Mechanika

Avatar FD_God
Właściciel
Jak pewnie zauważyłeś po opisie, ten PBF jest nastawiony pod strategię, no i się nie mylisz. Nie dowodzisz tutaj jednak w pełni wojskiem, zasobami i swoim terytorium, nie jest to PBF strategiczny do jakich przywykłeś. Tutaj sterujesz wyłącznie swoją postacią dowódcy, a wszystko wokół ciebie odgrywa się w czasie rzeczywistym, szkolisz swoich rekrutów, bronisz swojej osady, atakujesz inne... Wszystko to dzieje się w tej chwili, dlatego dla przykładu podczas bitew masz naprawdę spore pole do popisu w wydawaniu rozkazów oraz nawet wspomaganiu swoich jednostek podczas walki, co jak wiadomo wiąże się z ryzykiem śmierci postaci, a co za tym idzie przepada także i twoja osada. Jakby tego było mało tutaj jeszcze istnieje magia i każdy z graczy będzie posiadał swojego doradcę, który będzie służył zarówno pomocą jak i potężnym wsparciem podczas walk, ponieważ tutaj każda pojedyncza jednostka ma znaczenie, nie można przecież od tak z niczego wytwarzać sobie poddanych.

Przejdźmy jednak do samej mechaniki. Każda osada gracza posiada swoją ludność, której można użyć w dowolny sposób, jednak trzeba pamiętać, że niektóre rzeczy zwyczajnie są wymagane, znikąd przecież jedzenie się nie pojawi. Musisz wyznaczyć część tej ludności do wszelakich zadań takich jak rąbanie drewna, górnictwo, rybołówstwo, uprawianie ziemi... Można tego wymieniać wiele, ale to wasze zadanie jak to wszystko rozdysponujecie.

Teraz coś o walce, jak już wcześniej wspomniałem będzie ona odgrywana w czasie rzeczywistym, o ile rzecz jasna postanowisz wysłać swojego dowódcę do walki, a jest to wysoce zalecane. Każdy pojedynczy wojownik ma tutaj znaczenie w walce, ponieważ mało będzie sytuacji na zastąpienie kogoś od tak, dlatego też walczcie z pomyślunkiem. O ile kiedyś dojdzie do walki pomiędzy dwoma graczami, a najprędzej tak nie będzie, macie na to moje słowo, to oboje będą otrzymywać informacje o r*chach wojsk po obu stronach w temacie zbiorczym, a sami będziecie mi swoje rozkazy wysyłać jako wiadomości prywatne, w końcu lepiej jakby przeciwnik nie wiedział o twojej zuchwałej próbie ataku z flanki.

Dobra, przejdźmy teraz do samego budownictwa i życia w osadzie. By się rozwijać trzeba poszerzać zarówno swoje granice jak i wznosić kolejne budynki, zarówno mieszkalne jak i możliwie jakieś rozrywkowe, w końcu gdzieś ci pracownicy muszą wypocząć po całym dniu roboty. A do tego wszystkiego trzeba surowców, które są pozyskiwane przez drwali i górników. Tak samo trzeba pamiętać o wyżywieniu swoich poddanych co jest zależne od myśliwych, rybaków, farmerów, hodowców i innych, to już zależy od graczy przy którym modelu zechcą się trzymać.

Ale skoro i budownictwo mamy za sobą to przejdźmy do magii. Ta tutaj odgrywa bardzo ważną rolę, każdy mag jest tutaj bardzo przydatny, a jego umiejętności podczas walki mogą okazać się nieocenione. Ale tak jak wspominałem, każda jednostka jest tutaj ważna dlatego też mag nie posiada umiejętności dzięki, którym zdołałby przerobić armię wroga w proch. Tak samo magowie z każdej rasy są unikalni, nie posiadają oni tych samych ścieżek magicznych. Każdy tak samo ma umiejętność tylko jednej ścieżki z kilku dostępnych dla każdej z ras.

Liczę, że powyższe informacje jakoś zdołały wam nakreślić w głowie co oferuje mechanika tego PBFa, w razie jakichś pytań zapraszam na Chat czy też na PW.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku