Zagadka szachowa #2

Avatar Richyard
Właściciel
Czarne zaczynają. Znajdźcie najlepszy ruch i napiszcie możliwą kontynuację.
Zdjęcie użytkownika Richyard w temacie Zagadka szachowa #2

Avatar CzarnyGoniec
Bardzo przyjemna zagadka

Avatar Richyard
Właściciel
Tzw. Mat Beniowskiego pl.m.wikipedia.org/wiki/Mat_Beniowskiego
Ale zgadzam się, rzeczywiście efektowne.
10 punktów dla Ciebie.
Znałeś wcześniej ten motyw?

Avatar CzarnyGoniec
Niet.
I moim pierwszym pomysłem było
Sf2
W:f2
H:f2
i kończymy z wymianą skoczka za wieżę.
Później myślałbym coś o We1, ale zanim do tego by doszło białe miałyby ruch, więc mogłyby coś zepsuć.

Avatar Richyard
Właściciel
Sf2+?
2. Wxf2 (białe biją, żeby uniknąć mata) Hxf2
3.Wc1 (żeby uniknąć mata lub wymiany hetmana za wieżę) Wxb7
4. Hf1 (białe nie mogą teraz zagrać 4.bxa5, bo Wbe7 5. h3 We1+ 6. Hxe1 Wxe1+ 7. Wxe1 Hxe1+ i czarne mają hetmana na czysto) Hxf1+
5. Wxf1
I czarne mają wieżę i gońca przewagi, więc powinny bez problemu wygrać.

Avatar Richyard
Właściciel
Richyard pisze:

2. Wxf2 (białe biją, żeby uniknąć mata)

Zapomniałem dodać, że robią to jeszcze aby uniknąć ewentualnej wymiany skoczka za hetmana, ale to już sam zauważyłeś.

Avatar Rander
Moderator
Kompletnie nie wiem co znaczą te symbole, jakieś wxf1 jakieś duszenie beniowskiego

Avatar Kubox123456
w - odpowiada figurze lub pionom czyli w to wieza
f1 to pole

Avatar Rander
Moderator
czadersko, z nową wiedzą wygram turniej

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku