Najważniejsze Informacje

Avatar Vader0PL
Właściciel
Zbiór różnych informacji, które mają na celu wyjaśnienie i przypomnienie założeń fabuły i rozgrywki.

Czas i miejsce akcji
Akcja rozgrywa się w Reinhold - wielkim świecie zamieszkanym przez różne rasy, w którym powstały różne państwa itd. itp. Jak można się domyślić, będą nawiązania do prawdziwych państw, a niektóre państwa będą robione w tradycyjnym schemacie, ale nie wszystkie - Przy niektórych państwach będę zmieniał formę, żeby np. z odizolowanych Elfów zrobić bardzo okrutną rasę.
Czas akcji, w którym przyszło wam grać, to wczesne średniowiecze, a na dodatek z bardzo ograniczoną magią (obecnie jeden mag na całego Reinholda), jednakże można ujrzeć w grze kilka przebłysków późniejszych epok, takich jak np. Okręt Groza. To wymusza na was też logiczne podejście do technologii, bo nie na wszystko możecie sobie pozwolić.

Magia
Pierwszy sezon został pozbawiony magii (z wyjątkiem Dumy Mroku). W przyszłych sezonach może się pojawić.
Dlaczego takie działanie? Ponieważ chcę się nauczyć jak najlepiej balansować rozgrywkę, zanim rozwinę akcję tego wszystkiego. Dlatego też macie tylko 20 państw :V

Herosi
Jednostka posiadająca jaką specjalną zdolność, np. świetny obrońca, dobrze przeprowadza zasadzki, arcymistrz łucznictwa itd. Jak można się domyśleć, jest to jednostka niezależna, która może wykonywać rozkazy władcy danego kraju. Otrzymuje się ją w wyniku zdarzeń losowych, lub przez wsparcie GM'a. W dobrych rękach Heros może zmienić wiele na polu bitwy, ale trzeba pamiętać, że każdy taki ma też swoje słabe strony, a gracz przyjmujący Herosa zobowiązuje się do czegoś, np. do wywołania wojny z jakimś państwem.
Kim jest taki Heros w państwie? Kimś równym doradcy, przez co wraz z chwilą przyjęcia Herosa możemy mówić nie o czterech doradcach, ale o pięciu. A co za tym idzie Heros będzie często posiadał własną armię, którą będzie można powiększyć, ale nie rozwiązać.

Zadowolenie społeczne
Zadowolenie społeczne symbolizuje morale cywili i ogółem narodu. Na starcie wynosi ono 100% dla każdego państwa i większe być już nie może. Natomiast gdy osiągnie 0% to państwo pogrąży się w całkowitej anarchii, a gracz nim sterujący kończy grę.
Czynniki zwiększające zadowolenie:
- Wygrywane wojny.
- Wygrywane bitwy.
- Pokój.
- Inwestowanie w poprawę warunków życia poszczególnych warstw społecznych.
- Redukcja bezrobocia.
- I tym podobne.
Czynniki zmniejszające zadowolenie:
- Przegrywane wojny.
- Przegrywane bitwy.
- Wojna.
- Głód.
- Epidemie.
- Klęski żywiołowe.
- Duże straty w bitwach.
- I tym podobne.
Konsekwencją zmniejszającego się zadowolenia społecznego mogą być mniejsze przychody w złocie i surowcach, a przede wszystkim - różnorakie demonstracje, strajki i najgorsze, czyli powstania, które mogą doprowadzić nawet do wojny domowej.

Morale armii

Tak samo jak cywile mają zadowolenie społeczne, tak i armia ma morale. Im jest ono większe, tym lepiej i skuteczniej walczy armia, zaś im jest niższe, tym gorzej walczy. Jeśli spadnie poniżej 20% zaczną się dezercje, a gdy wyniesie równo zero to cała armia państwa złoży broń. Na start morale armii gracza wynosi 100%
Czynniki zwiększające morale:
- Wygrywane bitwy.
- Wygrywane wojny.
- Małe straty.
- Stosowanie strategii ułatwiającej powyższe.
Czynniki zmniejszające morale:
- Przegrane bitwy.
- Przegrane wojny.
- Duże straty.
- Stosowanie strategii ułatwiającej powyższe.
Jak już zostało powiedziane, konsekwencją małego morale jest dezercja, a nawet złożenie broni przez całą armię. Jednakże, w zależności od obecnego poziomu, mogą się też pojawić akty niesubordynacji, a nawet zdrady, jak przyłączenie się do armii wroga lub próba obalenia obecnego władcy.

Zadowolenie i morale zostały skopiowane z PBF'a Kuby, Asmain z racji tego, że samemu nic nowego się nie doda do tego. Kuba nie gniewaj się, proszę.

Ukryte działania i ulepszanie prowincji specjalnej
Prowincję specjalną można ulepszyć do wydobywania 300 surowca co turę.
Ulepszenie prowincji kosztuje 100 złota, co da nam +10 surowca co turę.

Z kolei działania ukryte to takie, które w rozgrywce są oznaczone PW (prywatne). Mogą to być jedynie ruchy wojsk i projekty naukowe, i to w sytuacji, kiedy walczymy nie z botem, a z graczem. Dyplomację i handel można uzgadniać prywatnie (handel z graczami tylko), jednakże trzeba o niej wspomnieć w rozgrywce. Werbunek i podsumowanie nie mogą być tajne, a projekty badawcze muszą być wymienione wraz z budżetem na niego przeznaczonym. Czyli np. projekt Y za 1000 złota, projekt Marchew za 30 żelaza i 30 drewna itd.

Wydarzenia losowe i białe prowincje
Wydarzenia losowe to wszystko, czego jeszcze nie wiecie, a się wydarzy. Mogą to być rzeczy przyjemne, bądź nie. Żeby jednak nie było zbyt okrutnie i żeby nikt nie krzyczał Ratuj się kto może, to event Vadera to będę rzucał kością, jeżeli nadarzy się okazja do wprowadzenia wydarzenia losowego. Jakie to mogą być wydarzenia? Śluby, śmierci, narodziny w rodzinie władcy, katastrofy naturalne i te niezbyt naturalne, anomalie pogodowe itd. itp.

Białe prowincje to najczęściej państwa-miasta, lub dziewicze tereny zamieszkałe przez rasy rozumne, lub przez potwory wszelkiej maści, których współpraca z wami ogranicza się do tego, że może dać się wam zabić, lub zmniejszyć liczebność waszych wojsk. Nie ma na białych prowincjach surowców specjalnych, przez co ograniczacie się jedynie do powiększenia swojego państwa i przychodu w złocie.
Jednakże, żeby nie było zbyt nudno, to na białych prowincjach możecie znaleźć pewne...ciekawe znaleziska, o których więcej dowiecie się w trakcie gry.

Oblężenia i grabież
Dosyć często będzie dochodziło do tego, że danej prowincji gracza/bota nie zdobędziecie w jednej turze, przez co będzie dochodziło do oblężeń, w których będziecie zmuszeni do zdobycia punktu obrony przeciwnika. Wygrać oblężenie można na kilka sposobów, takich jak wygłodzenie obrońców, walka do upadłego, niszczenie murów i wtargnięcie do środka, spalenie wszystkiego wewnątrz, lub też znacznie mniej destrukcyjnie - przekupić obrońców. Można też sobie odpuścić, ale co to byłaby za frajda?

Grabież to najazd na daną prowincję, jednakże nie w celu jej zdobycia, a w celu uzyskania z niej złota. Grabić może każde państwo, jednakże różnie się do odbije na zadowoleniu państwa i morale armii. Dodatkowo, niektóre państwa mają bonus do grabieży, dzięki czemu uzyskują więcej złota za to samo działanie, niż państwa bez tego bonusu.
Państwa z bonusem grabieży:
-Klany Północy
-Poroże
-Plemiona Hyriandzkie

Państwo, której prowincja została ograbiona, musi wpłacić 100 złota, żeby ponownie czerpać dochody z prowincji. Tak, właśnie tak. Ograbiona prowincja nie generuje przychodu.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Vader0PL
Właściciel: Vader0PL
Grupa posiada 583 postów, 11 tematów i 17 członków

Opcje grupy Reinhold [PB...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Reinhold [PBF Turowy]