Informacje

Avatar
Fisto
Zbiór wszystkiego, co trzeba wiedzieć odnośnie rozgrywki.

Pro memoria
Grupa została założona przez Radiotelegrafistę, on też utworzył większość zasad. Ja jedynie kontynuuję jego dzieło, lekko je modyfikując.


Kiedy tura

W niedzielę/poniedziałek. Co tydzień. Bez wymówek. To znaczy, że w sobotę o 23 zamykam wszystkie tematy oprócz chatu.

Realia świata przedstawionego, czyli co, gdzie i jak

Nauka jest na poziomie około naszego 1 roku n.e. Oczywiście niektóre nacje mogą posiadać sprzęt na poziomie Cesarstwa Rzymskiego, a niektóre na poziomie Azteków. Większość świata to wciąż nieprzebyte, dzikie tereny. Z początku będzie operowało zaledwie parę państw - botów. Dowiecie się jednak szybko, że wiele skubańców po prostu jeszcze nie wyszło z cienia.

Wasze pierwsze kroki, czyli moje sadystyczne upodobania

Każdy gracz będzie startował z różnego poziomu rozwoju plemiennego. Wszystko zależy od waszych kart plemion. Możecie zaczynać od paru półnagich dzikusów w namiocie, ale nie wykluczam też początku z drewnianymi chatami, a może nawet małym gródkiem.

Magia i fantastyka, czyli dlaczego to herezja, której tu nie uświadczycie

Nie ma żadnej magii, ani fantastycznych ras. Nic z tych rzeczy. Czemu? Bo nie. Chyba, że dobijemy dwudziestej tury- wtedy kończy się sezon 1, a po nim wszystko jest możliwe

Zadowolenie mieszkańców, czyli dlaczego nagły wzrost podatków to nie najlepszy pomysł
Wasi mieszkańcy będą podzieleni na grupy, w zależności od waszego plemienia. Jeżeli będziecie utrzymywać stałą armię, dostaniecie wskaźnik zadowolenia armii, jeśli wykształci się u was arystokracja, to dostaniecie wskaźnik zadowolenia arystokracji. Na każdy z tych wskaźników będą wpływały różne czynniki. Na przykład przegrana bitwa obniży zadowolenie wojowników, a wzmocnienie przywilejów szlachty wpłynie na wzrost jej zadowolenia, ale pogorszy stosunki z ludem. Każdy gracz rozpoczyna grę z zadowoleniami = 100%. Gdy wskaźniki te dojdą do zera, któraś grupa społeczna zbuntuje się i wywoła rewoltę.

Surowce, czyli nowe zamieszanie na grupce

Każdy władca zbiera od poddanych podatki, tworząc tym samym gospodarkę państwa. Wyrażamy je w złocie. Początkowy podatek wynosi 100 złota na prowincję, możecie je jednak podwyższać lub zaniżać, balansując przy tym na linie zadowolenia społecznego.
Dodatkowo, by cokolwiek zrobić potrzebne wam będą surowce. Każde państwo w wyniku handlu i ceł otrzymuje co turę trzy jednostki każdego surowca. Dodatkowo każda prowincja ma potencjał by, po włożeniu w nią odpowiednich środków, dzięki swym naturalnym bogactwom podwyższyć ten przychód o max. 20 danego surowca co turę. W waszym skarbcu jest zapis ilości prowincji mogących zwiększać wydobycie danego surowca, np.

Fisto pisze:
Prowincje
1× Leśna +2 drewna
3× Górzysta +1 kamienia
1× Górzysta +3 kamienia
2× Płodna +0 żywności


Oznacza to, że gracz ma jedną prowincję zwiększającą jego przychód w drewnie o dwie jednostki, trzy zwiększajace wydobycie kamienia o 1 (w sumie o 3), jedną zwiększajacą przychód kamienia o 3 i dwie, które nie zwiekszają jego dochodu, jednak mogą po odpowiednim usprawnieniu przynieśç mu zysk w żywności.

Surowców jest kilka i służą do różnych celów

Żywność- podstawowa jednostka w tworzeniu armii czy wykorzystywaniu czegokolwiek żywego. Ulepszenie o poziom kosztuje 30 złota
Drewno- budulec przydatny wszędzie, od palisad przez bronie aż po okręty i statki. Ulepszenie o poziom kosztuje 15 złota i jeden żywności
Kamień- nieco mniej uniwersalny, jednak zdecydowanie bardziej wytrzymały od drewna budulec, wykorzystywany również w produkcji prostych broni. Ulepszenie o poziom kosztuje 20 złota i 1 drewna
Metal- kosztowny, jednak najwytrzymalszy materiał, służacy w produkcji broni i machin. Ulepszenie o poziom kosztuje 5 złota, 1 drewna i 1 kamienia
Skóra- niezbędna przy produkcji zbroi i podwyższania zadowolenia społecznego. Ulepszenie o poziom kosztuje 20 złota i 2 żywności

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar MrCC4
Właściciel: MrCC4
Grupa posiada 419 postów, 13 tematów i 13 członków

Opcje grupy Ciemne Wieki...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Ciemne Wieki [PBF]