W tym oto temacie poruszymy profesje, które niegdyś wasze postacie wykonywały, rzecz jasna zapewniają one różnorakie bonusy, a niektóre dodają specjalne zalety. Rzecz jasna profesja wlicza się do punktacji z wad i zalet dlatego należy mieć to na uwadze, zatem przejdźmy do istniejących profesji, oto i one:
Bezrobotny:
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Punkty startowe: 8
Strażak
Umiejętności startowe:
Kondycja: 6
Siła: 6
Bieganie: 1
Punkty startowe: 0
Policjant
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Celowanie: 3
Przeładowywanie: 2
Zwinność: 1
Punkty startowe: -4
Strażnik Leśny
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Zbieractwo: 2
Stawianie pułapek: 2
Stolarstwo: 1
Punkty startowe: -4
Pracownik budowy
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Celność obuchami: 3
Stolarstwo: 1
Punkty startowe: -2
Ochroniarz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Bieganie: 2
Ciche chodzenie: 1
Zaleta: Sowa - Potrzebuje mniej snu, ma lekki sen.
Punkty startowe: -2
Stolarz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Stolarstwo: 3
Punkty startowe: 2
Włamywacz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Skradanie: 2
Zwinność: 2
Ciche chodzenie: 2
Punkty startowe: -6
Kucharz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Celność ostrzami: 1
Konserwacja ostrzy: 1
Gotowanie: 3
Zaleta: Lubi gotować - +2 do gotowania
Punkty startowe: -4
Mechanik
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Konserwacja obuchów: 2
Konserwacja ostrzy: 2
Stolarstwo: 1
Punkty startowe: -4
Rolnik
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Uprawa roślin: 3
Punkty startowe: 2
Wędkarz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Wędkarstwo: 3
Zbieractwo: 1
Punkty startowe: -2
Lekarz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Pierwsza pomoc: 3
Punkty startowe: 2
Weteran
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Celowanie: 2
Przeładowywanie: 2
Zaleta: Zimna krew - Nie ulega panice
Punkty startowe: -8
Pielęgniarz/Pielęgniarka
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Pierwsza pomoc: 2
Ciche chodzenie: 1
Punkty startowe: 2
Drwal
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 6
Celność ostrzy: 2
Zaleta: Praca z siekierą - Wykonuje szybsze zamachy siekierą, tak samo szybciej niszczy nią drewniane konstrukcje
Punkty startowe: 0
Instruktor fitness
Umiejętności startowe:
Kondycja: 8
Siła: 5
Bieganie: 2
Zaleta: Dietetyk - Zna wartości odżywcze jedzenia i picia
Punkty startowe: -6
Pracownik fast-fooda
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Celność ostrzy: 1
Gotowanie: 2
Zaleta: Lubi gotować: +2 do gotowania
Punkty startowe: 2
Elektryk
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Elektryka: 3
Punkty startowe: -4
Inżynier
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Elektryka: 1
Stolarstwo: 1
Punkty startowe: -4
Spawacz
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Spawanie: 3
Punkty startowe: -6
Mechanik samochodowy
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Mechanika: 3
Zaleta: Amator samochodów - Zaznajomiony z naprawą i obsługą samochodów z całej Ameryki.
Punkty startowe: -4
Kowal
Umiejętności startowe:
Kondycja: 5
Siła: 5
Kowalstwo: 3
Zaleta: Kowal - Przy użyciu kowadła może wytwarzać różnorakie metalowe przedmioty.
Punkty startowe: -4