[Podstawowe Informacje]

Avatar Erotta
Właścicielka
Mapa Kyralii.
Mapa Imardinu.
Mapa Gildii Magów.


Co trzeba wiedzieć o Kyralii.:

-Stolicą tego państwa jest Imardin, w którym rozgrywa się główna akcja PBF'a.
-Miejscowa szlachta jest nazywana członkami Domów. Największe z nich to Paren i Winar.
-Jedna z pięciu Krain Sprzymierzonych, jedyna, w której legalnie szkoli się magów.
-Tutaj do Gildii Magów mogą dołączyć tylko członkowie Domów, bądź rodziny królewskiej.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie uniwersum.
-Jest tutaj najwięcej magów w Krainach Sprzymierzonych, na drugim miejscu jest Lonmar.
-Przestępczy interes zdominował większość dzielnic Imardinu, nie licząc Gildii.
-Cała wschodnia dzielnica Imardinu (jak widać na planie) należy do Gildii Magów.
-W Imardinie co roku organizowana jest Czystka, podczas której z miasta wyrzuca się nędzarzy.
-Poza stolicą znajdują się Slumsy, nie umieszczone na planie, ale bardzo rozrosłe.
-Wygnani podczas Czystki biedacy zazwyczaj osiedlają się w Slumsach (ubogiej dzielnicy).
-Przystań i Targ są uważane za część Imardinu, mimo, iż leżą poza murami, ale Slumsy już nie.
-Poza Imardinem nie ma tutaj większych miast, co najwyżej pomniejsze wsie.
-Kyralia jest państwem dość krzywo patrzącym na homoseksualizm.
-Władca Kyralii to zamieszkujący pałac w Imardinie Król Meron.

Co trzeba wiedzieć o Elyne.:

-Stolicą tego państwa jest Capia, słynąca na cały świat ze swego bogactwa i przepychu.
-Miejscowa szlachta to tak zwani Demowie. Ten tytuł umieszcza się przed nazwiskiem rodowym.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie uniwersum.
-Jest tutaj dość dużo osób obdarzonych potencjałem magicznym, aczkolwiek mniej niż w Kyralii.
-Jedna z pięciu Krain Sprzymierzonych, sąsiadująca bezpośrednio z Kyralią.
-Jeśli ktoś stąd chce dołączyć do Kyraliańskiej Gildii Magów musi mieć pozwolenie króla.
-Tutejsza ludność słynie ze swoich tajemnic, intryg i bogactwa. Trudno tu się nudzić.
-Poza Capią jest tutaj wiele pomniejszych miast, głównie w pobliżach posiadłości Demów.
-To kraj dość rozwiązły seksualnie. W zasadzie, wręcz dziwne jest, gdy ktoś nie jest chociaż bi.
-Jak już wspominałam, tutaj także rządzi król, już podstarzały i niestety bezdzietny.


Co trzeba wiedzieć o Lonmarze.:

-Stolicą tego państwa jest Jebem, gdzie organizuje się bardzo widowiskowe wyroki śmierci.
-Miejscowa szlachta to członkowie rozmaitych Klanów, aczkolwiek mało kto na to patrzy.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie uniwersum.
-Zaraz po Kyralii to tutaj jest największa ilość osób obdarzonych potencjałem magicznym.
-Jedna z pięciu Krain Sprzymierzonych, nie granicząca z Kyralią, lecz z Elyne.
-Do Kyraliańskiej Gildii Magów może dołączyć każdy zamożny Lonmarczyk płci męskiej.
-Kraj ten słynie ze swojej surowej religii Mahga. Oto kilka z jej zasad.:
1.Człowiek musi osiągnąć za życia równowagę między cierpieniem, a przyjemnością.
2.Mag nie może zostać kapłanem, gdyż wierność religii i potencjał magiczny zaburzą równowagę.
3.Dla Lonmarczyka kradzież jest równoznaczna z utratą duszy, a ktoś bez duszy nie może żyć.
4.Kobiety nie mają żadnych praw, są trzymane pod kluczem i mocno dyskryminowane.
-Poza Jebem jest tutaj głównie pustynia, zamieszkała przez rozliczne karawany.
-Tutaj wszystkie odchyły od normalności są karane śmiercią. Również homoseksualizm.
-Władzę sprawuje tutaj król, mający obecnie aż dwanaście małżonek i trzy kochanki.

Co trzeba wiedzieć o wyspie Vin.:

-Trudno powiedzieć, co jest stolicą Vin, gdyż nie ma tutaj zbyt wielu większych miast.
-Nie ma tutaj podziału na stany społeczne, każdy człowiek jest równy drugiemu.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie uniwersum.
-Jest tutaj dość mało osób z potencjałem, aczkolwiek również się czasami jacyś zdarzają.
-Jedna z pięciu Krain Sprzymierzonych, granicząca z Kyralią poprzez morze.
-Do Gildii Magów może dołączyć każdy obywatel tego państwa, niezależnie od majątku.
-Vindoni to dość religijni ludzie. Wierzą, że życie po śmierci zależy od stanu zachowania ciała.
-Państwo składa się głównie z nadbrzeżnych miejscowości rybackich, oraz nielicznych wsi.
-Dziewczynki i chłopcy dorastają osobno i są uczeni raczej wstydliwości. Głownie aseksualni.
-Rządy sprawuje tutaj król, podobnie jak w większości uniwersum, zresztą.

Co trzeba wiedzieć o Lanie.:

-Podobnie jak na Vin, trudno określić, co jest stolicą Lanu. Oni nie myślą o tym w ten sposób.
-Nie ma tutaj podziału na stany społeczne, każdy człowiek jest równy drugiemu.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie uniwersum.
-Jest tutaj dość mało osób z potencjałem, aczkolwiek również się czasami jacyś zdarzają.
-Jedna z pięciu Krain Sprzymierzonych, granicząca z Kyralią poprzez morze.
-Do Gildii Magów może dołączyć każdy obywatel tego państwa, niezależnie od majątku.
-Lan, podobnie jak większość kultury, przejął religię i tradycje Vindonów.
-Państwo składa się z wielu pomniejszych wiosek i osad. To naród wędrowny, wojowniczy.
-Co do seksualności, bywa naprawdę różnie, aczkolwiek to prywatna sprawa tutejszych ludzi.
-Rządy tutaj sprawuje król, niegdyś tytułowany po prostu przywódcą wszystkich plemion.

Co trzeba wiedzieć o Krainach Sprzymierzonych.:

-Największe wpływy ma Kyralia, zaraz po niej Elyne, oraz Lonmar.
-Zgodnie z podpisanym Paktem o Sprzymierzeniu, tylko w Kyralii można się uczyć magii.
-Poza Gildią posiadanie wiedzy i/lub zdolności magicznych, jest karane śmiercią, albo więzieniem.
-W razie zagrożenia wojną któregokolwiek z państw Krain, reszta ma obowiązek pomóc.
-Czarna magia jest jak najbardziej nielegalna i bardzo surowo karana.

Co trzeba wiedzieć o Sachace.:

-Stolicą tego państwa jest Arvice, bardzo bogate, aczkolwiek niebezpieczne, miasto.
-Miejscowa szlachta to Ashaki, natomiast przestępcy wygnani ze stolicy to tak zwani Ichani.
-Nie należy do Krain Sprzymierzonych, a co za tym idzie, może uczyć magii poza Gildią.
-Tutejsi magowie są bardzo, bardzo niebezpieczni, albowiem posługują się czarną magią.
-Co najciekawsze, nikt tutaj nie zna magii uzdrowicielskiej, a to dość duży minus dla państwa.
-Walutą jest złoto, srebro i miedź, podobnie, jak w całej reszcie tegoż uniwersum.
-Jest tutaj naprawdę wielu magów, czasami nawet pośród niewolników.
-Jest to jedyne państwo w uniwersum, w którym wciąż istnieje niewolnictwo.
-Żeby naprawdę się liczyć w tym kraju, trzeba posiadać jakiekolwiek majątki ziemskie.
-Po Wielkiej Wojnie Sachakańskiej najurodzajniejsze ziemie Sachaki zamieniły się w pustkowie.
-Sachakanie nienawidzą Kyralii, a w szczególności Gildii Magów. Obwiniają ich o pustkowie.
-Poza Arvice nie ma tutaj większych miast, co najwyżej ziemie niektórych Ashakich.
-Sachaka jest państwem dość krzywo patrzącym na homoseksualizm.
-Władca Sachaki nosi tytuł króla, aczkolwiek jeszcze przed wojną - imperatora.

Co trzeba wiedzieć o magach.:

-Zazwyczaj talent magiczny nie objawia się sam z siebie, musi być obudzony przez innego maga.
-Ci, którzy budzą w sobie moc bez pomocy to Magowie Naturalni, nie uznaje się ich za Dzikich.
-Magowie, szkolący się w Krainach Sprzymierzonych poza Gildią to tak zwani Dzicy.
-Magia niekontrolowana sieje wielkie zniszczenie, dlatego trzeba się uczyć w porę kontroli.
-Istnieją cztery dziedziny magii.: Uzdrowicielska, Alchemiczna, Bitewna i Czarna.
-Magowie umieją rozmawiać telepatycznie (mentalnie), aczkolwiek tylko z innymi magami.
-W Gildii nowicjusz wybiera sobie dziedzinę dopiero po ukończeniu studiów.
-W Gildii uzdrowiciele noszą zielone szaty, alchemicy fioletowe, a wojownicy czerwone.
-Nowicjusze w Gildii noszą krótsze, brązowe szaty, z pasami tego samego koloru.
-W Gildii Wielki Mistrz (najpotężniejszy mag) nosi czarne szaty, a Administrator niebieskie.
-Magowie w większości miejsc budzą szacunek i respekt, tylko w Slumsach ich się nienawidzi.
-Magom Gildii nie wolno nikogo zabić, za to Sachakańscy Czarni Magowie wręcz się tym chlubią.
-Kiedy mag umiera przedwcześnie jego moc się uwalnia i niszczy ciało, oraz wszystko wokół.
-Mówi się, że Maga zabić może tylko głupiec, męczennik i geniusz.

Co trzeba wiedzieć o Magii Uzdrowicielskiej.:

-Ten rodzaj magii służy głównie do leczenia i uzdrawiania, aczkolwiek nie tylko.
-Uzdrowiciele potrafią za pomocą magii odgonić od siebie zmęczenie i np.: choroby psychiczne.
-Magia Uzdrowicielska może zostać też wykorzystana, żeby zabić, np.: miażdżąc czyjeś serce.
-Uzdrowiciel poprzez dotyk może dostrzec dokładny stan organizmu i psychiki człowieka.
-Pozwala (dobrowolnie) udzielić komuś część swojej energii, bądź potęgi magicznej.

Co trzeba wiedzieć o Magii Alchemicznej.:

-Ten rodzaj magii skupia się głownie na wynalazczości i odkrywaniu nowych rzeczy.
-Wielu twierdzi, że Alchemicy niewiele robią, gdyż niektórzy poświęcają całe życie na badania.
-To właśnie dzięki tej dziedzinie magii budynki i zamki mogą być wzmacniane magicznie.
-Pewien Alchemik pracuje obecnie nad przelewaniem obrazu z myśli na papier.

Co trzeba wiedzieć o Magii Bitewnej.:

-Ten rodzaj magii (jak nazwa wskazuje) stosowany jest głównie podczas bitew.
-Pozwala tworzyć tarcze, oraz używać pocisków ognistych, energetycznych i świetlnych.
-Obecnie, za czasów pokoju, wielu Wojowników nie ma co robić, więc uczy nowicjuszy w Gildii.

Co trzeba wiedzieć o Czarnej Magii.:

-W przeciwieństwie do Magii Uzdrowicielskiej, pozwala odebrać komuś jego energię i moc siłą.
-Z pomocą Czarnej Magii można wykonać Krwawe Klejnoty, dające wgląd w czyiś umysł.
-Czarna Magia pozwala także tworzyć Kamienie Magazynujące, przechowujące moc.
-Żeby móc pobrać czyjąś moc, trzeba osłabić czyjąś naturalną barierę ochronną organizmu.
-Owa bariera słabnie w momencie przecięcia skóry, bądź szczytowania podczas seksu.
-Zabranie komuś całej jego energii zabija daną personę, części tylko bardzo mocno osłabia.
-Sachakańscy Czarni Magowie pobierają moc od swoich niewolników i niewolnic.

Temat Słowniczek i Slang też radzę przeczytać.

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku