Minecraft 1.8
Wersja filmowa;Zrobię :)
Dodano:
Poziomy trudności
Poziom może zostać zablokowany dla danego świata.
Jest to zabezpieczenie przed przypadkowym włączeniem na przykład poziomu pokojowego na świecie z poziomem normalnym.
Ponadto jest to zabezpieczenie przed ulegnięciem pokusie zmiany na tryb pokojowy w trudnej sytuacji.
Tryb przygody
* Hitbox bloków w trybie przygody będzie pojawiał się tylko w przypadku bloków, z którymi możemy wejść w interakcję(skrzynie, dźwignie itp).
Splash
"That's Numberwang!"
Rozgrywka [edytuj]
Zaklinanie
Każde zaklęcie będzie kosztowało odpowiedni poziom punktów doświadczenia oraz odpowiedzią liczbę zasobów. Dla przykładu, zaklęcie może kosztować 3 lazuryt oraz 30 poziomów doświadczenia.
Jedynym zasobem który będzie wykorzystywany przy zaklinaniu przedmiotów jest lazuryt.
Nazwa zaklęcia będzie widoczna, gdy najedziemy kursorem nad dane zaklęcie. Mimo, że przy zaklinaniu na przykład diamentowego miecza będzie wyświetlała się nam "ostrość II" to wciąż mogą być nadane zaklęcia inne niż ostrość, ale nadal kompatybilne z nim(nie może być to na przykład pogromca nieumarłych). Za to nadal mogą zostać dodane takie zaklęcia jak zaklęty ogień czy odrzut.
Tylko jedno(losowo wybrane) zaklęcie może zostać wyświetlone.
Zaklinanie będzie kosztowało 1-3 lvl.
Każdy dodatkowy poziom XP dodaje poziom zaklęcia.
Lista możliwych zaklęć nie jest resetuje się, dopóki nie zaczarujemy przedmiotu.
W grze wieloosobowej, każdy gracz będzie musiał zaczarować przedmiot, aby jego lista zaklęć uległa aktualizacji.
Poziomy będą trudniejsze do uzyskania.
Kowadło
Kowadła zostaną odnowione aby były kompatybilne z nowym systemem zaklinania.
Nazywanie przedmiotów będzie kosztowało jeden poziom doświadczenia.
Koszty naprawiania przedmiotów będą zmniejszone.
Handel
Zrównoważenie systemu handlu.
Będzie bardziej pożyteczny.
Oferty nie będą wybierane tak losowo.
Handel będzie dawał punkty doświadczenia.
Nowy cel
@e
Szuka bytów
Możliwość sprecyzowania celu po jego numerze ID z możliwością wykluczenia danego typu z pomocą klamry. Używając: [type=Chicken] lub wykluczający [type=!Skeleton]
Przykład: /kill @e[r=50,type=Chicken] - zabija wszystkie kurczaki w odległości 50 metrów
Przykład: /tp @e[r=5] ~ ~5 ~ - każdy byt w odległości 5 kratek zostanie teleportowany 5 metrów wyżej
Komendy
/blockdata
Modyfikuje tagi NBT w określonych koordynatach
Może być użyte do zmiany zawartości skrzyń
Użycie: /blockdata <x> <y> <z> <dataTag>
/fill
Wypełnia określone miejsce danym blokiem
Jednorazowo maksymalnie można zmienić za pomocą tej komendy 4096 bloków
Działa podobnie do komendy /setblock
Użycie: /fill <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <TileName> [dataValue] [oldBlockHandling] <dataTag>
Przykład: /fill 1001 3 1002 1011 5 992 wool 6 replace
/clone
Klonuje wszystkie bloki(nie byty) z określonego miejsca do określonego miejsca.
Jednorazowo maksymalnie można zmienić za pomocą tej komendy 4096 bloków
Klonowanie ma dwa tryby - maskujący i wypełniający, wypełnianie kopiuje każdy blok wliczając powietrze a maskujący skopiuje wszystkie bloki niebędące powietrzem
Użycie: /clone <x1> <y1> <z1> <x2> <y2> <z2> <x> <y> <z> [tryb]
Przykład: /clone 1001 3 1002 1011 3 992 1001 5 992 masked
/particle
Będzie używane do tworzenia efektów cząsteczek[1][2]
Użycie: /particle <nazwa> <x> <y> <z> <xd> <yd> <zd> <prędkość> [ilość]
Zasady gry
logAdminCommands
Używane do ukrycia akcji podejmowanych przez bloki poleceń
Tagi NBT
{CanDestroy}
W większości do używania w trybie adventure
Na przedmiotach z nadanym owym tagiem widnieją nazwy bloków które danym przedmiotem można niszczyć
Przykład: /give @p minecraft:diamond_shovel 1 0 {CanDestroy:["minecraft:sand","minecraft:grass"]} pozwala dać graczowi diamentową łopatę którą będzie można zniszczyć tylko bloki piasku oraz trawy
{Lock:"Sekret"}
Sposób na zablokowanie kontenerów(np.skrzyń czy pieców
W większości do używania w trybie adventure
Kontenery mogą być używane z powrotem po usunięciu zawartości tagu "Lock"
Zamknięte kontenery można otworzyć jedynie a pomocą wartości wpisanej w tagu "Lock"
Blokadę można całkowicie usunąć używając komendy /blockdata
Generowanie terenu [edytuj]
Podziemia
Granit, Andezyt i Dioryt generowane w kamiennych terenach
Wielkość i częstotliwość podobna do dotychczas generowanych składów ziemi oraz żwiru
Bloki i przedmioty [edytuj]
Drzwi
Będą się łączyły do 64 przedmiotów w jednym stacku. [3].
Aktualna receptura craftingu będzie dawała 3 drzwi zamiast jednych. [4]
Granit
Różowo brązowy kamień. [5]
Będzie w dwóch wariantach: "surowy" oraz "gładki".
Generowany będzie podobnie jak ruda węgla na terenie kamiennym(w podziemiach jak i również na powierzchni)
Możliwy do craftowania używając jednego kwarcu oraz jednego diorytu
Dioryt
Jasnoszary kamień.
Będzie w dwóch wariantach: "surowy" oraz "gładki".
Generowany będzie podobnie jak ruda węgla na terenie kamiennym(w podziemiach jak i również na powierzchni)
Andezyt
Szary kamień.
Będzie w dwóch wariantach: "surowy" oraz "gładki".
Generowany będzie podobnie jak ruda węgla na terenie kamiennym(w podziemiach jak i również na powierzchni)
Możliwy do craftowania używając jednego bruku oraz jednego diorytu
Blok szlamu [6]
Zielony, półprzezroczysty blok, odbijający byty.
Podczas chodzenia obniża prędkość gracza do prędkości podobnej do skradania
Gdy mob spadnie na blok odbija się na 60% wysokości z której skoczył
Zapobiega obrażeniom od upadku
Craftuje się go układając 9 kul szlamu w polu craftingu
Żelazny właz
Odpowiednik drewnianego włazu, zrobiony z żelaza.
Możliwy do craftowania używając 4 sztabek żelaza
Reaguje tylko na elektryczność (redstone, dźwignia)
Dodano także nowy tryb edycji świata która będzie wyglądać tak:
A teraz oto ten epicki generator cobbla ._.