Najważniejsze Informacje

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Ponad tysiąc lat temu zakończyła się Wielka Wojna Nadprzestrzenna. Imperium Sithów przegrało z Republiką Galaktyczną. Ale pokonanie wojska im nie wystarczyło. Senat i Jedi zdecydowali, że by nigdy nie doszło do podobnej sytuacji należy zniszczyć cały gatunek Sithów. Bombardowano wszystkie zajęte przez nich planety, zabijając każdego: wojowników, cywilów, a nawet osoby innych ras. Jednak jeden z Lordów Sith dał radę przetrwać.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Uratował on wiele istnień które czekałaby śmierć z rąk tych tak zwanych “strażników pokoju” i ich Republiki. Uciekinierom udało się zbiec i osiedlić na planecie Dromund Kaas, która stała się stolicą odrodzonego Imperium. Rozpoczęły się wówczas przygotowania mające potrwać wieki. Przygotowania do zemsty na Republice.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Przez te 1300 lat, kiedy Republikę targały kolejne konflikty z mrocznymi Jedi i Mandalorianami, Sithowie rozwijali się, podbijali okoliczne systemy, budowali swoją flotę i armię, a także zawiązali sojusz z Chissami. I wreszcie, 38 lat temu Imperium wyszło z cienia i zaatakowało. Rozpoczęła się Wielka Wojna Galaktyczna.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Początkowo Republika przegrywała z kretesem. Nie tylko ich flota przegrywała walki z Sithami, ale nawet część planet dołączyła do Imperium w walce przeciw rządowi galaktycznemu. Lecz kiedy wydawało się że nie ma żadnej nadziei, nadeszła bitwa o Bothawui. Była to pierwsza wygrana sił Republiki. Druga bitwa o tę planetę też nie skończyła się wygraną, a remisem. Bohaterowie z Bothawui przynieśli wojskom Republiki inspirację i nadzieję. Imperium przegrywało coraz więcej bitew, jednak nie było to wystarczające by zupełnie powstrzymać jego wojska. Wojna ciągnęła się jednak przez 28 lat i nie zakończyła się zwycięstwem którejkolwiek ze stron.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
10 lat temu Sithowie wyszli z niespodziewaną propozycją. Zaoferowali oni Republice negocjacje pokojowe na Alderaanie. Zaakceptowali, musieli po tak długiej i wyczerpującej wojnie w której wciąż nie mogli liczyć na wiele więcej niż przetrwanie. Jednak ci którzy wyczuli tu podstęp mieli rację. Nie zaatakowano jednak przedstawicieli Republiki, a coś znacznie ważniejszego. Imperium Sithów zdobyło Coruscant. Świątynia jedi została zniszczona, a cała Republika szantażowana zdewastowaniem planety. W zamian za “oddanie” stolicy Sithowie chcieli, aby traktat został podpisany na sprzyjających im warunkach. Wojna się skończyła, lecz Imperium wyszło z niej z większą ilością systemów niż zdobyto w walce, a Republika musiała porzucić sojuszników. Sithowie zwyciężyli, a Galktyka przeszła w okres Zimnej Wojny.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Konflikty na granicach trwają do dziś, a napięcie cały czas wzrasta. Każdy wie, że kolejna wojna jest nieunikniona, lecz oficjalnie wszystko jest dobrze i trwa okres pokoju.

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
W wyniku Traktatu z Coruscant Imperium zajmuje obecnie północną część Galaktyki, a także ma mniejsze terytoria na jej południu oraz południowym-wschodzie. Wschód jest obecnie zajmowany przez Huttów, a reszta systemów należy wciąż do Republiki.
Interaktywna mapa z zaznaczonymi terytoriami

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Imperium Sithów zajmuje dużą część Galaktyki i znajduje się w stanie zimnej wojny z Republiką Galaktyczną. O jego organizacji będzie dalej.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Przez tysiące lat Republika była największym rządem w Galaktyce i mimo wielu toczonych wojen przetrwała do dzisiaj.
Przewodzi jej Senat Galaktyczny i Wielki Kanclerz. Obecnie stanowisko to piastuje Dorian Janarus.
Stolicą Republiki jest Coruscant, które jednak jest wciąż odbudowywane po oblężeniu 10 lat temu.
Jedną z najważniejszych rzeczy związanych z Republiką jest zakon Jedi. Przedstawiają się oni jako strażnicy pokoju i wpływają znacznie na politykę całej Republiki. Kiedyś ich świątynia znajdowała się na Coruscant, lecz teraz została przeniesiona na planetę Tython.
Ich armia i flota są w miarę porównywalne z Imperium.
Wywiad Republiki (SIS) gwałtownie się rozwijał od wybuchu Wielkiej Wojny Galaktycznej, jednak wciąż jest mniejszy od swojego Imperialnego odpowiednika.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Kartel Huttów kontroluje dość duży obszar przestrzeni na wschodzie galaktyki. Są znani jako syndykat przestępczy (choć oczywiście na swoim terytorium nie są przestępcami, bo tworzą tam sami prawo) i ich systemy są domem dla wszystkich których w reszcie Galaktyki nie dogadują się z prawem. Od dawna i Imperium i Republika próbują przekonać ich do połączenia sił, lecz przez różne uprzedzenia (np. to że Imperator nie uwzględnił ich rozwijając swój plan podboju Galaktyki) pozostają neutralni w tym konflikcie.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Mandalorianie to koczowniczy wojownicy znani ze swojej waleczności i honoru. Nieraz pracują jako łowcy nagród lub najemnicy. Obecnie są sprzymierzeni z Imperium Sithów (i mają nawet swoją enklawę w Cytadeli), co wynika m.in. z ich nienawiści do Jedi.

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Mroczna Rada to organ władzy ponad którym stoi tylko sam Imperator. Składa się z 12 sithów, a każdy członek przewodzi swojej Sferze Wpływów. Są to:
Sfera Starożytnej Wiedzy - ma za zadanie chronić i rozwijać wiedzę Sithów. Obecnie przewodzi jej Darth Arctis.
Sfera Nauk Biologicznych - zajmuje się wszystkim co związane z organicznymi istotami. Czyli od medycyny, przez cybernetykę, kontrolę populacji i modyfikacje genetyczne, aż po alchemię Sithów. Przewodzi jej Darth Acharon.
Sfera Obrony Imperium - Jedna z trzech Sfer zajmujących się Wojskiem Imperium. Jak nazwa wskazuje zajmowała się wykorzystaniem go w obronie. Przewodzi jej Darth Marr.
Sfera Ekspansji i Dyplomacji - do niej należało zajmowanie się powiększaniem granic oraz stosunkami dyplomatycznymi. Przewodzi jej Darth Ravage.
Sfera Wywiadu Imperialnego - jak nazwa wskazuje przewodzi Wywiadowi Imperialnemu. Na jej czele stoi Darth Jadus.
Sfera Praw i Sprawiedliwości - zajmuje się sądami i egzekwowaniem prawa. Przewodzi jej Darth Mortis.
Sfera Ofensywy Militarnej - Jedna z trzech Sfer zajmujących się Wojskiem Imperium. Zajmuje się zarządzaniem kampaniami ofensywnymi. Przewodzi jej Darth Snake (//czyli gracz, Kuba1001//)
Sfera Strategii Militarnej - Jedna z trzech Sfer zajmujących się Wojskiem Imperium. Zajmowała się strategiami, które miały pozwolić pozostałym "wojskowym" Sferom zwyciężać. Przewodzi jej Darth Decimus.
Sfera Tajemnic - Jedyne co oficjalnie wiadomo, to że zajmowała się ochroną sekretów i niebezpiecznych informacji, które nie powinny być upublicznione. Jest to jednak najbardziej skryta ze wszystkich sfer. Na jej czele jest Darth Rictus.
Sfera Logistyki - Ma nadzorować Ministerstwo Logistyki. Jej głową jest Darth Vowrawn.
Sfera Filozofii Sithów - Nadzoruje podążanie za naukami Sithów, oraz upewnia się że filozofia jasnej strony nie jest praktykowana. Dodatkowo zajmuje się propagandą przeciw Jedi. Przewodzi jej Darth Aruk.
Sfera Technologii - Zajmuje się rozwojem naukowym Imperium. Na jej czele stoi Darth Mekhis.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Pod Mroczną Radą służyły trzy ministerstwa. Ministrowie odpowiadali bezpośrednio Mrocznej Radzie.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Przez wielu uważane za "najgorsze" z ministerstw, ale było wciąż bardzo ważne. Zarządzało całą produkcją, wydatkami, budową i transportem na terenie Imperium Sithów. Odpowiadało przed Sferą Produkcji i Logistyki, oraz czasami innymi gdy sprawa była związana z ich dziedzinami (np. z wojskiem). Obecnym Ministrem Logistyki jest Shullis Khamarr.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Odpowiadało za Wojsko Imperium i wszystkie inne związane z wojną sprawy. Było podległe trzem "wojskowym" Sferom, a także związane ze Sferą Praw i Sprawiedliwości dostarczając żołnierzy jako strażników prawa, oraz innymi także dostarczając im potrzebny personel militarny.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zajmowało się Wywiadem i Biurem Zasięgu, czyli instytucją odpowiedzialną za propagandę i wojnę psychologiczną. Pozycja Ministra Wywiadu jest uważana za najwyższą jaką może zdobyć osoba bez wrażliwości na moc.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Siły naziemne Wojska Imperium. Ponieważ służba wojskowa była obowiązkowa dla każdego obywatela bez wrażliwości na moc Armia (tak jak i flota) zwykle nie mogła narzekać na brak żołnierzy. Stopnie w Armii to (w kolejności):
Szeregowy, Specjalista, Kapral, Sierżant, Chorąży, Porucznik, Kapitan, Major, Pułkownik i Generał.
Dodatkowo ponad generałami byli moffowie i Najwyższe Dowództwo. Oraz oczywiście część Sithów.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Marynarka to kosmiczna część Armii. Stopnie w Marynarce są następujące:
Szeregowy, Specjalista, Kapral, Pomniejszy Oficer, Chorąży, Porucznik, Komandor Porucznik, Komandor, Kapitan Posterunku, Kapitan Grupy, Komodor, Admirał i Wielki Admirał.
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Wywiad Imperialny jest uważany za najbardziej zabójczą organizację, zdolną bez problemu wyprzedzać republikańskie SIS. Gdyby nie działania Wywiadu Imperium nigdy nie doszło by do miejsca w którym teraz się znajduje. Już przed wojną agenci znaleźli się wewnątrz struktur Republiki i do dziś mają wielu nieodkrytych przez Republikę i Jedi agentów nawet na Tythonie. Ponoć mimo że oficjalnie także znajdują się pod Sithami, agenci nie przejmują się tak bardzo swoimi mistrzami, czasami nawet nie słuchając bezpośrednich rozkazów. Stopnie w wywiadzie:
Informator - szpieg, mający po prostu dostarczać informacje które zdobywali na swojej zwykle ustalonej pozycji.
Agent Kodowy - elitarni agenci uzdolnieni w skrytobójstwie, sabotażu i infiltracji. Działali w polu i byli główną siłą bojową Wywiadu.
Myśliciel - analizatorzy i stratedzy, którzy dostają informacje od agentów i starają się przewidzieć akcje wrogów Imperium.
Monter - najbardziej uzdolnieni z dziedzin technologii i nauki. Analizowali dane techniczne zdobyte przez agentów.
Obserwator - zdobywają, przetwarzają i analizują dane by następnie wysłać je do agentów. odpowiadają bezpośrednio przed Strażnikiem
Strażnik - przywódca wywiadu. To on wydaje rozkazy, planuje największe operacje i zna wszystkie sekrety Imperium. Jego prawdziwe imię jest tajemnicą.
Minister Wywiadu - najwyższa pozycja jaką może osiągnąć osoba nie będąca Sithem w Imperium. W samym Wywiadzie dba o szczegóły techniczne i wykonuje robotę papierkową. Odpowiada bezpośrednio przed Mroczną Radą (Sferą Wywiadu).

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Drednot Harrower - Podstawowa jednostka i swoisty symbol marynarki Imperium. Przez długi czas nieporównywalne do któregokolwiek ze statków Republiki, a nawet teraz nie można ich uznać za gorsze niż krążowniki Valor.
Drednot BSX-5 - tak naprawdę do określenia go powinno wystarczyć "mniejszy Harrower".
Niszczyciel Terminus - Długi na ok. 500m statek często wykorzystywany do różnego rodzaju zadań gdzie użycie większych Harrowerów było niemożliwe lub niepotrzebne, albo jako wsparcie dla większych jednostek. Część Mrocznych Lordów nawet preferowała ten typ jednostki nad większymi Drednotami.
Transporter Gage - Podobny do niszczyciela Terminus, lecz gorzej uzbrojony. W zamian miał więcej miejsca na żołnierzy i ładunek.
Krążownik masowy Keizar-Volvec - statek patrolowy zdolny do przenoszenia 13 myśliwców.
Kanonierka przechwytująca Fury - przy długości 100m ta jednostka mogła by nawet być klasyfikowana jako korweta. Jest to dość uniwersalny statek mogący walczyć razem z myśliwcami, dostarczać żołnierzy na poe bitwy, czy choćby służyć jako osobisty transportowiec. To ostatnie zastosowania było szczególnie popularne u sithów i widząc jednostkę tego typu na lądowisku można dość bezpiecznie założyć że to jakiś użytkownik ciemnej strony przyleciał na planetę.
Prom Imperialny - Jeden z promów Imperium. Rzadziej wykorzystywany niż mniejszy prom szturmowy.
Imperialny prom szturmowy - najczęściej wykorzystywany prom Imperium.
Mk. VI Supremacy - główny myśliwiec Imperium.
Bombowiec B28 Extinction - główny bombowiec Impeirum.
Pozostałe myśliwce: B-4D Legion, D-1Z Prototype Bomber, D-5 Decimus, FT-3C Imperium, F-T2 Quell, F-T6 Rycer, G-2A gunship, GSS-3 Mangler, GSS-4Y Jurgoran, GSS-5C Dustmaker, G-X1 Firehauler, IL-5 Ocula, K-52 Strongarm, M-7 Razorwire, Mk. VII Advanced interceptor, S-12 Blackbolt, S-13 Sting, S-SC4 Bloodmark, TZ-24 Enforcer, VX-9 Redeemer
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Krążownik Valor - Okręt liniowy stworzony w odpowiedzi na Drednota Harrower. Jest jednak od niego szybszy i zwrotniejszy, ale gorzej uzbrojony. Ma ponad 500m długości i wyróżnia się nietypowym miejscem umieszczenia silników.
Krążownik Hammerhead - Mimo ponad 350 lat istnienia ta jednostka, z niewielkimi unowocześnieniami, wciąż służy Republice. Nazwa wzięła się od "młotkowatego" kształtu jego dziobu.
Korweta Thranta - Podobna z wyglądu do krążownika Hammerhead. Mogła mierzyć się z np. transporterem Gage lub nawet niszczycielem Terminus, lecz nawet w dużych ilościach miała problemy z drednotami Imperium.
Transportowiec klasy Wanderer - To nie jest tak naprawdę konkretny rodzaj jednostek, a statki wojskowe przekonwertowane na cywilne, czyli pozbawione uzbrojenia na rzecz ładowni lub miejsca dla pasażerów.
Korweta Defender - Stworzona na specjalne zamówienie zakonu Jedi. Też ma "młotkowaty" kształt, lecz tym razem poziomy.
BT-7 Thunderclap - Przeznaczony do szybkiego dostarczania żołnierzy na pole bitwy, jest najlepszym i najbardziej elitarnym statkiem tego typu. Spowodowało to że stał się ulubioną jednostką sił specjalnych Republiki.
Prom Randaran - Prom dalekiego zasięgu używany przez marynarkę Republiki. Ma też większą wersję nazwaną NR-2. Zastąpił go prom Fortitude.
Prom Fortitude - Następca promu Randaran. Jest jednak trochę mniejszy.
Myśliwiec Liberator - główny myśliwiec Republiki. Istniał też jego wariant z astromechem nazywany Striker.
Myśliwiec Aurek - tak jak Hammerhead istnieje już od Wojen Mandaloriańskich, jednak z niewielkimi poprawkami jest wykorzystywany do dzisiaj.
Pozostałe myśliwce: Flashfire, FT-5A Honor Guard, FT-6 Pike, FT-7B Clarion, FT-8 Star Guard, G-X1 Firehauler, IL-5 Ocula, K-52 Strongarm, NovaDive, PT-7 starfighter, Rampart Mk. IV, SGS-41B, Comet, Breaker, SGS-45 Quarrel, SGS-S1 Condor, Sledgehammer, Spearpoint, Triumph-class fighter, TZ-24 Enforcer, VX-9 Redeemer, Warcarrier, XA-8 starfighter
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Derdnot Azalus - stworzone setki lat temu na zlecenie Huttów i używane do dziś. Poza ślimakami, korzystają z nich także Mandalorianie.
Krążownik Mandaloriański - jak nazwa wskazuje okręt Mandalorian. Jednostki tej klasy tworzyły choćby Blokadę Mandaloriańską na Szlaku Hydiańskim.
Ciężki transportowiec Ajuur - ulubiony statek Huttów.
Statek patrolowy D5-Mantis - stworzony jako statek przechwytujący, świetnie sprawdza się w roli kosmicznego drapieżnika. Do tego dzięki wykorzystaniu przestrzeni wertykalnej ma zaskakująco duże wnętrze.
Frachtowiec XS - Jednostka CEC uważana za jeden z najszybszych i najzwrotniejszych statków w Galaktyce i zdolna do przewożenia dość dużych ładunków. Była bazowana na starym frachtowcu Dynamic i tak jak on często wykorzystywana przez przemytników.
Frachtowiec NX-1200 - Kolejny lekki frachtowiec.
Plug-6 - Ciężki myśliwiec wykorzystywany głównie przez przestępców i Mandalorian.
VX-5 Ricker - wykorzystywany często przez organizacje przestępcze.
G-X1 Firehauler - bombowiec wykorzystywany przez różne organizacje przestępcze.
IL-5 Ocula - myśliwiec korporacji Czerka popularny wśród Huttów i innych przestępców.
K-52 Strongarm - wykorzystywany przez Kantor.

Avatar opliko95
Moderator
Zdjęcie użytkownika opliko95 w temacie Najważniejsze Informacje
Kwestia ras w Imperium:
Imperium Sithów może być kojarzone z rasizmu. Przez pewien czas ludzie/sithowie (gatunek) mieli przywileje jakimi inne rasy nie mogły się szczycić, a większość przedstawicieli obcych była niewolnikami. Od pewnego czasu powoli się to jednak zmienia. Sithem może zostać każdy wystarczająco silny w mocy. Wojsko wciąż izoluje się na obcych, ale to też może wkrótce się zmienić. Oczywiście nie zmieni to mentalności wszystkich i wciąż jest wiele osób dla których samym swoim istnieniem przykładowy Twi'lek jest skazą w Galaktyce. Ale pewna ilość takich była i zawsze będzie, co ważne zmniejsza się ona.
Za ciekawy przypadek można też uznać rasę Chissów. Przestrzeń rządzona przez Chissów znajduje się w Nieznanych Regionach i kiedyś zaskoczyli Imperium będąc jedyną cywilizacją która zamiast zaatakować na żądanie poddania się... postanowiła negocjować. Stali się oni pierwszymi oficjalnymi sojusznikami Sithów, oferując im pomoc militarną w zamian dostając gwarancję pokoju i nie pojawienia się nikogo z Imperium nigdy na Csili, ich rodzinnym świecie.



Gdzie znaleźć dodatkowe informacje o świecie pbf'a?
Największe dwa źródła to zdecydowanie będzie Wookieepedia i gra mmo SWTOR. Polską alternatywą dla Wookiee będzie [url=httlp://ossus.pl]Ossus[/url], ale jest tam znacznie mniej treści i może ona być gorsza (mniejsza społeczność).
Jeśli ktoś chce poznać trochę realia bez czytania setek artykułów/grania godzinami w mmo, to naprawdę polecam pierwsze trzy zwiastuny do SWTOR. Dwa ostatnie są związane z wydarzeniami które są znacznie po akcji pbf'a.
Kolejnym filmowym źródłem będą świetne filmiki promocyjne SWTOR Timeline przedstawiające wydarzenia prowadzące do momentu gry. Jest ich 12 (planowane było ich 24 ale uznano, że są coraz mniej związane z grą więc przerwano ich tworzenie) i łącznie trwają ponad 50 minut. Wstęp fabularny w tym temacie to tak naprawdę ich streszczenie, lecz i tak polecam obejrzeć bo dodają dużo informacji których nie ująłem w tekście (choćby o mandalorianach)

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku