Rammus jest Tankiem, którym głównie gra się na dżungli. Ja jednak lubię łamać metę, dlatego zamiast tego gram nim głównie na topie lub na bocie jako supp.
PORADNIK DOTYCZY GÓRNEJ LINII BO PRZECIEŻ TO TAKIE WAŻNE
Zaczniemy od zaklęć przywoływacza. Bez względu na wszystko, grając Rammusem TRZEBA, po prostu TRZEBA wziąć Flash. Bez niego ani rusz. Do tego najlepiej dołożyć ignite'a, przyda się w taktykach opisanych niżej.
Co do Specjalizacji, polecam 9/21/0 zrobione jakoś tak:
Run nie omówię, dlatego że każdy musi znaleźć coś dla siebie. Dodam tylko, że skalujące runy są w przypadku Rammusa niezbyt użyteczne, i lepiej używać run "+12 armor" niż "+0.30 Armor per level" dlatego, że Rammus jest dość słabą postacią w Early Game.
Przedmioty.
Ja zawsze zaczynam od Lekkiej Szaty, bo mogę to w razie czego przerobić na Kolczastą Kolczugę (jeśli gram przeciw AD i jest dość trudny (chociaż AD nigdy dla Rammusa nie jest trudny.)) Lub na mój główny przedmiot, Słoneczną Pelerynę. Więc - zaczynamy od Lekkiej Szaty i pięciu potionów HP. Można też zacząć od Tarczy Dorana, ale bezpieczniej jest zaczynać z Szatą.
Uwaga - można ewentualnie kupić Medalion Nomada, ponieważ Rammus nie za bardzo nadaje się do farmienia i zazwyczaj to przeciwnik ma znacznie więcej farmy od Rammusa. (Jednak jeśli grasz na Nasusa, NIE DAWAJ MU farmić. Dodając stacki do swojego Q będzie zadawać Ci bardzo dużo obrażeń i nawet Twoja Tarcza(W) Ci nie pomoże.)
Potem jak już wspomniałem budujemy pierwszą Słoneczną Pelerynę, kupujemy buty. Najlepiej Ninja Tabi z Homeguardem, co pozwoli nam bardzo szybko wracać na linię Powerballując(Q) ze spawnu. Potem najlepiej Kolczastą Kolczugę (w razie przeciwnika AP, kup 2-3 potiony many i 5 potionów HP, po czym z krzaków wyskakuj na niego i atakuj wszystkimi skillami(taktyka opisana poniżej).
Po zbudowaniu w/w itemków, dodajemy do tego ewentualnie Kapelusz Rabadona (zwiększone obrażenia od umiejętności) oraz Talizman Ascetów (czy jakoś tak) dzięki czemu w momentach Teamfightów możemy szybko dotrzeć na miejsce aktywując ten przedmiot i Powerball(Q).
Do tego dodajemy jeszcze Spirit Visage (nie znam polskiej nazwy), i mamy gotowy set.
Co do przeciwników, to powiem że najtrudniej walczyć naprzeciw Dariusowi (jego pasywka jest strasznie denerwująca, używając Taunta(E) tak właściwie wystawiamy się na pewną śmierć, gdyż wystarczy że zaatakuje nas 5 razy, plus użyje ulta, zada nam statystycznie około 1000-2000 HP obrażeń (~itemki). Trudnym przeciwnikiem jest też Wukong. Nie możemy go za bardzo Tauntować(E) bo może użyć swojego klona a wtedy skill poszeeedł. Plus klona może też użyć jeśli gonimy go Powerballem(Q) przez co zatrzymamy się na klonie a on sobie ucieknie. Jednakże, do łatwych przeciwników należy każdy ADC (mają mało HP, obrażenia nie robią dużo Rammusowi) a jeśli chodzi o Top to masz bardzo łatwo jeśli trafisz na Mastera Yi, Jaxa, itd.
Skille
A więc - Rammus posiada 4 umiejętności - Powerball(Q), Defensive Ball Curl(W), Puncturing Taunt(E) i Tremors(R). Będę używać korespondujących klawiszy opisując taktyki.
Przede wszystkim, na samym początku gry wybieramy Q, możemy nim w razie czego uciec, odrzucić i spowolnić przeciwnika, a także poke'ować. Potem wybieramy E, ponieważ jeśli przeciwnik podejdzie pod nasz Tower nie będzie mógł się ruszyć i będzie nas atakować, a co za tym idzie, Tower zacznie go atakować. Bo 2-3 trafieniach Towera najprawdopodobniej zginie, jeśli nie podczas trwania E używamy jeszcze Q, i Ignite. Mamy First Blood.
W późniejszej fazie gry, jeśli chcemy komuś zrobić krzywdę Rammusem wystarczy podejść, użyć E i W, przy czym samemu go atakować pamiętając, że z wzrostem naszego Armora rośnie nasz AD. Do tego możemy dorzucić Ultimate i Q.
(Oczywiście to powyżej może się zmieniać w zależności od przeciwnika, ponieważ pomimo poradnika najlepiej postacią grać i się jej uczyć.)
Później może coś jeszcze dodam, ewentualnie więcej obrazków.