Stara, kilkupiętrowa wieża z szarego kamienia przechodząca przez co najmniej kilka pokoleń magów. Widać to po jej budowie, jakby każdy kolejny właściciel dodawał coś od siebie, tworząc koloryt niepasujących do siebie elementów.
Podróżnik, jeśli zostanie już dostrzeżony, ma dostęp jedynie do pierwszego piętra, na którym znajduje się mały hol, będący poczekalnią, za drzwiami znajduje się mała wystawka i lada, przy której najczęściej przyjmuje pomocnik maga. Można stąd dostrzec schody, prowadzące zarówno na niższe jak i wyższe kondygnacje. Gdy podróżnik zainteresuje swoim problemem lub pieniędzmi - być może zostanie zaproszony na wyższą kondygnację - to tutaj znajduje się pracownia. Nad nią - sypialna. Jeszcze wyżej znajduje się biblioteka, a na poddaszu - gołębnik.
Kolejną tajemnicą dla postronnych są podziemia. Stałym elementem każdej wieży jest spiżarnia i skład zarówno z preparatami jak i gotowymi elementami. W tej właśnie wieży, kawałek jednej z piwnicznych ścian ukruszył się ukazując przejście do całej sieci korytarzy. Najwidoczniej ostatni właściciel nie zdążył zająć się naprawą przed śmiercią.
Sama wieża znajduje się na wzgórzu górującym nad okolicą - od północy widać ogromny las, od strony południowo-zachodniej słychać rzekę. Za nią znajduje się średniej wielkości wioska ludzi.
Główna droga obchodzi wieżę od strony północno-zachodniej, odbija z niej mniejsza ścieżka na wzgórze.
Od południa znajduje się studnia i mała plantacja roślin, powinno być tutaj wszystko, czego potrzebuje alchemik przy swoich wyrobach.