[CZARY]

Avatar
Konto usunięte
Miejsce na zaklęcia i takie tam. Zaklinacze mogą pododawać swoje, tylko błagam - trzymajcie się mniej więcej wzoru.
Nazwa:
(opis czaru, taki jak do typowego rpga co robi, bez statystyk)
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji:
Wymagany poziom inteligencji:
Działanie: (czysto mechaniczne)
Koszt:
Czas zaklinania:
Uwagi:

Avatar
Konto usunięte
Blask
Jeden z najprostszych nauczanych zaklęć. Powoduje świecenie się zaklętego przedmiotu. Nie zastępuje co prawda pochodni, ale nadal jest lepsze niż nic.
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji: 6
Wymagany poziom inteligencji: 5
Działanie: Zaklęty przedmiot powoduje kara do percepcji spowodowana ciemnością spada do -1.
Koszt: 1 okruch dionizytu, świeca
Czas zaklinania: godzina
Uwagi:

Avatar
Konto usunięte
Klątwa ognia
Jedno z najpowszechniejszych zaklęć. Nasyca przedmiot magicznym płomieniem, który uaktywnia się w momencie zetknięcia z krwią. Najczęściej wbrew pozorom używa się go w chirurgi, nie walce.
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji: 7
Wymagany poziom inteligencji: 5
Działanie: Broń zadaje dodatkowe 0.2*inteligencja obrażeń od ognia. Można zakląć też kautery do stopowania krwawień.
Możliwe powikłania:
1. Spękanie stali (niska szansa)
Koszt: 1 okruch dionizytu, okruch węgla x10
Czas zaklinania: 2 godziny
Uwagi: Wymaga dostępu do kuźni

Avatar
Konto usunięte
Nazwa: Piorun
Czas ofensywny, nasyca broń elektrycznością, którą można wyzwolić w wybranym momencie.
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji: 6
Wymagany poziom inteligencji: 5
Działanie: Raz na 12 godzin można wyzwolić piorun zadający dodatkowe 8 obrażeń (jeśli cel obok celu jest drugi, przeskakuje iskra zadając 4 obrażenia).
Koszt: 1 okruch dionizytu, wiadro wody, bursztyn
Czas zaklinania: 2 godziny
Uwagi:

Avatar Angel_Kubixarius
Nazwa: Iskra
Czar ognisty bazujący na umiejętności koncentracji i intelekcie danej osoby, wytwarza ona wówczas iskrę ognistą której siła jak i zasięg są adekwatne do zdolnoßci intelektualnych danego osobnika. Czar ten o ile zostanie użyty przez osobę niezbyt zdolną, co to ledwo zna alfabet a i czasem w nim się myli, nie jest w stanie spowodować groźnych szkód, ponieważ płomień nie przekracza wówczas dwóch centyjednostek dystansu i jest łatwo zgaszalna choćby przez sam powiew wiatru. W rękach osoby wysoce zdolnej i oczytanej iskra to wspaniałe narzędzie które może służyć do obrony, ataku, czy zasklepiania ran ogniem. Długiść wówczas plomienia może byc regulowana od jedmej centyjednostki po dwie lub trzy całkowite jednostki dystansu. Najzdolniejsi magowie sa w stanie na bazie iskry nauczyć się bardziej destrukcyjnych, ale i równie przydatnych co ona zaklęç. Iskra to najbardziej podstawowy czar magii ognia który nie jest zaklęciem czegokolwiek, ale sam stanowi o własnej wartości.
Czar ten mimo wszystko potrzebuje jednak pewnego fizycznego katalizatora który go w sobie będzie trzymał, nie musi to być broń może byc to dowolny przedmiot metalowy
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji: 5+
Wymagany poziom inteligencji: 2
Działanie:
raz na 6 godzin można wyzwolić płomien o parametrach zaleznych od inteligencji osoby czarującej, który zadaje obrażenia równe połowie inteligencji czarownika w trakcie trafienia i pozostawia rany oparzeniowe których stopien zależny jest od inteligencji maga:
2-4i = pierwszy stopień
5-7i= drugi stopień
7+i= trzeci stopień.
Zaklecie ma 20% szanse na trwalsze podpalenie wroga tym samym zadając obrażenia równe 1 ( jesli poniźej 5i) lub 2( jeśli powyżej) co minutę, zazwyczaj nie trwa dłużej niż 3 minuty, da się ugasić przed upływem tego czasu.
Koszt 1 okruch dionizytu, gruda węgla lub 1 odlamek dionizytu i bursztyn
Czas zaklinania: 3,5 godz.
Uwagi:
* podczas zaklinania zaklinacz może sie oparzyć ( niskie szanse)
* podczas uźytku przez osobę nierozważną poprzez np. Pierścień gdy zbyt długo podtrzymuje sie efekt może dojść do oparzen palca na którym jest ten pierßcień, dlatego nie naleźy przesadzać z użyciem, grozi to bowiem nawet amputacjà.

Avatar
Konto usunięte
Polecam przeczytać [INFORMACJE] kilka razy.

Avatar Kuba1001
Moderator
Kiedy myślisz, że debilizm osiągnął szczyt, ktoś zawsze podniesie poprzeczkę nieco wyżej.

Avatar someone_
Kuba1001 pisze:
Kiedy myślisz, że debilizm osiągnął szczyt, ktoś zawsze podniesie poprzeczkę nieco wyżej.

Miły jak zawsze <3

Avatar someone_
Naprawdę nie mogłeś po prostu napisać że w koszcie zapomniałem dodać dionizyt ?!

Avatar
Konto usunięte
heh

Avatar someone_
Nazwa: Czarodziejski ogień.
Mechanika: Jest modyfikacją iskry, jednak w przeciwieństwie do tego czaru używa się go głównie w pierścieniach, co daje możliwość "strzelania ogniem z palców". Naprawdę ogień nie ma kontaktu z skórą i nie wywołuje obrażeń u umiejętnego użytkownika. Pozwala na uwalnianie płomienia podobnie jak iskra, ale jego zaletą jest brak możliwości gaszenia ognia. Błękitny płomień, który wywołuje może być ugaszony tylko przez naprawdę potężne ilości wody itp.
Zalecany poziom inteligencji: 7+
Wymagany poziom inteligencji: 5
Działanie: podobnie jak w przypadku iskry, różni się poniższy fragment.
Zaklęcie ma 70% szanse na trwalsze podpalenie wroga tym samym zadając obrażenia równe połowie i co minutę, zazwyczaj nie trwa dłużej niż 10 minut, da się ugasić przed upływem tego czasu, aczkolwiek jest to niezwykle trudne i wymaga spędzenia w wodzie czasu równego połowie i maga. (podpalenia są praktycznie śmiertelne, jeśli podpalone zostaną włosy.)
Koszt: Amulet zaklina się raz. wymaga to dionizytu i świecy.
Czas zaklinania: 4-5 h
Uwagi:
*osoby z i poniżej 5 używając amuletu mogą się spalić.
*mag może się sparzyć (w palce) podczas zaklinania (niskie szanse).

Avatar
Konto usunięte
Myślę, że jednak dionizyt mógłby się zużyć .-.

Avatar Angel_Kubixarius
Someone zrobil ulepszona wersje Iskry, idziemy w kierunku magii ognia wysokiego sortu.

Avatar
Konto usunięte
Ta, tylko pamiętajcie, że ogień + krew = brak krwawienia

Avatar Angel_Kubixarius
Dlatego magia ta jest przydatna uniwersalnie

Avatar someone_
Nazwa: Wodny pistolet
Mechanika: Amulet zaklina się raz.
Zalecany poziom inteligencji: przy zaklinaniu 10
Wymagany poziom inteligencji: przy zaklinaniu 8
Działanie: Amulet może być używany przez każdego. Zaklina się głównie pierścienie. Jest to namiastka broni palnej w świecie jej pozbawionym. Powoduje skraplanie się wody na pierścieniu. woda spływa na czubek palca wskazującego i wylatuje z ogromną siłą i prędkością zależną od poziomu i. Użytkownik z i=1 nie przebije nawet skóry celu. Mag i=10 strzela przez ściany itd. Czar zużywa wyjątkowo mało energii, ale przygotowania do strzału trwają około 10 s - woda się skrapla itd.
Koszt: Przyszły amulet i kawałek dionizytu.
Czas zaklinania: "100 / i" po prostu długa medytacja z kamykiem i pierścieniem.
Uwagi:
*celność zależy od parametrów podobnych do broni dystansowej.

Avatar
Konto usunięte
Przecież to by zrujnowało gospodarkę

Avatar someone_
ok przepraszam, ale nie wiem co mogło by być potrzebne?

Avatar
Konto usunięte
Mam na myśli możliwość zaklinania bez zużywania chociaż tego dionizytu ;-;

Avatar someone_
rozumem, ale co mam zużyć? dionizyt i?

Avatar
Konto usunięte
Moje ego się właśnie powiesiło.
Superego też.

Avatar
Konto usunięte
Ja cały się powiesiłem.

Avatar Rafael_Rexwent
someone_ pisze:
[b]
*Umierając można schować się w amulecie i zostać uwięzionym w kreowanym przez siebie świecie wyobraźni. Następnie liczyć na to że ktoś go odnajdzie i postanowi się nim posługiwać. Zyska wówczas możliwość kontaktowania się z zjawą, a ona opętania go.

Exar Kun approved

Avatar Kuba1001
Moderator
Zrób jeszcze podwójny miecz świet... yyy... magiczny! Tak, podwójny miecz magiczny!

Avatar someone_
Kotalke_ pisze:
Ja cały się powiesiłem.

Nareszcie. prześlij zdjęcie.

Avatar someone_
Kuba1001 pisze:
Zrób jeszcze podwójny miecz świet... yyy... magiczny! Tak, podwójny miecz magiczny!

Taaaak!
W końcu ktoś mnie rozumie <3

Avatar
Konto usunięte
Petrelec
Zaklęte przedmioty pokrywają się pomarańczowej barwy rosą, która w rzeczywistości jest silnym kwasem.
Mechanika:
Zalecany poziom inteligencji: 9
Wymagany poziom inteligencji: 7
Działanie: Pokryte przedmioty otrzymują dodatkowe 3obr. korozyjne i 1obr. nekrotyczne.
Koszt: Sztaba dionizytu, siarka x5, rtęć x1
Czas zaklinania: 5 godzin
Uwagi: Przedmioty nie wykonane z metalu szlachetnego ulegają korozji. W celu zapobieżenia temu procesowi wystarczy pokryć przedmiot cienką warstwą srebra/złota/platyny.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar wiewiur500kuba
Właściciel: wiewiur500kuba
Grupa posiada 1408 postów, 24 tematów i 8 członków

Opcje grupy Kolonia [PBF]

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Kolonia [PBF]