Jednostki

Avatar
Fisto
Tu dajemy swoje jednostki, posegregowane według typów:
Piechota
: Żołnierze piesi walczący wręcz
Strzelcy
: Żołnierze walczący na odległość
Kawaleria
: Jednostki wykorzystujące do poruszania się zwierzęta
Flota
: Jednostki działające na wodzie
Machiny:
: Wszystkiego rodzaju mechaniczne i chemiczne zasoby armii
Wsparcie
: Jednostki służące innym celom militarnym nie atak
Różne
: Wszystko, co nie pasuje gdzie indziej

I według wzoru

Nacja: Plemię, do którego owa jednostka należy.
Typ : Patrz wyżej
Nazwa: Wiadomo.
Opis: Opis jednostki. Dobrze byłoby wymienić tutaj jej uzbrojenie, opancerzenie, styl walki, czy utrzymuje ją państwo, czy łupy wojenne. Nie obraziłbym się też za określenie z jakiej warstwy społecznej jednostka pochodzi (o ile jest człowiekiem), jakiej zazwyczaj jest płci i wieku oraz jakie przeszła szkolenie.
Wygląd: Jak będzie wyglądała wasza jednostka? Wypełniony testosteronem berserk, leciwy kapłan, potężna amazonka, smukły okręt wojenny czy ciągnięty przez muły wóz? Mile widziany art.

Gracz: Wiewiur500kuba
Kraj: Izyldianie
Piechota:
Wojownicy 50 za 15 złota, 1 żywności, 1 metalu, 1 skóry
Włócznicy 30 za 15 złota, 1 żywności, 2 metalu, 1 drewna
Strzelcy:
Kawaleria:
Flota:
Machiny:
Skorpion 1 za 50 złota, 2 drewna, 1 kamienia
Wsparcie:
Różne:
Obóz Izyldiański 1 za 30 złota, 4 drewna, 1 żywności, na terenie musi być conajmniej 40 żołnierzy
Zwiadowcy 5 za 25 złota, 1 żywności, 1 skóry

Gracz: maxmaxi123
Kraj: Songowie
Piechota:
Włócznik 50 za 15 złota, 1 żywności, 1 drewna
Ciężki włócznik 30 za 20 złota, 1 żywności, 2 metalu
Strzelcy:
Chu ko nu 30 za 25 złota, 1 drewna, 1 metalu, 1 żywności
Łucznicy 40 za 25 złota, 1 drewna, 1 skóry, 1 żywności
Kawaleria:
Lekka Jazda 20 za 30 złota, 1 skóry, 2 żywności
Ciężka Jazda 20 za 40 złota, 1 metalu, 2 żywności
Flota:
Machiny:
Chu ko nu obronne 30 za 25 złota, 1 drewna, 1 metalu, 1 żywności
Wsparcie:
Dowódcy 5 za 30 złota, 1 żywności, 2 metalu
Różne:
Yǐn cáng de 5 za 40 złota, 1 żywności, 1 skóry, 1 metalu

Gracz: Kuba 1001
Kraj: Nordowie
Piechota:
Wikingowie 50 za 15 złota, 1 żywności, 1 drewna,
Berserkerzy 30 za 20 złota, 1 skóry, 2 żywności
Rębacze 20 za 25 złota, 1 żywności, 1 metalu
Młotnicy 20 za 35 złota, 1 żywności, 2 metalu
Strzelcy:
Łucznicy Wikingów 40 za 30 złota, 1 drewna, 1 skóry, 1 żywności
Topornicy 20 za 15 złota, 1 żywności, 2 metalu, 1 skóry
Kawaleria:
Flota:
Drakkar 1 za 20 złota, 3 drewna
Machiny:
Wsparcie:
Rogi bojowe 1 oddział za 15 złota
Kotły bojowe 1 oddział za 10 złota, 1 skóry
Narkotyki berserkerskie 1 oddział za 20 złota, 1 żywności
Różne:
Zwiadowcy 5 za 40 złota, 1 żywności, 1 skóry, 1 metalu

Gracz: MrCC4
Kraj: Arturianie
Piechota:
Rycerze Wiary 50 za 20 złota, 1 żywności, 1 metalu
Zbrojni 30 za 45 złota, 1 żywności, 2 metalu
Włócznicy 30 za 15 złota, 1 żywności, 1 drewna
Elitarna straż 30 za 20 złota, 1 żywności, 2 metalu
Strzelcy:
Łucznicy 40 za 30 złota, 1 drewna, 1 skóry, 1 żywności
Elitarni łucznicy 30 za 30 złota, 1 drewna, 2 skóry, 1 żywności
Kawaleria:
Konnica Wiary 30 za 30 złota, 1 skóry, 2 żywności
Ciężka konnica 20 za 40 złota, 2 metalu, 2 żywności, 1 drewna
Flota:
Trirema 1 za 100 złota, 5 drewna, 2 metalu, 1 kamienia, 2 żywności
Trirema rzeczna 1 za 75 złota, 4 drewna, 1 kamienia, 1 żywności
Machiny:
Katapulty 1 za 50 złota, 3 drewna, 1 kamienia
Balisty 5 za 50 złota, 2 drewna, 1 kamienia
Wsparcie:
Zwiadowcy 5 za 25 złota, 1 żywności, 1 skóry, 1 drewna
Beczki wojenne 1 oddział za 5 złota, 1 drewna, 1 żywności, działa 1 turę od przypisania do konkrernego oddziału
Różne:
Elitarni zwiadowcy 5 za 50 złota, 1 żywności, 1 skóry, 1 metalu
Mury Królewskie 1 prowincja za 120 złota, 5 kamienia, 2 drewna, 1 metalu, 1 żywności. Wybudowanie trwa dwie tury, w tym czasie prowincja nie może być atakowana

Avatar Kuba1001
Piechota:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Wikingowie.
Opis: Nordowie nie są dobrzy w wymyślaniu trudnych nazw, tak więc ich podstawowa piechota (żeby uniknąć sformułowania "Mięso armatnie") zwie się ni mniej, ni więcej, a właśnie Wikingami. Ta piechota nie błyszczy właściwie niczym, jest tak klasyczna, że już chyba bardziej się nie da. Tak czy inaczej: Są lekko opancerzeni, wyposażeni przede wszystkim w jednoręczne topory i miecze oraz identyczną broń w wariancie "półtoraręcznym" (długim). Każdy posiada też tarczę, nieliczni mają nawet łuki, ale strzelcy z nich słabi, więc wykorzystują je rzadko. Ich typowe zadania to wspieranie innych jednostek, związanie walką wrogiej piechoty i tym podobne. To także podstawowa załoga drakkarów służąca do desantu, zdobywania prowincji, rabunków oraz dokonywania lub odpierania abordażu.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Berserkerzy.
Opis: Ci wojownicy to jedni z tych, którzy mają największy "staż" w armii Nordów. Spożywali narkotyki berserkerskie tak długo, że teraz właściwie już nie muszą, będąc prawie cały czas w szale, ale kontrolowanym. Mimo to nie czują strachu i tym podobnych, co idealnie ilustruje ich wygląd oraz strategia: Odziani w niedźwiedzie skóry, z dwoma toporami po prostu nacierają na wroga z rykiem, chcąc dobiec do niego jak najszybciej, aby później dokończyć dzieła toporami.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Rębacze.
Opis: Rębacze to bez dwóch zdań najwięksi twardziele w okolicy. Tylko oni wybiegają na gołe klaty na ten mróz, aby później jeszcze chwycić wielkie toporzysko i ruszyć do boju. Popie**oleńcy, nie?
Ci żołnierze są nastawieni tylko i wyłącznie na atak, głównie z racji uzbrojenia - wielki topór dwuręczny pozwala masakrować piechotę, ale utrzymanie jego i tarczy to niemały problem. Jakąś ochronę mógłby zapewnić pancerz, ale nie noszą go, w końcu to Nordowie. Nadrabiają to odwagą, szybkością (muszą być szybcy, żeby dobiec do wrogich łuczników nim tamci ich wystrzelają jak kaczki) i wpływem na wroga. No błagaaam... Jaki szeregowy trep nie przestraszyłby się szarżującego na niego Norda z wielkim toporem, który ukazuje gołą klatę i bicepsy, a poza nimi również wszelkiej maści blizny, szramy i barwy wojenne?
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Młotnicy.
Opis: Kolejna jednostka nastawiona na sianie śmierci i zniszczenia, jednakże tutaj sztandarowy topór zastąpił wielki młot. To nietypowa broń dla Nordów, ale niezwykle skuteczna, pozwala gruchotać kości, czaszki, pancerze, hełmy i tarcze. Wielki młot uzupełniają tarczą, a za dodatkowe uzbrojenie służy im kilka noży, niezależnie czy do rzucania czy do walki wręcz. Fakt posiadania tarcz i, czasami, elementów płytowego pancerza pozwala im dorównać, a nawet i przewyższyć, Rębaczy. No i oczywiście przewyższają ich ceną.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Strzelcy:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Łucznicy Wikingów.
Opis: Jak zostało już wcześniej wspomniane, Nordowie nie lubią zbyt trudnych nazw dla swych wojsk. I właśnie dlatego ich podstawowi strzelcy mają taką, a nie jakąś inną, nazwę. Wzięła się ona stąd, że członkowie tej formacji to najlepsi łucznicy z szeregów Wikingów, ale też myśliwi i prości ludzie. Niemniej, strzelać potrafią, zarówno mogą to robić celnie jak i szybko. Niestety, ich sporym mankamentem jest brak pancerza i broni innej niż łuk, a oznacza to, że muszą mieć ochronę piechoty, żeby wrogowie nie przedarli się do nich i nie urządzili krwawej łaźni.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Topornicy.
Opis: Ciekawa jednostka, unikalna i uniwersalna. Topornicy uzbrojeni są nie w jeden, ale nawet aż w kilkanaście jednoręcznych toporów do rzucania oraz jeden dwuręczny, do walki w zwarciu. Nie mogą co prawda zastąpić dedykowanych jednostek strzeleckich, ale i tak nieźle się sprawdzają, bo i żaden wróg nie jest w stanie walczyć z toporzyskiem we łbie. Najlepiej wykorzystać ich na średnim dystansie, gdzie równie dobrze mogą walczyć za pomocą broni do walki z bliska jak i do rzucania oraz sprawnie je zmieniać.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Flota:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Drakkar.
Opis: Podstawowy, a właściwie jedyny, okręt floty Nordów. Doskonale sprawdza się w transporcie wojsk, ich szybkim desancie oraz odebraniu, z reguły razem z łupami i niewolnikami. W walce bezpośredniej drakkary mogą zrobić tylko dwie rzeczy: Spróbować uciec korzystając ze swej szybkości i zwrotności lub też podjąć walkę, choć opiera się ona tylko i wyłącznie na abordażu dokonanym przez przewożonych na pokładzie wojowników w łącznej liczbie pół setki plus ewentualne zapasy, łupy i pasażerów.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Machiny:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Rogi bojowe.
Opis: To zwyczajnie wielki róg, który ma takie samo zadanie jak wcześniej wspomniane kotły - wprowadzać wojowników w bojowy nastrój. Poza tym służy celom sygnalizacyjnym oraz podnosi morale, bowiem Nordowie twierdzą, że każde zagranie na tym rogu powoduje, że Temups tym uważniej przygląda się ich poczynaniom. A jaki Nord nie chciałby się wykazać przed swym bogiem?
Wygląd: Zbędny.

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Kotły bojowe.
Opis: Kotły czyli instrumenty. Niby nic, ale sprytni Nordowie nawet w tej dziedzinie życia znaleźli coś, co można wykorzystać w walce. I tak przy jednym kotle stoi czterech ludzi, każdy wyposażony w dwie pałki, którymi uderzają w skórzaną pokrywę kotła w określonym rytmie. Brzmi głupio? Może i tak, ale ułatwia to wojsku marsz, a przed walką zwiększa morale i wprowadza wojowników w bojowy nastrój.
Wygląd: Zbędny.

Wsparcie:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Narkotyki berserkerskie.
Opis: Produkowane z lokalnych ziół specyfiki, których zażycie przez wojownika zmniejsza odczuwanie bólu oraz niweluje takie uczucia jak strach i litość. Wojownicy tym bardziej ochoczo rzucają się do ataku, masakrując wrogie wojska. Niestety, po jego wyczerpaniu wojownicy są nieco otępiali, a w trakcie szału jest spora szansa, że nie zauważą różnicy między wrogiem lub przyjacielem.
Wygląd: Zbędny.

Różne:

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Zwiadowcy.
Opis: To już jest bez dwóch zdań elita piechoty Nordów. Doskonale wyposażeni i wszechstronnie uzbrojeni wojownicy, którzy dobrze sprawdzają się w zwiadzie, ale mogą też robić za sabotażystów, zabójców oraz zwykłych piechociarzy. Ich uzbrojenie pozwala nawiązać walkę z każdym wrogiem (składają się na nie: Włócznia, miecz jednoręczny, topór jednoręczny, kołczan ze strzałami i łuk), a skórzany pancerz daje jakieś szanse, żeby takie starcie przetrwać.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Jednostki

Kawaleria:

Brak.

Avatar wiewiur500kuba
Nacja: Izyldianie
Typ: Piechota
Nazwa: Wojownicy
Opis: Jednostka podstawowa wśród armii Izyldian. Walczy przeważnie w pierwszej linii. Wszyscy żołnierze należący do tej jednostki mają podstawowe szkolenie bojowe oraz bezgranicznie słuchają przywódców. Na ich uzbrojenie składają się: 2 oszczepy oraz krótkie miecze obosieczne. Do tego posiadali też owalną tarczę, hełm, metalowy napierśnik oraz jedna nagolennica.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Jednostki

Nacja: Izyldianie
Typ Wsparcie
Nazwa: Zwiadowcy
Opis: Ludzie wyposażeni w kolczugę oraz zwykły krótki nóż i kilka noży do rzucania. Nie mają za bardzo przeszkolenia bojowego, bowiem uczono ich cichego chodzenia, krycia się w krzakach, dokładnej obserwacji okolicy i innych rzeczy przydatnych do zwiadu. Mogą dostarczyć władcy informacji o armii wroga, jej rozmieszczeniu oraz także powiedzieć co znajduje się na niezbadanych prowincjach.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Jednostki

Nacja: Izyldianie
Typ Piechota
Nazwa: Włócznicy
Opis: Jednostka która służy na polu bitwy jako rezerwy. Kiedy wojownicy zawiodą, na zmęczonego ciężką walką wroga nacierają właśnie Włócznicy. Wyposażeni są we włócznię, krótki obosieczny miecz, nagolenicę, hełm oraz kolczugę.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Jednostki


Nacja: Izyldianie
Typ Różne
Nazwa: Obóz Izyldiański
Opis: Obóz był budowany przez żołnierzy. Każdy kto wstępuje do wojska uczy się nie tylko walki, ale też budowy takiego obozu. Głównym budulcem jest rzecz jasna drewno. Średni czas postawienia przez nich obozu wynosił od 4 do 5 godzin. Podczas marszu armii wysyłano kilku ludzi by poszukali dogodnego miejsca na rozbicie owego obozu. Najczęściej wybieranym miejscem na budowę obozu były wzniesienia, ze względów obronnych i widokowych. Rzecz jasna w pobliżu musiało znajdować się źródło wody pitnej i las. Potem żołnierze zajęli się plądrowaniem okolicy, jeśli byli na terenie wroga, bądź zdobywali pożywienie, ścinali drzewa itp. Budowa rozpoczynała się od elementów obronnych. Wpierw żołnierze zaczęli okopywać teren i ze zdobytej w ten sposób z ziemi budowali wały. Mierzyły one zazwyczaj 4 metry wysokości i metr szerokości. Rowy natomiast liczyły sobie 4 metry szerokości i 3 głębokości. Ścinane drzewa by potem powst.ały z nich bramy, szerokie na 15 metrów oraz wieże strażnicze ustawiane na każdym z 4 wałów. Przestrzeń 60 metrów pomiędzy wałami obronnymi, a pierwszymi rzędami namiotów wypełniona była przez bydło, łupy i jeńców. Umieszczani tu byli, po to by w razie ataku wroga nie można było dosięgnąć ich ognistymi strzałami. Przestrzeń ta chroniła skórzane i płócienne namioty,oraz drewnianą zabudowę przed strzałami wroga i próbą podpalenia obozu podczas oblężenia. Wysokość ściany obozu wynosiła zazwyczaj dwie trzecie szerokości rowu, szerokość była podobna. Zbocze i ścianę okalające obóz wieńczyła zawsze palisada. Potem wytyczono ulice, z czego był dwie główne które przecinały się pod kątem prostym i wiodły od jednej bramy, to tej naprzeciwko. Potem Wzdłuż uliczek stawiano rzędy namiotów z szytego płótna. Warto zauważyć, ze wszystkie namioty niesione były podczas marszu przez muły. Gdy obóz był już gotowy, określona liczba strażników udawała się na z góry wyznaczone stanowiska na wałach. Wartownicy ustawieni byli średnio co 10 metrów. Zmiany warty ogłaszane były dźwiękiem trąbki, które zarządzano co trzy godziny. Stanowiska wartownicze w nocy patrolowane były przez czteroosobowe grupy, które składały raport //Wydaje mi się, że tyle.//
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Jednostki


Nacja: Izyldianie
Typ Machiny
Nazwa: Skorpion
Opis: Skorpion była to mała machina służąca do miotania pocisków, przypominających bełty średniowiecznych kusz. Scorpio był machiną niezwykle precyzyjną i skuteczną, w związku z czym wrogowie byli często przerażeni jej obecnością na polu walki. Wyglądem przypominał balistę, był od niej jednak o wiele mniejszy. Pociski skorpionów leciały po torze płaskim na odległość do 600 metrów. Masowo używano małych z zasięgiem do 200 metrów, które idealnie nadawały się do rażenia wrogich formacji.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Jednostki

Nacja: Izyldianie
Typ/b]
[b]Nazwa:

Opis:
Wygląd:

Nacja: Izyldianie
Typ/b]
[b]Nazwa:

Opis:
Wygląd:

Nacja: Izyldianie
Typ/b]
[b]Nazwa:

Opis:
Wygląd:


WIP
Chociaż te dodane można już wyceniać.

Avatar MrCC4
Właściciel
Nacja: Antruini
Nazwa: Rycerze Wiary
Typ: Piechota
Opis:Najtańsza i najliczebniejsza jednostka Antruinów. Nazywają się tak żeby nie myśleli że są tylko mało ważnym mięsem armatnim. Uzbrojeni są w kolczugę. Co do szkolenia, uczą się posługiwać mieczem, i to tyle. Mogą nimi zostać jedynie mężczyźni
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Konnica Wiary
Typ: Kawaleria
Opis: Końska wersja Rycerzy wiary, jednak nie posiadają miecza, ale włócznię, tarczę i łuk
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki


Nacja: Antruini
Nazwa: Katapulty
Typ Machiny
Opis: To jedna z najlepszych inwencji inżynierów z Antruii.
Wykorzystuje siłę sprężystości drewna, aby wyrzucić pocisk daleko za mury wroga. Jednak są duże, a co za tym idzie wymagające do wykonania oraz drogie. W dodatku katapulty muszą być chronione przez inne jednostki, bo w bliskim kontakcie są bezużyteczne.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Zbrojni
Typ: Piechota
Opis: Zbrojni to jedne z najstraszniejszych jednostek Antruii. Zbroja, gladius, tarcza, specjalistyczne szkolenie czyni z jednego z nich strasznego przeciwnika... co dopiero armia. Werbowani są tylko najmężniejsi mężowie Anturii.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki
(Włócznię w ręku zignoruj, i nie pieprz że psują klimat, bo to akurat jak najbardziej starożytna jednostka jest)

Nacja: Antruini
Nazwa: Włócznicy
TypPiechota
Opis: Mężowie kryjący się na tyłach, nie mniej mężni od tych na przodzie. Używają swoich długich włóczni, aby powstrzymać konnicę wroga przed zdziesiątkowaniem zbrojnych i rycerzy wiary. Szkoleni są jedynie w używaniu włóczni do walki z końmi i ciężko uzbrojonymi przeciwnikami. Jak wyżej, tylko najmężniejsi mężowie są werbowani
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Łucznicy
Typ Strzelcy
Opis: Od dawien dawna używa się łuków w celach łowieckich, rekreacyjnych, wojskowych... Antruia postanowiła nie być hop do przodu z kuszami, więc zrobiła swój prototyp łuczników. Uzbrojeni w łuk, skórzaną zbroję i kaptur z tkaniny to zdecydowana elita wśród łuczników. Ich trening kończy się w momencie prawie perfekcyjnego strzelania, także werbuje się ich długo i z obu płci.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarna straż
Typ Piechota
Opis: Co z mężami zbyt mężnymi na rycerza wiary, i zbyt tchórzliwymi na włócznika/zbrojnego oraz damami? Werbowani są do elitarnej straży, lepiej wyposażonej od rycerzy wiary, i gorzej od zbrojnych. Trening to nauka posługiwania się mieczem i tarczą. Rekrutowani są ze wszystkich płci
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki
(akcja-ignoruj-przedmiot-kilof+płaszcz-koniec/akcji)

Nacja: Antruini
Nazwa: Balisty
Typ Machiny
Opis: Druga broń oblężnicza Antruii, znacznie tańsza i mniej skuteczna, ale łatwiejsza do obsługi. Identycznie jak trebusze, potrzebuje ochrony.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarni łucznicy
Typ Strzelcy
Opis: Druga jednostka dystansowa Antruii nie ma sobie równych, jeśli chodzi o strzelanie z łuku. Wyekwipowani w dwa łuki (krótki i długi), sztylet oraz ciężką zbroję skórzaną wraz z kapturem są ciężkim orzechem do zgryzienia
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki
(Miecz z tyłu nic nie znaczy)

Nacja: Antruini
Nazwa: Trirema
Typ: Flota
Opis: Jednostka pływająca Antruii, dość droga w budowie, i wymagająca w personelu. Wspaniała w bitwach morskich, ta jednostka to perełka w oku inżynierów. Używając 70 wioseł, rozpędza się do dużych prędkości (9 węzłów z żaglami, 7 bez), a używając tarana z przodu wpada na inne okręty zatapiając je (oczywiście nie bez szkód dla jej samej). Na pokładzie natomiast rozmieszczonych jest 10 łuczników i 2 elitarnych na burtę (Wchodzą w koszt). Wioślarze są ludźmi wolnymi, najczęściej chłopami bez pola.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki
ŚrodekZdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Zwiadowcy
Typ Wsparcie
Opis://Tak jak prosiłeś - Nieelitarni
Ludzie cienie, przystosowani do szybkich biegów z krótkim łukiem, kosturem i kołczanem, może nie należy do elity, ale jest najbardziej szanowana. Jest nawet legenda o zwiadowcy, który przemknął się przez wrogą armię i zabił władcę przeciwników. Jednak to tylko legenda. A może nie...
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Beczki wojenne
TypWsparcie
Opis: Beczki wypełnione wsparciem dla wojska, wszystko zależy od aktualnych potrzeb
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarni zwiadowcy
Typ Wsparcie
Opis: //heh
Ludzie cienie. I teraz na poważnie. Absolutna elita, wyposażona w miecz, długi łuk, kołczan, kostur z ostrzem, niewidzialna dla niewprawnego oka, to straż władcy i jego najemnicy oddani jego skarbcowi
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Trirema rzeczna
Typ Flota
Opis: Trirema, ale mniejsza, na 40 osób, a co za tym idzie wolniejsza (4 węzły bez, 6 z żaglami). Zamiast 20 łuczników i 4 elitarnych posiada balistę na rufie i pięciu łuczników na burtę
Wygląd:Mniejsza trirema, z balistą na rufie

Nacja: Antruini
Nazwa: Statki handlowe/ wsparcia
Typ Flota
Opis: Ciężko wojom Antruii walczyć za lud na wyspie, na którą nie mogą się dostać. Powstały więc statki transportowe, na których łatwo przewieźć wojów, beczki, a nawet części do machin oblężniczych przez rzeki i morza. Szeroko też wykorzystywane są do handlu.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Ciężka konnica
Typ Kawaleria
Opis:Konnica na sterydach. Ciężka zbroja, długa włócznia, miecz, mocna tarcza czyni z niej jedną z straszniejszych jednostek
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Nacja: Antruini
Nazwa: Mury Królewskie
Typ Różne
Opis: Rozległy system murów, idealny do odpierania natarć, jednak ciężki do wykonania i kosztowny, mieści wiele balist, katapult i innych jednostek dystansowych.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Jednostki

Ku*wa proszę

Avatar maxmaxi123
Nacja: Songowie
Typ: Piechota
Nazwa: Włócznik
Opis: Najbardziej typowa jednostka Songów. Jest bardzo liczebna, a jej wyszkolenie ogranicza się do nauki dźgania włócznią. Oczywiście, są bardzo zdyscyplinowani, a ich siła leży w ilości.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Piechota
Nazwa: Ciężki włócznik
Opis: Podobny co do zwykłego, jednak uzbrojony jest w cięższą zbroję i włócznię całą z żelaza. Do tego dochodzi też fakt, posiadania tarczy. Ich siła leży w formacji i liczebności. Posiadają w dodatku miecz, jako broń na krótszy zasięg.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Piechota
Nazwa: Dowódcy
Opis: Są to najlepiej wyszkoleni wojownicy z bliska. Dodają otuchy walczącym i umieją wymyślić improwizowaną strategię, kiedy będzie trzeba. Mistrzowsko włada mieczem.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Strzelcy
Nazwa: Chu ko nu
Opis: Jest to podstawowa jednostka strzelecka Songów. Uzbrojeni są w rzeczone kusze, które mają dobrą szybkostrzelność, ale niestety słaby zasięg, dlatego też słabo nadają się do ataku.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki


Nacja: Songowie
Typ: Strzelcy
Nazwa: Łucznicy
Opis: Nie tak świetna jednostka pod względem technicznym, co chu ko nu, ale mimo to, dają radę zasypać wroga gradem strzał.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Kawaleria
Nazwa: Lekka Jazda
Opis: Jest to jazda Songów, uzbrojona w miecze i puklerze. Pancerze nie są za dobre, a broń nie jest wybitna. ale jako jazda się sprawdza.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Kawaleria
Nazwa: Ciężka Jazda
Opis: Jest to lepiej uzbrojona jazda z włóczniami, która dobrze sprawdza się do druzgodzących natarć.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Machiny
Nazwa: Chu ko nu obronne
Opis: Jest to specjalnie przystosowana kusza, do umiejscowienia na murach. Sprawdza się lepiej od kuszy ręcznej, głownie dlatego, że może strzelać na większe dystanse.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Nacja: Songowie
Typ: Różne
Nazwa: Yǐn cáng de
Opis: Yǐn cáng de, to jedyna jednostka zwiadowcza Songów. Są w stanie poruszać się bezszelestnie, mają z natury bardzo dobry wzrok. Posiadają miecz na plecach, jak i parę noży do rzucania, do tego mają też wysuwane ostrza w butach. Jednostka nie jest liczna, gdyż Yǐn cáng de to elitarny klan, który ma służyć władcy. Są mu oddani... no, a bardziej jego skarbcowi, gdyż trochę sobie liczą za swoje usługi, ale zdradzić, to nie zdradzić. Ba, nawet cały czas pilnują, aby nikt go nie zdradził, lub nie przeprowadził zamachu.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Jednostki

Avatar Degant321
Piechota

Nacja: Koryngowie
Typ: Piechota
Nazwa: Spirex Lekix
Opis: Lekka piechota Koryngów nigdy nie była ich najlepszą stroną a służba w jej szeregach nigdy nie była widziana jak coś specjalnie honorowego i prestiżowego ale jest to coś co każdy mężczyzna z Plebixu powyżej wieku 15 lub 16 lat musi zrobić. Okres służby trwa około 3 lata z hakiem lub bez zależnie od tego jak dany Spirex się wprawił w boju, ci którzy odsłużyli swoje mogą wrócić do starej pracy albo mogą pozostać w armii i stać się Varanduschem lub nawet Katafraktem. Ich uzbrojenie składa się długiej na około 2 lub 3 metry włóczni, krótkiego miecza obusiecznego oraz tarczy widzianej na obrazku. Opancerzenie natomiast składa się z hełmu oraz prostej koszuli kolczej. Oddziały Spirex Lekix zazwyczaj służą częściej jako milicja czy też straż niżeli jako jednostka wojskowa.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Nacja: Koryngowie
Typ: Piechota
Nazwa: Spirex Varandusch
Opis: Standardowa i prawdziwie doborowa piechota Koryngów, Varanduschowie są znacznie lepiej uzbrojeni i wytrenowani od Spirex Lekix. Wojowie w tej jednostce są albo przedstawicielami Plebixu którzy zdecydowali pozostać w armii albo są tp przedstawiciele Arystexu w wieku 15-16 powołani do ich obowiązkowej służby wojskowej na 3 lata. Ci co pochodzą z Plebixu zwykle zostają w wojsku aż nie mogą walczyć lub kiedy odsłużyli już 10-12 lat służby, Arystex służy przez 3 lata i po ich ukończeniu może wrócić do orginalnej pracy lub pozostać w szeregach Varenduschy i starać się o pozycję Katafrakta lub Varingana. Uzbrojenie Varenduscha składa się z 2-3 metrowej włóczni, topora bojowego dla Plebixu i długiego miecza jednoręcznego z obusiecznym ostrzem dla Asteryxu oraz widocznej na obrazku tarczy. Opancerzenie składa się z kolczugi z kapturem kolczym, na którą zakład się napierśnik lamelkowy lub w przypadku wojów z Asterexu, bogato zdobioną szatę i wtedy napierśnik lamelkowy, rękawice kolcze, hełm widziany na obrazku, tutaj Asterax znowu różni się trochę wyposażeniem od Plebixu albowiem ich hełmy są zdobione piórami, nogi natomiast są chronione wzmocnionymi nogawicami kolczymi.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Nacja: Koryngowie
Typ: Piechota
Nazwa: Varingan Pretoria
Opis: Varinganowie są strażą przyboczną Belisariusa werbowani wyłącznie z Varenduschy pochodzący z Arystexu. Są oni wybierani z listy najlepiej sprawujących się Varendushy, sporządzonej przez członków Generalix, po wybraniu najlepszych kandydatów zbiera się ich i poddaje niezwykle rygorystycznemu programowi treningowemu który podda każdy aspekt ich istnienia testowi który ich albo złamie albo sprawi że staną się silniejsi. Wszystko od tężyzny fizycznej po wytrzymałość psychiczną będzie sprawdzone i tylko nieliczni wytrzymują, ci wracają do swych rodzin lub do służby w Varenduschach ale ci którzy przejdą są prawdziwymi bestiami na polu walki których się uzbraja w najlepszy sprzęt jaki Koryngijscy kowale są w stanie wykuć. Ich uzbrojenie składa się z topora półtora-ręcznego, dwusiecznego miecza i okrągłej tarczy. Opancerzenie składa się z gambensonu, kolczugi z kapturem, napierśnika lamelkowego, hełmu z nosalem, opancerzone rękawice oraz buty.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Strzelcy

Nacja: Koryngowie
Typ: Strzelec
Nazwa: Arczix Lekix
Opis: Jednostka praktycznie wręcz identyczna do Spirex Lekix jeśli chodzi o pochodzenie i rolę, główna różnica wychodzi z uzbrojenia czyli z łuku. Podobnie do ich braci w piechocie wojowie Arczix Lekix głównie istnieją jako milicja lub straż oraz maja gównie wspierać Spirex ogniem ze swoich łuków. Ich uzbrojenie składa się z krótkiego łuku, niewielkiej okrągłej tarczy oraz krótkiego miecza obusiecznego. Opancerzenie składa się tuniki z kapturem oraz skórzanego napierśnika.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Nacja: Koryngowie
Typ: Strzelec
Nazwa: Arczix Varandusch
Opis: Varanduschowa wersja Arczix, wyposażona w znacznie lepszy uzbrojenie,opancerzenie i trening. W tej grupie służą ci pochodzący z Plebix którzy postanowili pozostać w armii oraz przedstawiciele Arystex odrabiający swoją obowiązkową służbę wojskową. Tych drugich można odróżnić od pierwszych po piórach dekorujacych ich hełmy. Uzbrojenie składa się z łuku,miecza obusiecznego oraz niewielkiej okrągłej tarczy. Opancerzenie składa się z hełmy oraz skórzanego napierśnika nabitego metalowymi płytkami.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Kawaleria

Nacja: Koryngowie
Typ: Kawaleria
Nazwa: Katafrakt
Opis: Chluba i Duma Koryngów, wojownicy którzy to za dawnych latach stworzyli Imperium Karvijskie oraz uratowali jego szczątki od ostatecznej zagłady, Katafraktowie są wojownikami którzy uosabiają najwyżej cenione cnoty w społeczeństwie Koryngów, dosłownie każde dziecko marzy o tym by jednego dnia stać się częścią tej szlachetnej jednostki wojskowej. W przeciwieństwie do Varanginów, członkostwo w Katafraktach może uzyskać każdy kto skończył 5 lat służby jako Varandusch i zgłosił się na szkolenie. Oczywiście sam trening jest niezwykle wymagający, prawdopodobnie nawet bardziej od tego który przechodzą Varingowie, z niewielką ilością go zdających ale znowu jak w przypadku Varinganów, ci którzy podołają są elitą spośród elit. Ich uzbrojenie składa się długiej lancy, miecza obusiecznego i tarczy. Opancerzenie składa się z okazałej kolczugi z kapturem przykrytej napierśnikiem lamelkowym oraz wzmocnioną metalowymi płytami oraz hełm z końskim ogonem w niektórych przypadkach posiadający także maskę wojenną wzorowaną na wizerunkach Koira.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Wsparcie

Nacja: Koryngowie
Typ: Wsparcie
Nazwa: Orkietrix Militex
Opis: Orkiestra wojska Koryngów wywodząca się od tych służących w "teatrach", są oni uzbrojeni w lutnie, kobzy, bębny oraz domry oraz wiele innych instrumentów. Ich celem jest pokrzepienie serc swoich braci oraz zastraszenia wroga przy pomocy granej przez nich muzyki. Oto są 3 główne melodie które można usłyszeć od nich w czasie marszu lub bitwy.

Melodia Katafraktów


Marsz Karvijski


Marsz Koira(Grany tylko i wyłącznie kiedy wojna odbywa się w czasie któregoś ze świąt, ma ona symbolizować gniew samego Koira)


Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Degant321 w temacie Jednostki

Avatar aliquis
Nacja: Królestwo Kyralli
Typ : Inne
Nazwa: Gwardia Królewska
Opis i wygląd:
Nie jest to regularna armia, a elitarna jednostka straży przybocznej władczyni, która nie bierze udziału w regularnych walkach. Składa się ona z najlepiej wyszkolonych żołnierzy.
Broń i umundurowanie nie są określone, ale oficjalny mundur galowy jest koloru szarego z niebieskimi insygniami rodu Katha.


Nacja: Królestwo Kyralli
Typ : Wsparcie/kawaleria/piechota :)
Nazwa: Kyralliańskie Oddziały Górskiej Kawalerii.
Opis:
W górskim kraju pokrytym gęstymi lasami prowadzenie działań wojennych różni się nieco od nizinnych standardów. Regularne bitwy są trudne do przeprowadzenia, ponieważ niezależnie od wyszkolenia rycerzy, szyk jest niemożliwy do utrzymania z powodu drzew, krzaków i innych przeszkód naturalnych.
Podobnie jest z żywnością i innym koniecznym wyposażeniem, którego nie da się transportować wozami przez szczery las.
Kyrallia nie może sobie pozwolić na utrzymywanie potężnych wojsk do patrolowania wszystkich granic, dlatego Oddziały Górskiej Kawalerii wykorzystują specjalną rasę koni, by zwiększyć swoją mobilność. Grube kuce nie nadają się do szarży w pełnym galopie, ale doskonale sprawdzają się w warunkach Kyrallii. Są łatwe w hodowli. Jedzą wszystko. Są wytrzymałe i potulne, dlatego żołnierze nie muszą być doświadczeni w jeździe konno. Od pełnokrwistych rumaków są lepsze w jeszcze jednym względzie - nie łamią nóg o każdą nierówność terenu.
Konie są jednak wykorzystywane tylko do przemieszczania się poza walką. Do boju żołnierze ruszają pieszo.

Podstawowym założeniem wojsk Górskiej Kawalerii jest mobilna i samowystarczalna jednostka bojowa uzyskana możliwie niskim kosztem.
Bronią żołnierzy nie jest długi, dobrze wyważony miecz nadający się do fechtunku, oraz zamaszystych cięć. Zastąpiono go bardziej praktycznym i krótszym ostrzem. Celem walki nie jest wspaniałe widowisko i demonstracja sprawności szermierza, ale zadanie jednego ciosu, który zakończy walkę.
Dodatkowo żołnierze są szkoleni w posługiwaniu się specjalnie skróconą kuszą o zmniejszonej sile. Pozwoliło to znaczne zwiększenie szybkostrzelności ceną nieprzydatnej w lesie dalekosiężności.
Dzięki dodatkowym kursom z pierwszej pomocy, oraz przetrwania w lesie znacznie zwiększyła się przeżywalność, oraz wrosło średnie doświadczenie żołnierzy.

Podstawą taktyki jest więc zaczepianie wrogich wojsk i prowokowanie ich do wtargnięcia do lasu, gdzie gubią się, lub są eliminowani.

*Uzupełnianie strat jest tańsze od werbowania nowych jednostek z powodu kosztu konia, który nie bierze udziału w starciach.

*Jednym z podstawowych manewrów jest ukrycie się na drzewach w przypadku np. szturmu kawalerii i ciężkiej piechoty.

Wygląd:
Jednostki nie są opancerzone, co dodatkowo obniża ich cenę.
Umundurowanie zielone.

Avatar
Fisto
Degant321 pisze:
skończyłem

Akcept, wycena jak postanowię jednak nie usuwać konta

Avatar aliquis
WOW! czekam na ocenę :)

Avatar korobov
Nacja: Warainidzi
Nazwa: Kawaleria obywatelska
Typ:Kawaleria
Opis: "Panie, po co ja szedłem do wojaczki? Ja taką dobrą kobyłkę straiłem, teraz rękę... Eh, teraz sobie nie pomacam" - typowy rekrut jazdy obywatelskiej po pierwszej-lepszej wojnie.
Jednostka Kawalerii obywatelskiej jest, jk sama nazwa mówi, werbowana z obywateli. Jednostka ta dostaje żołd z kasy państwa, ale swoje wyposażenie sama musi sobie zapewnić. Zapewniają sobie konie, zbroje (najczęściej skózane bądź też z drewna. Najdziwniejszy pancerz powstał w wyniku założenia garnku na głowę. To chyba był garnek... Dyscyplina niemalże nie istnieje, ale dy dochodzi do walki, to niech oberwą, ale się nie wycofają bez rozkazu. Służą głównie do zwiadu.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Jednostki

Nazwa: Bataliony karne
Typ:Różne
Opis: No, co tu dużo mówić. Zostały utworzone z więźniów, dezerterów oraz z jeńców wojennych które, zgodnie z rozkazem króla Robulu IV Spasionego, miały "Własną krwią okupić własne winy, których się dopuścili wobec naszego państwa, jego obywateli oraz jego zasobów. Walka ma być jedynym sposobem w jaki Ci gwłciciele, mordercy oraz świętokradźcy mogą odkupić winy. własną krwią". Jednostki te, mimo że wyposazone w drewniane pancerze (a nawet nie), a broń ma tylko co 10, bowiem to ich jedyna możliwość, by zasłużyć sobie na wolność. Jednostka ta służy do zwiadu oraz do zapychania frontu. Króluja zasada "Kupą, mości panowie!" Jeńcy mogą przemienić się w tę jednostkę.
Wygląd: Wyobraź sobie dandę obdartusó, zarośniętych, niosących broń w różnym stanie, będąc w różnym stanie, walczących czym popadnie (niekórzy szczątkami towarzyszy), biegnących boso... To masz mniej-więcej ich obraz.

Nazwa: Hoplici z sarisami
Typ:Piechota
Opis: Wiecie, co jest piękne w falandze? Jej równość, jej chód, jej dyscyplina... A ta falanga, mimo że wykonana z stosunkwo biednych rekrutów nie posiadających pancerza, jednak tarcze z brązu, miecze oraz Sarisy, włócznie długie za 6-7 metrów są legendarne. Atakują wrogą piechotę z dystansu,nadziewając przeciwników... Każdy towarzysz ochrania innego, ochraniając tarczą swojego towarzysza po lewej, przez o... Schodzi lekko na lewo. Przednie szergi służą jako taran, a kolejne jako silnik napędowy. Najlepiej się sprawdzają na płaskim terenie, gdzie nic nie rozbije ich szyku. Są wrażliwi na ataki od boku, jednak ostatnie treningi zapewniły im możliwość ustawienie się w okrąg.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Jednostki

Nazwa: Straż wojsk
Typ:Piechota
Opis: Straż wojsk są to rekruci, którzy jednak postanowili iść w inne ślady niż tylko w stanie szeregu i dźganie długim kijem w przeciwnika, zanim od dźgnie Ciebie. Jest to jednostka do walki na blisko, atakującp rzeciwnika. Pochodzą z różnych klas, sam król swój okres poboru przesiedział jej formacji. Nie są co prawda tak znamienici jak szermierze natchnieni allbo jak Gwardia Arisa, jednak są trudnym przeciwnikiem. Walczą zazwyczaj parami, brat ochraniający brata podczas walki. Mimo że zdarzają się jednostki niezwykłe, walka w parach jest podstawą ich taktyki walki. Ich dyscyplina i karność jest niezachwiana. Pancerz jak na grafice
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Jednostki

Nazwa: Łucznicy obywatelscy
Typ:Strzelcy
Opis: Łucznicy Ci byli szkolenie przez 5 DŁUGICH TYGODNI, by uzsykać efekt, że więcej strzał leci w kierunku celu niż w kierunku sąsiadów. Wrcając, nie są stworzenie do walki wręcz ani nic z tych rzeczy. Są to jednostki typowo dystansowe, wymagające osłony innych oddziałów. Ale jak strzelają to dowódcy mają zwyczaj mówić "Tarcza na dupę!". Nadrabiają jednak wolą walki i szybkośćią oraz trudnością zniszczenia. Wolą stosować walkę partyzancką.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Jednostki

Nazwa: Galera
Typ: Flota
Opis: Galera jak jest, każdy widzi. Taran z przodu, żagle tylko do pomocy, by na pełniej w kur się wbić we wroga, 50 niewolników machającyh wiosłami by nie zostać wyrzuconym za burtę, na pokładzie 10 łuczników obywatelskich i 5 Strażników wojsk... Ale do transportu słoni się nada.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Jednostki

Avatar
Fisto
Korob, degant, akcept, wycena jak wrócę

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar MrCC4
Właściciel: MrCC4
Grupa posiada 419 postów, 13 tematów i 13 członków

Opcje grupy Ciemne Wieki...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Ciemne Wieki [PBF]