Karta Jednostek

Avatar Radiotelegrafista
Proszę o tworzenie jednostek odpowiadających realiom rozgrywki.

Nacja: Plemię, do którego owa jednostka należy.
Nazwa: Wiadomo.
Opis: Opis jednostki. Dobrze byłoby wymienić tutaj jej uzbrojenie, opancerzenie, styl walki, czy utrzymuje ją państwo, czy łupy wojenne. Nie obraziłbym się też za określenie z jakiej warstwy społecznej jednostka pochodzi (o ile jest człowiekiem), jakiej zazwyczaj jest płci i wieku oraz jakie przeszła szkolenie.
Wygląd: Jak będzie wyglądała wasza jednostka? Wypełniony testosteronem berserk, leciwy kapłan, potężna amazonka, smukły okręt wojenny czy ciągnięty przez muły wóz? Zaszalejcie! Opis pisemny bądź preferowany przeze mnie obrazek.

Songowie (maxmaxi)
- Włócznik: 20 za 2 pożywienia, 2 żelaza, 2 drewna, 10 złota.
- Ciężki Włócznik: 10 za 4 pożywienia, 5 żelaza, 3 drewna, 20 złota.
- Dowódca: 1 za 3 pożywienia, 3 żelaza, 5 kamienia, 10 drewna, 35 złota.
- Chu ko nu: 10 za 2 pożywienia, 2 żelaza, 10 drewna, 25 złota.
- Łucznicy: 20 za 2 pożywienia, 3 żelaza, 5 drewna, 15 złota.
- Lekka Jazda: 10 za 5 pożywienia, 5 żelaza, 5 drewna, 15 złota.
- Ciężka Jazda: 5 za 10 pożywienia, 10 żelaza, 10 drewna, 6 kamienia, 30 złota.
- Chu ko nu obronne: 3 za 6 pożywienia, 15 żelaza, 45 drewna, 15 kamienia, 45 złota.
- Yin can deng: 5 za 3 pożywienia, 8 żelaza, 4 drewna, 5 kamienia, 20 złota (Przestańcie robić ich takich elitarnych!)

Nordowie (Kuba1001)
- Wiking: 20 za 3 pożywienia, 3 żelaza, 4 drewna, 10 złota.
- Łucznicy Wikingów: 20 za 4 pożywienia, 2 żelaza, 5 drewna, 20 złota.
- Berserkerzy: 10 za 10 pożywienia, 2 żelaza, 4 drewna, 4 kamienia, 20 złota.
- Rębacze: 5 za 10 pożywienia, 5 żelaza, 5 drewna, 3 kamienia, 25 złota.
- Młotnicy: 5 za 10 pożywienia, 7 żelaza, 7 drewna, 3 kamienia, 25 złota.
- Topornicy: 5 za 10 pożywienia, 10 żelaza, 5 drewna, 3 kamienia, 25 złota.
- Drakkar: 1 za 10 pożywienia, 10 żelaza, 20 drewna, 5 kamienia, 65 złota. Pojemność: 50 osób
- Rogi Bojowe: 1 za 10 drewna, 5 kamienia, 10 złota.
- Kotły bojowe: 1 za 10 żelaza, 5 drewna, 15 złota.
- Narkotyki berserkerskie: 10 za 35 pożywienia, 20 złota.
- Zwiadowcy: 5 za 5 pożywienia, 7 żelaza, 7 drewna, 5 kamienia, 15 złota. (Po Lenina robiłeś ich takich elitarnych?!)

Antruini (MrCC4)
- Rycerze Wiary: 15 za 2 pożywienia, 3 żelaza, 1 drewna, 10 złota.
- Konnica Wiary: 10 za 5 pożywienia, 3 żelaza, 6 drewna, 15 złota.
- Katapulty: 2 za 5 pożywienia, 15 żelaza, 46 drewna, 4 kamienia, 50 złota.
- Zbrojni: 5 za 10 pożywienia, 25 żelaza, 10 drewna, 5 kamienia, 50 złota.
- Włócznicy: 5 za 10 pożywienia, 15 żelaza, 25 drewna, 5 kamienia, 50 złota.
- Łucznicy: 5 za 10 pożywienia, 10 żelaza, 20 drewna, 5 kamienia, 50 złota.
- Zwiadowcy: 5 za 10 pożywienia, 5 żelaza, 15 drewna, 1 kamienia, 20 złota.


Izyldianie (Wiewiur, aka ziomek od selfików)
- Wojownicy: 10 za 5 pożywienia, 10 żelaza, 10 drewna, 2 kamienia, 15 złota.
- Zwiadowcy: 5 za 4 pożywienia, 7 żelaza, 4 drewna, 5 kamienia, 10 złota.
- Włócznicy: 10 za 5 pożywienia, 20 żelaza, 10 drewna, 3 kamienia, 20 złota.
- Obóz Izyldiański: 1 za 60 pożywienia, 40 żelaza, 85 drewna, 30 kamienia, 150 złota.
- Skorpion: 3 za 15 pożywienia, 48 żelaza, 48 drewna, 15 kamienia, 75 złota.

Avatar maxmaxi123
Nacja: Songowie
Nazwa: Włócznik
Opis: Najbardziej typowa jednostka Songów. Jest bardzo liczebna, a jej wyszkolenie ogranicza się do nauki dźgania włócznią. Oczywiście, są bardzo zdyscyplinowani, a ich siła leży w ilości.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Ciężki włócznik
Opis: Podobny co do zwykłego, jednak uzbrojony jest w cięższą zbroję i włócznię całą z żelaza. Do tego dochodzi też fakt, posiadania tarczy. Ich siła leży w formacji i liczebności. Posiadają w dodatku miecz, jako broń na krótszy zasięg.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Dowódcy
Opis: Są to najlepiej wyszkoleni wojownicy z bliska. Dodają otuchy walczącym i umieją wymyślić improwizowaną strategię, kiedy będzie trzeba. Mistrzowsko włada mieczem.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Chu ko nu
Opis: Jest to podstawowa jednostka strzelecka Songów. Uzbrojeni są w rzeczone kusze, które mają dobrą szybkostrzelność, ale niestety słaby zasięg, dlatego też słabo nadają się do ataku.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek


Nacja: Songowie
Nazwa: Łucznicy
Opis: Nie tak świetna jednostka pod względem technicznym, co chu ko nu, ale mimo to, dają radę zasypać wroga gradem strzał.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Lekka Jazda
Opis: Jest to jazda Songów, uzbrojona w miecze i puklerze. Pancerze nie są za dobre, a broń nie jest wybitna. ale jako jazda się sprawdza.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Ciężka Jazda
Opis: Jest to lepiej uzbrojona jazda z włóczniami, która dobrze sprawdza się do druzgodzących natarć.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Chu ko nu obronne
Opis: Jest to specjalnie przystosowana kusza, do umiejscowienia na murach. Sprawdza się lepiej od kuszy ręcznej, głownie dlatego, że może strzelać na większe dystanse.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Songowie
Nazwa: Yǐn cáng de
Opis: Yǐn cáng de, to jedyna jednostka zwiadowcza Songów. Są w stanie poruszać się bezszelestnie, mają z natury bardzo dobry wzrok. Posiadają miecz na plecach, jak i parę noży do rzucania, do tego mają też wysuwane ostrza w butach. Jednostka nie jest liczna, gdyż Yǐn cáng de to elitarny klan, który ma służyć władcy. Są mu oddani... no, a bardziej jego skarbcowi, gdyż trochę sobie liczą za swoje usługi, ale zdradzić, to nie zdradzić. Ba, nawet cały czas pilnują, aby nikt go nie zdradził, lub nie przeprowadził zamachu.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika maxmaxi123 w temacie Karta Jednostek

Avatar Kuba1001
Nacja: Nordowie.
Nazwa: Wikingowie.
Opis: Nordowie nie są dobrzy w wymyślaniu trudnych nazw, tak więc ich podstawowa piechota (żeby uniknąć sformułowania "Mięso armatnie") zwie się ni mniej, ni więcej, a właśnie Wikingami. Ta piechota nie błyszczy właściwie niczym, jest tak klasyczna, że już chyba bardziej się nie da. Tak czy inaczej: Są lekko opancerzeni, wyposażeni przede wszystkim w jednoręczne topory i miecze oraz identyczną broń w wariancie "półtoraręcznym" (długim). Każdy posiada też tarczę, nieliczni mają nawet łuki, ale strzelcy z nich słabi, więc wykorzystują je rzadko. Ich typowe zadania to wspieranie innych jednostek, związanie walką wrogiej piechoty i tym podobne. To także podstawowa załoga drakkarów służąca do desantu, zdobywania prowincji, rabunków oraz dokonywania lub odpierania abordażu.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Łucznicy Wikingów.
Opis: Jak zostało już wcześniej wspomniane, Nordowie nie lubią zbyt trudnych nazw dla swych wojsk. I właśnie dlatego ich podstawowi strzelcy mają taką, a nie jakąś inną, nazwę. Wzięła się ona stąd, że członkowie tej formacji to najlepsi łucznicy z szeregów Wikingów, ale też myśliwi i prości ludzie. Niemniej, strzelać potrafią, zarówno mogą to robić celnie jak i szybko. Niestety, ich sporym mankamentem jest brak pancerza i broni innej niż łuk, a oznacza to, że muszą mieć ochronę piechoty, żeby wrogowie nie przedarli się do nich i nie urządzili krwawej łaźni.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Berserkerzy.
Opis: Ci wojownicy to jedni z tych, którzy mają największy "staż" w armii Nordów. Spożywali narkotyki berserkerskie tak długo, że teraz właściwie już nie muszą, będąc prawie cały czas w szale, ale kontrolowanym. Mimo to nie czują strachu i tym podobnych, co idealnie ilustruje ich wygląd oraz strategia: Odziani w niedźwiedzie skóry, z dwoma toporami po prostu nacierają na wroga z rykiem, chcąc dobiec do niego jak najszybciej, aby później dokończyć dzieła toporami.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Rębacze.
Opis: Rębacze to bez dwóch zdań najwięksi twardziele w okolicy. Tylko oni wybiegają na gołe klaty na ten mróz, aby później jeszcze chwycić wielkie toporzysko i ruszyć do boju. Popie**oleńcy, nie?
Ci żołnierze są nastawieni tylko i wyłącznie na atak, głównie z racji uzbrojenia - wielki topór dwuręczny pozwala masakrować piechotę, ale utrzymanie jego i tarczy to niemały problem. Jakąś ochronę mógłby zapewnić pancerz, ale nie noszą go, w końcu to Nordowie. Nadrabiają to odwagą, szybkością (muszą być szybcy, żeby dobiec do wrogich łuczników nim tamci ich wystrzelają jak kaczki) i wpływem na wroga. No błagaaam... Jaki szeregowy trep nie przestraszyłby się szarżującego na niego Norda z wielkim toporem, który ukazuje gołą klatę i bicepsy, a poza nimi również wszelkiej maści blizny, szramy i barwy wojenne?
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Młotnicy.
Opis: Kolejna jednostka nastawiona na sianie śmierci i zniszczenia, jednakże tutaj sztandarowy topór zastąpił wielki młot. To nietypowa broń dla Nordów, ale niezwykle skuteczna, pozwala gruchotać kości, czaszki, pancerze, hełmy i tarcze. Wielki młot uzupełniają tarczą, a za dodatkowe uzbrojenie służy im kilka noży, niezależnie czy do rzucania czy do walki wręcz. Fakt posiadania tarcz i, czasami, elementów płytowego pancerza pozwala im dorównać, a nawet i przewyższyć, Rębaczy. No i oczywiście przewyższają ich ceną.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Topornicy.
Opis: Ciekawa jednostka, unikalna i uniwersalna. Topornicy uzbrojeni są nie w jeden, ale nawet aż w kilkanaście jednoręcznych toporów do rzucania oraz jeden dwuręczny, do walki w zwarciu. Nie mogą co prawda zastąpić dedykowanych jednostek strzeleckich, ale i tak nieźle się sprawdzają, bo i żaden wróg nie jest w stanie walczyć z toporzyskiem we łbie. Najlepiej wykorzystać ich na średnim dystansie, gdzie równie dobrze mogą walczyć za pomocą broni do walki z bliska jak i do rzucania oraz sprawnie je zmieniać.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Drakkar.
Opis: Podstawowy, a właściwie jedyny, okręt floty Nordów. Doskonale sprawdza się w transporcie wojsk, ich szybkim desancie oraz odebraniu, z reguły razem z łupami i niewolnikami. W walce bezpośredniej drakkary mogą zrobić tylko dwie rzeczy: Spróbować uciec korzystając ze swej szybkości i zwrotności lub też podjąć walkę, choć opiera się ona tylko i wyłącznie na abordażu dokonanym przez przewożonych na pokładzie wojowników w łącznej liczbie pół setki plus ewentualne zapasy, łupy i pasażerów.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Rogi bojowe.
Opis: To zwyczajnie wielki róg, który ma takie samo zadanie jak wcześniej wspomniane kotły - wprowadzać wojowników w bojowy nastrój. Poza tym służy celom sygnalizacyjnym oraz podnosi morale, bowiem Nordowie twierdzą, że każde zagranie na tym rogu powoduje, że Temups tym uważniej przygląda się ich poczynaniom. A jaki Nord nie chciałby się wykazać przed swym bogiem?
Wygląd: Zbędny.

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Kotły bojowe.
Opis: Kotły czyli instrumenty. Niby nic, ale sprytni Nordowie nawet w tej dziedzinie życia znaleźli coś, co można wykorzystać w walce. I tak przy jednym kotle stoi czterech ludzi, każdy wyposażony w dwie pałki, którymi uderzają w skórzaną pokrywę kotła w określonym rytmie. Brzmi głupio? Może i tak, ale ułatwia to wojsku marsz, a przed walką zwiększa morale i wprowadza wojowników w bojowy nastrój.
Wygląd: Zbędny.

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Narkotyki berserkerskie.
Opis: Produkowane z lokalnych ziół specyfiki, których zażycie przez wojownika zmniejsza odczuwanie bólu oraz niweluje takie uczucia jak strach i litość. Wojownicy tym bardziej ochoczo rzucają się do ataku, masakrując wrogie wojska. Niestety, po jego wyczerpaniu wojownicy są nieco otępiali, a w trakcie szału jest spora szansa, że nie zauważą różnicy między wrogiem lub przyjacielem.
Wygląd: Zbędny.

Nacja: Nordowie.
Nazwa: Zwiadowcy.
Opis: To już jest bez dwóch zdań elita piechoty Nordów. Doskonale wyposażeni i wszechstronnie uzbrojeni wojownicy, którzy dobrze sprawdzają się w zwiadzie, ale mogą też robić za sabotażystów, zabójców oraz zwykłych piechociarzy. Ich uzbrojenie pozwala nawiązać walkę z każdym wrogiem (składają się na nie: Włócznia, miecz jednoręczny, topór jednoręczny, kołczan ze strzałami i łuk), a skórzany pancerz daje jakieś szanse, żeby takie starcie przetrwać.
Wygląd:
Zdjęcie użytkownika Kuba1001 w temacie Karta Jednostek

Avatar MrCC4
Właściciel
Nacja: Antruini
Nazwa: Rycerze Wiary
Opis:Najtańsza i najliczebniejsza jednostka Antruinów. Nazywają się tak żeby nie myśleli że są tylko mało ważnym mięsem armatnim. Uzbrojeni są w kolczugę. Co do szkolenia, uczą się posługiwać mieczem, i to tyle. Mogą nimi zostać jedynie mężczyźni
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Konnica Wiary
Opis: Końska wersja Rycerzy wiary, jednak nie posiadają miecza, ale włócznię, tarczę i łuk
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek


Nacja: Antruini
Nazwa: Katapulty
Opis: To jedna z najlepszych inwencji inżynierów z Antruii.
Wykorzystuje siłę sprężystości drewna, aby wyrzucić pocisk daleko za mury wroga. Jednak są duże, a co za tym idzie wymagające do wykonania oraz drogie. W dodatku katapulty muszą być chronione przez inne jednostki, bo w bliskim kontakcie są bezużyteczne.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Zbrojni
Opis: Zbrojni to jedne z najstraszniejszych jednostek Antruii. Zbroja, gladius, tarcza, specjalistyczne szkolenie czyni z jednego z nich strasznego przeciwnika... co dopiero armia. Werbowani są tylko najmężniejsi mężowie Anturii.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek
(Włócznię w ręku zignoruj, i nie pieprz że psują klimat, bo to akurat jak najbardziej starożytna jednostka jest)

Nacja: Antruini
Nazwa: Włócznicy
Opis: Mężowie kryjący się na tyłach, nie mniej mężni od tych na przodzie. Używają swoich długich włóczni, aby powstrzymać konnicę wroga przed zdziesiątkowaniem zbrojnych i rycerzy wiary. Szkoleni są jedynie w używaniu włóczni do walki z końmi i ciężko uzbrojonymi przeciwnikami. Jak wyżej, tylko najmężniejsi mężowie są werbowani
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Łucznicy
Opis: Od dawien dawna używa się łuków w celach łowieckich, rekreacyjnych, wojskowych... Antruia postanowiła nie być hop do przodu z kuszami, więc zrobiła swój prototyp łuczników. Uzbrojeni w łuk, skórzaną zbroję i kaptur z tkaniny to zdecydowana elita wśród łuczników. Ich trening kończy się w momencie prawie perfekcyjnego strzelania, także werbuje się ich długo i z obu płci.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarna straż
Opis: Co z mężami zbyt mężnymi na rycerza wiary, i zbyt tchórzliwymi na włócznika/zbrojnego oraz damami? Werbowani są do elitarnej straży, lepiej wyposażonej od rycerzy wiary, i gorzej od zbrojnych. Trening to nauka posługiwania się mieczem i tarczą. Rekrutowani są ze wszystkich płci
Wygląd: Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek
(akcja-ignoruj-przedmiot-kilof+płaszcz-koniec/akcji)

Nacja: Antruini
Nazwa: Balisty
Opis: Druga broń oblężnicza Antruii, znacznie tańsza i mniej skuteczna, ale łatwiejsza do obsługi. Identycznie jak trebusze, potrzebuje ochrony.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarni łucznicy
Opis: Druga jednostka dystansowa Antruii nie ma sobie równych, jeśli chodzi o strzelanie z łuku. Wyekwipowani w dwa łuki (krótki i długi), sztylet oraz ciężką zbroję skórzaną wraz z kapturem są ciężkim orzechem do zgryzienia
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek
(Miecz z tyłu nic nie znaczy)

Nacja: Antruini
Nazwa: Trirema
Opis: Jednostka pływająca Antruii, dość droga w budowie, i wymagająca w personelu. Wspaniała w bitwach morskich, ta jednostka to perełka w oku inżynierów. Używając 70 wioseł, rozpędza się do dużych prędkości (9 węzłów z żaglami, 7 bez), a używając tarana z przodu wpada na inne okręty zatapiając je (oczywiście nie bez szkód dla jej samej). Na pokładzie natomiast rozmieszczonych jest 10 łuczników i 2 elitarnych na burtę (Wchodzą w koszt). Wioślarze są ludźmi wolnymi, najczęściej chłopami bez pola.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek
ŚrodekZdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Zwiadowcy
Opis://Tak jak prosiłeś - Nieelitarni
Ludzie cienie, przystosowani do szybkich biegów z krótkim łukiem, kosturem i kołczanem, może nie należy do elity, ale jest najbardziej szanowana. Jest nawet legenda o zwiadowcy, który przemknął się przez wrogą armię i zabił władcę przeciwników. Jednak to tylko legenda. A może nie...
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Beczki wojenne
Opis: Beczki wypełnione wsparciem dla wojska, wszystko zależy od aktualnych potrzeb
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Elitarni zwiadowcy
Opis: //heh
Ludzie cienie. I teraz na poważnie. Absolutna elita, wyposażona w miecz, długi łuk, kołczan, kostur z ostrzem, niewidzialna dla niewprawnego oka, to straż władcy i jego najemnicy oddani jego skarbcowi
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Trirema rzeczna
Opis: Trirema, ale mniejsza, na 40 osób, a co za tym idzie wolniejsza (4 węzły bez, 6 z żaglami). Zamiast 20 łuczników i 4 elitarnych posiada balistę na rufie i pięciu łuczników na burtę
Wygląd:Mniejsza trirema, z balistą na rufie

Nacja: Antruini
Nazwa: Statki handlowe/ wsparcia
Opis: Ciężko wojom Antruii walczyć za lud na wyspie, na którą nie mogą się dostać. Powstały więc statki transportowe, na których łatwo przewieźć wojów, beczki, a nawet części do machin oblężniczych przez rzeki i morza. Szeroko też wykorzystywane są do handlu.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Ciężka konnica
Opis:Konnica na sterydach. Ciężka zbroja, długa włócznia, miecz, mocna tarcza czyni z niej jedną z straszniejszych jednostek
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Nacja: Antruini
Nazwa: Mury Królewskie
Opis: Rozległy system murów, idealny do odpierania natarć, jednak ciężki do wykonania i kosztowny, mieści wiele balist, katapult i innych jednostek dystansowych.
Wygląd:Zdjęcie użytkownika MrCC4 w temacie Karta Jednostek

Avatar wiewiur500kuba
Nacja: Izyldianie
Nazwa: Wojownicy
Opis: Jednostka podstawowa wśród armii Izyldian. Walczy przeważnie w pierwszej linii. Wszyscy żołnierze należący do tej jednostki mają podstawowe szkolenie bojowe oraz bezgranicznie słuchają przywódców. Na ich uzbrojenie składają się: 2 oszczepy oraz krótkie miecze obosieczne. Do tego posiadali też owalną tarczę, hełm, metalowy napierśnik oraz jedna nagolennica.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Karta Jednostek

Nacja: Izyldianie
Nazwa: Zwiadowcy
Opis: Ludzie wyposażeni w kolczugę oraz zwykły krótki nóż i kilka noży do rzucania. Nie mają za bardzo przeszkolenia bojowego, bowiem uczono ich cichego chodzenia, krycia się w krzakach, dokładnej obserwacji okolicy i innych rzeczy przydatnych do zwiadu. Mogą dostarczyć władcy informacji o armii wroga, jej rozmieszczeniu oraz także powiedzieć co znajduje się na niezbadanych prowincjach.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Karta Jednostek

Nacja: Izyldianie
Nazwa: Włócznicy
Opis: Jednostka która służy na polu bitwy jako rezerwy. Kiedy wojownicy zawiodą, na zmęczonego ciężką walką wroga nacierają właśnie Włócznicy. Wyposażeni są we włócznię, krótki obosieczny miecz, nagolenicę, hełm oraz kolczugę.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Karta Jednostek


Nacja: Izyldianie
Nazwa: Obóz Izyldiański
Opis: Obóz był budowany przez żołnierzy. Każdy kto wstępuje do wojska uczy się nie tylko walki, ale też budowy takiego obozu. Głównym budulcem jest rzecz jasna drewno. Średni czas postawienia przez nich obozu wynosił od 4 do 5 godzin. Podczas marszu armii wysyłano kilku ludzi by poszukali dogodnego miejsca na rozbicie owego obozu. Najczęściej wybieranym miejscem na budowę obozu były wzniesienia, ze względów obronnych i widokowych. Rzecz jasna w pobliżu musiało znajdować się źródło wody pitnej i las. Potem żołnierze zajęli się plądrowaniem okolicy, jeśli byli na terenie wroga, bądź zdobywali pożywienie, ścinali drzewa itp. Budowa rozpoczynała się od elementów obronnych. Wpierw żołnierze zaczęli okopywać teren i ze zdobytej w ten sposób z ziemi budowali wały. Mierzyły one zazwyczaj 4 metry wysokości i metr szerokości. Rowy natomiast liczyły sobie 4 metry szerokości i 3 głębokości. Ścinane drzewa by potem powst.ały z nich bramy, szerokie na 15 metrów oraz wieże strażnicze ustawiane na każdym z 4 wałów. Przestrzeń 60 metrów pomiędzy wałami obronnymi, a pierwszymi rzędami namiotów wypełniona była przez bydło, łupy i jeńców. Umieszczani tu byli, po to by w razie ataku wroga nie można było dosięgnąć ich ognistymi strzałami. Przestrzeń ta chroniła skórzane i płócienne namioty,oraz drewnianą zabudowę przed strzałami wroga i próbą podpalenia obozu podczas oblężenia. Wysokość ściany obozu wynosiła zazwyczaj dwie trzecie szerokości rowu, szerokość była podobna. Zbocze i ścianę okalające obóz wieńczyła zawsze palisada. Potem wytyczono ulice, z czego był dwie główne które przecinały się pod kątem prostym i wiodły od jednej bramy, to tej naprzeciwko. Potem Wzdłuż uliczek stawiano rzędy namiotów z szytego płótna. Warto zauważyć, ze wszystkie namioty niesione były podczas marszu przez muły. Gdy obóz był już gotowy, określona liczba strażników udawała się na z góry wyznaczone stanowiska na wałach. Wartownicy ustawieni byli średnio co 10 metrów. Zmiany warty ogłaszane były dźwiękiem trąbki, które zarządzano co trzy godziny. Stanowiska wartownicze w nocy patrolowane były przez czteroosobowe grupy, które składały raport //Wydaje mi się, że tyle.//
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Karta Jednostek


Nacja: Izyldianie
Nazwa: Skorpion
Opis: Skorpion była to mała machina służąca do miotania pocisków, przypominających bełty średniowiecznych kusz. Scorpio był machiną niezwykle precyzyjną i skuteczną, w związku z czym wrogowie byli często przerażeni jej obecnością na polu walki. Wyglądem przypominał balistę, był od niej jednak o wiele mniejszy. Pociski skorpionów leciały po torze płaskim na odległość do 600 metrów. Masowo używano małych z zasięgiem do 200 metrów, które idealnie nadawały się do rażenia wrogich formacji.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Karta Jednostek

Nacja: Izyldianie
Nazwa:
Opis:
Wygląd:

Nacja: Izyldianie
Nazwa:
Opis:
Wygląd:

Nacja: Izyldianie
Nazwa:
Opis:
Wygląd:


WIP
Chociaż te dodane można już wyceniać.

Avatar aliquis
Waiting For Country and the end of my work
Nacja: Ar

Uwagi.
Każdy żołnierz przechodzi kilkuletnie (najczęściej jakieś 2 lata) szkolenie podstawowe i z zakresu obsługi swojej broni.
W razie pytań proszę o kontakt, a nie wysuwanie domysłów.

Nazwa: Korpus Rozpoznania i Zaopatrzenia.
Opis:
Frakcja składa się z osób w miarę uczonych i inteligentnych.
Nie jest liczna i nie służy zazwyczaj do walki.
Głównym zadaniem jest wykonywanie zadań z zakresu rozpoznania, zbierania informacji, uaktualniania map itp.
Podobnie jak inne tego typu formacje Ar jest przygotowana do długiej podróży bez konieczności ciągnięcia za sobą taborów i wiozą z sobą całe wymagane zaopatrzenie.
Uzbrojenie stanowią m.in. mała, szybkostrzelna kusza i krótki miecz, tak świetnie sprawdzające się w lesie.
Odbywają kilkuletnie szkolenie w zakresie zadań pełnionych z racji przynależności do Rozpoznania i Zaopatrzenia równolegle z szkoleniem z zakresu obsługi broni. Ich szkolenia są często odrobinę dłuższe z powodu prawa administracyjnego, topografii itp., które nie są tak niezbędne w np. piechocie.
Wygląd:
Ugh... lekka jazda z dużym (jak w całym wojsku Ar) udziałem kobiet. Mimo bycia elitarną formacją są raczej zwyczajnie umundurowanie. Stroje to jedna z najważniejszych części wojska. Są w stonowanych, nierzucających się w oczy kolorach. Przystosowane do warunków np. poprzez wysokie buty usztywniające kostkę. Mundury maja kilka wersji przystosowanych do zmieniających się pór roku. Ach! i najważniejsze. Krój męski lub damski!

Nazwa: Korpus Górski
Opis:
Formacja ta zastępuje Ar piechotę. Z braku pięknych, szerokich i prostych dróg imperialnych przemarsz wojsk mógłby się niejednokrotnie skończyć tragicznie nawet bez spotkania z przeciwnikiem. Przecież stosunek żołnierzy ginących na całym świecie z powodu braku higieny, zaopatrzenie, niewyleczonych ran itp. do tych pokonanych przez wrogów to 5:1!
Korpus Górski podobnie jak Rozpoznanie i Zaopatrzenie wiezie z sobą całe potrzebne zaopatrzenie i potrafi być samowystarczalny przez kilka tygodni.
Porusza się konno, jednak jest to specjalna rasa koni. Nie nadają się do szarży. Nie mają szans dogonić na równinie galopującego rumaka, jednak w tych warunkach te kucyki przypominające beczkę są lepszym rozwiązaniem. W przeciwieństwie do czysto-krwistego rumaka, konie te nie łanią nóg przedzierając się przez góry Ar. Mają dużą ładowność i są niemal wszystkożerne. To dzięki nim Księstwo może z taką łatwością przerzucić główne siły na inny front.
Wygląd:
Podobnie jak wszystkie - proste i praktyczne mundury. Opis do Rozpoznania i Zaopatrzenia pasuje i tutaj, więc nie będę przepisywać.

Nazwa: Korpus Aprowizacyjny
Opis:
Podobnie jak wszystko tutaj jest to mobilna formacja. Jej jedynym zadaniem jest dostarczanie zaopatrzenia w naprawdę dużym wymiarze. Niestety jest całkiem łatwym celem dla wojsk przeciwnika z powodu praktycznie zerowych wartości bojowych.
Wygląd:
Aby zyskać na mobilności zrezygnowano z wozów, a ładunek przełożono bezpośrednio na zwierzęta.

Nazwa: Korpus Medyczny
Opis:
Sama tylko obecność tej formacji za twoimi plecami daje ci pewnego rodzaju komfort psychiczny. Korpus Medyczny zajmuje się dokładnie tym, na co wskazuje nazwa - leczeniem. Od zawsze wiadomo, że weteran jest lepszym żołnierzem, niż ktoś zupełnie nowy. Jest to także dużo tańsze rozwiązanie. Nie traci się bowiem czasu, ani pieniędzy na jego ponowne szkolenie. Wpływ medyków na morale jest wprost nieoceniony.
Nie posiada on znaczących wartości bitewnych.
Jego szkolenie może być dłuższe z uwagi na konieczność wyszkolenia medyków.
Cel tego korpusu jest jeden "Ratować życie".
Wygląd:
Korpus zazwyczaj ciągnie z sobą polowy szpital z składanymi łóżkami, stołami operacyjnymi, medykamentami, opatrunkami i wszystkim co potrzebne, dlatego może się czasem wydawać Korpusem Aprowizacyjnym, jednak w całym cywilizowanym świecie jego obecność nie jest niemile widziana.
Nie posiada on znaczących wartości bitewnych.

Avatar korobov
Nacja: Warainidzi
Nazwa: Kawaleria obywatelska
Opis: "Panie, po co ja szedłem do wojaczki? Ja taką dobrą kobyłkę straiłem, teraz rękę... Eh, teraz sobie nie pomacam" - typowy rekrut jazdy obywatelskiej po pierwszej-lepszej wojnie.
Jednostka Kawalerii obywatelskiej jest, jk sama nazwa mówi, werbowana z obywateli. Jednostka ta dostaje żołd z kasy państwa, ale swoje wyposażenie sama musi sobie zapewnić. Zapewniają sobie konie, zbroje (najczęściej skózane bądź też z drewna. Najdziwniejszy pancerz powstał w wyniku założenia garnku na głowę. To chyba był garnek... Dyscyplina niemalże nie istnieje, ale dy dochodzi do walki, to niech oberwą, ale się nie wycofają bez rozkazu. Służą głównie do zwiadu.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Karta Jednostek

Nazwa: Bataliony karne
Opis: No, co tu dużo mówić. Zostały utworzone z więźniów, dezerterów oraz z jeńców wojennych które, zgodnie z rozkazem króla Robulu IV Spasionego, miały "Własną krwią okupić własne winy, których się dopuścili wobec naszego państwa, jego obywateli oraz jego zasobów. Walka ma być jedynym sposobem w jaki Ci gwłciciele, mordercy oraz świętokradźcy mogą odkupić winy. własną krwią". Jednostki te, mimo że wyposazone w drewniane pancerze (a nawet nie), a broń ma tylko co 10, bowiem to ich jedyna możliwość, by zasłużyć sobie na wolność. Jednostka ta służy do zwiadu oraz do zapychania frontu. Króluja zasada "Kupą, mości panowie!" Jeńcy mogą przemienić się w tę jednostkę.
Wygląd: Wyobraź sobie dandę obdartusó, zarośniętych, niosących broń w różnym stanie, będąc w różnym stanie, walczących czym popadnie (niekórzy szczątkami towarzyszy), biegnących boso... To masz mniej-więcej ich obraz.

Nazwa: Hoplici z sarisami
Opis: Wiecie, co jest piękne w falandze? Jej równość, jej chód, jej dyscyplina... A ta falanga, mimo że wykonana z stosunkwo biednych rekrutów nie posiadających pancerza, jednak tarcze z brązu, miecze oraz Sarisy, włócznie długie za 6-7 metrów są legendarne. Atakują wrogą piechotę z dystansu,nadziewając przeciwników... Każdy towarzysz ochrania innego, ochraniając tarczą swojego towarzysza po lewej, przez o... Schodzi lekko na lewo. Przednie szergi służą jako taran, a kolejne jako silnik napędowy. Najlepiej się sprawdzają na płaskim terenie, gdzie nic nie rozbije ich szyku. Są wrażliwi na ataki od boku, jednak ostatnie treningi zapewniły im możliwość ustawienie się w okrąg.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Karta Jednostek

Nazwa: Straż wojsk
Opis: Straż wojsk są to rekruci, którzy jednak postanowili iść w inne ślady niż tylko w stanie szeregu i dźganie długim kijem w przeciwnika, zanim od dźgnie Ciebie. Jest to jednostka do walki na blisko, atakującp rzeciwnika. Pochodzą z różnych klas, sam król swój okres poboru przesiedział jej formacji. Nie są co prawda tak znamienici jak szermierze natchnieni allbo jak Gwardia Arisa, jednak są trudnym przeciwnikiem. Walczą zazwyczaj parami, brat ochraniający brata podczas walki. Mimo że zdarzają się jednostki niezwykłe, walka w parach jest podstawą ich taktyki walki. Ich dyscyplina i karność jest niezachwiana. Pancerz jak na grafice
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Karta Jednostek

Nazwa: Łucznicy obywatelscy
Opis: Łucznicy Ci byli szkolenie przez 5 DŁUGICH TYGODNI, by uzsykać efekt, że więcej strzał leci w kierunku celu niż w kierunku sąsiadów. Wrcając, nie są stworzenie do walki wręcz ani nic z tych rzeczy. Są to jednostki typowo dystansowe, wymagające osłony innych oddziałów. Ale jak strzelają to dowódcy mają zwyczaj mówić "Tarcza na dupę!". Nadrabiają jednak wolą walki i szybkośćią oraz trudnością zniszczenia. Wolą stosować walkę partyzancką.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Karta Jednostek

Nazwa: Galera
Opis: Galera jak jest, każdy widzi. Taran z przodu, żagle tylko do pomocy, by na pełniej w kur się wbić we wroga, 50 niewolników machającyh wiosłami by nie zostać wyrzuconym za burtę, na pokładzie 10 łuczników obywatelskich i 5 Strażników wojsk... Ale do transportu słoni się nada.
Wygląd: Zdjęcie użytkownika korobov w temacie Karta Jednostek

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku