Zasady rozgrywki

Avatar docRobert
Właściciel
Wyjaśnię tutaj istotne aspekty kierujące rozgrywką w tym PBF-ie:

Avatar docRobert
Właściciel
1. Boty (kraje nie sterowane przez gracza) będą grały historycznie.

2. Każdy kraj dostaje na starcie następującą ilość surowców:
pieniądze - 1000
jedzenie - 500
ruda żelaza - 100
stal - 100
węgiel - 50
ropa naftowa - 100
paliwo - 100
tworzywa sztuczne - 50
drewno - 100
miedź - 50
inne metale - 50
sole mineralne - 50
uran - 5
metale szlachetne - 20
materiały budowlane - 50
boksyty - 0
aluminium - 40
surowce skalne - 50
prąd elektryczny - ?
konie - 25
półprodukty - 30
amunicja - 50
sprzęt wojskowy - 50
dobra cywilne - 50
dobra luksusowe - 25
sprzęt wysokiej technologii - 0

Avatar docRobert
Właściciel
3. Zadowolenie społeczne:

Zadowolenie społeczne oznacza stabilność kraju i nastrój obywateli. Zadowolenie waha się od -100 do +100.

-20 - +20 - neutralne. Kraj nie odczuwa problemów, ale jakoś świetnie również nie jest.
+21 - +50 - dobra sytuacja. Obywatele są zadowoleni. W kraju panuje spokój a ludzie są chętni do pomocy. Można liczyć na niewielkie bonusy i nowe grupy ochotników.
+51 - +80 - świetna sytuacja. Kraj prosperuje. Ludziom żyje się świetnie a gospodarka rozkwita. Zwiększone tępo produkcji, problemy są szybciej naprawiane. Ludzie palą się do pomocy ojczyźnie. Rząd ma bardzo silną pozycję.
+81 - +100 - niebo na ziemi. Obywatele są zachwyceni sytuacją w kraju. Gospodarka rozwija się jak nigdy przedtem. Rząd radzi sobie świetnie. Wszystkie sektory życia mają swój mały złoty wiek. Problemy pojawiają się o wiele rzadziej a katastrofy są szybko naprawiane. Ludzie są zachwyceni z działań rządu i masowo palą się do pomocy.
-40 - -21 - Kiepska sytuacja. Obywatele są niezadowoleni. Krytykują rząd. Gospodarka rozwija się powoli. Ludzie nie są chętni do wykazania inicjatywy. Zaczynają się protesty a ludzie tracą zaufanie do państwa.
-60 - -41 - Trudna sytuacja. W kraju dzieje się źle. Gospodarka stoi w miejscu, brakuje produktów i pieniędzy. Pojawiają się protesty, strajki i zamieszki. Szerzy się korupcja. Rząd nie cieszy się zaufaniem i ma problemy z zarządzaniem państwem. Obywatele stawiają opór wobec postanowień władz. Dochody ulegają zmniejszeniu.
-90 - -61 - sytuacja kryzysowa. Kraj pogrążony jest w kryzysie. Ludzie się sprzeciwiają i stawiają opór wobec władzy. Ciężko jest zarządzać krajem. Gospodarka w stagnacji. Brakuje wielu produktów i pieniędzy. Wśród ludzi szerzy się bieda i głód. Duża przestępczość i działalność rabunkowa znacznie utrudnia pracę fabrykom i rządowi. Otwarta krytyka rządu odbija się na kondycji całego kraju a wysoka korupcja i upadająca administracja uniemożliwia sprawne zwalczanie problemów. Tworzą się liczne grupy bandytów. Wybuchają walki z władzą. Powstają grupy powstańcze. Ryzyko wybuchu buntu.
-100 - -91 anarchia. Kraj jest w ruinie. Normalne funkcjonowanie czegokolwiek jest praktycznie niemożliwe. Buty, zamieszki, rebelie i powstania zbrojne przetaczają się przez kraj rujnując gospodarkę. Władza ma nikłą kontrolę nad większością kraju. Wydawanie jakichkolwiek rozkazów jest bardzo utrudnione. Ludzie są wrogo nastawieni (ci, którzy jeszcze żyją). Brakuje podstawowych towarów. Obywatele głodują. Stan ten prawie zawsze oznacza wybuch wojny domowej.

Osiągnięcie lub przekroczenie poziomu -100 jest równoważne z upadkiem rządu.

Avatar docRobert
Właściciel
4. Morale armii:

Morale armii działa tak samo, jak zadowolenie społeczne, z tym wyjątkiem, że dotyczy kondycji posiadanego wojska. Przyjmuję wartości od -100 do +100. Im wyższa wartość, tym armia jest bardziej skłonna do walki, ma wyższe zdolności bitewne i jest bardziej lojalna. Osiągnięcie lub przekroczenie poziomu -100 jest równoważne z upadkiem władzy wojskowej.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku