Własna czołgopedia

Avatar Jejowicz
Właściciel
Ostatnio w grupie padł ciekawmy pomysł zrobienia opisów każdej z linii czołgów. Jak na razie ten temat służy do zebrania ekipy do zrobienia takich opisów.

Sam mogę opisać kilka linii:
- niemieckie: TD z linii JadgPz E-100, arty, medy, lekkie i ciężkie z linii E-100
- radzieckie: arty, TD z linii obj. 268 i ciężkie z linii IS-4
- brytyjskie ciężkie, medy i TD

Matiq:
- niemieckie medy, lekkie i arty
- radzieckie ciężkie z linii IS-4
- brytyjskie TD
- amerykańskie TD

WiemKimJestes:
- francuskie lekkie i TD
- brytyjskie ciężkie

Surykatek:
- amerykańskie TD z linii T110E4 i ciężkie
- niemieckie ciężkie z linii E-100
- radzieckie TD z linii obj. 268

chupacabra001:
- francuskie arty i TD

znajomy22:
- chińskie ciężkie

WAŻNE Zalecam stosowanie pogrubień i/lub podkreśleń przy nazwach kolejnych czołgów, bo opisy robią się nieprzejrzyste.

Avatar Matiq
Moderator
Mogę śmiało się rozpisać o medach niemieckich - zarówno do e-50M, jak i Leopardzia. O artach słówko też jestem w stanie klapnąć, podobnie TD brytyjskie i amerykańskie

Avatar WiemKimJestes
Moderator
A ja moge walnąć temacik o francuskich lekkich do 8 ciężkich do 6 i niszczycielach do 8
Mogę już robić? :D

Avatar Surykatek
Moderator
Ja mogę opisać TD z USA (bez wieży) ale tylko do 9 tieru, o 10 jeszcze za mało wiem.
Mogę też zająć się niemieckimi HT z linii E-100.
Ostatecznie mogę załatwić HT z USA, ale nie będzie to wysoka jakość, bo o 9 i 10 tierze praktycznie nic nie wiem.
Dam rade opisać też TD z radzieckiej linii, ale tylko do ISU-152.
No i gratuluje pomysłu ;D

Avatar Jejowicz
Właściciel
Skoro są chętni z konkretnymi zamiarami obejmującymi większość linii, otwieram temat. Wyczyszczony, wrzucajcie tylko gotowe opisy. Ewentualnie zgłoszenia chęci udziału w tworzeniu.

Avatar Surykatek
Moderator
Dobrze więc, skoro E-100 juz mam to zrobię Td z Ameryki:

-T18

Działo:
75 mm Howitzer M1A1
Penetracja: 38/91
Uszkodzenia: 175/110
Celność:
Szybkostrzelność: 12.5/ min

Silnik:
Continental R-975-C1
350 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 210
325 m zasięgu

Zawieszenie:
T18E2
30 stopni/s
15 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
51/32/25

Czołg ten sieje popłoch w bitwach swojego tieru. Jego pancerz i świetne działo sprawiają, że w starciach 1 na 1 jest praktycznie niepokonany. Jest to zdecydowanie najlepszy czołg II tieru.

-T82

Działo:
105 mm AT Howitzer M3
Penetracja: 53/101
Celność:
Szybkostrzelność: 5.0/min

Silnik:
Continental R-975-C1
350 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
T82T55E4
32 stopnie/s
15.8 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
13/7/13

Czołg ten jest bardzo papierowy, lecz nadrabia możliwością zamontowania "trolla". Nie możemy dać się wyprowadzić na walkę 1 na 1, ponieważ mała wartość pancerza i mała szybkostrzelność czynią nas łatwym celem do zniszczenia.

-T40

Działo: 76 mm AT Gun M1A1
Penetracja: 128/177/38
Uszkodzenia: 115/110/185
Celność:
Szybkostrzelność: 16.22

Silnik:
Chrysler A57
440 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
T40T48
32 stopnie/s
24 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
51/38/38

Czołg ten nie wyróżnia się pancerzem, chociaż często zdarzy się wam sytuacja kiedy ktoś was nie przebije. Naprawdę ważne w tym czołgu jest jego działo. Ma dużą penetrację, celnośc i szybkostrzelność oraz przyzwoite DMG. Jeśli uda nam się gdzieś zakamuflować, to wtedy z powodzeniem będziemy mogli zasypać przeciwnika gradem pocisków.

-M10 Wolverine

Działo:
76 mm AT Gun M1A2
Penetracja: 128/177/38
Uszkodzenia: 115/110/185
Celność:
Szybkostrzelność: 18.18/min

Silnik:
GMC 6046
420 k.m.
15% szansy na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
M10T42
30 stopni/s
31.7 t udźwigu

Wieża:
M10T72M1
Pancerz: 57/25/25
16 stopni/s
370 m zasięgu widzenia

Styl gry tym czołgiem bardzo przypomina czołg średni. Tekturowy pancerz, duża mobilnośc i szybkie, lecz słabe działo sprawiają, że czołg ten bardziej przypomina meda niż TD'ka. Wieża obraca się bardzo wolno - jeśli ktoś zrobi nam "karuzelę" to niestety nie mamy większych szans. Przeszkadza to też jeśli ktoś obstrzeliwuje nas z boku, a więc musimy pilnować, aby ewentualny przeciwnik atakował nas z przodu, bo jeśli wiedzie w nas z boku to raczej szans nie mamy. Mimo wszystko, jeśli opanujemy ten pojazd, to będziemy w stanie zrobić sieczkę z czołgów naszego poziomu.

-M36 Jackson

Działo:
90 mm AT Gun M3
Penetracja: 160/243/45
Uszkodzenia: 240/240/320
Celność:
Szybkostrzelność: 7.5/min

Silnik:
GMC 6046
420 k.m.
15% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
M36T42
30 stopni/s
30.5 t udźwigu

Wieża:
M36T78
Pancerz: 76/25/25
16 stopni/s
370 m zasięgu widzenia

Pancerz kadłuba:
114/25/25

Jackson to świetny TD. Przedni pancerz nie jest zbyt gruby, ale potrafi wyłapać kilka pocisków. Styl gry tym czołgiem niewiele różni się od jego poprzednika, lecz musimy pamiętać, że tutaj działo wolniej się przeładowuje. Dobrze jest mieć załoge wyszkoloną na kamuflaż, bo jeśli się ukryjemy to bez problemu możemy wtedy utłuc kilku przeciwników. Jego działo ma dosyć duży DMG (jak na swój tier) więc niższe tiery nie są dla nas większym zagrożeniem.

-T25 AT

Działo:
105 mm AT Gun T5E1
Penetracja: 198/245/53
Uszkodzenia: 320/320/420
Celność:
Szybkostrzelnośc: 6.59/min

Silnik:
Continental AV-1790-1
704 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
T25T2
30 stopni/s
43.8 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
88/76/38

Na początek muszę zwrócić uwagę na to, że badanie tego czołgu jest dosyć irytujące. Zamiast od razu przejść do najlepszego działa najpierw musimy zbadać takie, które kompletnie niczym się nie różni (no dobra, troszeczkę szybciej ładuje, ale różnicy nie widać), więc, żeby cokolwiek zrobić tym czołgiem musimy się spiąć i zbierać te cholerne doświadczenie. A ze stockowym działem wcale nie jest tak łatwo.
Jest to wymagająca dużych umiejętności maszyna. Dobre działo, tekturowy pancerz, dobry czynnik kamuflażu i duża mobilność - oto co reprezentuje sobą ten pojazd. Tekturowy pancerz i mała wytrzymałość teoretycznie skreśla go nawet w bitwach swoich tierów. Ale mamy jeszcze do dyspozycji kamuflaż! Siatka kamuflażowa i odpowiednio wyszkolona załoga bardzo ułatwiają nam zadanie. A nasze działo i mobilność (szybko dostaniemy się w odpowiednie miejsce, a w razie niebezpieczeństwa szybko z niego zwiejemy) bardzo umilają nam życie. Wystarczą 4 dobrze wymierzone strzały i większość przeciwników już się nie pozbiera. Ale nie na każdej mapie możemy bezpiecznie campić. W takich przypadkach potrzebujemy naszej własnej umiejętności - kątowania. Dobrze zkątowany T25 potrafi odbić całą masę pocisków. Nie jest to łatwy czołg, lecz jakże dobry!

-T28

Działo:
120 mm AT Gun T53
Penetracja: 248/297/60
Uszkodzenia: 400/400/515
Celność:
Szybkostrzelność: 6.59

Silnik:
Ford GAFM2A1
510 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 528
745 m zasięgu

Zawieszenie:
T28VVSS T56
20 stopni/s
62.45 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
254/50/50

I tu się zaczyna jazda. Ten czołg od przodu jest praktycznie nieprzebijalny dla większości swoich tierowych rówieśników. Ale jest też druga strona medalu - możemy osiągnąć maks. 18 km/h. Wynagradza nam to natomiast świetne działo. Na mapach gdzie nie da się campić ( a kiedy się da to musimy to robić ) musimy unikać otwartych przestrzeni (mobilność). Najlepiej pojechać w jakieś wąskie przejście i dzięki naszemu pancerzowi po prostu ją zatorować. Zdecydowanie polecam ten czołg, chociaż wymaga cierpliwości.

-T95

Działo:
155 mm AT Gun T7
Penetracja: 276/320/90
Uszkodzenia: 750/750/950
Celność:
Szybkostrzelność: 3.28

Silnik:
Ford GAFM2A1
510 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 528
745 m zasięgu

Zawieszenie:
T95HVSSM2
18 stopni/s
91.89 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
305/152/51

Ten czołg to dokładna kopia przeciwnika ze zwiększonymi wadami i zaletami. Tak jak wcześniej dysponujemy dużym pancerzem świetnym działem i kamuflażem, a tracimy na mobilności. Tym razem możemy pojechać tylko 13 km/h. Jedynym sposobem na zrobienie tym czołgiem czegokolwiek, to campienie lub bawienie się w blokadę drogową. Jesteśmy też łatwiejsi do zatrzymania, bo niestety mamy podwójne gąsiennice, w które łatwiej trafić. Czołg ten jest niestety konieczny do osiągnięcia szczytu linii, o którym za chwilę przeczytacie.

-T110E3

Działo:
155 mm AT Gun T7E2
Penetracja: 295/375/90
Uszkodzenia: 850/850/1100
Celność:
Szybkostrzelność: 3.28

Silnik:
Continental AOI-1490
875 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
AN/VRC-3
745 m zasięgu

Zawieszenie:
T110E3
24 stopnie/s
78.0 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
305/76/38

I nareszcie możemy odpocząć. Ten czołg ma atuty poprzedników, ale traci ich wady. Jesteśmy praktycznie nieprzebijalni (chyba, że ktoś dysponuje goldem lub to TD) mamy świetne działo, kamuflaż także się nie zmienia natomiast zyskujemy sporo mobilności.
Teraz jesteśmy w stanie prowadzić o wiele efektywniejszą i bardziej bezpośrednią walkę. Na pierwszy rzut oka na górze mamy weak spot. Ale nie dajmy się nabrać! To coś jest nieprzebijalne tak samo jak cała reszta czołgu. Uważam, że to jeden z najlepszych czołgów 10 tieru.

Podsumowując graindowanie tej gałęzi wymaga cierpliwości i dużych umiejętności. 8 i 9 tier mogą zniechęcać, ale trzeba pamiętać, że na szczycie czeka nas nagroda w postaci świetnego TD.


by Surykatek

Avatar Znajomy22
Jejowicz pisze:
Skoro są chętni z konkretnymi zamiarami obejmującymi większość linii, otwieram temat. Wyczyszczony, wrzucajcie tylko gotowe opisy. Ewentualnie zgłoszenia chęci udziału w tworzeniu.

Też się zgłaszam do chińskiej linii czołgów (do 7 tiera czyli do IS-2)

Avatar chupacabra001
Moderator
No dobra, czas na francuzy... Na początek TD:

Renault FT AC

-Masa - 4,56 tony

Pancerz kadłuba - 16/16/16

Do wyboru mamy 2 działa:
-25 mm automatique mle. 1936, 10 pocisków w magazynku, czas ładowania jednego naboju - 0,34s, czas przeładowania magazynka - 6,5s, srednia penetracja 50/75 (PPanc i Gold), średnie obrażenia 20/20, celność na 100m - 0,43, czas celowania 1,7s.

-47mm SA-L mle. 1937, szybkostrzelność: 26,09 strz/min, penetracja 66/98/24 (PPanc, Gold, OB), obrażenia 55/55/70 (PPanc, Gold, OB), Celność na 100m - 0,37, czas celowania - 1,9s.

-Silnik - Renault M26/27, 45 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

-Radio - ER 52, zasięg sygnału - 300m

-Zawieszenie - Renault FT AC bis, prędkość obrotu - 30 stopni/s, udźwig - 6,89 ton

To maleństwo praktycznie nie ma pancerza, mobilność również nie powala. Jego największą zaletą są wspaniałe działa - automat 25mm jest idealny do walki na bliski dystans, jedna salwa jest w stanie zniszczyć praktycznie każdy czołg 2 poziomu. Mamy również do wyboru armatę 47mm, która jest świetna dla snajpera i potrafi nabroić.

Renault UE 57

-Masa - 2,29 tony

-Pancerz kadłuba - 9/6/6

-Działo - 6-pdr AT Gun Mk. IV, szybkostrzelność - 21,43 strz/min, penetracja - 110/180 (PPanc, Gold), obrażenia - 75/75, celność na 100m - 0,39, czas celowania - 2s

-Silnik - Renault ACL, 48 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

-Radio - ER 56, zasięg sygnału - 455m

-Zawieszenie - Renault UE bis, prędkość obrotu - 30 stopni/s udźwig - 7,8 ton

Pojazd bardzo podobny do swojego 2-tierowego odpowiednika. Pancerza tak de facto nie ma, o prędkości również nie można powiedzieć nic dobrego. Jednak nadrabia to wspaniałym działem, które bez problemu przebije nawet KW-1.

Somua SAu 40

-Masa - 24,09 tony

-Pancerz kadłuba - 36/35/35

Znowu do wyboru mamy 2 działa:

-75 mm AC SA44, szybkostrzelność - 15,79 strz/min, penetracja - 100/129/38 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 110/110/175 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,41, czas celowania - 1,7s

- 105 mm AC court mle. 1934 S, szybkostrzelność - 7,06 strz/min, penetracja - 53/104 (OB, Gold), obrażenia - 410/350 (OB, Gold), celność na 100m - 0,53, czas celowania - 2,3s

-Silnik - Somua S-40 Bis, 260 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

-Radio - ER 56, zasięg sygnału - 455m

-Zawieszenie - Somua SAu 40 bis, prędkośc obrotu - 30 stopni/s, udźwig - 26 ton

Ten niszczyciel jest powszechnie uważany za najgorszy pojazd 4 poziomu. Jest bardzo wymagający, ale da się nim coś ugrać. Mamy podobną sytuację jak na poprzednich poziomach - słaby pancerz, mobilność również, za to dobre działa.
To, które działo zamontujemy, zależy od stylu gry. Armata 75mm jest przeznaczona do snajperskiego stylu gry (zalecana lorneta polowa i siatka maskująca). Z kolei 105mm to haubica, podobna do tej z legendarnego hetzera. To raczej nie wymaga opisu, jednak warto wziąć pod uwagę beznadziejny pancerz i zwrotność SAu-40 i zachować mimo wszystko ostrożność.

Później coś dopisze i dodam obrazki z weakspotami.

Avatar Matiq
Moderator
Można to robić od piątku? Bo wcześniej mi się nie chce..... :D Ale walnę już pełny opis linii do e-50m za to

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Jejowicz pisze:
Ostatnio w grupie padł ciekawmy pomysł zrobienia opisów każdej z linii czołgów. Jak na razie ten temat służy do zebrania ekipy do zrobienia takich opisów.

Sam mogę opisać kilka linii:
- niemieckie: TD z linii JadgPz E-100, arty, medy, lekkie i ciężkie z linii E-100
- radzieckie: arty, TD z linii obj. 268 i ciężkie z linii IS-4
- brytyjskie ciężkie, medy i TD

Matiq:
- niemieckie medy, lekkie i arty
- radzieckie ciężkie z linii IS-4
- brytyjskie TD
- amerykańskie TD

WiemKimJestes:
- francuskie lekkie i TD

Surykatek:
- amerykańskie TD z linii T110E4 i ciężkie
- niemieckie ciężkie z linii E-100
- radzieckie TD z linii obj. 268

chupacabra001:
- francuskie arty i TD

znajomy22:
- chińskie ciężkie

Ja jeszcze mogę spróbować się zająć brytolami HT

Avatar chupacabra001
Moderator
Następna trójka. : )

S-35 CA

-Masa - 19,61 tony

-Pancerz kadłuba - 56/35/35

Tym razem mamy do wyboru aż 3 działa, każde z nich jest dobre:

-17-pdr AT Gun Mk. II (76mm), szybkostrzelność - 11,11 strz/min, penetracja - 171/239/38 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 150/150/190 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,36, czas celowania - 2,3s

-90 mm AC canon DCA 30, szybkostrzelność - 7,14 strz/min, penetracja - 135/175/45 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 240/240/320 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,4, czas celowania - 2,3s

-105 mm AC mle. 1930 S, szybkostrzelność - 5 strz/min, penetracja - 165/223/54 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 300/330/360 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,41, czas celowania - 29s

-Silnik - Somua S-40 Bis, 260 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

-Radio - ER 56, zasięg sygnału - 455m

-Zawieszenie - S35 CA bis, prędkość obrotu - 28 stopni/s, udźwig - 22,80 ton

Ten pojazd jest uważany za jeden z najgroźniejszych niszczycieli 5 poziomu. Pancerz potrafi zatrzymać jakiś pocisk, ale tylko po skątowaniu (i nie zawsze). Pojazd nie należy również do mobilnych, ale nadrabia to 2 rzeczami - świetne działa oraz wspaniały (jeden z najlepszych w grze) wychył armaty na boki.
Mamy do wyboru trzy naprawdę zabójcze działa. 76mm jest stockowy, za to ma ze wszystkich najlepszą penetrację i szybkostrzelność. 105mm strzela co 12 sekund, ale obrażenia sprawiają, że niejedna siódemka (swoją drogą, ten pojazd rzadko rzuca na te tiery) musi się go bać. 90mm jest świetnym połączeniem obu. : )
To, które działko jest najskuteczniejsze, zależy tylko i wyłącznie od przeciwnika. Jeśli rzuci "wannę" najwyżej i będziemy walczyć z 3-4 poziomami, najlepsza armata to będzie ta stockowa, czyli 76. Do walki z piątkami i szóstkami (chociaż zależy jakimi) najlepiej się spisuje 90mm. Z kolei 105mm jest świetnym rozwiązaniem na 6 i 7 tiery i ciężkie czołgi.

ARL V39

-Masa - 24,84 tony

-Pancerz kadłuba - 60/40/60

-Działo - 90 mm AC DCA 45, szybkostrzelność - 6,67 strz/min, penetracja - 212/259/45 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 240/240/320 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,36, czas celowania - 2,9s

-Silnik - Renault T14, 450 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 15%

-Radio - ER 55, zasięg sygnału - 710m

-Zawieszenie - ARL V39 bis, prędkość obrotu - 24 stopni/s, udźwig - 28,40 tony

Jeden z najbardziej specyficznych (i zdecydowanie najbrzydszych) pojazdów w grze. Ludzie często narzekają na ten specyfik, załamują się i przestają inwestować w Francuskie tdki.
No dobrze, od początku. Zaraz po zakupie pojazdu można dostać palpitacji, bo okazuje się, że trzeba zamontować gąsienice, aby istniała możliwość zamontowania jakiegokolwiek działa z S35 CA. Są na to 3 sposoby:
-Męczyć się i zbierać 5 tyś doświadczenia na gąsienice (odradzam!)
-Zużyć 5 tyś wolnego doświadczenia na gąsienice (niby ok, ale odradzam)
-Zainwestować w wzmocnione resory piórowe za 200.000 i od razu zamontować ukochane działka (polecam)
Czołg papierowy, nie dziwi to nas. Demonem prędkości również nie jest, ale widać postępy - wyprzedzi hetzera. Główne atuty tego pojazdu to: kamuflaż i świetne działo. 212 penetracji dla 6 poziomu to po prostu rewelacja, przebija bez problemu każdy napotkany czołg. Czas celowania (3 sekundy) co prawda boli, ale da się z tym żyć, o ile mamy załogę wyszkoloną na 100%. Z tego właśnie powodu ludzie często wolą montować 105mm z S-35 CA i uważają, że to działo jest najlepsze. Cóż, co kto lubi.
Nie istnieje możliwość odchylenia działa gdziekolwiek, co jest irytujące przy walce na bliski dystans.
Pojazd jest typowym snajperem. Siatka maskująca + lorneta polowa + krzak + fakt, że czołg ma doskonały kamuflaż = niewidzialny rzeźnik. To jedyna opcja, żeby cokolwiek ugrać tym stalowym jajkiem.

AMX AC mle. 46

- Masa - 50,25 tony

- Pancerz kadłuba - 120/40/40

- Działo - 100 mm AC SA47, szybkostrzelność - 6 strz/min, penetracja - 232/263/50 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 300/300/400 (PPanc, Gold, OB), celnośc na 100m - 0,39, czas celowania - 2,9s

- Silnik - Maybach HL 295, 850 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

- Radio - SCR 528F, zasięg sygnału - 750m

- Zawieszenie - AMX AC mle. 47, prędkość obrotu - 26 stopni/s, udźwig - 63 tony

I od tego pojazdu zaczyna się zabawa. Pancerz 120mm pochylony pod kątem 45 stopni. Jarzmo działa jeszcze więcej. Solidna armata przebijająca praktycznie wszystko. To coś jest również bardzo mobilne, 50 wyciągnie bez problemu. Jak na tak wielkie bydle, jest całkiem zwrotne. Ale żeby nie było tak różowo, ten pojazd ma 2 kluczowe wady - 2 ogromne włazy, które już nie są takie twarde oraz beznadziejny kamuflaż (ta krowa jest większa od Ferdinanda i widać ją z księżyca). Ten niszczyciel idealnie nadaje się do wspierania ciężkich czołgów siedząc na 2 linii.

Avatar chupacabra001
Moderator
Surykatek pisze:
Nie musisz opisywać wszystkich dział. Myślę, że wystraczą te najlepsze ;)

Surykatek, ja tak właśnie robię. Jest tylko 1 problem - jedni uważają, że do SAu 40 najlepszy jest troll, a inni wolą plujkę. Żeby uniknąć sporów, opiszę wszystkie, które mogą być uznane za najlepsze.

Avatar Jejowicz
Właściciel
chupacabra001 pisze:
Surykatek, ja tak właśnie robię. [...] Żeby uniknąć sporów, opiszę wszystkie, które mogą być uznane za najlepsze.

Właśnie chciałem napisać, że takie powinny być opisy. I że nie mogę zmusić nikogo do aż tak twórczej i dokładnej pracy, ale opisy Czupy powinny być wzorem. I duży plus za świetną robotę dla Czupy.

Avatar WiemKimJestes
Moderator
To ja opiszę lekko Francuskie LT :D

~Tier 2 - Hotchkiss H35
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia

Wieża

Poziom - I
APX R
Pancerz: 40-40-40
Obrót: 24/sec
Widzenie: 300 m
Waga: 900 kg


Działko

Poziom - II
25 mm Canon Raccourci mle. 1934
Obrażenia: 27
Pena: 46
Szybkość: 35.29/min
Celność: 0.45 m
Pojemność magazynku: 160 pocisków
Waga: 71 kg


Gąsienice

Poziom - II
H39
Obrót: 34 Stopni/sec
Limit: 10.5 t
Szybkość maksymalna: 27 km/h
Waga: 3000 kg


Silniczek

Poziom - II
Renault V4
Moc: 82 Kucyków Mechanicznych
Szansa na zjaranie: 20%
Waga: 266 kg

Radyjko

Poziom - V
ER 53
Zasięg: 360m
Waga: 100 kg

Pancerz kadłuba: 40-40-40

Życie: 140 HP

Moim zdaniem czołg dobry na swych tierach. Mocny pancerz stawia opór dla działek z mniejszą penetracją i cieszy również to iż jest go tyle samo z każdej strony :) Działko takie se. Jak na II tier to penetracja nawet nawet ale i tak do ideału daleko. Mulasty do granic możliwości, lecz właśnie pancerz to nadrabia.



~Tier 3 - AMX 38
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia

Wieża

Poziom - II
AMX 38
Pancerz: 60-40-40
Obrót: 28/sec
Widzenie: 310 m
Waga: 2.500 kg


Działko

Poziom - III
47 mm SA35
Obrażenia: 55
Pena: 45
Szybkość: 18.75/min
Celność: 0.47 m
Pojemność magazynku: 120
Waga: 100 kg


Gąsienice

Poziom - III
AMX 38 série
Obrót: 32 Stopni/sec
Limit: 32t
Szybkość maksymalna:: 27 km/h
Waga: 3,000 kg


Silniczek

Poziom - III
Aster M
Moc: 160 Kucyków Mechanicznych
Szansa na zjaranie: 15%
Waga: 600 kg


Radyjko

Poziom - V
ER 53
Zasięg: 360m
Waga: 100 kg


Pancerz kadłuba: 60-40-40

Życie: 220 HP

Bardzo podobny do swego poprzednika. Mulastość nie ma granic, ale nadrabiana jest pancerzem :D Działko również takie se, a co w nim dziwi to to, że ma penę mniejszą niż H35 (chociaż 1 mm dużej różnicy nie robi :D)



~Tier 4 - AMX 40
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia

Wieża

Poziom - IV
Renault-Balland
Pancerz: 80-60-60
Obrót: 26/sec
Widzenie: 340 m
Waga: 2250 kg


Działko

Poziom - III
47 mm SA35
Obrażenia: 55
Pena: 45
Szybkość: 26.09/min
Celność: 0.47 m
Pojemność magazynku: 156
Waga: 100 kg


Gąsienice

Poizom - IV
AMX 40 bis
Obrót: 30 Stopni/sec
Limit: 25.23 t
Szybkość maksymalna: 50 km/h
Waga: 4,200 kg


Silniczek

Poziom - III
Somua LM
Moc: 190 Kucyków Mechanicznych
Szansa na zjaranie: 20%
Waga: 540 kg


Radyjko

Poziom - V
ER 53
Zasięg: 360 m
Waga: 100 kg


Pancerz kadłuba: 70-65-40

Życie: 280 HP

Tym razem troszkę mobilniejszy. Pancerz jak na poprzednikach prawie nie do przebicia chyba, że za wroga ma jakiego TDka. Działko tak jak poprzednio zamieszania nie robi. Dość szybki (50 km/h) Na swych tierach potrafi zrobić rzeźnię.



~Tier 5 - ELC AMX
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia

Wieża

Poziom - IV
AMX ELC bis
Kąt obrotu: -15*/15*
Pancerz: 14-12-10
Obrót: 44/sec
Widzenie: 360 m
Waga: 500 kg


Działko

Poziom - VI
90 mm D 914
Obrażenia: 240
Pena: 170
Szybkość: 5/min
Celność: 0.38 m
Pojemność magazynku: 36
Waga: 1,560 kg


Gąsienice

Poziom - V
AMX ELC bis
Obrót: 38 Stopni/sec
Limit: 7.95 t
Szybkość maksymalna: 65 km/h
Waga: 1,500 kg


Silniczek

Poziom - V
SOFAM 8 Gxb
Moc: 250 Kucyków Mechanicznych
Szansa na zjaranie: 20%
Waga: 400 kg


Radyjko

Poziom - V
ER 53
Zasięg: 360 m
Waga: 100 kg


Pancerz kadłuba: 14-12-10

Życie: 400 HP

No i wreszcie pierwszy prawdziwy scout w tej linii. Szybkość bardzo duża, ma niską sylwetkę przez co bardzo trudno go trafić. Jego waga przypomina troszke I tier...Pierwszy z tej linii który żeby go coś nie przebiło potrzebuje I tieru za przeciwnika chociaż tamten będzie miał sporo z tym problemów. Działko wręcz piękne robi 240 dmg co już coś znaczy na 5 tierze, a penetracja 170 czyni to działko zabójczym...Bolącym minusem jest brak wieży obracającej się o 360* chociaż i w takiej postaci robi rzeźnię.



~Tier 6 - AMX 12 t
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika WiemKimJestes w temacie Własna czołgopedia


Wieża

Poziom - IV
AMX 12 t
Pancerz: 40-20-20
Obrót: 44/sec
Widzenie: 380 m
Waga: 1,500 kg


Działo

Poziom - VI
75 mm SA50
Obrażenia pocisku: 135
Pocisków w serii: 6
Penetracja: 144
Szybkość: 11.57/min
Celność: 0.36 m
Pojemność magazynku: 30
Waga: 1,740 kg


Gąsienice

Poziom - VI
AMX 12 t 2e prototype
Obrót: 38/sec
Limit: 13.5 t
Szybkość maksymalna: 60 km/h
Waga: 3,200 kg


Silniczek

Poziom - V
MATHIS
Moc: 250 Kucyków Mechanicznych
Szansa na zjaranie: 20%
Waga: 400 kg


Radyjko

Poziom - X
SCR 528F
Zasięg: 750 m
Waga: 80 kg


Pancerz kadłuba: 50-20-15


Kolejny scout. Tego już nie przebijemy tierem I, ale potrzebujemy za to III. Powiększona wersja poprzednika łatwiejsza do trafienia. Ciut wolniejsza, ale również bardzo mobilna. Największą zaletą pojawiającą się w tym czołgu idącą w tej linii aż do X tieru jest jeden z najpotężniejszych (i zarazem najbardziej wkur**ających) magazynków. 6 pocisków w serii po 135 dmg to dość dużo. Od tego czołgu zaczyna się prawdziwa morderczość dział w tej linii.
Reszta później :D

Avatar chupacabra001
Moderator
Jejowicz pisze:
Właśnie chciałem napisać, że takie powinny być opisy. I że nie mogę zmusić nikogo do aż tak twórczej i dokładnej pracy, ale opisy Czupy powinny być wzorem. I duży plus za świetną robotę dla Czupy:
(plus jest naprawdę duży)

Podziękował, panie kierowniku. : ) Jutro dokończę francuskie tdki.

Avatar Jejowicz
Właściciel
Surykatek pisze:
Czy mam wsadzić opis z tego E-100? Myślę, że Pan kierownik mógłby go trochę skorygować na niższych tierach, bo nic tam nie napisałem (o samym czołgu, nie o modułach) , ponieważ najzwyczajniej w świecie nie pamiętam ;)

Z korektą nie ma problemu, mam dość świeże doświadczenie. No i jest trochę czyściej i bardziej do rzeczy.

Avatar Znajomy22
WiemKimJestes pisze:

Chciałbym również dodać, iż moglibyśmy zroić również opisy map taktyk itp itd.

Chętnie się dołącze.
P.S Jutro zrobie linie chińską panie kierowniku.

Avatar Surykatek
Moderator
Jejowicz pisze:
Z korektą nie ma problemu, mam dość świeże doświadczenie. No i jest trochę czyściej i bardziej do rzeczy.

Szkoda, że nie przypomniałem sobie, że będę miał do tego dostęp dopiero po świętach.

Avatar Surykatek
Moderator
Jejowicz pisze:
Skoro są chętni z konkretnymi zamiarami obejmującymi większość linii, otwieram temat. Wyczyszczony, wrzucajcie tylko gotowe opisy. Ewentualnie zgłoszenia chęci udziału w tworzeniu.

Nikt się nie obrazi, jak zrobię sobie przerwę do weekendu? Potem postaram się zrobić opis amerykańców ( HT ) i jakby ktos mógł przejąć odemnie niszczyciele ruskie (mogę zrobić, ale jakość nie będzie doskonała) byłbym bardzo wdzięczny ;)

Avatar Jejowicz
Właściciel
Surykatek pisze:
Szkoda, że nie przypomniałem sobie, że będę miał do tego dostęp dopiero po świętach.

Nie ma ustalonego żadnego konkretnego terminu, więc czas nie goni.

Avatar chupacabra001
Moderator
No dobra, jedziemy.

AMX AC mle. 48

- Masa - 49,72 tony

- Pancerz kadłuba - 150/40/40

- Działo - 120 mm AC SA46, szybkostrzelność - 5,77 strz/min, penetracja - 257/325/65, (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 400/400/515 (PPanc, Gold, OB), celność na 100 metrów - 0,33, czas celowania - 2,9s

- Silnik - Maybach HL 295, 850 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

- Radio - SCR 528F, zasięg sygnału - 750m

- Zawieszenie - AMX AC mle. 49, prędkość obrotu - 28 stopni/s, udźwig - 59,30 tony

Drugi tak zwany "AC Milan", bardzo podobny do swojego 7-tierowego odpowiednika. Z tym, że jest lepszy. Nawet na swój poziom. Pancerz... Mamy 150mm blachy, również pochylonej pod idealnym kątem 45 stopni i niezniszczalne jarzmo działa. Armata 10 tieru sprawia, że tego niszczyciela naprawdę trzeba się bać, jest on również całkiem mobilny. Jak można się domyślić, ma te same wady co AC Milan 46, jednak są one mniej odczuwalne. 48 jest mniejsza (czyli lepszy kamuflaż), a te włazy są mniejsze i twardsze.

AMX 50 Foch

- Masa - 50,2

- Pancerz kadłuba - 180/50/50

- Działo - 120 mm AC SA46, szybkostrzelność - 6,45 strz/min, penetracja - 257/325/65, (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 400/400/515 (PPanc, Gold, OB), celność na 100 metrów - 0,33, czas celowania - 2,3s

- Silnik - Saurer, 1000 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 15%

- Radio - SCR 528F, zasięg sygnału - 750m

- Zawieszenie - AMX 50 Foch bis, prędkość obrotu - 28 stopni/s, udźwig - 62.56 tony

Kolejny francuski rzeźnik. Jest on bardzo podobny do AC Milanów - twardy (tym razem 180mm blachy), działo identyczne co w AC mle 48, jest też bardzo mobilny.

AMX 50 Foch (155)

- Masa - 57,6 tony

- Pancerz kadłuba - 180/50/50

- Działo - 155 mm AC SA58, ilość pocisków w magazynku - 3, czas ładowania jednego naboju - 5s, czas przeładowania - 50s, penetracja - 293/408/90 (PPanc, Gold, OB), obrażenia - 850/850/1100 (PPanc, Gold, OB), celność na 100m - 0,36, czas celowania - 3s

- Silnik - Maybach HL 295 F, 1200 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 15%

- Radio - SCR 619, zasięg sygnału - 750m

- Zawieszenie - AMX 50 Foch (155), prędkość obrotu - 30 stopni/s, udźwig - 59.56 tony

Dyszka! Już nie taki twardy jak jego poprzednik (jak na dychę, bo pancerz identyczny jak pierwszy foch). Również jest bardzo mobilny. I jego największy atut, czyli wspaniałe działo, które jedną salwą zada średnio 2550 obrażeń! Elegancja Francja pełną gębą.

Dobra, potem zrobie arte.

Avatar Jejowicz
Właściciel
Surykatek pisze:
No dobra, jak uważasz.

Mnie się podoba opis Czupy, bo sam nie mam zamiaru pisać opisów językiem podręcznikowym. A że nieco dyskusja odbiegła od tematu, to poszła w niepamięć.

Avatar Znajomy22
Chińskie ciężkie

Vae Type B

Działo
40 mm 20 k
średnie uszkodzenia 47/47/62
średnia penetracja 51/ 88/23 mm

Wieża T26 model 1936
obrót 24 stopni/s

Silnik Franklin
Moc 100km
20% szans na podpalenie

Zawieszenie T-26-2
48 stopni/s
10.00 t udźwigu

Radio 71-TK-3
Zasięg sygnału do 300m

Ten czołg to przeciętniak. Szybko się nim nie jeździ. Dzięki działku 40mm możemy coś zdziałać lecz też nie zdziała cuda.Choć po ulepszeniu wygląda jak na T-26 sowiecki jest gorszy. Pancerz też nie zadowala. Reasumując dużego ''szumu'' nie robi, a najlepiej jeździć nim jako wsparcie.

Chi-Ha
Działo:
47mm Gun Type 1
Penetracja: 81/130/25mm
Uszkodzenia: 60/70/90
Szybkostrzelność: 20/min

Silnik:
Type 100 V 12 A
240 k.m.
15% szans na podpalenie

Radio:
Type 96 Po
550 zasięgu

Zawieszenie:
Type 95 Kai
32 stopni/s
18.00 t udźwigu

Pancerz kadłuba:25/25/20




Czołg jak czołg. Zachwytu nie robi ale może zmienić losy bitwy.Nadaje się na pomoc flanki w ''opałach''. Działo też robi zamieszania Pancerz mi przypomina raczej czołgi średnie.Czyli nic dodać nic ująć.

Resztę zrobię jutro.
P.S. moge jeszcze zrobić linię czołgów japońskich

Avatar Surykatek
Moderator
Znajomy22 pisze:
Chińskie ciężkie

Vae Type B

Działo
40 mm 20 k
średnie uszkodzenia 47/47/62
średnia penetracja 51/ 88/23 mm

Wieża T26 model 1936
obrót 24 stopni/s

Silnik Franklin
Moc 100km
20% szans na podpalenie

Zawieszenie T-26-2
48 stopni/s
10.00 t udźwigu

Radio 71-TK-3
Zasięg sygnału do 300m

Ten czołg to przeciętniak. Szybko się nim nie jeździ. Dzięki działku 40mm możemy coś zdziałać. Reasumując dużego ''szumu'' nie robi.

Chi-Ha
Działo:
47mm Gun Type 1
Penetracja: 81/130/25mm
Uszkodzenia: 60/70/90
Szybkostrzelność: 20/min

Silnik:
Type 100 V 12 A
240 k.m.
15% szans na podpalenie

Radio:
Type 96 Po
550 zasięgu

Zawieszenie:
Type 95 Kai
32 stopni/s
18.00 t udźwigu

Pancerz kadłuba:25/25/20




Czołg jak czołg. Zachwytu nie robi ale może zmienić losy bitwy.Czyli nic dodać nic ująć.

Resztę zrobię jutro.
P.S. moge jeszcze zrobić linię czołgów japońskich

Może trochę dokładniej? Bo z takich opisów to się dużo nie dowiemy :p Ale ja nic rozkazać nie mogę, to robota pana kierownika.

Avatar Jejowicz
Właściciel
Surykatek pisze:
Może trochę dokładniej? Bo z takich opisów to się dużo nie dowiemy :p Ale ja nic rozkazać nie mogę, to robota pana kierownika.

Surykatek pisze:
Ale my gadaliśmy o opisie wiemkimjesteś ._. Czupa robi świetne opisy, sam biorę z nich przykład ._.
PS. A kiedy zaczniesz je robić? :p

Nu faktycznie, u WimKimJsem (wcześniej nie zauważyłem, kto pisał opisy z kucykami mechanicznymi) te opisy właściwie nie wykraczają poza dane na stronie WoTa. U Czupy jest sporo więcej danych, śmiem twierdzić, że z WotWiki. Jeszcze raz napiszę, że chociaż kapliczki mu nie postawię, to opisy Czupy powinny być wzorem. A sam zacznę pisać może nawet w ten weekend. I mam zamiar (w praktyce może być różnie) podać bardziej szczegółowe dane przydatne w praktyce. A coby wody nie lać, chodzi mi o takie nowinki, jak moc silnika do masy czy rzeczywista szybkostrzelność albo grubość pancerza

Avatar Surykatek
Moderator
Zaczynamy Ht z Ameryki :>

T2 Medium Tank

Działo:
37 mm Gun M5
Penetracja: 48/70/19
Uszkodzenia: 40/40/50
Celność:
Szybkostrzelność: 26.09

Silnik:
Wright Continental R-975C2
340 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
T2E4
40 stopni/s
16.2 t udźwigu

Wieża:
T2T2
Pancerz: 25/25/25
36 stopni/s
320 m zasięgu widzenia

Pancerz:
22/22/22

Przeciętniak. Jest dosyć mobilny, nie ma pancerza i dysponuje średniej jakości działem. Grając nim musimy unikać magazynkowców, bo jedna salwa wyrzuci nas w powietrze. Najlepiej znaleźć sobie osłonę kryjącą cały nasz kadłub i strzelać do wszystkiego co się rusza. Granie tym czołgiem to wątpliwa, lecz krótko trwająca przyjemność.

M2 Medium Tank

Działo:
75 mm Howitzer M3
Penetracja: 38/91
Celność:
Szybkostrzelność: 13.04

Silnik:
Wright R-975EC2
400 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 k.m.

Zawieszenie:
T49
40 stopni/s
23.5 t udźwigu

Wieża:
M2M7
Pancerz: 38/25/25
39 stopni/s
370 m zasięgu widzenia

Pancerz kadłuba:
32/18/13

W odróżnieniu od poprzednika ten czołg sieje niezłe spustoszenie. Troll niszczący prawie każdą maszynę 3 tieru bardzo umila grę. Tak jak poprzednio pancerz nie jest naszą mocną stroną. Niestety tracimy też na mobilności, a celność działa nie pozwala nam na campienie. Musimy więc jechać w 1 linii, ale w taki sposób, aby dotykało nas jak najmniej strzałów. W sytuacji, kiedy przyjdzie nam walczyć z przeciwnikami wyższego tieru musimy skupić się na eliminowaniu mniej wytrzymałych jednostek i cofnąć się do 2 linii. Jednym słowem: czołg jest dobry, ale dupy nie urywa.

M3 lee

Działo:
75 mm Gun M3
Penetracja: 92/127/38
Uszkodzenia: 110/110/175
Celność:
Szybkostrzelność: 20.0

Silnik:
Chrysler A57
440 k.m.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
VVSS T48
43 stopni/s
29.9 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
51/38/38

Bardzo dziwna maszyna. Mimo, że jest to czołg średni, to działo ma zamontowane na kadłubie i jak się domyślacie nie możemy używać wieży. Niestety, wartość kamuflaża tego czołgu jest równa 0. Tą krowę widać z księżyca (tak, wziąłem to od Czupy), więc nie ma szans, żeby grać nim jak TD. Jedyny sposób to trzymanie się w 2 linii i wspieranie czołgów w 1. Mobilność ma średnią, pancerz absolutnie beznadziejny. Czoł naprawdę wnerwiający, ale niestety konieczny aby zdobyć T1 HT, o którym za chwilę.

Avatar Jejowicz
Właściciel
WiemKimJestes pisze:
hmmm Tzn cóż mam zmienić? :D

Najsampierw napisać coś więcej niż jest podane na stronie WoTa. Dodać chociażby czas przeładowania, dane topowe/stockowe, działa jeśli są różne topowe. No i u ciebie jest tylko jedno: czołg dobry/niedobry. Popatrz na dzieła Surykatka albo Czupy. Oni piszą o stylu gry, o zaletach i wadach.

Avatar Surykatek
Moderator
Jejowicz pisze:
Nu faktycznie, u WimKimJsem (wcześniej nie zauważyłem, kto pisał opisy z kucykami mechanicznymi) te opisy właściwie nie wykraczają poza dane na stronie WoTa. U Czupy jest sporo więcej danych, śmiem twierdzić, że z WotWiki. Jeszcze raz napiszę, że chociaż kapliczki mu nie postawię, to opisy Czupy powinny być wzorem. A sam zacznę pisać może nawet w ten weekend. I mam zamiar (w praktyce może być różnie) podać bardziej szczegółowe dane przydatne w praktyce. A coby wody nie lać, chodzi mi o takie nowinki, jak moc silnika do masy czy rzeczywista szybkostrzelność albo grubość pancerza

Nie wiem czy zauważyłeś, ale moje opisu modułów też są rodem ze strony WoT'a. Masz racje, to nie jest zbyt dużo, ale myślę, że nadrabiam opisem czołgu (ach, ta skromność). A co do pancerza, to ktoś nas musi się wziąść i porobić obrazki, ze zaznaczonymi strefami pancerza (tak jak wiesz z "Pod lupą" wszędzie jest on inny.) Co do Czupy muszę się zgodzić, on świetnie robi te opisy, i najlepiej będzie jeśli wszyscy będziemy robić swoje ze wzorem Czupy. A skąd bierze te dane to musi sam powiedzieć c:

Avatar chupacabra001
Moderator
Panie kierowniku, moim źródłem informacji jest sama gra, nie wot wiki.

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Mogą być obrazki z hitzones?

Avatar Jejowicz
Właściciel
chupacabra001 pisze:
Panie kierowniku, moim źródłem informacji jest sama gra, nie wot wiki.

Jak się przyjrzeć, to faktycznie.

Avatar Jejowicz
Właściciel
WiemKimJestes pisze:
Mogą być obrazki z hitzones?

Ale co ci dadzą te obrazki? Tylko położenie załogi i modułów. Oczywiście takie rzeczy też się w opisie przydadzą, ale raczej ważniejszy jest pancerz.

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Ej a da się dodać tutaj obrazki jeśli nie dysponuje się możliwością wrzucenia w formacie png jpg i tym podobnych najprostszych formatów?

Avatar Surykatek
Moderator
WiemKimJestes pisze:
Ej a da się dodać tutaj obrazki jeśli nie dysponuje się możliwością wrzucenia w formacie png jpg i tym podobnych najprostszych formatów?

Wątpie. Możesz dodać do nazwy zdjęcia .jpg.

Avatar Matiq
Moderator
WiemKimJestes pisze:
Ej a da się dodać tutaj obrazki jeśli nie dysponuje się możliwością wrzucenia w formacie png jpg i tym podobnych najprostszych formatów?

Możesz wrzucić na zasadzie obrazka w nowym oknie.... A zresztą jaki to problem zapisać obrazek w innym formacie?

Avatar WiemKimJestes
Moderator
WiemKimJestes pisze:
Ej a da się dodać tutaj obrazki jeśli nie dysponuje się możliwością wrzucenia w formacie png jpg i tym podobnych najprostszych formatów?

Już znalazłem :D

Avatar chupacabra001
Moderator
Czas na artylerię!

Renault FT 75 BS

- Masa - 7,3 tony

- Pancerz kadłuba - 16/16/16

- Działo - 75 mm Blockhaus Schneider, szybkostrzelność - 7,69 strz/min, penetracja - 38/100 (OB, Gold), obrażenia - 165, 110 (OB, Gold), celność na 100m - 0,77, czas celowania - 4,5s

- Silnik - Franklin, 100 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

- Radio - ER 53, zasięg sygnału - 360m

- Zawieszenie - Renault FT 75 BS bis, prędkość obrotu - 14 stopni/s, udźwig - 9,3 tony

No cóż, wielkiej rewelacji tutaj nie ma. Jeden z nielicznych francuzów, którym nie da się uciekać. : ) To jest ten poziom, kiedy każda artyleria jest prawie identyczna, akurat to maleństwo nie jest ani najgorsze, ani najlepsze. Wszystko zależy od gracza.

Lorraine 39L AM

- Masa - 6,6 tony

- Pancerz kadłuba - 20/9/16

- Działo - 105 mm court mle. 1934 S, szybkostrzelność - 2,93 strz/min, penetracja - 53/104 (OB, Gold), obrażenia - 410/350 (OB, Gold), celność na 100m - 0,8, czas celowania - 5,5 s

- Silnik - Delahaye 135, 90 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

- Radio - ER 56, zasięg sygnału - 455m

- Zawieszenie - Lorraine 39L AM bis, prędkość obrotu - 22 stopni/s, udźwig - 9 ton

Lorrine (potocznie nazywany Lorką) to zdecydowanie jest jedno z najniebezpieczniejszych dział samobieżnych 3 poziomu. 2 (czasami 1) strzały wystarczą, by sprzątnąć każdy pojazd 2, 3, 4, czasami 5 poziomu. Jak na francuską artylerię przystało, pocisk ma płaską trajektorię lotu, czyli trafienie nie jest czymś trudnym (kropka powinna się znajdować za przeciwnikiem). Przed osłabieniem artylerii, jedyny 3 tier jaki mógł być konkurencją dla Lorki, był Sturmpanzer.

AMX 105 AM mle. 47

- Masa - 15,44 tony

- Pancerz kadłuba - 30/20/15

- Działo - 105 mm obusier mle. 1950, szybkostrzelność - 3,75 strz/min, penetracja - 60/223 (OB, Gold), obrażenia - 445/330 (OB, Gold), celność na 100m - 0,74, czas celowania - 5,5 s

- Silnik - MATHIS, 250 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 20%

- Radio - SCR 528F, zasięg sygnału - 750m

- Zawieszenie - AMX 105 AM mle. 47 modifié, prędkość obrotu - 26 stopni/s, udźwig - 18.60 tony

Wspaniała maszyna, dodana dopiero po osłabieniu artylerii. Tutaj można poczuć urok francuskich dział. Celność, szybkostrzelność oraz mobilność to główne atuty tego specyfiku. To naprawdę wspaniałe uczucie, kiedy lekki czołg nie może dogonić artylerii. : )
Jeszcze jedna rzecz rzuca się w oczy - niesamowite goldy. 223 penetracji dla 4 tieru? Tutaj brakuje słów. Dla porównania - 8-tierowa artyleria ma "zaledwie" 185 penetracji na kumulacyjnym!

Jutro zrobię 3 następne. Później, kiedy skończę artylerię, zajmę się artylerią i niszczycielami premium (rzecz jasna francuzy).

Avatar Znajomy22
Surykatek pisze:
Może trochę dokładniej? Bo z takich opisów to się dużo nie dowiemy :p Ale ja nic rozkazać nie mogę, to robota pana kierownika.

I co może być?

Avatar Znajomy22
Teraz kolej na następne.

M5A1 Stuart

Działo:
47mm Gun Type 1
Penetracja: 81/130/25
Uszkodzenia: 70/70/90
Celność:42 na 100m
Szybkostrzelność: 2,3/ min

Silnik:
Continental R-975-C1
400 km.
20% szans na podpalenie

Radio:
SCR 506
615 m zasięgu

Zawieszenie:
VVSS T55E1
38 stopni/s
3.550 t udźwigu

Pancerz kadłuba:
28/28/25

Czołg nadaje się na wykrywanie przeciwników.Pancerz nie zadowala.Zadowala jednak działko (jak na swój tier może zrobić tam jakieś uszkodzenia) i radio.

Avatar Surykatek
Moderator
Znajomy22 pisze:
I co może być?

Bardziej wszystko rozbuduj. Tak jak w opisach CZupy lub moich.

Avatar chupacabra001
Moderator
Najlepiej użyj takiego samego schematu jak ja.

Avatar Znajomy22
chupacabra001 pisze:
Najlepiej użyj takiego samego schematu jak ja.

ok dzięki za radę

Avatar
Konto usunięte
Znajomy22 pisze:
I co może być?

;-; moim zdaniem lepsza jest haubica, uszkodzi nawet 8 tier (spoter jak spoter ma swoje wady ) jego minusem jest zwrotność co czesto boli - ale, niezle przyspiesza od 0 w góre

Avatar chupacabra001
Moderator
TigreMan pisze:
;-; moim zdaniem lepsza jest haubica, uszkodzi nawet 8 tier (spoter jak spoter ma swoje wady ) jego minusem jest zwrotność co czesto boli - ale, niezle przyspiesza od 0 w góre

Zwykłe działko tez uszkodzi prawie wszystko, wystarczy załadować odłamkowe...

Avatar Znajomy22
Teraz pora na kolejne

Type T-34

-Masa - 28,72 tony

Pancerz kadłuba - 45/45/40

Najlepiej wybrać działko 57mm 55-57FG

-Silnik - FV-2-34, 500 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 15%

-Radio - 9RM, zasięg sygnału - 525m

-Zawieszenie - Type T-34M, prędkość obrotu - 42 stopni/s, udźwig - 7,80 ton

Kuzyn radzieckiego T-34. Do ideałów nie należy ,ale też nie jest najgorszy. Powyżej V tiera bez problemu przebije pancerz (mam namyślić bok i tył.) Sam też da radę walczyć z KV lub Churchillem lecz lepiej jechać z innym czołgiem.

Kolejny czołg to:
Type 58
-Masa - 32,18 tony

Pancerz kadłuba - 45/45/40

Wybieramy działko 85mm 56-85JT

-Silnik - 1215OL, 520 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 12%

-Radio - 9RM, zasięg sygnału - 525m

-Zawieszenie - Type 58, prędkość obrotu - 42 stopni/s, udźwig -35.00 ton

Ten pojazd mi się najlepiej prowadziło.Ma dużo plusów.Jedynym minusem tego czołgu jest działko ,które bardzo nie umożliwia niszczenie maszyn wroga za górki,gdyż prawie wcale nie zniża się.

IS-2
-Masa - 45,99 tony

Pancerz kadłuba - 90/90/60

Oczywiście wybieramy działko 122m D25T.

-Silnik - 1215OLS, 580 k.m., prawdopodobieństwo pożaru - 12%

-Radio - A-220 zasięg sygnału do 600 m

-Zawieszenie - IS-29(późny), prędkość obrotu - 38 stopni/s, udźwig - 49,00 ton

Ten czołg tak w zasadzie powinien mieć wsparcie. Choć jak się ulepszy jego do 100% to i tak niewiele zmienia. Jest z 3 czołgów ciężkich z linii chińskiej i jest na słaby. Krótko mówiąc jest przeciwieństwem IS radzieckiego.

Avatar chupacabra001
Moderator
"Najlepiej wybrać działko" - byłbyś łaskaw coś napisać o tym działku...

Avatar WiemKimJestes
Moderator
Dodałem 2 tiery z linii LT Francuskiej

Avatar Matiq
Moderator
No to do pracy, rodacy....

TIER 2: Pz.Kpfw. II
Ten mały piździk posiada tylko magazynkowe działka. Najlepsze daje mu relatywnie dużą penetrację (39mm) w porównaniu do innych, natomiast dmg utrzymuje poziom 11. Silnik daje wystarczającą moc na jazdę po płaskim, wspinanie się na górkę może być problemem. Grubym pancerzem nie grzeszy, ale udaje się co nieco odbijać.
Czołg polecany zdecydowanie do walki na bliski dystans oraz szybkie ataki skrzydłami.
Najlepiej go przeskoczyć jak najszybciej ;)
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia

TIER 3: Pz. IIIA
Czołg bardziej nadający się na scouta niż poprzednik - jest miększy, ale za to szybszy i zwrotniejszy, a dobry stosunek masy do mocy silnika zapewnia porządne przyśpieszenie.
Topowe działko (troll) o penetracji 60mm wystarcza na większość 3 tierów, a 4 i 5 od boku spokojnie przebije.

TIER 4: D.W.2 alias Durchbruchswagen 2
Nie skłamię, jeśli powiem, ze jest to śmieszny wynalazek.
Ni to nie jest szybkie, ni to nie jest twarde, nie ma zbyt dobrego działa dmg jak w poprzedniku na poziomie 70, tylko wyższa penetracja - 67mm (za to wysoka na goldzie - 130mm)
Jest bardzo łatwo przebijalny pomimo 50mm pancerza z każdej strony - nawet mocno skatowany daje małe szanse rykoszetu.
A od tego czołgu zaczyna się dramat niemiecki - przekładnia w przedniej dolnej płycie, łatwo się zapalająca.
Czołg trudny, dlatego trzeba go jak najszybciej przeskoczyć. I tak też zrobimy.
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia

TIER 5: VK. 30.01H
Zdecydowanie lepsza od poprzednika. Ten czołg daje nam duże możliwości wyboru działa po ulepszeniu wieży: możemy spokojnie wybierać miedzy 3 działami. Trollem z hetzera (350 dmg/64pen), 7,5cm/5,5cm (135/157) oraz słynną 7,5 cm L/70 (135/150).
Pancerz jak u poprzednika, więc wdawanie się w walkę w zwarciu będzie bardzo niedobre dla naszego czołgu - wszystko wchodzi jak w masło.
Trzeba pamiętać, ze dalej mamy prawie płaski pancerz z przodu, oraz silnik na dole. Więc kazde pokazanie się przeciwnikom bez konieczności może sie źle skonczyć.
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia

TIER 6: VK. 30.02M
Godna nazwa mini-Panthery jest w pełni uzasadniona. Wreszcie otrzymujemy skątowany (45 stopni) pancerz na przedzie o grubości 60mm (w efekcie jest to ok. 110mm) oraz mamy dostęp do pięknej pantherowej L/70.
Taktyki na ten czołg mogą być 2.
1. Ryzykowna, przy której posuwamy się między ciężkimi czołgami w natarciu, czekając na okazję, by szybko okrążyć przeciwnika i przeszkadzać im od boku dzięki szybkostrzelnej armatce
LUB
2. Kiedy trzymamy się z dala od głównej linii i bawimy się w snajpera, co umożliwia nam dobra penetracja i celność (0.35m na 100m).
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia

TIER 7: Panther I
Legendarna panterka, odwzorowana idealnie w kształtach. Doskonała celność i penetracja 7,5cm L/100 (190mm i 0.32) pozwalają temu czołgowi idealnie spełniać rolę spamerskiego snajpera. Przeładowanie o długości 4 sekund pozwala nam zalewać przeciwników gradem strzałów :D
Niestety, są również problemy w tym czołgu. Górna przednia płyta ma grubość zaledwie 80mm pod kątem 45 stopni - wydaje sie dużo, ale w efekcie wszystkie HT i większość medów zwyczajnie się w nią wbija. Co gorsza, od wersji 8.6 Panthera ma z przodu widoczne magazyny amunicji, a w dolnej płycie przekładnie, która jest prosta w zapaleniu.
Spełniać Panthera moze takie, jak jej mini odpowiednik, tylko lepiej. Lecz należy sie bać walki w samotności, i w razie zagrożenia po prostu wycofać się.
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia
Zdjęcie użytkownika Matiq w temacie Własna czołgopedia


Za wszelkie niedociągniecia przepraszam, ale odkąd robiłem te czołgi, to minęło dużo czasu, a i sama linia uległa znacznym zmianom....

Avatar
Konto usunięte
ekhm, niektóre zdjęcia uciekły ;_;

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku