach najbardziej odpowiadającym ich zwierzęcym częściom. Dożywają 300 lat


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Chochlik
Chochliki, w mowie staroaldmerskiej nazywani khajii, co znaczy mniej więcej to samo, co mogą usłyszeć w tym anglojęzyczni współcześni - cat shit - dopiero od niedawna, bo od niecałych dwóch stuleci uważani są za pełnoprawne istoty rozumne. Od początku bowiem swojej egzystencji stworzenia te były wykorzystywane jako chowańce, magicznie wykreowana rasa niewolników, którzy są własnością maga u którego służą. Dopiero w 1893 roku w wielu państwach zaczęto ich wyzwalać, edukować i nadawać prawa, a wielu aldmerów wciąż traktuje ich jak podludzi czyli pidpodpodelfy...
Chochliki anatomicznie przypominają humanoidalne, antropomorficzne koty. Zdarzają się wśród nich wszelkie możliwe rasy, od tych powstałych ze zwykłych kotów domowych, przez rysieowe aż po lwopodobne, ich rozmiary wahają się więc między 0,5m do 2,5m bez ogona, ponadto mogą krzyżować się między sobą, co jeszcze bardziej urozmaica ich rodzaje, nie ma czegoś takiego jak typowy chochlik. Są zwykle szybkie, zwinniejsze od ludzi i o zdecydowanie bardziej wyostrzonych zmysłach. Nie mają jednak przesadnie dużo krzepy ani wytrzymałości, a kocie łapy znacznie zmniejszają ich zręczność, przez co zaklęcia rzucają bardziej za pomocą ruchów całego ciała niż gestów (jeżeli nie mają swobody ruchu należy ich traktować jakby mieli o -20 punktów mniej w każdej dziedzinie). Zamiast trudnych do utrzymania broni wolą pazury. Świetnie widzą w ciemności. Opanowanie jakiejkolwiek magii przychodzi im z trudem (-5 punktów do każdej dziedziny poza alchemią i iluzją), wyjątkiem jest sztuką iluzji, do której mają naturalną smykałkę (+15)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Naesgononowie

Zamieszkująca północną część kontynentu afrykańskiego rasa przypominająca humanoidalne węże oraz jaszczurki. Znane są z tego, że wyprzedzają technologicznie wszystkie pozostałe rasy, dzięki czemu nawet najmłodsi przedstawiciele tego gatunku mają chociaż minimalną wiedzę o elektronice oraz innych takich sprawach. To za ich sprawą wśród Strażnicy Magicznej rozpowszechnione są kuloodporne pancerze przypominające jednocześnie zbroje rycerskie oraz pociski które przy trafieniu celu wprowadzają do organizmu ofiary truciznę wybraną według uznania. Ich dziełem są także włócznie samonaprowadzające się oraz bronie symulujące efekt laserów z filmów Sci-Fi dzięki zaklęciu ich części za pomocą zaklęć dezintegracji (+30 do zaklinania na start oraz chociaż minimalna wiedza o elektronice i reszcie technologii). Mniej cywilizowaną cechą tej rasy jest to, że większość Naesgonów na liście swoich ulubionych potraw umieściła by najprawdopodobniej zupę z goblina albo udo Orka w sosie własnym. W skrócie, lubią jeść zielonoskórych i niestety jest to dość znany fakt. Poza tym, jest to dość spokojna rasa lubiąca miłe towarzystwo, choć charakteryzuje się tym, że kiedy chodzi o rywalizację to potrafią posunąć się do niemalże wszystkiego, aby wygrać. Ciekawy jest fakt, że ich bronie oraz pancerze przypominają te jakie posiadają samurajowie. Z tym, że są dostosowane do ich budowy ciała oraz postury. Naesgonowie mierzą bowiem prawie zawsze dwa metry wzrostu w przypadku prawidłowej postawy ciała. Istnieją ich dwa rodzaje - bardziej wężowa odmiana, o gładkiej skórze oraz ogonie węża, a także przypominająca z twarzy jaszczurki odmiana posiadająca dwie nogi oraz ogon jako oddzielną kończynę. Żyją maksymalnie 90 lat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hobgobliny

Trudno sobie wyobrazić człowieka uprawiającego seks z goblinem... A jednak, stało się. Skutek? Hobgobliny. Inteligentne gobliny z zarostem i taką chciwością, że klękajcie narody. Jeśli w mieście umieścisz ogłoszenie o ekspedycji dla zarobku, to następnego dnia będziesz miał pod drzwiami armię Hobgoblinów. Skrótem, uwielbiają złoto i przygody. Po prostu nie potrafią usiedzieć w miejscu dłużej niż tydzień bez zrobienia czegoś, co grozi utratą życia albo niepełnosprawnością. Przez to, że płynie w nich krew goblinów są niezdolni do magii przemiany oraz iluzji. Są za to dosłownie urodzonymi ekspertami od skradania się, przetrwania w dziczy oraz włamań. Mają to dosłownie we krwi i nawet nie muszą się szkolić, żeby potrafić to wszystko. Wśród swoich dzikich przodków są traktowani praktycznie jak bogowie wśród śmiertelników, przez co niektórzy postanawiają porzucić życie w cywilizacji i zostać wodzami wiosek. Żyją przeważnie do 60 lat i mierzą maksymalnie 1,3 metra.

Avatar Mijak
Właściciel
Jednym z pytań, na które musiałem sobie odpowiedzieć tworząc swój świat - który nazwałem Mizurugia - było "jak to jest, że wszystkie rozumne istoty mogą się między sobą krzyżować?".
Przyszły mi do głowy trzy możliwe opcje:
1) Są bardzo blisko spokrewnione.
2) Genetyka zostaje zastąpiona magią.
3) Jednak wcale nie mogą.

Zdecydowałem się na pierwszą opcję, z elementami drugiej.
Na początku stworzono dwoje ludzi - mężczyznę i kobietę.
Oni sami i ich dzieci rozmnażali się między sobą, ale nie prowadziło to do żadnych wad, ze względu na nieco inne, lekko umagicznione - czyli podporządkowane woli - działanie genetyki i biologii w ogóle.
Przez tysiące lat ludzie budowali cywilizacje w różnych zakątkach świata, a niektóre ludy obrały ścieżkę rozwoju, która wykorzystuje tą wynikającą z magii plastyczność genów do przekształcenia się w innych humanoidów.
Różne były sposoby tych przemian, część z nich następowała stopniowo z pokolenia na pokolenie, inne mogły dokonać się u pojedynczych osób. Ten drugi sposób umożliwia przekształcenie w nie mniejszym stopniu, jest za to trudniejszy i bardziej ryzykowny.
Większość typowych dla fantasy ras powstało dość późno w jednej z dwóch wielkich narodów. Verowie dali początek elfom, krasnoludom, orkom i trollom, a inna cywilizacja, później błędnie nazywana "Kosmitami" goblinom, ogrom i chimerom takim jak centaury, harpie, nagi lub syreny.
Gdy wojna z bogami doprowadziła do wielkiego kataklizmu, który zakończył pierwszą erę, te cywilizacje upadły, a pochodzenie nieludzkich ras zostało zapomniane, podobnie jak wiedza potrzebna do ich tworzenia. Wśród mieszkańców Mizorugii krąży na ten temat wiele hipotez, ale nikt nie ma pewności, że wszystkie te rasy wywodzą się właśnie od ludzi.
W kolejnych erach udało się odkryć na nowo tylko niewielką część potencjału do przemiany ludzi w inne rozumne istoty – najprostsza jest przemiana w zwierzoludzi przypominających takie typowe furry. Ale wbrew temu, co niektórzy z was mogli pomyśleć - nie polega to na seksie ze zwierzętami.

Avatar WladcaAwarow
A więc historia.
W moim świecie (o pięknej nazwie Pyherion) na początku powstali ludzie i tworzyli twór podobny do cywilizacji starożytnego Egiptu i Mezopotamii. W pewnym okresie nastaje wulkaniczna zagłada. Część ludzi ucieka na wschód, na niekorzystne i zimne tereny. Wiele lat później na skutek "spaczenia" ci ludzie stają się Dzikimi- szaroskórymi brutalami.
Inny szczep uciekł na zachód, do odległej wyspy Panonii. Po wiekach izolowanej egzystencji stali się Terterydami- dwumetrowymi ziomkami z kulturą podobną do antycznej Grecji. No ale Panonia też zrobiła JĖB i musieli uciekać na kontynent z którego przybyli.
Pozostali zamieszkali na północy, pozostając zwykłymi ludźmi, a ich rozwój przebiegał podobnie do rzeczywistych ludów Europy.

Avatar
Konto usunięte
Bogowie

Bogowie w swej pysze sami nadali sobie takie imiona. Tak naprawdę nie mają żadnej gatunkowej, zbiorczej nazwy. Każdy z nich różni się od siebie i nie sposób nadać im wielu cech gatunkowych. Przez rasy Mniejszych, Olbrzymów oraz Demony nazywani są po prostu Bogami.
Co ciekawe, Bogowie wierzą we własnych Bogów, ale o tym później.
Pierwszą rzeczą, która odróżnia Bogów od Olbrzymów są umiejętności magiczne. W krainie tych pierwszych uzdolnieni są wszyscy, w mniejszym lub większym stopniu. Bycie pierwszymi istotami władającymi magią do czegoś w końcu zobowiązuje. Sami Bogowie stanowią potężne źródła mocy magicznej (ich organizmy tworzą czystą magię), co często powodowało małe bitwy, a nawet wojny domowe między nimi. Mniejsi pragnęli ich potęgi, stając się jednym z ich wrogów.
Kolejną rzeczą jest wygląd. Olbrzymy są zdecydowanie bardziej podobne do nas. Bogowie zostali stworzeni na wzór różnych bestii, których szkielety stały się modelami służącymi do skonstruowania Bogów. Najczęściej spotkamy więc podobnych do zwierząt.
Bogowie nie rozmnażają się, bo większość z nich tego nie potrafi. Niektórzy z pomocą sporej ilości magii potrafią stworzyć coś podobnego do Boga (może Półbóg?). Są to jednak zwykle istoty pokraczne i w pewien sposób upośledzone.
Ale to nie znaczy, że na Velimii (kontynent Bogów) panuje stała liczba Bogów. O nie. Stwórcy tego świata kiedyś postanowili, że część ich projektów zakopią w trzewiach globu, aby czekali na swą kolej. Proces budzenia ich nie jest dla nich najprzyjemniejszy i często kończy się śmiercią budzących. Da się to uczynić przy udziale dużej ilości magii oraz różnych dziwnych artefaktów.
Bogowie są śmiertelni i posiadają duszę. Zabicie ich nie jest specjalne trudne jeśli jesteś odpowiedniego rozmiaru.
Bogowie niespecjalnie za sobą przepadają i najczęściej żyją oddzielnie lub w kilkuosobowych grupach, raz na jakiś czas zbierając się na posiedzeniach, które mają miejsce na ogromnych, pustych i płaskich połaciach terenu zwanymi Planszami.
Nie zwracają uwagi na rasy Mniejsze i kolokwialnie mówiąc, w dupie mają ich los.

//nie wiem po ch*ja ja to piszę, skoro najpewniej i tak nikt tego nie czyta, ale nudzi mi się\\



Avatar samex
Więc opowiem wam o Gwiazdorach.

Gwiazdorzy zwani również przez Elfów Antycznymi, byli pierwszymi rozumnymi istotami stworzonymi przez Alfajota (Alfajota to pierwsi Bogowie, nazwani oczywiście z słów greckich od Alfy do Joty więc jest ich 9). Gwiazdorzy pochodzili z innej planety zwanej Varnau. Gwiazdorzy przez Eon rządzili Planetami całego świata oraz dążyli do stworzenia Utopii, Bogowie pomagali im w tym do czasu wielkiego spisku Joty. W wyniku tego spisku Pierwsi Bogowie zginęli, zaś Imperium Gwiazd upadło. Gwiazdorzy na głównej planecie zostali piachem a o losach resztek niewiado nic. Z wyjątkiem Korgalii w której Gwiazdorzy mieli wpływ na stworzenie Nowych Bogów oraz Elfiej kultury. Niestety Jeden Gwiazdor schańbił swą rasę albowiem on Montoza był pierwszym Nekromantą. Cały świat Korgalii próbował się sprzeciwić przeciw jego koszmarowi. Aby uchronić świat, Kontynent Północy zamieniono w lód. Co stało się z Montozą wiedzą tylko jego byli niewolnicy Birngalowie(Elfy Śnieżne) którzy zajmują się raczej plądrowaniem niźli opowiadaniem przechodniom o ich historii. Ostatni Gwiazdor żyje gdzieś na Mrocznym Kontynencie gdzie w dżunglach oraz górach znaleźć można resztki ich cywilizacji. Jak wyglądali Gwiazdorzy. Opis ich to dosłownir 3 metrowe Kapibary z dwoma kolorami futra na sobie. Ich kolory mieszczą się w kolorach bieli, brązu oraz czerni lecz tkz. Drugi kolor czyli Kolor Duszy może być wielu różnych odcieni Czerwieni. Symbolizują one dobroć lub zło tej postaci. Im jaśniejszy tym bardziej szlachetny im ciemniejszy tym większy zwyrol. Gwiazdorzy są uważani przez Elfy za Idealną rasę, która uczyniła z ich najlepszych ludzi Bogów Lasów. Bogowie Nowej Ery uważają ich za abominacje które bawiły się ogniem przez co wśród ludzi niepogańskich postrzega się ich jako degeneratów którzy palą się w piekle. Krasnoludy szanują je za inżynierie lecz potępiali ich interwencjonizm w sprawy innych gatunków myślących.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Mijak
Właściciel: Mijak
Grupa posiada 156 postów, 24 tematów i 34 członków

Opcje grupy Architekci Ś...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Architekci Światów