Cennik i Zasady

Temat edytowany przez Kadzio - 16 marca 2018, 18:15

Avatar Kadzio
Właściciel
Tu spis rzeczy, które można kupić:

SUROWCE
- Ropa Naftowa [RN] - wartość rynkowa - 10.000$/szt.
- Węgiel [W] - wartość rynkowa - 5.000$/szt.
- Gaz Ziemny [GZ] - wartość rynkowa - 5000$/szt.
- Uran [U] - wartość rynkowa - 50.000$/szt.
- Żelazo [Ż] - wartość rynkowa - 5.000$/szt.
- Plastik [P] - wartość rynkowa - 1.000$/szt.

ULEPSZENIE PROWINCJI KOSZTUJE 30$ DLA KAŻDEGO SUROWCA

Standardowe wydobycie:
- Żelazo - 200 szt. (każde ulepszenie dodaje 50 szt./turę)
- Węgiel - 20 szt. (dodaje 5 szt./turę)
- Ropa Naftowa - 150 szt. (dodaje 50 szt./turę)
- Gaz Ziemny - 40 szt. (dodaje 10 szt./turę)
- Uran - 10 szt..(dodaje 5 szt./turę)
- Plastik - 300 szt. (dodaje 50 szt./turę)

(koszt budowy / turowe utrzymanie)

ARMIA Podane poniżej modele z nazwami firm i modeli są ogólnodostępne i nie wymagają zakupu licencji od producenta. Jeszcze gdzieś indziej będą podawane modele zarezerwowane do wąskiej grupy odbiorców np. z jednego sojuszu obronnego.
- 10 * Czołg klasy lekkiej (25 Ż, 25 P) [NAzIM C1][Luidy LK-1]
- 10 * Czołg klasy średniej (35 Ż, 50 P) [NAzIM C2]
- 10 * Czołg klasy ciężkiej (55 Ż, 75 P, 2 W) [NAzIM C3]
- 10 * Armato-haubica (25 Ż, 20 P, 10 RN) [NAzIM B1]
- 20 * Samobieżne zestawy przeciwlotnicze (15 Ż, 60 P, 1 W) [BomKabom Sivik]
- 10 * Moździerz (30 Ż, 50 P) [Luidy Armours LA-THP]

- 5 * Samolot rozpoznawczy (30 Ż) [Lebrams WKT]
- 5 * Samolot bombowy (15 Ż, 100 P, 2 W) [Lebrams WTC]
- 5 * Samolot myśliwski (15 Ż, 50 P, 10 RN) [Dafat Industries D17]
- 5 * Samolot transportowy wojskowy (40 Ż, 150 P) [Lalalandz Armz Voltic]

- 15 * Śmigłowiec szturmowy (20 Ż, 80 P) [NAzIM Vi3M]
- 15 * Śmigłowiec wielozadaniowy (25 Ż, 15 RN) [Lalalandz Armz Polena]

- 4 * Fregata (80 Ż, 200 P, 10 RN) [Vassa Miura]
- 4 * Korweta (80 Ż, 50 P, 5 W) [Vassa Lena]
- 4 * Krążownik (130 Ż, 150 P, 20 RN) [Lalalandz Armz Amperic]
- 4 * Lotniskowiec (150 Ż, 100 P, 5 W) [Vassa Openr]
- 4 * Łódź podwodna (130 Ż, 30 RN, 5 U) [Nardoks Under 01]
- 4 * Niszczyciel (150 Ż, 10 RN, 5 W) [Nardoks WW2]
- 4 * Okręt desantowy (100 Ż, 30 RN, 300 P) [BomKabom Speed Boat EL 1]
- 4 * Statek transportowy wojskowy (70 Ż, 20 RN, 150 P) [Lebrams WSS]
- 5 * Stawiacz min (70 Ż, 150 P) [Vassa Ralia]

- 2 * Bomba atomowa (20 U, 20 Ż, 200 P, zezwolenie ZPFN) (do przenoszenia tych bomb nadaje się tylko Samolot bombowy)

Powyższe nie wymagają miesięcznych kosztów utrzymania, jedynie w wypadku ćwiczeń wojska, gdzie co dwa przeprowadzone ćwiczenia armia zyskuje nowy poziom. Koszt przeprowadzenia jednorazowych ćwiczeń całej armii prezentuje wzór liczba pojedynczych maszyn * 1 RN, a w przypadku łodzi podwodnych i lotniskowców, potrzebny będzie uran, tak więc ćwiczenia zużywają tylko ropę i uran.

ENERGIA
- Elektrownia atomowa (3.000.000$ za budowę | 2 U/turę | zapotrzebowanie 20.000.000 osób)
- Elektrownia węglowa (600.000$ za budowę | 4 W/turę | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)
- Elektrownia gazowa (700.000$ za budowę | 4 GZ/turę | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)
- Elektrownia wiatrowa (300.000$ za budowę | brak | zapotrzebowanie 1.000.000 osób)
- Elektrownia geotermalna (1.500.000$ za budowę | brak | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)

WODA
- Wieża ciśnień (100.000$ za budowę | zapotrzebowanie 1.000.000 osób)
- Mała pompa wodna (500.000$ | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)
- Duża pompa wodna (1.000.000$ | zapotrzebowanie 10.000.000 osób)

USŁUGI PUBLICZNE
ZDROWIE
- Mały szpital - (200.000$ | zapotrzebowanie 1.000.000 osób)
- Duży szpital - (400.000$ | zapotrzebowanie 2.500.000 osób)

EDUKACJA
- Mała szkoła podstawowa - (100.000$ | zapotrzebowanie 2.500.000 osób)
- Duża szkoła podstawowa - (200.000$ | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)
- Mała szkoła średnia - (200.000$ | zapotrzebowanie 2.500.000 osób)
- Duża szkoła średnia - (400.000$ | zapotrzebowanie 5.000.000 osób)
- Uniwersytet - (400.000$ | zapotrzebowanie 5.000.000 osób) wpływa na powodzenie badań naukowych

Avatar Kadzio
Właściciel
ZASADY

1) Ruchy wojsk na terenie jednej prowincji nie zużywają RN, ale przemieszczenie z prowincji do innej prowincji liczy się jako - ilość przebytych prowincji * liczba maszyn wojskowych, które przemieszczamy * 1 RN.
2) Jedna prowincja pozwala produkować lub wydobywać jeden surowiec, który jako jedyny obok pieniędzy z podatków generuje przychód do skarbca.
3) Wydobycie/produkcje można zwiększać inwestując pieniądze.
4) Na początku wybieracie co wasza prowincja ma produkować/wydobywać. RN, W, GZ, U, Ż się wydobywa, a P przetwarza lub produkuje.
5) W prowincji można zatrzymać produkcję, co kosztuje 50$. Potem na tej prowincji można wydobywać nowy produkt.
6) W prowincjach wydobywczych lub przemysłowych ludzie wolniej się mnożą i częściej umierają. Dlatego warto posiadać prowincje nieuprzemysłowione.
7) Pieniądze z podatków liczy się wzorem: Liczba Ludności * podatek * 0,0001
8) Zadowolenie mieszkańców wpływa na ich dzietność, a lepsza służba zdrowia na długość życia. Zadowolenie spada, gdy: [i]wojsko ponosi straty i przegrywa, służba zdrowia nie pokrywa całości populacji lub jej jakość przez długo się nie poprawia, edukacja nie pokrywa całości populacji lub jej jakość przez długo się nie poprawia, podnosi się podatki itd.
Zadowolenie wzrasta, gdy: [i]wojsko wygrywa i zyskuje nowy sprzęt, służba zdrowia i edukacja się polepsza, zmniejsza się podatki itd.
9) Plastik może wytwarzać każdy na dowolnej, wolnej prowincji.
10) Tura w grze trwa 1 rok.
11) I tura to rok 1980.

Avatar Kadzio
Właściciel
Urealniony transport przy użyciu ówczesnych środków transportu drogami: lądową [kolejowa, samochodowa], wodną [statek towarowy], powietrzną [samolot transportowy] oraz podziemną [rurociągi i podziemne kable].
Na start, by umożliwić wszystkim równe szanse transportowe każde państwo otrzymuje samolot transportowy (nie mogący być w żadnym wypadku samolotem wojennym).

- Nie wszystkie surowce można przetransportować wszystkimi środkami transportu.

- Jeśli środek transportu nie ma wystarczająco dużego zasięgu, może zrobić postój na tankowanie na terenie obcego państwa, najlepiej posiadając jego zezwolenie. (By nie trzeba było ciągle ubiegać się o zgody, można wprowadzić odpowiednie umowy tranzytowe).

- Każdy silnikowy środek transportu ma swoje określone parametry jak ilość zajmowanego slotu, zasięg, czy spalanie, które można znaleźć poniżej.


- Każde ze środków transportu posiada określoną liczbę slotów, a każdy z surowców zajmuje określoną liczbę slotów.
Samolot transportowy - [100 slotów | 10 prowincji | 1 RN/pr.]
Samochód ciężarowy - [20 slotów | 3 prowincje | 0 RN/pr.]
Kolej - [50 slotów | ∞ prowincji (na lądzie) | 0,5 RN/pr.]
Statek towarowy - [500 slotów | 15 prowincji | 3 RN/pr.]
Rurociąg (TYLKO DO GAZU I ROPY NAFTOWEJ)- [ ∞ slotów | ∞ prowincji | brak]


Można transportować poniższe surowce przy użyciu:
Drewno, plastik, węgiel, żelazo, uran - samolot, samochód, kolej, statek towarowy
Gaz ziemny, ropa naftowa - samolot, samochód, kolej, statek towarowy, rurociąg

Ile slotów zajmuje surowiec:
- Drewno - 1 slot
- Plastik - 1 slot
- Ropa naftowa - 2 slot
- Żelazo - 2 sloty
- Węgiel - 5 slotów
- Gaz ziemny - 5 slotów
- Uran - 10 slotów


Jak policzyć ile mogę zabrać danego surowca danym środkiem?
Liczba slotów transportowca : zajmowane sloty surowca = ile możesz przetransportować.
Na przykład weźmiemy samolot i ropę naftową:

100 : 2 = 50 szt. RN


Na koniec ceny zakupu/budowy środków transportu:
Samolot transportowy - 500.000$
Samochód ciężarowy - 100.000$
Pociąg kolejowy - 250.000$ (uznajemy, że "zatorzenie*" jednej prowincji kosztuje 100.000$)
Statek towarowy - 2.500.000$
Rurociąg - 0$ ("zarurowanie**" jednej prowincji kosztuje 300.000$)



* zatorzenie - pokrycie prowincji siatką torów
** zarurowanie - pokrycie prowincji siatką rur

Avatar Kadzio
Właściciel
Firmy prywatne zbrojeniowe:
- Lebrams z ZFT [specjalizacja - maszyny lotnicze; głównie śmigłowce i bombowce]
- NAzIM z Wielkiej Bohemii [specjalizacja - czołgi lekkie i ciężkie; armato-haubice]
- Wassa Standard z ZPFN [specjalizacja - korwety i fregaty; również lotniskowce]
- BomKabom z Lomoltyi [specjalizacja - pociski artyleryjskie i dalekiego zasięgu; dostawca wyposażeń do większości dział i armat]
- Dafat Industries z Wielkiej Dertonii [specjalizacja - samoloty rozpoznawcze oraz samolot myśliwski]
- Nardoks z Nardianu i Doksorokii [generalny producent wszelakich sprzętów dużej klasy]

Firmy państwowe:
- Lalalandz Armz - Lalaland - olbrzymia spółka państwowa z Lalalandu, zajmująca się wszystkimi gałęziami przemysłu zbrojeniowego.
- Luidy Armours - świeżo powołana do istnienia spółka z ZRLL, która w portfolio ma opracowany przez siebie ogólnodostępny czołg lekki Luidy LK-1, niezwykle szybki i zwrotny czołg o niewielkiej sile rażenia.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku