Rozgrywka 'Dziel i Rządź'

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Tura: Rok 1, luty

Zakon Świetlistej Tarczy
Kolejne ruchy heretyków wśród braci zakonnej znowu zaburzyły ład w zakonie. Nordowie stanowia zagrożenie któremu prędzej czy później bedziecie zmuszeni stawić czoło zaś wasz skarbiec można ustalić na
10000 zł 100 sztuk kamienia 50 sztuk stali i po 5 żywności i drewna.

Nordowie
Po zjednoczeniu klanów o wielki zostało ci już tylko odzyskać topór płomiennego bóstwa by zyskać sławę wybrańca bogów tym samym zyskując posłuch u wszystkich ich dzieci od lodowych gigantów przez einherjarów na valkiriach kończąc. Zagroźenie jakim jest zakon jest oczywiste ale co sovie twoi wojownicy zrobią z byle klech. Wasze łupy wojenne wyniosły
500 zł 150 stali i 15 reszty
więc nie jest źle.

Stalowe Cesarstwo
Wasza wysokośc dochodzą was plotki o rozpojach gdzieś na granicach ziem cesarskich jak i o kłótniach możnowładców co do ziem i praw. Sławoj syn rodu gryfa postanowił uprawnić małe plemie orków do współdzielenia jego ziem łamiąc wasz dekret o czystości cesarstwa, jednak książe Gerhart bezprawnie zaczął wybijac poddanych tak ludzkich jak i orczych Sławoja i zagarniać sobie jego ziemie. Trzeba na pewno interweniować w tej sprawie.
Zakon zajedy raczej będzie nordami, a plaga w ksiestwie alchemików nie wyszła po za jego ramy wiec wszystko byloby względnie bezpieczne gdyby nie... on... przebódził się kapitan Flint postrach morza wewnętrznego i dawniej zdekapitowany za piractwo wierny syn cesarskiej ziemi. Powrócił z za grobu by się wścić... jednak puki co nic nie zrobił względem ciebie.

skarbiec wynosi więc 10000 zł i 25 wszystkich

Plemiona smokowców
Stoimy na progu czasów ostatecznych w podziałach smokowców, dojdzie niedługo do ostatecznej dekapitacji lub zjednoczenia plemion inaczej cała rasa zginie. Potężne nacje lazurowych smokowców i dmokowcow zmuerzchu rzuciły sobie rękawicę w konkurencji magicznej już dawno lecz nigdy nie było takich napięć między nimi jak teraz.
Lazurowi zgromadzili na ten czas 10000 zł 10 wszystkiego i 15 many
Zmiechu zaś 10000 zł 20 wszystkiego i 5 many
jak potoczą siè losy zwaśnionych plemion tego dowiemy się w rizgrywce...

Zjednoczone Plemiona Taurów
Puki co wszelkie pradawne zło jest względem ciebie uśpione o czym donoszą twoi zwiadiwcy zewsząd. Relacje z nikim nie są napięte, a sytuacja jest stabilna. Plemionom udał się zgromadzić
10000 zł 50 żywności i 25 reszty to chyba wystarczająca kwota na pierwsze kroki ku dominacji nad kontynentem na chwałę matki ziemi i ojca nieba. Jedyne co jest niezbyt dobrym omenem to potężne mgły przybrzeżne widoczne w oddali z waszych nadmoskich prowincji...

Overhelmed
Sytuacja jest ujowa, ale stabilna bowiem wasze badania wykazały iż za 5 tur skończy się możliwość wydobywania energii z żyły many, do czasu ich ponownego naładowania, w przeciwnym razie całe sanktum może upaść. Mimo to macie 10000 zł, 15 many, 10 reszty
Pierwszym krokiem ku przyszłości Overhelmed powinno być zapewne znalezienie nowego źródła mocy, w przeciwnym razie będzie krucho...

Zakon Upadłej Korony
Jak na kilka lat po upadku ZUK trzyma się nienajgorzej, jednak jest bardziej uziemiony niż tylko poprzez swój upadek, albowiem mają 3 kopalnie żelaza gwarantujące łącznie 30 stali co turę, sam skarbiec ZUK wyliczony jest na 10000 zł, 25 wszystkich oprócz stali której startowo nie macie w ogóle.
Tylko od Najwyższego Inkwizytora zależy teraz jak dalej potoczą się losy upadłego zakonu.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
halo czemu nikt nic nie pisze ? tura jutro miała być a tu nic nie ma ? Co wy

Avatar korobov
Moderator
Chwała niech będzie będzie wielkiemu wielkiemu mrocznemu Lordowi, Nokturnowi, ostatecznemu zdobywcy i władcy magii etc. etc... Oraz jego małżonce Waumie, jedynej z ostatnich. Smokowce zostały podzielone, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, by zostały ponownie zniszczone, lecz zanim to się stanie trzeba zbudować swą potęgę...
Wojsko

Dwa oddziały wojowników klanu Zmierzchu Oddział smokożmij
Łącznie 800 złota, 10 metalu oraz 10 żywności
Gospodarka
Władca wie oraz rozumie, że rozszerzanie własnej domeny jest bardzo ważne, a przez to niezbędne do lepszego funkcjonowania całego państwa. Niezbędnikiem do funkcjonowania całego państwa jest zaopatrzenie w żywność, a to można osiągnąć tylko dążąc do ekspansji w rejonach rzecznych, co jest niesamowicie ważne. Dlatego władca przeznacza 2000 złota oraz 10 i 5 kamienia drewna na stanowiska wydobycia metalu oraz kamienia w państwie. Dodtakowe 2000 złota oraz 5 żywności i 5 kamienia mają zostać przeznaczone na kolonizację terenów rzecznych nadrzecznych (czyli prowincja po drugim końcu rzeki oraz prowincja nadrzeczna będąca po tej samej stronie rzeki). Jako zachętę... Nowopowstałe "kolonie" będą miały obniżone podatki o 2/3 przez pierwsze pół roku.
1000 złota przeznaczone zostaje na rozbudowę infrastruktury rolniczej przy rzece.
Ruchy wojsk
Po po 100 wojowników ma ochraniać kolonistów, by Ci nie zostali napadnięci. Ma ich wspierać po 15 wężowijów. Reszta ma za zadanie ochraniać państwo od północy, jednak nie atakować.
Podsumowanie
-5800 złota, - 15 żywności -10 metalu -10 drewna -10 kamienia.

Avatar Aronimus
Lazurowe Smokowce

Wydatki:

Pierwotny Błękitny Smokoliszek (25 sztuk) za 250 złota, 10 żywności i 10 stali
Rycerz Energii (50 sztuk) za 200 złota i 10 many
Żmij Energetyczny (10 sztuk) za 50 złota, 5 many

Ruchy wojsk:

Wysyłam oddział smokoliszków do prowincji oznaczonych kolorem lawendowym. Mają za zadanie wykonać zwiad tych prowincji i gdyby nie były chronione przez żadne bardziej rozwinięte stworzenia, czy nie napotkano zagrożeń dla przyszłych kolonii - zająć.
Do prowincji oznaczonej kolorem morskim wysyłam natomiast 25 rycerzy energii. Ich zadaniem jest zajęcie tej prowincji. Ponieważ znajduje się tylko tam 1 rodzaj oddziału nie otrzymują jakiegoś zaawansowanych rozkazów - trzymać się w grupie, w przypadku napotkania zagrożenia szarża i atakować.

Pozostałych 25 oddelegowuje do ochrony i patrolu południowych granic.

10 Żmijów energetycznych rozsyłam po swych terenach. Ich celem jest poszukiwanie źródeł magii i many.

Gospodarka:

Przeznaczam 1000 złota i 10 drewna na rozbudowę portów rybackich w prowincji mającej kontakt z rzeką. Ich przeznaczenie jest oczywiste - połów ryb jako źródło żywności.

Kolejne 1000 złota wędruje na poszukiwania surowców - bogate w drzewostan lasy, rudy żelaza, dobrej jakości kamień zdatny do wydobycia... Jeśli wystarczy środków - zbudować ośrodek wydobywczy.

Przy okazji ustanawiam święto łowów. Każdy smokowiec w 6 i 7 dzień miesiąca będzie mógł wyruszyć na polowanie. Ten kto upoluje największą zdobycz w swej prowincji, zyskuje nagrodę pieniężna z królewskiego skarbca (niech będzie że... 20 złota - może nie jest to duża suma, ale zadowalająca za coś co ma być zwykłą rozrywką). Głównym zamierzeniem tego święta, oprócz zwiększenia zadowolenia, to zmniejszenie zależności smokowców od zapasów żywności plemiennego skarbca.

Dyplomacja:
Brak

Mapa:
Zdjęcie użytkownika Aronimus w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'

Podsumowanie:
-2620 złota
-10 żywności
-10 żelaza
-10 drewna
-15 many

//sorry Angel że nie ma tła fabularnego, brak weny mam dzisiaj.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Halo co tu tak pusto

Avatar Kuba1001
Dam turę jutro, słowo.

Avatar wiewiur500kuba
Ja czekam ;-; Chyba że dodałeś mi ruch ;-; Mógłbym też prosić o jakiś opis jednostek? Wszystkie są słabsze, czy tylko niektóre tracą moc?

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Za dnia dam ci tutaj skarbiec i wstepniak jak reszcie co do utraty mocy najbardziej cierpią na tym jednostki wydoce zależne od many jako spoiwa swego ciala w twojej aktualnej sytuacji przede wszystkim golemy i ci mechaniczni zealoci
magowie ( aktualnie piromanci u cb) rownież dostaja lekki debuff w postaci wolniejszego czynienia zaklęć
adepci i strażniczki nie dostaje debuffow z cuekawostki tylko powiem że adepci im dalej od sanktum tym bardziej hmm 'ludzko' wyglądają ale na mocy nie tracą.
Kolejna sprawa to moźliwość budowania nowych sanktuum. na żylach many.. ale zanim dam ci kosztorys takowego to znajdz żyłę many to nie iest łatwe... no chyba że wykorzystasz inna rasę ktora potrafi wrecz tkać manę i ją wyczuwać... taki mały protip

Avatar wiewiur500kuba
Overhelmed
Wydatki
Piromata 25 za 500 zł 5 reszty
Adepci Świątynni 100 za 250 zł 5 reszty

Ruch wojsk
Czarna strzałka, to 50 Adeptów Świątynnych . Mają oni za zadanie, zająć wyznaczone prowincje.
Czerwona kreska to 10 Piromantów Oni podobnie co Adepci mają zająć prowincje.
Różowa strzałka, to 15 Piromantów . Podobnie co resztą mają zająć prowincję.

Sytuacja wewnętrzna
Jako iż, Żyła Many Wyczerpie się niedługo, to przeznaczam 5000 złota, na szukanie kolejnej Żyły Many . 2000 złota zostaje przeznaczone, na założenie większej ilości kopalni kamienia oraz na wydobycie stali . Ma to nam pomóc pozyskać surowce, niezbędne do zrekrutowania potężniejszych jednostek. Oczywiście badania Żył many , oraz zakładanie kopalń, tyczy się również nowo podbitych terenów.

Mapa
Zdjęcie użytkownika wiewiur500kuba w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'

Podsumowanie
- 7750 złota
-10 reszty surowców.
// Błąd w nazwie państwa Macieja. Mogłem gdzieś popełnić błąd, ale wątpię. //

Avatar maxmaxi123
Zakon Upadłej Korony
Proszę popraw ten błąd w nazwie ;-;

Gospodarka
Największy Inkwizytor przeznacza połowę złota na rozbudowę wydobycia stali.
Drugą połowę przeznacza na rozbudowę ogólną państwa tj: budowanie różnorakich budowli dających surowce, oraz szkolenie adeptów(jeżeli teraz takowych posiada)

To... w sumie tyle.

Wydatki:
Całe złoto

Avatar Kuba1001
Nordowie

Dyplomacja
Brak.

Handel
Brak.

Wydatki
50 Treserów Bestii za 300 złota, 5 drewna, 10 stali i 15 żywności.
100 Toporników za 200 złota, 20 stali.

Ruchy wojsk
Rozesłać wszystkich Treserów do władców poszczególnych klanów. Celem rozmów jest zrzucenie się na flotę drakkarów oraz armię, aby wyruszyć po sławę, chwałę, łupy i niewolników, a po drodze by palić, gw**cić i mordować.
Pozostałe jednostki mają patrolować granice.

Podsumowanie
500 złota, 30 stali, 15 żywności, 5 drewna.

Avatar Rafael_Rexwent
Zjednoczone Plemiona Taurów i Satyrów

Kwestie gospodarcze
Tysiąc sztuk złota Władca ZPTiS przekaże na wynagrodzenia i wyposażenie chętnych, którzy podejmą się zadania zbadania wszystkich prowincji naszej Frakcji w poszukiwaniu najlepszych i najbardziej zasobnych złóż surowców. A kiedy grupy ekspedycyjne je znajdą to mają o tym natychmiast powiadomić, a Władca nie poskąpi grosza w ramach wdzięczności.

Kwestie religijne
Władca ZPTiS poważnie podchodzi do kwestii wiary, dlatego nakazuje wybudować (stworzyć) dwa miejsca kultu - jedno dla matki ziemi, a drugie dla ojca nieba, by zyskać ich łaskę. A wtedy zapewne matka wesprze wysiłki rolników, a ojciec rozproszy mgły na morzu. Na stworzenie przybytków idzie tysiąc sztuk złota, 8 drewna, 8 kamienia i 10 żywności (po 500 złota, 4 drewna, 4 kamienia i 5 żywności na miejsce kultu jednego z bóstw).

Kwestie werbunkowo - wojenno - patrolowe
Rekrutuję 100 Centocckich Grasantów za 250 złota, 5 stali i 5 żywności
Owi Centoccy Grasanci mają patrolować granice ZPTiS, by żaden wróg nie przeniknął wgłąb naszych ziem i nie wyrządził szkody naszym kobietom i dzieciom.

Podsumowanie
- 2250 złota
- 8 drewna
- 8 kamienia
- 5 stali
- 15 żywności

Avatar Kuba1001
Głosowanie niepełne, powinny być jeszcze drakkary i Lodowi Giganci dla Nordów.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Nope.Te akurat j lodowe giganty sa z drzewka...

Avatar Rafael_Rexwent
Angel....
Wchodzę na Thelunar, patrzę - Angel napisał coś w temacie "Rozgrywka". Myślę sobie -pewnie tura.
A tu taki...

Avatar wiewiur500kuba
Ja to samo kiedy dal quiz;-;

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Tura: Rok 1,marzec

Zakon Świetlistej Tarczy
na mocy przemocy panstwo staje sie botem do powrotu gracza.

Nordowie
Wszyscy jarlowie zgodzili się wstępnie jednak wpierw domagają się uczty godnej takiego święta, jakim jest rozpoczeciwle pierwszej wyprawy. wowczas to przybędą oni z darkami dla wielmożnego wladcy.
Na południu niechybnie zwiekszyła się aktywność zakonu, który łatwo uporał się z heretykami i gotów jest dobrać się Nordom do dupy. Nie wspomnę oczywiście o tym że jest zima wiec na twoich terenach żywność jest bpraktycznie zasobem niszowym, co za tym idzie nordowie zaczynają popadać jako nacja w głód, aktualnie gloduje tylko 10 % nacji jednak to już sporo. Nalezaloby wysłaç tychze treserow by razem ze swymi wilkami zapolował na zwierzyne ktoraby mogla zaspokoić głód państwa.
skarbiec:
2400zł 120 stali 15 kamienia 10 drewna 2 huskarlów
więc nie jest źle.

Stalowe Cesarstwo
Na mocy przemocy panstwo staje sie botem do powrotu gracza.

Plemiona smokowców
Lazurowe: O tyle o ile lawendowa ekspansja udala się bez wiekszych oroblemow a jedyne co nspotkaly smokowce to bierne jaszczurki na tamtych terenach,o ile błrkitna grupa uderzeniowa utraciła przez złe zarzadzanie w walce z dzikimi raptorami 10 rycerzy energii... ciekawe kto taki pomyslalby że jednostki magiczne powinny bez użycia magii leciec na pałe na przeciwnika...
pozostala pietnastka zmuszona byla wycofac sie do prowincji nadrzecznej gdzie razem ze zmijami many wykryli zyłę many, stabilną lecz nieaktywną, JESZCZE.
Kolejne 25 rycerzy energii nie wrócilo z patroli granicznych na granicy z krwawym szczeoem smokowców...
Lud smokowcow laxurowych jest przerażony decyzjs sily wyzszej przez ktora stracili aż 10 rycerzy energii, wiec domagają się wladcy w przeciwnym razie moze być krucho..
Co do bycia krucho - na zachodzie twoich ziem na terenach zaczęły pojawiac się czerwie maniczne które moga byc problematyczne, taktez nalezy je szybko zdekapitować...

Zmierzchu: U Nokturna tymczasem wszystko zaczeło przebiegac kolorowo. kopalnie powstaly a co za tym idzie zapewnilo to +10 kamienia i +10 zelaza do przychodu co zostanie uwzglednione od nasteonej tury, kolonizacja rzecznych terenow aktualnie poszla dobrze i plantacja powstala zapewniajac wysublimowany przychod + 25 sztuk zywnosci na turę od nastepnej tury, same zas budownicze wydatki tych placowek produkcyjnych nie zabraly ci materiałów, jeno zloto. Co innego jednak forty kolonialne.
Twoja armia nie napotkala nic złego co jest dość dziwnym zjawiskiem, jeszcze dziwniejszym byla jednak nuespodzuewana choroba Waumie, ktora nastapiła po zaraportowaniu udanej kolonizacji, ta sama choroba fotknęła twoja straz i twoje wojsko ... wysoka gorączka, silne bole głowy, losowe ataki paniki i w przypadku Waumie brak chęci dzielenia z tobą łoża nie wróżyły zbyt dobrze nacji.



skarbce:
Lazurowi 7980zł 10 drewna i 5many
Zmiechu 4875zł 5 źyw. 10 metalu, 15 kamienia 20 drewna 2 many 1 piskle

Zjednoczone Plemiona Taurów
na wschodniej granicy piekne lasy, na południowym zachodzie morze obfitujace w ryby, na pólnocnym zachodzie zloźa kamienia. - oto raport ekspedycji geologicznej wyslanej przez ciebie.
Kaplice powstaly i jak latwo wnioskowal wladca bóstwa blogoslawiły lud, matka ziemia przyobiecsla że wasze plony beda obfitsze od innych, ojciec niebi zas odslonil calun mgiel znad morza ukazujac wam możliwe niebezpieczenstwo czychajace na wodach oddalonych od kontynentu. Oto statek oełen nieumarlych piratow dryfował pod prąd.
Sam efekt postawienia kapliczek oxywil pierwotne wierzenia ludu i poskutkowal wzrostem ich satysfakcji.


skarbiec:
9750 zł 35 źyw,17 kamienia i drewna, 20 stali

Overhelmed
4 tury do zmierzchu many. ~ ☆
Brak taktyki i male ilosci sił wojskowych sorawily iz wszyscy twoi ludzue poszli do piachu i nikt nawet nie wrócil zameldiwac co zabiło resztę.
co do kopalń, to zyskujesz +10 do stali i kamienia co turę
co do szukania żył. Jedna znakeziono na pobliskiej wyspie, kolejna w prowincji gdzie rzeka rworzy 'v' i nie na jej granicy lecz na jej terenie, no i jedna potwiwmerdzona jest na tetenach lazurowych smokowców...
obadano jednak wstepnie iż jedynym efektem po za oslabieniem jednostek po nastaniu zmuerzchu many, kest fakt braku mozliwosci rekrutowania nowych zealotow i golemów, piromanci bowiem potrafią tkac mane z etheru wiec nie potrzebuja brac ja z źyly... jedyntmy ich probkem to stanie sie jednostka za manę. . ale za to piromanci mogą nauczyć się zaklęcia wypalania many dzięki czemu z wroga wtsysa mane i soala ja uwalniajac do eteru skad dalej ja tka tym samym wrog jest wysoce osłabiony.

skarbiec:
4500zł 15 many


Zakon Upadłej Korony
Wydobycie żelaza ruszylo pelna gebą, aź 75 co turę nowego orzychodu ze starym to 105 stali co turę.
Do tego +10 wszystkich surowców oprocz stali
tysiąc postanowiłem zaś w twoim imieniu wydac na wmontowanie w Upadłą Koronę jednej mikrobalisty pozwalajace sie jakkolwiek bronić. Przyda ci sie gdyź otaczajace cie dzikie ludy kanibali maja na ciebie chrapkę Nie pozwól im sobie w kaszę dmuchać.

skarbiec:
1200zł, 30 stali, 25 reszty
.

Avatar maxmaxi123
Zakon Upadłej Korony

Wojsko
3 oddziały rycerzy zakonnych za 750 złota oraz 30 stali

Szkolenie
Najwyższy Inkwizytor przeznacza resztę złota tj. 450 na szkolenie upadłych adeptów

Taktyka
Rozlokowuje wojska, aby bronili granicy, tam gdzie może być największe zagrożenie.

Handel
Jeżeli wszystko się uda, to tutaj pojawią się różne oferty.

Avatar wiewiur500kuba
Overhelmed
Sprawy Wewnętrzne
Wydaję 2000 złota, na budowę Tartaku, oraz Famy. Podnoszę też podatki ze 100 do 150. Złoto będzie potrzebne do celów militarnych, oraz gospodarczych. Dzięki niemu zdobędziemy kolejną Żyłę Many, i będziemy mogli przetrwać. Po zdobyciu Żyły podatki wrócą do podstawowej wartości!

Podsumowanie
2000 złota.

Avatar korobov
Moderator

Wojsko

Zamieniam pisklę na oddział wojowników Klanu zmierzchu
Gospodarka
1000 złota ma zostać przekazane na budowę tartaków
Osobnicy chorzy mają zostać odizolowani w celu sprawdzenia objawów. Poza lordówną
500 złota ma zostać wydane na badanie lekarstwa nad tą chorobą
Dodatkowo poświęcam po 5 drewna w celu zbudowania początkowych mieszkań dla kolonistów w kolonii po lewym brzegu rzeki, znaczy kolejnej. Idziemy dalej z prądem rzecznym. Kolejna kolonia ma zostać założona przy granicy z ich sąsiadami.
Mają się zacząć poszukiwania złóż many.
Władca wydaje 300 złota na święto ku czci, jak sam to nazywa "Końca początku, początkiem potęgi". Ot, taki święto.
5 kamienia ma zostać wydane na swoiste kapliczki w całym państwie, przypominające o wielkich przodkach.
Ruchy wojsk
Po 50 wojowników ma ochraniać kolonistów, by Ci nie zostali napadnięci. Ma ich wspierać po 15 wężowijów. Reszta ma za zadanie ochraniać państwo od północy, jednak nie atakować.
Podsumowanie
-1800 złota i - 10 drewna - 1 piskle - 5 kaminia

Avatar bulorwas
Rafałek coś ci powiem, W tej turze czeka cię bardzo ciekawy event. Podniesie ryzyko buntów, być może pojawi się nowa religia, nekromancja stanie się bardziej powszechna, a zamachy na władcę będą codziennością.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Bulorwas nie pie**ol, gowno nie bunty i ch*j nie nekromacja - jedynym problemem jest Flint i jego załoga...

Avatar bulorwas
I zje**łeś całą otoczkę dramatyzmu.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Max wez ta turę, skopiuj do worda albo notatnika, zapisz i daj znac. W tej turze jestes botem. Dopiero w nasyepnej znow oddam ci panstwo.

Avatar wiewiur500kuba
Kuba1001 pisze:
Serio? Serio?! Tyle błędów, a Ty poprawiłeś tylko to?

Tylko ten sprawiał że me oczy krwawiły ;-;

Avatar Kuba1001
Nordowie

Dyplomacja
Brak.

Handel
Brak.

Wydatki
Werbuję 100 Toporników za 200 złota, 20 stali.
Za 2000 złota każę pie**olnąć taką ucztę, o której będą śpiewać pieśni (w koszta wliczone jest zorganizowanie całości, zorganizowanie służby i jakichś tancerek, kuglarzy i tym podobnych oraz załatwienie jedzenia i napitków oraz cała reszta).

Ruchy wojsk
Wysyłam Treserów w celu zapolowania na jakieś zwierzęta, aby zmniejszyć głód w państwie. Daję im do pomocy 100 Toporników.

Podsumowanie
2200 złota, 20 stali.

Avatar Rafael_Rexwent
Zjednoczone Plemiona Taurów i Satyrów

Kwestie Gospodarcze
Pięćset sztuk złota na obiecane wynagrodzenie dla członków ekspedycji geologicznej.
Nakazuję wybudować niezbędną infrastrukturę do pozyskiwania drewna w dwóch zaznaczonych na zielono prowincjach za 2000 złota (to są te prowki wspomniane przez ekspedycję geologiczną).
Nakazuję wybudować niezbędną infrastrukturę do pozyskiwania kamienia w dwóch zaznaczonych na szaro prowincjach za 2000 złota (to również są prowki wspomniane przez ekspedycję geologiczną).
Pięćset sztuk złota na zorganizowanie ekspedycji, która będzie miała na celu zbadanie i określenie żyzności gleb na naszych terenach. Tam gdzie gleby będą najżyźniejsze nakazuję wybudować farmę za 1000 złota.
Zdjęcie użytkownika Rafael_Rexwent w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'

Kwestie religijne
Cztery sztuki żywności i 100 sztuk złota wydaję na ucztę samców wszelakich przed miejscem kultu ojca nieba, a cztery sztuki żywności i 95 sztuk złota wydaję na ucztę samic wszelakich przed miejscem kultu matki ziemi.

Kwestie werbunkowo-patrolowe
Rekrutuję 200 Satyrskich Dywersantów za 250 złota i 10 drewna
Rozkazy dla Centocckich Grasantów bez zmian – patrolować granice.A Satyrscy Dywersanci mają im po prostu w tych patrolach pomagać za pomocą swoich łuków.

Podsumowanie:
- 5445 złota (ewentualnie – 6445, jeśli dojdzie do skutku budowa farmy)
- 10 drewna
- 8 żywności

Avatar Aronimus
Lazurowe Smokowce

Spośród ludu smokowców Lazurowych na wskutek niezadowolenia wynikającego z braku przywódcy, i wydawania im rozkazów przez jakiś rodzaj siły wyższej, do piastowania stanowiska przywódcy wybrany został Alricrim Błękitnołuski - potężny samiec smokowców lazurowych znany ze swej impulsywności.

Gospodarka:
-500 sztuk złota:
Na nasze tereny zostać ma wysłana ekspedycja szukająca źródeł surowców. Ponieważ poprzednia ekspedycja nie zdała żadnego raportu, ta otrzymuje 5 Smokoliszków jako eskortę. Mają szukać żył rudy, lasów pełnych dobrej jakości drewna, nadającego się do łatwego wydobycia kamienia... Jeżeli zostaną odkrytę jakieś interesujące miejsca - raport ma zostać złożony bezpośrednio do samego Alricrima.

-1000 sztuk złota
Środki te mają zostać przeznaczone na budowę tartaków, czy kilku chat drwala. W klimacie śródziemnomorskim nie powinno być trudno o dobre drzewo.

-140 złota na wypłacanie nagród za najlepszą zwierzynę upolowaną na święcie łowów, albowiem święto to nadal obowiązuje. Władca sam z miłą chęcią uda się w tej turze na takie polowanie, oczywiście do zachęcenia poddanych do szerzenia nowej tradycji, nie będzie chciał zaimponować upolowaniem jakiegoś monstrum... jeszcze.

Ruchy wojsk:
Do prowincji na zachodzie w której zalęgły się czerwie wysyłam 15 Smokoliszków i 5 Rycerzy Energii. Ich celem jest wytępienie czerwiów. Smokoliszki mają zajmować się walką wręcz, kiedy to Rycerze będą atakowali je na bezpiecznym dystansie za pomocą ładunków elektrycznych (nie mają używać tej umiejętności kiedy na przeciwko znajduje się Smokoliszek). Gdyby musieli walczyć wręcz, naładować swe miecze i zbroje (o ile ich umiejętność tkania elektryczności zapewnia im ochronę przeciw ładunkom), po czym postarać się je pokonać.
Jeżeli okazało by się że magia nie działa na czerwie lub co gorsza jakoś je boostuje, Rycerze mają się wycofać i nie angażować w walkę.

Reszta smokoliszków i Rycerzy ma patrolować granice. Zaleca się szczególną ostrożność przy granicy ze smokowcami szczepu krwawego. W przypadku napaści na grupy patrolowe taktyka podobna do tej w przypadku czerwi. Oczywiście na razie głównym zagrożeniem są dzikie zwierzęta, aczkolwiek gdyby na granicy pojawiły się jakieś niepokojące ruchy wojsk któregoś ze szczepów ma zostać o tym poinformowany Alricrim.

Dyplomacja:
Wysyłam dyplomatę do Białych Smokowców eskortowanego przez 2 smokoliszków. Wizyta nie ma jakiejś szczególnej wizyty, oprócz upewnienia się iż smokowce Białe nadal są naszymi sojusznikami. Wysyłam również im drobny podarek w wysokości 100 sztuk złota. Dyplomata ma powiadomić o wyborze nowego przywódcy - Alricrima, oraz przy odrobinie szczęścia zaproponować jakąś drobną wymianę handlową. Przy okazji jeżeli pozwolą na to okoliczności zapytać czy nie ma żadnych problemów ze znikającymi strażnikami i obywatelami przy granicy z krwawym szczepem smokowców. Po powrocie dyplomata ma zdać raport Alricrimowi.

Podsumowanie:
-1740 złota

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Tura: Rok 1,kwiecień

Zakon Świetlistej Tarczy
Chwała światłości, nasz najwyższy inkwizytor wrócił i w końcu wziął sprawy w swoje ręce odbierając pełnię władzy rozbestwionym komturom, który co jak co, ale akurat militarnie to ustawili zakon całkiem dobrze, zdobyli bowiem 5 prowincji generujących standardowe podatki czyli 100 zł/P jak również siłą przyłączyli jeden oddział Obrońców Klasztornych spośród braci zakonnej co jednak poskutkowało spadkiem stabilności o 100 pkt. Kolejnym problemem jest to że te 5 nowych prowincji jest między granicą z nordami, a trzema prowincjami klanu Łaków, którzy nie są skorzy do oddania ich a walka z nimi może być po prostu samobójstwem.
Za rządów komturzych powołano również nieodpłatną drużynę inkwizytorską, która zajęła się tępieniem herezji wewnątrz zakonu przez co heretycy spłonęli na stosach, a sama inkwizycja zajęła się pasywnie sprawami wywiadu pośród wrogich państw, stąd też dowiedziałeś się o najhuczniejszej biesiadzie wśród Księstw Północy ( grupa narodów ludzkich znajdujących się na północnym zachodzi kontynentu jest tak wspólnie określana) w państwie nordów organizowanej przez samego Derthala Krwawego oraz o tym że cesarstwo w tym czasie również pod naporem księcia Gerharta będącego bardzo imperialistycznym su**nsynem zaczęło graniczyć z Łakami
aktualny stan skarbca wynosi:
18300 zł 100 sztuk kamienia 50 sztuk stali, po 5 żywności i drewna.
masz do dyspozycji dwóch akolitów światłości

armia:
10 OZ
oddział inkwizycji ds. stabilnościowych


Nordowie
Treserzy z wilkami zdobyli dość żywności by wykarmić lud, ale nie dość by ją zmagazynować, co mimo wszystko i tak jest profitem bo nie tracisz stabilności przez głodujących...
Uczta doszła o skutku, ale po za Jarlami i nordyckimi obywatelami pojawili się na niej nieliczni ludzie o rysach gryfickich oraz kilka dziwnych istot przypominających elfy, jednakże będące zamrożone, a przynajmniej wyglądające na takie. Z tymi ostatnimi udało ci się nawet zamienić dwa słowa i dowiedziałeś się, że są to Freici, a przynajmniej tak kazali się nazywać i że są oni strażnikami północy przed atakiem lodowych gigantów. Znałeś dobrze mity swego ludu ale gdy usłyszałeś ' Lodowych Gigantów' twoje oczy aż zabłyszczały wyobrażając sobie potęgę tych mitycznych stworzeń. Kolejnymi egzotycznyi gośćmi były łaki, akurat głównie wilkołaki, ale też niedźwiedziołaki oraz kotołaki, od których dowiedziałeś się że przyszli się dobrze tu cytat " Napi**dolić" przed prawdopodobną walką z gryfitami w ciężkich płytowych zbrojach krzyczących coś o światłości oraz innymi w lżejszych zbrojach i wykrzykującymi " Za Jeffreya pana północy"
Kiedy twoi jarlowie biesiadowali, nie zapomnieli o darkach i tak z terenów klanu wilczego kła zajmującego północne rubieże kraju otrzymałeś 25 sztuk żywności oraz dwa śnieżne wilki jako pupile dla waszej doniosłości, od klanu sztormowładnych dostałeś 15 szt. stali oraz piękny drakkar wojenny wykonany z dedykacją dla ciebie:
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'
Nazywa się 'Champion Asgardu' i jest najszybszym, najwytrzymalszym... i nawet ładnym drakkarem wojennym. Pomieści ze sobą ok. 120 woja nie licząc Derthala Krwawego, jego nałożnic, dwóch wilków i konia.
klan Tor'deran ofiarowął ci 25 sztuk drewna i konia, który może ci pomóc w szybkim przemieszczaniu się po państwie lub w razie bitwy stanowić dobrego wierzcha w razie potrzeby odwrotu.
zaś klan Czarnej Skały ofiarował ci 15 szt. kamienia oraz tresowanego niedźwiedzia
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'
Do tego razem wszystkie klany dały składkę wysokości 5000 zł
i po wszystkim rozeszli się ku swym ziemiom.
skarbiec:
5200zł 115 stali 30 kamienia 35 drewna, 25 żywności
4 huskarlów do wykorzystania

armia:
50 treserów ( +50 wilków)
200 toporników
1 Champion Asgardu
2 śnieżne wilki
1 niedźwiedź bojowy

Stalowe Cesarstwo
Na mocy przemocy panstwo jest botem do powrotu gracza.

Plemiona smokowców
Lazurowe: stabilność wróciła do normy po osadzeniu Alricrima na tron.
Ekpedycja wróciła odnotowawszy wszędzie zaklęte maną ziemie będące wspaniałymi wręcz miejscami pod uprawy, gdyż magia sącząca się przez glebę powoduje nienaturalne wręcz obfitowanie florry, to jest pozytyw. Negatywne jednak było odnalezienie posągów poprzedniej ekspedycji wśród gniazd bazyliszków na południu, co było dowodem że i fauna jest bogata, ale raczej na minus niż plus...

Tartak dla najlepszych efektów założono na południu gdzie śródziemnomorskość klimatu była najmocniejsza a drewno było wysokiej klasy. Jedyny problem to ryzyko bazyliszkowe...

upolowano więc pięc sztuk krokoliszka bagiennego, co w efekcie dało razem 30 szt. żywności i to był rekord polowań.
zaś sam Alricrim upolować dwa archeopteryksy które mimo iż ciężko upolować nie dają zbyt dużo mięsa bo tylko 10 razem.

Czerwie wyglądały tak: Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź' i potrafiły się kopać pod ziemią przez co zaatakowały biednych rycerzy energii, i gdyby ci nie naładowali zbroi ewnie robaki by wyssały ich moc, a tak dostały magią energii w pysk i dokonały odwrotu, jednak sama magia ciskana w nie z dystansu po jakimś dystansie zaczynała tracić skupienie i zmieniała się w manę, a ta zaś wzmacniała przeciwników... możliwe że gdyby tak opanować czerwie, mogłyby one przydać się do sabotowania wrogów.

Albion ( król białych smoków. Pozderki dla kojarzących skąd ta nazwa [ ps. nie nie od gry]) rad był, że mimo zmiany ustroju wśród lazurowych braci ich sojusz będzie trwały i rzekł słowa "W moim pałacu, Alricrim będący mi od dzisiaj bratem może czuć się jak w domu." Zapytany jednak o granicę z krwawymi odparł z przykrością, że ma ten sam problem co ty i uważa, że Draigh ( również pozderki dla znających) - władca szkarłatnego szczepu pozwala sobie na zbyt dużo. Co do handlu - Albion kupiłby najchętniej 5 many za 5 każdego innego surowca jak sam twierdzi "Na pochybel Szakrłatsynom"

Patrol napotkał grasantów szkarłatnego szczepu i rozprawił się z ich agresją tak, jaki był prikaz co dało pozytywne efekty.

Twoje żmije many oszacowały otwarcie żyły odnalezionej ostatnio na okres 3 tur po aktualnej, może to być szansa na wydobycie sporej ilości many jeśli dobrze ją wykorzystamy.


Zmierzchu:
powstał tartak dający 10 drewna od nastpnej tury
500 zł to trochę przymało na lek, jednak jest jeden prototyp, lecz dawka starczy tylko na jedną osobę...
połowa populacji chorych osobników zginęła w męczarniach ( - 250 do stability)
wstępnie mała wioska jest jednak istnieje bez żadnej ochrony i jest wysoce narażona.
To samo przy granicy z czarnymi smokami.
święto się udało, ale z powodu śmierci tak licznych smokowców raczej było tylko nazywane 'Początkiem końca" i obchodzone w żałobnym nastroju, mimo wszystko minimalnie poprawiło to stabilność (+50)
Kapliczki przodków zbudowane na południowo-zachodniej połowie państwa, gdyż zbyt mało kamienia dałeś... jednak wyglądają na tyle zajebiście, że (+100 do stabilności)



skarbce:
Lazurowi 6840zł 10 drewna i 10 many, 40 żyw.
Zmiechu 3750zł 30 źyw. 20 stali, 20 kamienia 10 drewna 4 many
1 piskle
( jak panowie sami wyliczą swoją armię to będę wdzięczny bo mi sie kur... nie chce)

Zjednoczone Plemiona Taurów
powstały placówki generujące łącznie:
+40 kamienia
+40 drewna
od następnej tury
Ekspedycja oszacowała najwyższą żyzność w okolicach centrum państwa, a we wgłębieniu kontynentu jednak farmy nie powstały z powodu plagi murloków na tamtych ziemiach ( już drugi sezon gdzie pierwsze wku*wienie Rafcia = murloki <3)

Obrzędy były mile widziane i przyniosły profit (+200 stabilności) jak również zwiększyły religijność państwa

grasanci złamali nieco rozkazy i z dywersantami podczas służby lekko zboczyli na poudniowe zagranice gdzie spotkali grupy nag, jednak nie atakowali wiedząc ze jest to ryzykowne i wrócili do patrolowania granic, a tam cisza w eterze oprócz jednej sprawy - straiłeś jedną prowincje pod naporem siły widzianych wcześniej widmowych piratów. Miałeś czas przygotować typową obronę wybrzeża ale olałeś sprawę i to jej pierwszy efekt. Po utracie prowincji oddziały patrolowe umiejscowiły się w sąsiedniej i broniły granicy przed dalszym atakiem - część twoich poległych została wskrzeszona jako sługi piratów.
skarbiec:
6305 zł 27 źyw,17 kamienia i 7 drewna, 20 stali

Overhelmed
3 tury do zmierzchu many. ~ ☆
wybudowano farmę ( +10 do żyw od nastęonej T)
oraz tartak ( + 10 do drewna od następnej T)
Podniesienie podatków było na tyle dobrze uzasadnione że obyło się bez echa w stabilności
lud domaga się wybrania Archona Sanktuum który będzie kierował nacją Overhelmed


skarbiec:
5200zł 10 kamienia 10 stali 15 many


Zakon Upadłej Korony
powstały pierwsze zatargi między odłamami zakonu, a mianowicie zimna wojna wewnętrzna między kultystami mrozu i śmierci, a kultystami krwii i demonów mistrz musi opowiedzieć się po którejś ze stron co zdefiniuje ścieżkę rozwoju zakonu, a także jej przyszłe techy.
Kanibale zaczynają gromadzić się pod granicami zakonu, potrzeba więcej wojska do ochrony.

twoi adepci podczas zajęć z języka starożytnych odkryli pradawną inskrypcję, która może być kluczem do czegoś większego, jak wiadomo upadłym rycerzom na tych ziemiach ocierały się dwa podobne pradawne manuskrypty Arachnitydzki, teraz zwany Językiem Umarłych oraz Kreegański zwany Demonicznym.

Dodatkowo pod ziemiami upadłej korony znaleziono ślady szkieletów gryfów wschodnich, które mogłyby zostać wskrzeszone gdybyśmy tak mieli większą moc nekromancji w zakonie...

Kolejna sprawa to znaleziony w kopalni stali nowy metal zwany cieniostalą, który mógłby wzmocnić pancerze twoich jednostek jednocześnie oszczędzając na ich ciężarze i barwieniu ich na ten zajebisty czarny kolor znany z ich aktualnego wyglądu. Metal ten jednak w swej pierwotnej formie jest bardzo kruchy i trzebaby go było całkiem sporo stopić ze zwykłą stalą by dało się cokolwiek z niego kuć, ale ty nie masz ani dość dobreej kuźni do tego typu zabiegów, ani nie wydobyłeś jeszcze tego metalu.

skarbiec:
1200zł, 105 stali, 35 reszty
2 upadłych adeptów w połowie wbijania 1 lvl
.



a no i mapka:
Zdjęcie użytkownika Angel_Kubixarius w temacie Rozgrywka 'Dziel i Rządź'

Avatar maxmaxi123
Zakon Upadłej Korony

Konflikty Wewnętrzne
Najwyższy Inkwizytor popiera wyznawców krwi i demonów. Powód? Bardzo osobisty, arogancki i samolubny. Uważa, że mróz nie pasuje do wizerunku jego Zakonu. Każe się więc wynosić tym lodowym patykom do Nordów. Tam też lubią śmierć (ten koncept może się najbardziej zmienić). Aha, rozkazuje też zabrać tym od śmierci wszystkie zapiski i księgi o śmierci. Będą mogli je odkupić za niemałą sumkę. Oczywiście pieniądz pójdzie do skarbca.

Wojsko
Tworzę 100 komturów zakonnych za (bodajże) 1000 złota i 100 stali.

Taktyka
Posyła nowo stworzone wojska do ochrony granic w terenach najbardziej zagrożonych (nie muszę chyba pisać, że w obronie chodzi też o walkę a nie samo stanie?)

Gospodarka
Państwo otwiera sklepiki z rzeczami potrzebnymi do rytuałów. Na dzień otwarcia jak narazie jednego takiego sklepiku, wszystkie rzeczy mają 20%zniżki.

Plus lekko podnosi podatki. Uzasadnił to w orędziu:
"Bracia i siostry! Podniosłem podatki, ponieważ przy naszych granicach czyhają dzikusy, i doszedłem do wniosku, że obecne podatki niestety są za małe. Z tych pieniędzy postaram się też rozwijać państwo, jeżeli niebezpieczeństwo zostanie zażegnane. "

Inskrypcja
NI chce, aby ktoś rozczytał tę inskrypcję. Pozwala nawet wygnanym, ogłosił to przed ich odejściem. NI będzie się handlować z osobą, która to rozczyta, ponadto wygnanemu pozwoli zostać.

Handel
35 drewna za stal z Kubą.

Podsumowanie
-1000 złota
-65 stali
Minus 35 drewna.

Avatar wiewiur500kuba
Overhelmed

Sprawy wewnętrzne
Wszyscy którzy chcą zająć stanowisko Archona Sanktuum, mogą zgłosić swoją kandydaturę przez dwie tury. Kiedy po tym czasie, będzie przynajmniej dwójka osób, kampania wyborcza zostanie rozpoczęta. Żaden kandydat nie zdobędzie dofinansowania na swoje kampanie. Jeśli zgłosi się tylko jedna osoba, jej władza nie zostanie zaakceptowana, i wybory odbędą się po pewnym czasie, kiedy to lud będzie się ich domagał ponownie.

W stronę ludu lecą podziękowania, że tak dobrze przyjęli posniesienie podatków. Jeśli chcą być jeszcze bliżej zdobycia Żyły Many, to mają okazję zaciągnąć się do wojska, i razem będą zdobywać Żyłę.

Przeznaczamy 3000 złota, na budowę kolejnej kopalni stali, oraz na budowę świątyń, i na badania nad Żywiołakami. Jakiś sposób ich przyzwania.

Wydatki
3000 złota, na budowę kopalni stali, oraz na budowę światyń, i prace nad przyzwaniem żywiołaków.
// Jak coś pochrzaniłem to napisz. Tura może ulec też rozbudowaniu, jeśli zostanie dodane drzewko, lub wymyślę coś jeszcze//
WIP

Avatar Maxwrten
Zakon Świetlistej Tarczy

Dyplomacja
Brak.

Handel
Brak.

[i/Wydatki[/i]
Inwestuję 1000 sztuk złota w budowę farm i plantacji.

Wydaję 1000 sztuk złota na budowę Kamieniolomów w górach. Tam jest najwięcej wysokiej jakości kamienia i jest on łatwo dostępny.

Przeznaczam 1000 złotników na budowę tartaków i wycinkę lasów na granicy z Nordami.

Daję 4000 Golda na poszukiwanie i wydobycie wszelkich metali.

Pierwszym i jednym z ważniejszych dekrtów Mistrza zakonnego będzie zniesienie celibatu i pozwolenie na służbę zakonną kobietom. Każdy kto chce może służyć światlości wedle swoich możliwości. A co do zdjęcia celibatu. Każdy człowiek ma prawo do miłości która wywodzi się z najczystszego rodzaju światłości, więc nie widzę dla niej przeszkód.

Dzielę zakon na 5 sekcji:
-Palladynów. Rycerz światłości gotowych ją bronić w każdej chwili.
-Kapłanów. Zgłebiających tajniki światlości i działaących jej mocą.
-Inkwizytorów. Gotowych dla światłości ubrudzić sobie ręce
-Mówców. Nosiąsych światłość w słowach nie czynach.
-Ludu. Gdyż bez niego nic nie będzie mieć miejsca.
Każda z sekcji winna posiadać swego przedstawiciela jako odzwierciedlenie w człowieku i doradcę dla Mistrza zakonnego.

Przeznaczam 1000 sztuk zlota na wykopaliska w miejscu gdzie ma znajdować się domniemany topór Ragnara.

Nakazuję przeszukać biblioteki zakonne w poszukiwaniu prastarej wiedzy i artefaktów dawnych światłodzierżców.

Przeznaczam 30 sztuk kamienia i 3000 na budowę kościołów i kapliczek na terenie państwa.
Mistrz zakonny wygłosi na placu głównym przemówienie, a będzie ono brzmiało następująco:
"Witajcie bracia i siostry trwający w światłości. Nastały czasy w których nie musimy się obawiać tyranicznego imperium i jego szalonego monarchy, ale pojawił się nowy wróg. Potwory z północy o ludzkich skórach. Nie dajcie się zwieść zalotnym spojrzeniom ich kobiet, gdyż to strzygi podłe w ludzkim ciele skryte. Mimo iż wróg jest silny wygramy. Zapytacie pewnie dlaczego. Mamy po swojej stronie Światłość! Sprzyja nam i prowadzi do oczyszczenia skazy jaką są Nordowie!"

Werbuję 100 Łuczników zakonnych za 1000 zlota i 20 stali
i 600 Piechurów za 2100 zł 30 stali

Przeznaczam akolitów by szkolili się na Aptekarzy.


Ruchy wojsk
Prywata.

Podsumowanie
14100 złota, 50 stali, 30 kamienia.

Avatar Aronimus
Lazurowe Smokowce

Gospodarka:

Rycerze Energii (sztuk 25) za 100 złota i 5 many

Alricrim uważnie przyjrzał się raportom odnośnie umagicznionych gruntów rolnych na terenie całego plemienia. Wiedział jednak że na nic im grunty rolne, skoro są mięsożercami. Można by je wykorzystać natomiast jako pastwiska czy pola pod uprawę roślin pełniących paszę dla zwierzów hodowlanych... no właśnie - brakowało typowych roślinożernych stworzeń hodowlanych.
Z drugiej strony tereny te zamieszkują różnego rodzaju gatunki jaszczurek roślinożernych. Właśnie one zostaną wykorzystane w zwierzęta hodowlane. Dlatego przeznaczone zostanie 1000 złota na stworzenie odpowiednich zagród hodowlanych dla takich stworzeń, gdzie będą mogły spokojnie egzystować z dala od wszelakich drapieżników.

180 złota na Święto Łowów (20 na prowincję). Smoczy lud, jak i sam Alricrim celem dania przykładu wyruszą ponownie 6 i 7 dnia by zapolować na lokalną faunę.

Do żyły many zostają wysłane wszystkie Żmije energetyczne. Ich celem jest wysysanie many z żyły, podobnie to tego jak by funkcjonowała kradzież tego surowca przez te jednostki, czyli 5 many. Przy okazji wydane zostanie 500 złota na "konwencjonalne sposoby" wydobycia many z żyły.

Ruchy wojsk:
Ze względu na wzmożoną agresję smokowców szkarłatnych zaleca się wzmocnienie patroli na granicy z tym szczepem. Mimo iż wyższe temperatury powinny podnieść poziom rzeki a co za tym idzie utrudnić przeprawę tym gadom, nadal zagrożenie z ich strony obowiązuje i jest na wysokim poziomie. Jeżeli okoliczności będą sprzyjać - próbować pojmać jakiegoś napastnika szkarłatnych celem przesłuchania. Nie należy zapominać jednakże o pozostałych granicach z dziczą. Wszystkie wolne jednostki mają patrolować granic. W przypadku ataku Rycerze ładują bronie i zbroje, po czym robią za support dla Smokoliszków ciskając we wrogów energią.

5 Smokoliszków i 10 Rycerzy energii zostaje oddelegowanych do przetrzebienia populacji bazyliszków celem zabezpieczenia terenów pod przyszłe farmy i fermy. Jeżeli się uda - spróbować schwytać część tych stworów. W walce z nimi przede wszystkim baczyć na własne bezpieczeństwo czyli unikać kontaktu wzrokowego. Rycerze mają za zadanie naładować swe zbroje jak i broń dla ochrony, po czym starać się je ogłuszyć magią. Smokoliszki pełnią głownie funkcję ochronną przed innymi potworkami, do bazyliszków niech lepiej się nie zbliżają. Tak ogłuszonym (najlepiej nieprzytomnym) zakładać worki na łby i związywać łapy po czym wywozić do specjalnego "więzienia" w którym będą przetrzymywane i pozbawione kontaktu wzrokowego ze światem zewnętrznym... najlepiej osadzić taką instalację z dala od wiosek innych smokowców. Jeżeli jakiś bazyliszek zostanie oślepiony w wyniku walk - dobić. Jeżeli taki rodzaj polowania nie przebiegnie dość pomyślnie - wykorzystać lustra... wiadomo w jakim celu.
Podobne działania co wobec bazyliszków mają zostać wykonane wobec resztek czerwiów. Obezwładnić, związać i zaprowadzić do klatek.

O wynikach wszytskich powyższych działań ma zostać poinformowany Arlicrim

Dyplomacja:
Wysyłam dyplomatę do szczepu szmaragdowego. Celem spotkania będą rozmowy na temat możliwych wymian handlowych (Lazurowe smokowce mają do zaoferowania żywność oraz manę) i poinformowanie tego szczepu o zmianie władzy. Głównie jednakże będą chcieli zaproponować utworzenie wspólnej koalicji ze szczepem Lazurowych i Białych przeciw rosnącej agresji szczepu szkarłatnego (bynajmniej o ile czują się przez nie zagrożone... ale z opisu frakcji wynika że mają z nimi wojnę, więc...). Przy okazji zapytać o relacje ze smokowcami złotymi i czy były by w stanie się z nimi ułożyć jeżeli zajdzie potrzeba.
dyplomatę eskortować ma 2 Smokoliszków, zaś w darze mają przynieść szmaragdowym 100 sztuk złota.

Kolejny dyplomata wysłany zostanie ponownie do smokowców białych. Tym razem rozmowy mają przebiegać na temat utworzenia koalicji przeciwko smokowcom szkarłatnym. Alricrim chce wiedzieć czy Smokowce Białe będą chciały współpracować militarnie ze smokami Szmaragdowymi i ewentualnie sprzymierzyć się tymczasowo ze złotymi na wypadek większej agresji militarnej szkarłatnych. Przy okazji Alricrim z miłą chęcią przekaże 5 many białym smokowcom za 5 sztuk pozostałych surowców specjalnych. Dyplomatę wraz z surowcami eskortować ma 2 smokoliszków + 2 rycerzy energii. Uważać po drodze na gady szczepu szkarłatnego.

Podsumowanie:
-1880 złota
-10 many
Jednostki
40 Rycerzy Energii
25 Smokoliszków
5 Żmijów

//Tura nie jest skończona i może ulec zmianom przed weekendem

Avatar korobov
Moderator
]Smokowce (jakieś)

Gospodarka:
Z racji na wzmożoną aktywność choroby zaleca się, by zainfekowane społeczności zostały odizolowane do ustąpienia objawów lub śmierci zarożonych (cokolwiek pierwsze nastąpi). Rzeczy po zmarłch mają być palone i nie ma zmiłuj. Ciała mają być kremowane albo wrzucane do dołów z wapnem palonym. Zaleca się przegotowywanie wody przed spożyciem i zakazuje się jedzenia oraz importowania żywności z terenów objętych (nowe słowo) kwarantanną. Zaleca się noszenie masek oraz mycie rąk po wypróżnieniu się. Jedzenie ma być poddane obróbce cieplnej i nie wolno zjadać niczego, co spadło na podłogę. Należy nosić maski nasączone ziołami oraz wodą w celu zmniejszenia ryzyka infekcji. (i to wcale nie ma związku z tym, że zaobserwowano, że jak chory napije się ze wspólnej studni, to wszyscy potem chorują, albo jak jeden rozmawia z drugim, to ktoś jest potem zarażony, nawet grypą).
A W domyśle, chorzy mają płonąć w domach, jęśli będzie źródło infekcji. Wojsko ma rozkaz zatrzymywać i zabijać na miejsu tych, którzy wykazują objawy infekcji, a resztę do kwarantanny. Jeśli zachorują, Zosawić i dostarczać posiłki przez wymuroway otwór.
Lekartwo ma zostać podane królowej.
Wydaję 20 żywności na przebłaganie bogów
Ruchy wojsk:
POłowa niezarażonych wojsk ma iść na nowo powstałe kolonie... A druga połowa ma pilnować granicy z północnymi sąsiadami
Dyplomacja:
Chwilowo ma być blokada handlu z północą. W te i wewte.
Podsumowanie:
-20 żywności

Avatar Rafael_Rexwent
[/b]ZPTiS[/b]

Ruchy wojsk
PW

Gospodarka
1000 złota idzie na rozwój rzemieślnictwa na terenach mojej nacji, byśmy mogli tworzyć coraz ładniejsze, bardziej funkcjonalne i użyteczne przedmioty, które będą zarazem łatwiejsze w produkcji. Możliwe, że dzięki temu staniemy się potęgą rzemieślniczą!
Kolejne 1000 złota, 5 drewna i 5 żywności idzie na stworzenie (lub renowację) nowych budynków użyteczności publicznej, czyli spichlerzy, kuźni, albo łaźni. Bez takowej architektury nie będziemy mogli się rozwinąć technologicznie, a to poważny problem w dążeniu ku chwale i potędze.

Sprawy wewnętrzne i religijne
Zaatakował nas złowrogi przeciwnik z morza, który może być wymagającym oponentem. Dlatego jeśli ktoś chce chronić naszych ziem, samic i bogactw, to może zaciągnąć się do armii. Nie ma nic lepszego na świecie, niż obicie mordy jakiemuś nieumarłemu piratowi!
Z racji nadchodzącej wojny za 10 żywności nakazuję odprawić rytuały i modły ku ojcu Niebu, by wsparł nas swoim błogosławieństwem i natchnął swoją siłą, które pomogą nam pozbyć się morskich natrętów.

Handel
Handel z Międzynarodową Giełdą Surowców: - 1000 złota, - 10 żywności, - 10 kamienia, - 10 stali (drewno zapłacimy w następnej turze) w zamian za 10 many i darmowe odkrycie technologii ( losowo wybranej przez Giełdę)

Podsumowanie
-3000 złota
-5 drewna
-25 żywności
-10 kamienia
-10 stali

Avatar Kuba1001
Nordowie

Dyplomacja
Brak.

Handel
Dałem Maksowi 35 stali i zyskałem 35 drewna.
1000 złota i 10 stali dla pośrednika.

Wydatki
5 drakkarów za 750 zł, 50 drewna, 25 stali.
20 Północnych Łowców za 250 zł 10 drewna, 5 stali i 5 żywności
200 Toporników za 400 złota, 40 stali.
100 Nordyckich Rębaczy za 500 złota, 10 stali.

Ruchy wojsk
PW.

Podsumowanie
Wydałem łącznie 2900 złota, 125 stali, 60 drewna i 5 żywności.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Tura: Rok 1, maj { wszyscy dostają +5 do income'u żywności}
Z.U.K.
nekromanci i magowie korony mrozu opuścili twoje szeregi wraz ZE WSZYSTKIMI SWOIMI SEKRETAMI i ruszyli w powolną pielgrzymkę na północny zachód, aktualnie stacjonują prawdopodobnie gdzieś na ziemiach smokowców.
[utracono jednostkę Siewca Śmierci]
Twoje Sługi Chaosu zaś wsparte w konflikcie przyobiecali ci w zamian za dwie tury przygotować odpowiednie jednostki rekompensujące pierwsze straty w szeregach zakonu.
[za dwie tury zostanie obrana Ścieżka Chaosu czyli jedna z dwóch głównych Dróg Rozwoju twojej frakcji.]
Twoje szeregi broniły się dzielnie lecz bez konkretnej taktyki wytyczonej straciłeś 1/4 całej armii w walce z kanibalami.
Księgarnia Ksiąg Zakazanych przyniosła pierwsze żniwa, przybyli do ciebie czarnoksiężnicy Dominium oferując swoje usługi.
Nie wyrażono zgody na podniesienie podatków, twierdząc iż kanibale jako nieuzbrojeni dzikusy nie powinni stanowić zagrożenia dla płytowozbrojnego rycerza zakonu, wcale się nie mylili, ale to przez lenistwo taktyczne najwyższego inkwizytora ZUK nie jest w stanie bez problemów uporać się nawet z tak błachym przeciwnikiem....
Do najwyższego inkwizytora dotarła wieść iż wygnani spisali inskrypcję i zabrali jej kopię ze sobą, jednak nie chcą nawet po jej rozszyfrowaniu mieć nic wspólnego z zakonem.
Kiedy zaś do oryginału zasiedli czarnoksiężnicy Dominium którzy są u ciebie i zaczęli czytać padli na twarze i we wzruszeniu zaczęli odprawiać jakieś kultystyczne modły. Nie wyciągnąłeś z nich informacji innej niż "Wasza korona spadła na świętą ziemię Kreegan" co mówiło ci tyle co nic.

Ave Najwyższy inkwizytor Tharnasis wybraniec chaosu → heros

Twoja karawana znikła za horyzontem zdarzeń i nie wróciła, nie otrzymałeś przyobiecanego drewna....


Overhelmed
zgłosiła się tylko dwójka kandydatów, ale nikt nie otrzymał poparcia powyżej progu 5 %
dwa oddziały Strażniczek i 3 oddziały piromantów stanęły z wolnego ludu na twoje wezwanie.
kopalnia gotowa (+10 stali do przychodu od next tury)
kaplice też, ale nic to nie dało po za +100 do stabilności
badania wykazały że przyzwanie żywiołaków może się odbywać na dwa sposoby 1. Wyrwanie z ich elementarnej dymensji po za Thelunarem 2. Przebudzenie żywiołów drzemiących w planecie poprzez manę. Nic więcej nie wykryto.

Z.Ś.T.

Wojna - Atak frontalny nordów został roztarty w drobny mak, jednakże ich rajd drakkarami na prowincje przybrzeżne ogołocił je z braci zakonnej, część sióstr zakonnych preżyła lecz zgw*łcone i ledwo żywe aktualnie były w opłakanym stanie, brak domów i umocnień odbił się na biednym ludzie Zakonu. Sporo sióstr zostało pojmanych w niewolę, zaś wioski plądrowane i grabione, na szczęście poza pięcioma kapliczkami nic nie ucierpiało, a pożary sąsiednie wioski szybko po odpływie najeźdźców ugasiły oraz pomogły rannym zgw*łconym siostrom oraz odbudowali kapliczki. Mimo to straciłeś 100 drewna i 100 kamienia na rzecz nordów. Jedna z Odważniejszych sióstr wyznała, że widziała samego Derthala Krwawego z jego świtą. Zainteresowani tym faktem inkwizytorzy ruszyli zbadać ślady,w następnej turze prawdopodobnie znajdą dowody zbrodni, a wówczas ŻADNE nieczyste zagranie przeciw tym bestiom nie będzie skazą na honorze zakonu.

A i działanie z pw udało się.

Z inwestycji w plantacje założono winnicę, z czasem jeśli udałoby się założyć więcej winnic można by zacząć produkować własną markę wina i wydać je na rynki całego kontynentu zdobywając spore przypływy hajsu (zadanie: załóż 25 winnic nagroda: + 250 do stabilności + 50 % przychodu hajsu oraz posiadanie fabularnie wyłącznych praw autorskich na dystrybucję najlepszego trunku na kontynencie, a przynajmniej pośród Północnych Królestw) aktualnie generuje ona +10 żywności

Kamieniołom w górach był genialnym pomysłem, gór nie było zbyt dużo, ale za to przynosiły one ogromne zyski wynoszące +20 kamienia

powstały tartaki tnące drewno z granicy z nordami, pełne odlesianie pól międzyfrakcyjnych potrwa 3 tury, a na dzień dzisiejszy masz z tego dochody +15 drewna. Odlesianie granicy może być niezłym ruchem strategicznym, w otwartym polu lepiej widać wrogie oddziały, a i równiny bez lasów można zagospodarować jako tereny pod mur.

Znaleziono złoża srebra, żelaza, tytanu i kobaltu i zaczęto je wydobywać + 10 stali, możliwość tworzenia stopów powyższych metali w następnych turach.

Dekret o przyjęciu kobiet do zakonu zszokował dawnych twoich współpracowników, ale po zniesieniu celibatu zaczęło im się to nawet podobać. Martwili się jednak o brak czystości w zakonie i o możliwość wielożeństwa, zdrad, prostytucji i innych tego typu zjawisk... chociaż i z tym raczej damy sobie radę.

Przedstawicielem paladynów stał się człowiek zwany Światłodzierżcą, imię jego brzmiała Thaer
Kapłanów zaś był ktoś kto tytułowany został Arcybiskupem
Cóż inkwizycja sama już dawno ustanowiła sobie hierarchię, zaś z nowym Najwyższym Inkwizytorem już się znacie.
Wśród Mówców najciężej było dojść do ładu i dlatego też nie wybrano go demokratycznie, ale sam wybrałeś losowego człowieka. Człowiek ten przedstawiał się jako Wergiliusz.
Zaś od Ludu wyszedł człowiek który postanowił piastować rolę Trybuna który to będzie rzecznikiem ludu w zakonie.

Legendy mówiły o pół roku głębokości w ziemi, ale po tylu latach mogło to się nawet pogłębić.

W bibliotece było coś o pradawnym podziemnym mieście światłodzierżców pod terenami nordów, a także nieco o rodowodzie aktualnego naczelnika paladynów.

Budowa miejsc kultu się powiodła, na terenie kraju zakonnego powstało coś co nazwano „Szlakiem Pielgrzyma” według plotek pielgrzymi którzy przejdą wzdłuż wszystkie kaplice na prowincjach granicznych mają szansę doznać jakiegoś cudu w swym życiu, aby było śmieszniej są udokumentowane przypadki nieuleczalnie chorych uleczonych po pielgrzymce.
\Oddziały aptekarzy powołano.

Smokowce Lazurowe
+20 żywności/ T ( zadanie: wykonaj jeszcze 15 magicznych farm i wykonaj rytuału krwii na ziemi magicznej, nagroda: Rośliny dające owoce-mięso, potencjalne przebudzenie roju, jeden bohater heroiczny )

ze święta tym razem bogato + 100 żywności ze składki wszystkich łowców

to tak nie działa z tą maną bro...
za te 500 zaś ktoś wymyślił co pomysł by zalać żyłę many wodą i filtrować manę z wody co powinno zwiększyć jej przypływ, gdyż mniej many rozpłynie się w ether

Dziwna sprawa – na granicy ze szkarłatnymi czysto...
Oba gatunki udało się częściowo pochwycić, jednak nie całkowicie, reszta została wybita oprócz czerwiów... ich lustrami się nie dało...

Doprowadziłeś do wstępnego zjednania trzech szczepów ładu, przez co w oczach narodu zasużyłeś na rangę prawdziwego władcy Alricrimie → Alricrim Mądry herosem

Szmaragdowy szczep zgodził się na wstępny sojusz obronny przeciw szkarłatnym
zaś jeśli chodzi o złoty szczep – szmaragdowi nie zgadzają się na sojusz z nimi, to samo biali.
Transakcja się udała.
Smokowce Zmierzchu

Wszystko fajnie ale wojsko jak i reszta militarno-porządkowych sił była chora więc nie zgodziął się palić się nawzajem. Reszta weszla w życie i tak zdrowi jak i chorzy zaczęli w większości nosić maski plagi. Powstały całe dystrykty kwarantanny dla smoków samych siebie zwących Mutagennymi Smokowcami.

Oddziały które wysłałeś też zdążył się zarazić,a le dzięki temu część czarnych smokowców padła ofiarą tej samej zarazy i powstało plemie świtu

Uratowałeś swą małżonkę i doprowadziłeś lud do stabilizacji mimo mutacji Nokturn, jesteś więc okrzyknięty bohaterem świtu i zmierzchu. → Nokturn Wielki herosem

Twoją krainę nawiedzili nekromanci zbiegający z południa, wskrzesili kilku twoich braci, jak się okazało śmierć była najlepszym lekarstwem, bowiem teraz byli, zdrowi...
Zatrzymali się w stolicy i zawsze możesz ich odwiedzić by albo ich zatrzymać, albo przegnać, twój wybór. Masz na tą decyzję czas do końca tej tury.
Zjednoczone Plemiona Taurosatyrskie

odblokowano kuźnię, kuźnia pozwala ci na ulepszanie pancerzy i broni twoich jednostek, oczywiście będzie to kosztować od wuja złota i stali, ale chyba warto...

na terenach żyznych powstał spichlerz, zaś przy cechu rzemieślniczym wzniesiono kuźnie umożliwiającą przyszłe tworzenie stopów metali oraz daje przyszły potencjał do przebudowy w warsztat.

Zyskałeś po jednym oddziale centockich grasantów, minockich strażników oraz satyrskich dywersantów, jako oddział stałej milicji obywatelskiej.

Wasz ojczulem odegnał wiatrem żagle widmowego okrętu wraz z jego załogą, została po nim tylko klęska nieurodzaju i dziwny efekt zielonej pary z zebranych ziaren.

Tymczasem MGS wynalazło dla ciebie chrzest światła i dało obiecaną manę
Powoli zaczynasz faworyzować ojca niebo, idzie to w stronę całkowitej dominacji jego kultu wśród plemion

chrzest światła jako technologia pozwala ci ochrzcić swój lud na wiarę w świętą światłość jako uosobienie ojca niebo, powoduje wzrost ładu publicznego o 500 pkt, pozwala budować kościoły i bastiony oraz daje dostęp do kapłanów. Przy odpowiednim treningu mógłbyś wyszkolić paladynów tworząc zakon Światłorogów.
Dzięki nowszej formie kultu jesteś w stanie być koronowany przez ZŚT na króla co oficjalnie zunifikuje już istniejące plemiona w „Królestwo Południa” a co za tym idzie zmniejszy to szanse konfliktów na tle rasowym, nada wyższą rangę państwa, pozwoli ci budować zamki mury i strażnice, da tytuł króla, każde zunifikowane dodatkowe plemie po tym również będzie podlegało pod twoje królestwo, jednak z czasem może powstać senat który będzie regulował twoje poczynania względem potrzeb konkretnych plemion które pomijasz dekretami lub które czują się gorsze.

Zadanie: utwórz zakon Światłorogów, nagroda: dwa oddziały Paladynów Srebrnego Kopyta
Zadanie kooperacyjne: Dokonaj koronacji swego władcy w Katedrze Wiecznego Światła na dalekiej północy nagroda dla ciebie: postać heroiczna + profity wypisane wyżej + sojusz z ZŚT nagroda dla ZŚT: ulepszenie aptekarzy w lepszą jednostkę leczącą, sojusznik, +250 stability, projekt nowej jednostki (<?>) oraz dwa oddziały nowych jednostek


Część uchodzących z ziem ZUK magów mrozu i nekromantów trafiła też na twoje ziemie, aktualnie jednak nie robią nic poza próbami przejęcia władzy nad częścią zostawionych na kontynencie nieumarłych po ataku Flinta.
Nordowie
Transakcja z jakichś przyczyn nie przeszła za to pośrednik dostał haracz.

Z pierwszego rajdu zyskałeś łącznie 150 drewna i 150 kamienia po stówce zrabowanej reszta ze zniszczeń w budynkach wroga. Do tego zdobyłeś 50 sióstr zakonnych, z czego postanowiłeś przynajmniej część dla dyshonorowania zakonu sprawić swoimi nałożnicami, reszta na zostać zamknięta w lochach dostępnych dla każdego rodowitego norda i mają być czymś pomiędzy seks zabawką, a istotą do produkowania nowych wojów, krótko mówiąc mają być zeszmacone do bólu i z tegoż powodu koszt twoich podstawowych oddziałów nieco spadnie bowiem będziesz miał większą populację...

Udany rajd odbił się echem w sercach jarlów, którzy okrzykneli cię wcieleniem Ragnaroku, wybrańcem Odyna i herosem narodowym → Derthal Krwawy herosem

straty:50 Toporników, 30 Nordyckich Rębaczy, 25Treserów i 50 Wilków


a no i mapka: wkrótce

Avatar Aronimus
O K U R D E T U R A

Avatar maxmaxi123
Zakon Upadłej Korony

Generał
N. I uważa, że ma za dużo na głowie. Organizuje przez to wybory na generała. Generał ma głównie obmyślać taktyki, oraz może dawać rady. (jeżeli następna tura będzie szybciej, to kandydaci mają być w next turze. Jeżeli następna tura będzie się przedłużać, kandydaci na pw). Zgłosić może się każdy.

Wojska Obronne
N. I przekazuje wojska obronne w ręce adepta, któremu idzie najlepiej. Tharnasis ma wobec niego daleko idące plany. Czyli taktyka zależy teraz od tego adepta. Oczywiście następnie wojska przejmie generał. Tharnasis chce po prostu, aby adept szkolił się na przyszłość.

Inskrypcja
Tharnasis nie wie co z nimi zrobić. Ma zbyt wiele możliwości... Każe im mówić więcej. Mają na to trzy tury, jeżeli nie dowiedzą się czegoś sensownego, wypad z państwa.

Sklepik
Głowa tego zacnego zakonu, przekazuje 200 złota na budowę nowych sklepików.

Wydaje też piniondz na skarbiec.

Narazie tyle.

Avatar Kuba1001
Mapka? Skarbiec? Jednostki? Cokolwiek?

Avatar wiewiur500kuba
Na Discordzie napisał żebyśmy sami se w tej turze policzyli ;v Może pisał to dla jaj, ale ja się na tym nie znam ;v

Avatar Kuba1001
Niech tylko spróbuje.

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
Mapke zrobie, reszta pojawi sie gdy zbudujecie skatlrbiec za 1000 zł i 5 reszty

Avatar Angel_Kubixarius
Właściciel
a i tak wiem że wszystko przeliczacie po mnie i sprawdzacie więc jedna tura bez gw**cenia mnie o obliczenia nie zaszkodzi wam...

Avatar Kuba1001
Czyli jeśli jeszcze dziś zrobię niemalże pusta turę, w której zawrę budowę skarbca i owe koszta, to na potrzeby tej samej tury będę miał już swoje fundusze (pomniejszone o wcześniejsze koszty) oraz spis jednostek?

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku