Karty państw

Avatar Vader0PL
Właściciel
Mapy
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie Karty państw

Z liczbą prowincji:
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie Karty państw

Z numerami:
Zdjęcie użytkownika Vader0PL w temacie Karty państw

1.Rendes
Rendes to dosyć stare państwo założone przez ludzi, które słynie z jakości swoich okrętów, jak i z tego, że może podpisywać umowy z każdym państwem. Jest to obecnie państwo handlu i sztuki, przez co armia, chociaż współczesna, nie jest utrzymywana na dużą skalę, a żywot większości żołnierzy skupia się na patrolowaniu i ewentualnym łapaniu przestępców. Rendes nie musiało sprowadzać się do podbojów w swojej historii, a to dzięki sojuszom z sąsiadami - Królem Hureksonem i Sułtanem. Jednakże ten złoty okres najprawdopodobniej minął, gdyż Król Hurekson został zamordowany przez swojego syna, który zaczął się tytułować Imperatorem, a następnie zerwał wszystkie stosunki dyplomatyczne z Rendes. Na domiar złego Sułtanowi zaczęła się marzyć dominacja na wodach, co też może skończyć się konfliktem z flotą Rendesu. Chociaż zawsze można liczyć na swoich doradców, prawda? Nawet, jak najinteligentniejszy z nich - Lehredo - jest umierający?
Surowiec specjalny: Drewno
Zalety:
-Nowoczesna armia
-Dzieła Lehredo
-Dobra opinia na arenie międzynarodowej
Wady:
-Groźba wojen z sąsiadami
-Wraz ze śmiercią Lehredo skończą się jego nowe dzieła.
-Państwo nie lubi wojen.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia dwóch specjalnych okrętów + możliwość dodania machiny - trebusz.

2.Rosnące Imperium Zagłady (RIZ)
Rosnące Imperium Zagłady to państwo założone na gruzach Królestwa Hureksona przez jego syna - Imperatora Ryttuna I. W całości jest zamieszkiwane przez ludzi, którzy poddali się sile Imperatora - wszyscy inni zostali zgładzeni. Jednak Ryttun I nie zatrzymał się tylko na mordowaniu rodaków - zapowiedział dalsze podboje, by jego państwo po jego śmierci było największą, najbardziej liczącą się potęgą. Jego zwolennicy pochwycili tą myśl, przez co kwestią dni było to, że doszło do zerwania wszystkich umów dyplomatycznych z sąsiadami. Teraz RIZ jest samotne w tym regionie, ale dysponuje siłą fanatyków, którzy nie cofną się nawet wtedy, kiedy będą mieli wbity sztylet w brzuch.
Surowiec specjalny: Żelazo
Zalety:
-Nowoczesna armia
-Żołnierze się nie cofają w wojnie
-Lud jest całkowicie posłuszny władcy.
Wady:
-Zła opinia na arenie międzynarodowej
-To państwo agresywne, trzeba się skupić na ciągłych wojnach.
-Brak floty, brak możliwości werbowania tego typu jednostek.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia dwóch jednostek specjalnej piechoty i specjalnej machiny oblężniczej.

3.Klany Północy
Nordowie. Ci, którzy nie boją się zimna. Podzieleni na mnóstwo małych klanów, zjednoczeni pod dowództwem Ulrika Kamiennogłowego przeciwko groźbie ataku ze strony Rosnącego Imperium Zagłady. Ulrik Kamiennogłowy okazał się nie tylko świetnym wodzem, ale też doskonałym generałem, przez co jako pierwszy wprowadził pancerze dla Nordów. Chociaż było to początkowo głupie, to po kilku starciach z RIZ okazało się skuteczne. A jeżeli coś działa, to nie jest to głupie. Co by było z Nordami, gdyby nie Kamiennogłowy. No właśnie, co?
Surowiec specjalny: Kamień
Zalety:
-Armia ograniczona, ale skuteczna i silna.
-Bonus do grabieży
-W sytuacji, w której zostanie utracona prowincja jest pewność, że tamtejsi Nordowie podniosą broń przeciwko okupantowi.
Wady:
-Śmierć Kamiennogłowego może doprowadzić do rozpadu państwa.
-Brak kawalerii, floty i machin, co wynika z klimatu w państwie.
-Brak pewności, że jakiś wódz nie zdradzi.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia trzech specjalnych jednostek piechoty.

4.Poroże
Poroże to teren bandytów, więc należy go unikać. Kiedyś niczego tam nie było, ale przenieśli się tam Nordowie, którzy nie chcieli być pod wodzą Kamiennogłowego, jak i ludzie z Księstw Wschodu. Razem stworzyli największe bandyckie państwo, które pod wodzą Muszre może przejść do historii. Zwłaszcza, że inne państwa zaskakująco chętnie korzystają z usług tutejszych najemników. Ale co tu dużo gadać, to i tak bandyci
Surowiec specjalny: Żywność
Zalety:
-Mobilna armia
-Państwo zarabia na najemnikach
-Bonus do grabieży
Wady:
-Koniec końców, to zwykli bandyci
-Brak machin
-Jeżeli jakiś władca się zdenerwuje, będzie mógł wyruszyć na zniszczenie Poroża - i będzie miał całkowite poparcie innych państw.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia specjalnej jednostki piechoty, specjalnej jednostki kawalerii i specjalnej jednostki dystansowej.

5.Carat Murskina
Krótkie pytanie. Czy istnieje świat, w którym jakieś państwo w sposób brutalny nie zdobyło swojej potęgi? Otóż nie i tak też jest w tym przypadku. Carat Murskina to olbrzymie państwo, które zniszczyło cztery Księstwa, a następnie przejęło kontrolę nad trzema innymi. A żeby było tego mało, to już szykuje armię do zniszczenia ostatniego wolnego Księstwa w tej części świata i ruszenia dalej, na zachód i południe. Jednakże co robią przeciwnicy Caratu, czyli Zakon i Wieczne Cesarstwo? Otóż nic, bo to byłaby wyniszczająca wojna, na którą nie mogą sobie pozwolić. Car Murskin dodatkowo świetnie się spisał i załatwił sobie silne zaplecze w postaci właśnie tych trzech Księstw, które okupuje - bo gdyby je zdobył, to nie miałby naturalnej osłony przed wrogiem. No, poza jednym wyjątkiem, którym jest agresywne Księstwo Kordissa, które wcześniej zajęło dobrą pozycję i odparło ataki wroga. Ale sprzeciw słabego nie może istnieć długo przeciwko potędze, jakim jest Carat Murskina, prawda?
Surowiec specjalny: Kamień
Zalety:
-Korzyści wynikające z okupowania trzech Księstw.
-Wiele prowincji na start
-Większa armia na start
Wady:
-Księstwa okupowane mogą się zbuntować.
-Istnieje ryzyko buntu w samym Caracie.
-Nie można do końca ufać nawet swoim "zaufanym" ludziom.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania specjalnych jednostek piechoty (sugestia: tajna policja, coś do tłumienia buntów + gwardia Cara)

6.Księstwo Witolda - Ziemie okupowane przez Carat Murskina.
Jedno z państw okupowanych przez Carat, rządzone jak na razie przez Księcia Witolda, nadzorowane przez Senatora Rysnieckiego. Kiedyś charakteryzowało się świetną konnicą, która niestety teraz jest do dyspozycji Cara. Ale, istnieje w tym państwie coś bardziej interesującego - polityka lojalnościowa, w której sam Książę Witold chce się przypodobać Carowi - i jak na razie przynosi to korzyści, albowiem Senator Rysniecki nie wtrąca się zbytnio w sprawy państwa, a Car pozwolił na utrzymywanie większej armii i skarbca Witoldowi. Dobre na bunt, ale czy taki w ogóle nadejdzie?
Surowiec specjalny: Żywność
Zalety:
-Mała ingerencja Caratu w sprawy państwa.
-Wsparcie Caratu w razie ataku na Księstwo Witolda.
-Świetna konnica.
Wady:
-Ryzyko buntu przez politykę lojalnościową.
-Konieczność oddawania 200 złota i 25 specjalnego surowca Caratowi.
-Jedna dziesiąta zwerbowanych wojsk ląduje na konto Cara.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania trzech specjalnych jednostek konnicy.

7.Księstwo Rysharda - Ziemie okupowane przez Carat Murskina.
Kolejne państwo okupowane przez Cara, rządzone przez Księcia Rysharda. Chociaż książę nie ruszył drogą Witolda, to też nie jest Kordissem - nadal mało robi, żeby cokolwiek zdziałać przeciwko okupantowi. Chociaż tutaj sytuacja jest już lepsza, gdyż ludzie nie grożą buntem przeciwko Ryshardowi, a on sam ma bardzo pozytywne relacje ze Znidianą - swoją byłą narzeczoną. Byłą, gdyż ślub został odwołany przez Cara, który zabronił wchodzenia w związki małżeńskie wśród Książąt - jak można się domyślić po to, by ci nie mogli mieć dziedziców. Państwo charakteryzuje się również wytrwałą piechotą, która nienawidzi Cara.
Surowiec specjalny: Żelazo
Zalety:
-Wsparcie Caratu w razie ataku na Księstwo Rysharda
-Świetna piechota
-Lojalne państwo
Wady:
-Ingerencja Caratu w sprawy państwa - Senator Berskin
-Konieczność oddawania 300 złota i 30 specjalnego surowca Caratowi.
-Jedna piąta zwerbowanych wojsk ląduje na konto Cara.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania trzech specjalnych jednostek piechoty

8.Księstwo Znidiany - Ziemie okupowane przez Carat Murskina.
Ostatnie okupowane państwo rządzone przez Księżniczkę Znidianę. Jak można się domyśleć, sytuacja jest podobna, jak w Księstwie Rysharda, ale jest pewien bardzo poważny problem - Senator Murski, który chciałby ożenić się z Księżniczką, która go nie chce. Jeżeli Car poprze Murskiego, Znidiana zostanie jego żoną, co utrudni przygotowania do buntu przeciwko Caratowi Murskina. Eh, ciężko opisać państwa okupowane, więc wspomnę jedynie, że ma świetne jednostki dystansowe
Surowiec specjalny: Drewno
Zalety:
-Świetne jednostki dystansowe
-Możliwość manipulowania Murskim
-Wsparcie Caratu w razie ataku na księstwo Znidiany
Wady:
-Ingerencja Caratu w sprawy państwa
-Konieczność oddawania 300 złota i 30 specjalnego surowca Caratowi
-Jedna piąta zwerbowanych wojsk ląduje na konto Cara.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania trzech specjalnych jednostek piechoty

9.Księstwo Kordissa
Jedyni, którzy podnieśli broń. Jedyni, którzy nie dali się podbić. I oto oni - pod wodzą Księcia Kordissa - dzisiaj stanowią największe zagrożenie dla Caratu. I ciężko się temu dziwić, bo sam Książę Kordiss zbudował w każdej prowincji Wieżę Strażniczą, które nie zostały zdobyte przez wojska szturmujące Caratu. Obecnie Księstwo Kordissa jest ciężkim kąskiem dla Caratu przez swoje fortyfikacje, a dodatkowo jest głównym państwem, w którym zbierają się armie wyzwoleńcze zarówno innych Księstw, jak i samego Caratu.
Surowiec specjalny: Kamień
Zalety:
-Każda prowincja posiada Wieżę Strażniczą.
-Co turę dołączają ochotnicy do armii wyzwoleńczej.
-Świetne fortyfikacje
Wady:
-Brak floty.
-Brak pełnego wsparcia w regionie.
-Carat będzie uderzał tak długo, aż wygra.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania trzech specjalnych jednostek fortyfikacji.

10.Kwiat Lasu
Państwo Elfów, ostatnie w tej części świata. Jak można się domyśleć, jest w całości pokryte lasami, które są naturalnym schronieniem długouchych. Jak się pewnie domyślacie, w pewnym momencie w ich historii powstały Drowy, które miały wywołać wojnę z Elfami, która trwałaby do dziś... otóż nie tym razem Elfy wykazały się sprytem i zapobiegli jakiejkolwiek wojnie poprzez eksterminację większości Drowów i uśmiercanie ich, jeżeli takie się rodziły. Brutalne, ale skuteczne, przez co Kwiat Lasu nadal istnieje w swoich początkowych granicach. Obecnym władcą jest Elmuriel, w którym widzi się szansę na powiększenie swoich granic, chociaż zagrożenie z północy również pozostaje w uwadze tutejszych istot.
Surowiec specjalny: Drewno
Zalety:
-Lasy są naturalnym elementem obrony
-Jednostki dystansowe są znacznie lepsze od jednostek dystansowych innych państw.
-Elfy zasłynęły jako rasa brutalna, przez co brak im naturalnych wrogów.
Wady:
-Lasy mogą spłonąć.
-Duma Mroku się was obawia, ale to może być chwilowe.
-Jednostki wymagające pancerza odpadają.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia 1 specjalnej jednostki piechoty i dwóch specjalnych jednostek dystansowych.

11.Duma Mroku
Bardzo wyjątkowe państwo jedynego w swoim rodzaju Nekromanty, niejakiego Ludwika von Yurysyma. Krótko mówiąc o państwie, jest ono w przerąbanej sytuacji. Z racji tego, że ożywione zwłoki nie cieszą się uznaniem innych narodów Duma Mroku ma problemy z dyplomacją i handlem, a na dodatek ich jedyny sąsiad to cholerne Elfy. Ale, dzięki inteligencji Ludwika, da się coś załatwić. Prawda? Bo tak jakby zależą od tego losy państwa.
Surowiec specjalny: Żelazo
Zalety:
-10 jednostek specjalnych
-Pomimo bycia żywym trupem część społeczeństwa zachowała rozum, przez to jest podział na robotników, naukowców itd.
-Ludwik jest Nekromantą, co czyni go prawdopodobnie jedynym magiem w tej części świata.
Wady:
-Brak możliwości werbunku normalnych jednostek z wyjątkiem fortyfikacji, floty i machin
-Agresywny sąsiad
-Bardzo zła opinia na arenie międzynarodowej
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia 10 jednostek specjalnych, z czego zaleca się o pamiętaniu o dystansowych, piechocie i kawalerii.

12.Wieczne Cesarstwo Grynossa
Mało jest w Reinhold państw tak starych i tak dobrze umiejscowionych. Wieczne Cesarstwo Grynossa liczy sobie ponad trzysta lat i jest rządzone przez Wysokie Elfy - ciekawą odmianę Elfów, która charakteryzuje się nie tylko całkowitym odrzuceniem tradycji Elfów, ale też znacznie bardziej dyplomatycznym podejściem do świata. Jednakże, nie tylko piórem buduje się swoją potęgę, przez co Wieczne Cesarstwo Grynossa utrzymuje liczną armię. Niestety, czasy, kiedy te wojska służyły do zdobywania nowych ziem już się skończyły, a obecnie Wysokie Elfy są zmuszone to utrzymania państwa w całości, gdyż czterech głównych generałów coraz bardziej wątpi w rację istnienia WCG jako jednego państwa, przez co chcą je podzielić, by ułatwić rządzenie. Oczywiście, rozbicie dzielnicowe sprawi, że kawałek po kawałku Cesarz utraci kontrolę nad swoimi obywatelami, więc jak na razie to wszystko istnieje tylko teoretycznie - generałowie mają pewną kontrolę nad swoimi regionami, ale nie liczą się ponad Cesarza Ym'a, obecnego władcy Cesarstwa.
Surowiec specjalny: Drewno
Zalety:
-Większa armia na start
-Dużo prowincji
-Cesarz Ym cieszy się opinią "sprawiedliwego władcy, który zmienił dynastię tyranów w dynastię polityków"
Wady:
-Spore ryzyko rozbicia dzielnicowego przez generałów.
-Możliwa wojna domowa
-Czterej najbliżsi sąsiedzi to potencjalni wrogowie.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia specjalnej konnicy, specjalnej piechoty i specjalnej jednostki dystansowej.

13.Płonąca Przystań
Płonąca Przystań to państwo które pojawiło się od tak, po prostu. Próbowano przeprowadzić jakieś badania, czym tak właściwie jest Płonąca Przystań, ale każda rycerska wyprawa kończyła się zagładą jej uczestników. Po pięćdziesięciu latach prawda w końcu ujrzała światło dzienne - demony. Wyjątkowo brutalne i... głupie jednostki, które pomimo swojej potęgi nie są w stanie nic zdziałać z potencjałem państwa. Dlatego z miejsca, z którego przybyły demony, przybyli również Ogniści. Ta wyjątkowa rasa jest nadzwyczajnie słaba, ale bardzo inteligentna, przez co umożliwia demonom realizowanie swoich planów przejęcia nad światem kontroli. Chociaż, czy mieszanka wybuchowa idiotów i słabeuszy jest w stanie zwyciężyć nad Zakonem, pierwszym głównym wrogiem? Może sami nie, ale po to właśnie sojusz ze Zjednoczonymi Plemionami... Państwem rządzi Orrorh, jednakże władza de facto spoczywa u Marszałka Gasysa.
Surowiec specjalny: żelazo
Zalety:
-Silna piechota złożona z pomniejszych demonów.
-Sojusz ze Zjednoczonymi Plemionami na start.
-Ogniści to geniusze, z pewnością wspomogą wojska demonów machinami.
Wady:
-Nie zawsze demony i Ogniści się ze sobą dogadują.
-Brak floty
-Słaba kawaleria i jednostki dystansowe
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia trzech demonicznych jednostek piechoty.

14.Zjednoczone plemiona Goblinów i Orków (Zjednoczone Plemiona)
Ciężkie czasy dla Zjednoczonych Plemion. Łaki wymarły, Minotaury i Centaury zniknęły w swojej wyprawie na północ, a Orkowie chorują, przez co wiele z nich traci na swojej wielkości i sile. Chociaż wytępienie Hobbitów, Gnomów i Skrzatów dało pokój na granicach, to i tak Zjednoczone Plemiona bez lekarstwa na chorobę Orków zostaną jedynie Państwem Goblinów. A co gorsza - oznacza to też śmierć władcy, Groba Bolesnego, największego wodza wojennego od początku zjednoczenia. Chociaż, może pomoc Płonącej Przystani okaże się przydatna? Dysponują środkami, które umożliwią stworzenie lekarstwa. I powrotu do dawnej potęgi...
Surowiec specjalny: Kamień
Zalety:
-Państwo ma sojusz z Płonącą Przystanią na start.
-Pomimo słabości wielu orków piechota nadal świetnie sobie radzi.
-Grób Bolesny cieszy się sporym uznaniem innych ważnych państw.
Wady:
-Choroba Orków
-Konieczność zaufania Płonącej Przystani.
-Brak kawalerii.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia jednej specjalnej machiny i dwóch specjalnych jednostek piechoty (ze zdrowymi, silnymi orkami, oraz z mięsem armatnim - Goblinami)

15.Sułtanat Diszhri
Sytuacja prosta i dość szybko powinna się wyjaśnić. Sułtanat kiedyś był zwykłym państwem, które żyło z polować i zbierania bursztynów, jednakże nadeszła era Diszhri. Era ta okazała się najlepszym okresem rozwoju państwa, który przyniósł ze sobą nową wiarę - Vis'cshi. Wiara ta głosi, że Sułtan jest synem Boga i każdy człowiek powinien mu być posłusznym, a jeżeli nie uznaje go za swojego pana - powinien zginąć. Tak oto Sułtanat powiększył się dwukrotnie, niszcząc swojego sąsiada, który nie zaakceptował boskości Sułtana. Obecnie jednak Sułtan zmienił swoje działania - zaczął inwestować w rozwój technologiczny, by zrównać się z Rendes, co może zwiastować albo wojnę z tym państwem, albo szansę na wygranie z Rosnącym Imperium Zagłady. Chociaż, jeżeli to prawda, po co ten rozwój floty?
Specjalny surowiec: Żywność
Zalety:
-Wojska fanatyków.
-Brak ryzyka buntu.
-Okoliczne prowincje boją się armii Sułtana, bo do nich też dotarły informacje o boskości władcy. A kto chciałby walczyć z bogiem?
Wady:
-Śmierć Sułtana pozbawi go atutu boskości.
-Państwo narażone na groźne ataki ze strony wody ze względu na układ prowincji.
-Brak możliwości werbunku machin.
Jednostki specjalne: Możliwość dodania jednej specjalnej jednostki floty, oraz możliwość dodania dwóch jednostek specjalnej piechoty.

16.XerKsen
KOBOLDY ZWYCIĘŻYŁY! Taki oto okrzyk był wydawany przez wszystkie koboldy XerKsenu przez jakieś dwa miesiące, odkąd w ostatecznej bitwie wypleniły Skaveny z tej części świata. I ciężko się temu dziwić, gdyż po ostatnich mutacjach wprowadzonych przez Xera Vicussa zazwyczaj słabe i małe Koboldy przemieniły się w dorównujące ludziom istoty, posiadające ich wzrost i ich siłę. Teraz jednak zakończyło się ich świętowanie. Koboldy uznały, że to za mało. Pora, by świat zalała nowa fala - silnych Koboldów, gotowych podbić sobie świat. Bo w końcu są w stanie to zrobić.
Surowiec specjalny: Żywność
Zalety:
-Wysokie straty w walce to nic - Koboldy szybko się mnożą.
-Szanse na opracowanie trucizn są wysokie na start.
-Ważne miasta są ukryte w jaskiniach i połączone są ze sobą tunelami.
Wady:
-Koboldy nadal boją się koni, przez co konnica odpada.
-Nikt nie zna dalszych skutków mutacji Xera Vicussa.
-Niektóre wytwory Skavenów nadal wędrują po ziemiach XerKsenu.
Jednostki specjalne: Możliwość utworzenia (po wynalezieniu trucizn) 1 specjalnej machiny, 1 specjalnej piechoty i specjalnej jednostki dystansowej.

17.Plemiona Hyriandzkie
Potocznie zwane dzikusami. Jest to wyjątkowe, rozbite państwo słynące ze swoich grabieży i świetnej konnicy, która sprawiła, że Plemiona pod wodzą Wielkiego Bo mogą zaatakować i okrążyć wielu przeciwników. Chociaż wielu sprowadza ten kraj do rangi Poroża, nie jest to prawda. Plemiona Hyriandzkie pomagały już bezinteresownie takim państwom, jak np. Zakon Lwa w walce z większym złem, przez co jakiś szacunek na arenie międzynarodowej został zdobyty
Surowiec specjalny: Żywność
Zalety:
-Konnica
-Piechota i dystansowe są postawione na szybkość
-Bonus do grabieży
Wady:
-Brak możliwości werbunku floty, machin i fortyfikacji.
-Państwo trzeba najpierw zjednoczyć.
-Rozbite państwo jest łatwym kąskiem dla wrogów i potworów
Jednostki specjalne: Możliwość dodania trzech specjalnych jednostek kawalerii.

18.Królestwo Szczurze
Królestwo, które swoją nazwę zdobyło dzięki taktykom, których używało to państwo to zdobycia wpływów w tej części świata. Bo ile państw może się pochwalić takimi jednostkami, jak skrytobójcy, szpiedzy, czy zamachowcy? Chociaż dla wielu państw są to właśnie szczurze metody, to dla nich jest to tak skuteczne, że aż zabawne. Sam władca zaczął się tytułować Szczurem, co wpłynęło również na końcową nazwę państwa.
Surowiec specjalny: Kamień
Zalety:
-Wojska wyćwiczone w atakowaniu z zaskoczenia i w nocy
-Żaden głupi nie będzie groził Królestwu Szczurzemu. Bo po co się narażać państwu skrytobójców?
-Nikogo nie zdziwi zdrada ze strony tego państwa, przez co można podpisywać całkiem korzystne umowy dyplomatyczne.
Wady:
-Zdrada to broń obusieczna.
-Wojska radzą sobie znacząco gorzej w otwartych walkach.
-Mało kto zaufa temu państwu, a przecież potrzeba kogoś do handlu, lub do paktów o nieagresji.
Jednostki specjalne: Zamachowcy, skrytobójcy, szpiedzy.

19.Cztery Twierdze Obrony Grobu (Straż Grobowa)
Bardzo małe państwo, które jest jednak samowystarczalne. A to dzięki posiadaniu wszystkich czterech surowców, które pozwalają na tworzenie dużych armii co turę. Władca państwa, Arcystrażnik Henryk, dodatkowo wzmocnił każdą jednostkę i twierdze, co uczyniło Straż Grobową państwem, które powinno przetrwać każde oblężenie. A dlaczego jest to tak ważne? Albowiem bronią oni wyspy pośrodku państwa, które zgodnie z legendami jest grobem Arcykróla Reinhold. A przed kim bronią grobu? Przez Zakonem Lwa, który uznał ich za wrogów, przez co chce ich zniszczyć. A co gorsza, Zakon Lwa blokuje komunikację, przez co nikt inny nie wie o bohaterskiej obronie Straży Grobowej...
Surowce specjalne: Żelazo, Kamień, Drewno, Żywność
Zalety:
-Każda prowincja to twierdza
-Cztery surowce specjalne
-Bardzo silne wojska, w każdym aspekcie.
Wady:
-Wojna z Zakonem Lwa na start.
-Konieczność obrony grobu
-Nikt oprócz Zakonu Lwa nie wie o waszym istnieniu
Jednostki specjalne: Możliwość stworzenia trzech dowolnych jednostek specjalnych z wyjątkiem fortyfikacji.

20.Zakon Lwa
Zakon Lwa jest szlachetnym Zakonem, które podbiło okolicznych bandytów i tyranów, przez co utworzyło wielkie i silne państwo. Jednakże w całej swojej historii nie wygrali ze swoim głównym wrogiem - ze Strażą Grobową - ludźmi, którzy bronią miejsca głównego zła tego świata i za nic nie chcą zrozumieć, że Zakon Lwa chce zniszczyć to miejsce dla dobra wszystkich. Sam Arcymistrz Zakonu Syriusz III Wielki kilkukrotnie chciał przeprowadzać rozmowy, ale nikt z wyspy nie chciał go słuchać. Dlatego też dopilnował, żeby nikt nie wiedział o Straży Grobowej, żeby nikomu nie przyszło na myśl, żeby pomóc tym złym. A jeżeli teraz zatrzymałby to wszystko, to zostałby obalony przez swoich braci zakonnych...
Surowiec specjalny: Żelazo
Zalety:
-Silna armia
-Duża ilość prowincji na start
-Dobra opinia na arenie międzynarodowej
Wady:
-Wojna na start ze Strażą Grobową
-Konieczność utrzymywania w tajemnicy istnienia swojego wroga.
-Pomimo dobrej opinii społecznej, część państw grzecznie sugeruje, żeby Zakon Lwa przestał się lenić i ruszył na kontynent walczyć ze "złymi państwami", czyli z bandytami, buntownikami, demonami, rasami niższymi itd.
Jednostki specjalne: Możliwość stworzenia trzech dowolnych jednostek specjalnych, z wyjątkiem floty i fortyfikacji.

1. Opliko
2. Cheeki
3. Stinky
4. Charlie
5.
6.
7. Taoweng
8.
9. Bulwa
10. Owca
11. Kuba
12. Gulasz
13. Wiewiór
14. Maxmaxi
15.
16. Szakal
17. Sicaris
18. Chleb
19. Ether
20. Rafael

Avatar Rafael_Rexwent
Jeśli można - jedyneczkę (Rendes) poproszę. Wiesz czym człowieka skusić :3

Avatar Kuba1001
Dawaj tych Nieumarłych, zrobię Księstwo Wampirów v2 ze strategicznej Serrivy.

Avatar Vader0PL
Właściciel
I masz blocka na nieumarłych za Serrivę.

Avatar JurekBzdurek
O, to ja ich przygarnę

Avatar MrChleb48
Jeśli można to ja bym chciał 18 :P

Avatar Ether
Arcystrażnik Henryk przyjmuje na swoje barki odpowiedzialność za Cztery Twierdze Obrony Grobu (Straż Grobowa), która zostanie w pierwszej turze przemianowana na Gwardię, abym mógł ustanowić `Marsz Gwardii Ludowej` jako hymn (i ogólnie przeje**ne gdy nazwa ogranicza Twoją możliwość podboju.
- Panie, nasze wojska zdobyły pięć prowincji Zakonu Lwa tak jak kazałeś, mamy je zająć?
- W żadnym wypadku! Wyobrażasz sobie jakby to namieszało w papierach?!
- Ale potrzebujemy tych ziem do ekspansji!
- No dobrze...
i w dyplomacji:
Arcystrażnik Henryk, władca Czterech Twierdz Obrony Grobu (Straż Grobowa), a także pięciu dodatkowych prowincji znajdujących się na Północ od Grobu Arcykróla, wcześniej należących do Zakonu Lwa...

Avatar Kuba1001
Vader0PL pisze:
I masz blocka na nieumarłych za Serrivę.

Vładziu...

Avatar
Taoweng
Czekam na resztę.

Avatar bulorwas
Jak raz, zagram czymś innymi niż arabusy czy dzikusy, dawać mnie Kwiat Lasu

Avatar Kuba1001
Ten uczuć, kiedy jak raz Bulwa zagrał czymś innym niż zwykle, więc musisz się z nim napi**dalać...

Avatar bulorwas
Wcale nie musimy
Po prostu dokonamy podziału świata i nei będziemy sobie wchodzić w drogę, jakoś do połowy rozgrywki. Jak w pierwszym Nazarisie

Avatar Kuba1001
Nie oczekuj, że po takiej deklaracji nie będę utrzymywać kilku tysięcy żołnierzy na naszej wspólnej granicy.

Avatar gulasz88
Ch***! Co żeście zrobili z dumnym narodem Skavenów, do psiej dupy! Czuje się urażony i zdegustowany! Czekam na pozostałe państwa, bo nie zniżę się do grania *tfu* ludźmi.

Avatar bulorwas
Albo jednak na 9 zmienię. To może być ciekawsze, od wiecznej naparzanki z Kubą.

Avatar JurekBzdurek
Poproszę Wieczne Cesarstwo Grossa, choć nie obiecuję, że będę aktywny częściej niż raz na tydzień

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisani.

Avatar gulasz88
Meh, nieciekawi ci nieludzie :/
Dej mnie Kwiat Lasu w takim razie

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisany.

Avatar bulorwas
Gulasz, bier wysokie, a nie się babrasz z leśnymi. Nie chcesz powrotu pewnej frakcji? Tym razem to Vader byłby God Fatherem xD

Avatar Kuba1001
Kiedy zamiast walczyć z botem masz walczyć z Bulwą, później znów z botem, a teraz Gulaszem...

Avatar wiewiur500kuba
13, najwyżej się wyłożę D:

Avatar gulasz88
bulorwas pisze:
Gulasz, bier wysokie, a nie się babrasz z leśnymi. Nie chcesz powrotu pewnej frakcji? Tym razem to Vader byłby God Fatherem xD

Wziąłbym z chęcią, ale już zajęte :V
No chyba że szanowny pan Jurek mi je odstąpi, o co mógłbym prosić

Avatar JurekBzdurek
No ok, to ja wezmę leśne

Avatar PanSzakal
Poproszę numer 16.

Avatar gulasz88
No i zajebiście, dziękuje serdecznie

Avatar opliko95
Z Rafaelem uzgodniliśmy, że biorę Rendes, a on bierze Zakon Lwa.

Avatar Kuba1001
JurekBzdurek pisze:
No ok, to ja wezmę leśne

Ale wiesz, że to Cię zaboli, co nie?

Avatar Vader0PL
Właściciel
Gracze wpisani.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisany.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Charlie, ja mam pełnoprawne obawy przed dawaniem ci jednego z największych państw w grze, zwłaszcza że walczysz z Bulwą.

Avatar ThePolishKillerPL
Jakie to niby? Gadaj, pókim spokojny.

Avatar ThePolishKillerPL
Warzywa i niemowlaki nie mają głosu, zamilcz.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Dam ci trzy główne powody.
1. Ryzyko wojny domowej.
2. Ryzyko buntu okupowanych Księstw.
3. BULWA, KTÓRY JUŻ RAZ CIĘ ROZWALIŁ I ZROBIŁ TO ŚMIEJĄC SIĘ Z CIEBIE.

Avatar ThePolishKillerPL
To jak tak...
Zaklepuję 4, zabawię się w Bulwę Eshistan z Asmain.

Avatar Ether
`-Jeżeli jakiś władca się zdenerwuje, będzie mógł wyruszyć na zniszczenie Poroża - i będzie miał całkowite poparcie innych państw. `

Chcesz obskoczyć wpie**ol od każdego...?

Avatar Vader0PL
Właściciel
Potwierdzasz swoją decyzję? (To nie tak, że coś, ale dla twojego dobra wyrąbałbym cię na drugi koniec mapy, z dala od Bulwy).

Avatar Ether
Weź Sułtanat, wtedy będziesz jak Eshistan!

Avatar ThePolishKillerPL
I otrzymuj wpie*dol od floty wroga? Łaski bez.
Potwierdzam.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisany jako Poroże.

Avatar
Taoweng
Księstwo Rysharda Petru

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisany.

Avatar Vader0PL
Właściciel
Wpisany. Chcesz, żebym zrobił ci jednostki specjalne, czy sam je dodasz?

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku