Wady i zalety

Avatar FD_God
Właściciel
Czyli jak utrudnić, bądź ułatwić sobie życie w tym pokręconym świecie. W tym systemie chodzi o wydawanie punktów, które mamy zarówno może nam dać jakaś profesja czy też je odebrać oraz punkty, które otrzymujemy za przyznanie sobie wad i je tracimy za przyznanie zalet. Niektóre cechy mają swoje przeciwieństwa, dlatego też nie można ich wybrać, bo będą się ze sobą "gryźć". Przy tworzeniu postaci trzeba wyjść na zero punktów lub na plus. Zatem przejdźmy do zalet:

Kocie oczy (-2): Widzisz w nocy lepiej, niż inni

Szybko czytający (-2): Potrafisz szybciej czytać, przy okazji można swoją wiedzę poszerzać dzięki książkom. Przeciwne cechy: Wolno czytający i Analfabeta

Nocny marek (-2): Potrzebujesz mniej snu. Cecha przeciwna: Śpioch

Sztuka przetrwania (-2): Trudne warunki pogodowe ci nie straszne, czyli po prostu nie rozchorujesz się od nich

Zręczność (-2): Szybciej zabierasz rzeczy ze sobą czy też je gdzieś odkładasz, takie coś czasem się przydaje. Przeciwna cecha: Dwie lewe ręce

Silny żołądek (-3): Zatrucie pokarmowe ci nie straszne, a przynajmniej jest mniejsze ryzyko na to. Przeciwna cecha: Słaby żołądek

Biegacz (-4): +1 do biegania

Dietetyk (-4): Znasz wartości odżywcze żywności, nawet zabitej wiewiórki czy jakichś znalezionych jagódek.
Grał w baseball (-4): +1 do celności obuchami.

Gracja (-4): Poruszasz się znacznie ciszej, co przydaje się zakładając, że wszędzie są zombie, a one bazują mocno na słuchu. Cecha przeciwna: Niezdarność.

Mniejszy apetyt (-4): Jesz jedynie 3/4 tego czego potrzebują inni. Cecha przeciwna: Apetycik.

Niepozorność(-4): Mniejsza szansa na to, że zauważy cię zombie. Cecha przeciwna: Rzuca się w oczy.

Odwaga (-4): Mniejsza podatność na panikę. Cecha przeciwna: Tchórzostwo.

Ogrodnik (-4): Lepiej idzie ci uprawa roślinek, co przy założeniu, że jedzenie wkrótce się skończy może się bardzo przydać.

Okaz zdrowia (-4): Mniejsza podatność na choroby, tak samo wolniejszy proces przemiany, więc jest większa szansa na przeżycie po usunięciu kończyny. Cecha przeciwna: Podatność na choroby

Sanitariusz (-4): +1 do pierwszej pomocy.

Szczęście (-4): Czasami po prostu można mieć szczęście, co nie? (Pomoc przy znajdywaniu różnych, często lepszych rzeczy) Cecha przeciwna: Pech

Wędkarz (-4): +1 do wędkowania

Mechanik amator (-5): posiadanie wiedzy na temat naprawy pojazdów cywilnych, +1 do mechaniki (pojazdów)

Gimnastyk (-5): +1 ciche chodzenie, +1 zręczność

Awanturnik (-6): +1 do celności obuchami i ostrzami

Bystry uczeń (-6): Szybciej przychodzi ci zdobywanie wiedzy i umiejętności. Cecha przeciwna: Słaby uczeń

Były skaut (-6): +1 pierwsza pomoc i zbieractwo

Gruba skóra (-6): Mniejsza szansa na przebicie skóry przez zadrapanie i ugryzienie. Cecha przeciwna: Delikatna skóra

Lekcje samoobrony (-6): +1 do gardy obuchów i ostrzy

Lubi gotować (-6): Znasz w małym palcu sporo przepisów kulinarnych, a także +2 do gotowania

Mocny (-6): Większy odrzut przy uderzeniu zombie z broni białej, większy udźwig oraz +2 do siły Cechy przeciwne: Mocarz, Słaby, Anemia.

Niskie pragnienie (-6): Potrzeba ci jedynie 1/2 dziennego spożycia napojów

Sokole oko (-6): Widzisz znacznie więcej, niż inni... Po prostu masz szerszy kąt widzenia, więc trudniej cię zaskoczyć. Przeciwna cecha: Krótkowzroczność

Szybka regeneracja (-6): Szybko wychodzisz cało z chorób jak i urazów cielesnych. Cecha przeciwna: Powolna regeneracja

Traper (-6): +1 do stawiania pułapek i zbieractwa

Wyostrzony słuch (-6): Większy zasięg słuchu. Cechy przeciwne: Niedosłyszący i Głuchy

Wysportowanie (-6): +2 do kondycji. Cechy przeciwne: Żelazne Płuca, Nie w formie, Zupełnie bez formy, Nadwaga, Otyłość

Zielarstwo (-6): Znakomicie rozróżniasz leśne rośliny przez co nie masz co się bać o to, że zjesz coś trującego, dodatkowo możesz znajdować rośliny lecznicze i robić z nich okłady i lekarstwa, rzecz jasna o ile masz do tego moździerz.

Zorganizowanie (-6): Potrafisz pomieścić więcej w kieszeniach, plecakach, torbach itd. Przeciwna cecha: zdezorganizowanie.

Budowlaniec (-8): Stawiasz lepsze konstrukcje, a są one także wytrzymalsze. +1 do konserwacji obuchów i ostrz, a także +1 do stolarstwa

Myśliwy (-8): +1 do celowania, skradania i stawiania pułapek

Uzależniony od Adrenaliny (-8): W przeciwieństwie do innych, u ciebie panika dodaje sił oraz prędkości, rzecz jasna dłuższa panika niż kilka razy dziennie może doprowadzić do ataku serca

Żelazne płuca (-10): Jest z ciebie prawdziwy maratończyk, potrafisz biegać szybciej nie męcząc się przez dłuższy czas. +4 do kondycji. Przeciwne cechy: Wysportowanie, Nie w formie, Zupełnie bez formy, Nadwaga, Otyłość

Mocarz (-10): Znacznie większy odrzut przeciwnika po uderzeniu bronią białą, znacznie zwiększony udźwig oraz +4 siły. Przeciwne cechy: Mocny, Słaby, Anemia.

Trochę tego było... To teraz przejdźmy do wad:

Dwie lewe ręce (+2): Wolniej idzie ci przeszukiwanie i zabieranie rzeczy. Cecha przeciwna: Zręczność

Hipochondria (+2): Może okazywać symptomy infekcji, nie będąc zarażonym.

Krótkowzroczność (+2): Wolniej zauważa zombie oraz ludzi, węższy kąt widzenia. Cecha przeciwna: Sokole oko

Niedosłyszący (+2): Mniejszy zasięg słuchu. Cechy przeciwne: Wyostrzony słuch i Głuchy

Niezdarny (+2): Robisz więcej hałasu przy poruszaniu się. Cecha przeciwna: Gracja

Tchórzostwo (+2): Szczególna podatność na panikę. Cecha przeciwna: Odwaga

Wolno czytający (+2): Czytanie zajmuje ci więcej czasu. Cechy przeciwne: Szybko czytający i Analfabeta

Hemofobia (+3): Panikujesz przy opatrywaniu ran własnych, nie możesz wykonywać pierwszej pomocy na innych.

Słaby żołądek (+3): Większe prawdopodobieństwo zatrucia pokarmowego przy spożyciu czegoś nieświeżego.

Agorafobia (+4): Panikujesz na otwartych przestrzeniach

Apetycik (+4): Musisz jeść tyle co półtora chłopa. Przeciwna cecha: Mniejszy apetyt

Klaustrofobia (+4): Panikujesz w zamkniętych przestrzeniach

Pacyfista (+4): Gorzej ci idzie walka bronią, tak w rzeczywistości to po prostu wolniej nabywasz nią doświadczenia

Palacz (+4): Palenie co prawda sprawia, że przemija ci stres i smutek, ale jak nie palisz, to zaczyna to szybko rosnąć.

Pech (+4): Jeżeli coś może pójść źle, to przeważnie tak właśnie będzie. Cecha przeciwna: Szczęście

Podatność na choroby (+4): Większa podatność na rozchorowanie, szybsza przemiana w zombie

Rzuca się w oczy (+4): Większa szansa na zauważenie przez zombie

Zdezorganizowanie (+4): Zdecydowanie nie znasz się na zarządzaniu miejscem, mieścisz mniej rzeczy w plecakach, szafkach itd. Cecha przeciwna: Zorganizowanie

Śpioch (+4): Potrzebujesz więcej snu. Cecha przeciwna: Nocny Marek

Astma (+5): Szybciej się męczysz

Delikatna skóra (+6): Wyższe prawdopodobieństwo przebicia skóry przez zadrapania i ugryzienia. Cecha przeciwna: Gruba skóra

Duże pragnienie(+6): Pijesz tyle wody co dwie osoby. Cecha przeciwna: Niskie pragnienie

Nadwaga (+6): Biegasz wolniej, a także szybciej się przy tym męczysz. Cechy przeciwne: Otyłość, Wysportowanie i Żelazne Płuca, Niedowaga, Znaczna niedowaga, Nie w formie

Niedowaga (+6): Zmniejszenie siły i wytrzymałości, zwiększenie podatności na obrażenia

Nie w formie (+6): -2 do kondycji. Cechy przeciwne: Wysportowanie, Żelazne Płuca i Zupełnie bez formy

Niespokojny sen (+6): Zmęczenie podczas snu spada wolniej.

Powolna regeneracja (+6): Wolniej wychodzi z chorób i urazów. Cecha przeciwna: Szybka regeneracja

Słaby (+6): Mniejszy odrzut przeciwnika po uderzeniu bronią białą, zmniejszony udźwig oraz -2 siły. Przeciwne cechy: Mocny, Mocarz, Anemia.

Słaby uczeń (+6): Wolniej przychodzi ci zdobywanie wiedzy i umiejętności. Cecha przeciwna: Bystry uczeń

Analfabeta (+8): Nie potrafi czytać. Cechy przeciwne: Wolno czytający i Szybko czytający.

Anemia (+10): Znacznie mniejszy odrzut przeciwnika po uderzeniu bronią białą, znacznie zmniejszony udźwig oraz -5 siły. Przeciwne cechy: Mocny, Mocarz, Słaby.

Otyłość (+10): Zmniejszona szybkość biegu, bardzo niska wytrzymałość i duże męczenie się biegiem, zwiększona podatność na obrażenia, w końcu łatwiej trafić. Cechy przeciwne: Wysportowany, Żelazne płuca, Nie w formie, Nadwaga, Niedowaga, Znaczna niedowaga

Znaczna niedowaga (+10): Znaczne zmniejszenie siły i wytrzymałości, zwiększenie podatności na obrażenia. Cechy przeciwne: Otyłość, Nadwaga, Niedowaga

Zupełnie bez formy (+10): -4 do kondycji. Cechy przeciwne: Wysportowanie, Nie w formie, Żelazne Płuca

Głuchy (+12): No cóż, po prostu nie słyszysz nic, da się z tym jakoś żyć, ale lepiej mieć wtedy oczy dookoła głowy. Cechy przeciwne: Wyostrzony słuch i Niedosłyszący

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku