●Magie białe
-
Magia ognia:
Mimo tego, że magia jest bardzo trudna do opanowania, to ta jest absolutną podstawą. Jeśli mag bitewny jej nie zna, to dupa z niego nie pan sztuk mistycznych. Zależnie od stopnia poznania umożliwia tworzenia sobie z rąk pochodni, strzelania kulami ognia, kierowania gdzie rozprzestrzeni się płomień, chwilowego wspomagania swojej broni i pancerza ogniem, a także otaczania się "płaszczem" obronnego ognia i tworzenia sobie mniejszych i większych sług z płomieni.
Kontrola rozprzestrzeniania się ognia:
Najzwyczajniejsze oświetlanie sobie drogi lub powolne podpalanie:
Wielki ognisty sługa przywołany przez potężnego maga ognia:
-
Magia wody:
Jest to kolejna tuż po magii ognia magia typu podstawowego. Jest mniej ofensywna od magii ognia i bardziej przydatna w potyczkach przeciwko jednej osobie lub małej grupie niż podczas wielkich starć dwóch lub więcej armii. Można ją wykorzystać do zamknięcia czyjejś głowy w wodnym bąblu i uduszenia go/jej, chłostania wodnymi biczami, odpychania falami wody małych grup wrogów lub strzelania strumieniami wodnymi o wysokim ciśnieniu, co potrafi poważnie zranić. Jest to idealna ofensywa do magii ognia, ale jak wiadomo początkujący mag wody nie zgasi ognistej bestii arcymistrza magii ognia. Do wielkich bitew przydaje się tylko wtedy, gdy używa jej absolutny arcymistrz do robienia rzeczy pokroju zatopienia armii wroga.
-
Magia ziemi:
Magia trudniejsza do nauczenia w kwestii podstaw od magii wody i ziemi, ale wciąż zaliczająca się do magii podstawowych. Jest to magia przeznaczona w głównej mierze do defensywy, bardziej od magii wody, ale pie**olnąć kogoś też nią można. W podstawowym zakresie można za jej pomocą tworzyć słabe ściany i miotać kamiennymi kulami małych rozmiarów. Im wyżej jest się zaawansowanym, tym większe i bardziej skomplikowane budowle są możliwe do zrobienia, a pociski do ciskania masywniejsze. Arcymistrzowie potrafią tworzyć za jej pomocą trzęsienia ziemi.
-
Magia powietrza:
Najtrudniejsza w minimalnym opanowaniu ze wszystkich 4 magii podstawowych. Jest ona bardzo dobra zarówno ofensywnie jak i defensywnie. Znanie jej podstaw umożliwia gaszenie pożarów gorzej niż magią wody, ale jednak i popychanie różnych rzeczy. Im wyższy stopień zaawansowania tym większe rzeczy można popychać i można ją wykorzystywać do tworzenia sfer odpychających pociski, magię ognia, powstrzymywania pocisków magii ziemi, a nawet odcinania kończyn.