Sand Game

Temat edytowany przez JTay_ - 5 października 2013, 08:28

Avatar JTay_
Od dłuższego czasu zajmuję się przygodówką w Game Makerze. Nie wymyśliłem jeszcze nazwy, ani logo. Jeśli macie jakieś pomysły, piszczcie je tu.
P.S Za jakiś czas będzie wypuszczona alpha, taka bardzo alpha.

Jeśli jakiś blog o grach chciałby pomóc, to chętnie :)

Avatar mojlogin
Moderator
JTay_ pisze:
Od dłuższego czasu zajmuję się przygodówką w Game Makerze. Nie wymyśliłem jeszcze nazwy, ani logo. Jeśli macie jakieś pomysły, piszczcie je tu.
P.S Za jakiś czas będzie wypuszczona alpha, taka bardzo alpha.

Mogę ci pomóc

Avatar JTay_
mojlogin pisze:
Mogę ci pomóc


Zgadamy się przez wiadomości.

Avatar Jejowicz
Też jestem chętny do współpracy

Avatar
Konto usunięte
Musisz najpierw pograć trochę a wtedy wymyślisz nazwę pasującą do gry

Avatar JTay_
Update #1:
- Wymyśliłem sposób robienia update'ów. :D
- Nazwa gry gotowa, mianowicie "Sand Game". Nadal może ulec zmianie.
- Pierwszy poziom prawie gotowy. W typie Tutorialu.

Avatar Remik_Wyniki
Zrób nową nazwę: Minecraft :D

Avatar JTay_
Update #2
- Tutorial gotowy
- Sprite'y (większość) gotowa)
- Dźwięki będą, muzyka też.

Avatar
Konto usunięte
Nazwij grę : Przygodówka bez nazwy :D

Avatar
Konto usunięte
kubox12345 pisze:
Nazwij grę : Przygodówka bez nazwy :D

Popełniłeś mały błąd wtedy ta gra będzie miała nazwę...

Avatar
Konto usunięte
kuba1231232003 pisze:
Popełniłeś mały błąd wtedy ta gra będzie miała nazwę...

Chodzi to , żeby nie miała konkretnego tytułu jak Legend Of Zelda , War Od God itd.

Avatar
Konto usunięte
kubox12345 pisze:
Chodzi to , żeby nie miała konkretnego tytułu jak Legend Of Zelda , War Od God itd.

A jak gra nie będzie miała klimatu to będzie konkretny tytuł jak bez tytułu to bez klimatu ;_;

Avatar JTay_
Jeśli macie jakiekolwiek propozycje co do loga lub ew. zmiany nazwy (Przejdzie tylko z dobrym logo) To piszcie :P

Avatar Jejowicz
Z logiem mógłbym się zabawić. Ale najpierw przydałaby się jakakolwiek wersja do obczajenia gry. Byłoby fajnie, gdyby logo nawiązywało do gry.

Avatar JTay_
Do 16 udostępnię 1 szą wersję gry, z tutorialem pokazującym co jest w grze. (Po angielsku)

EDIT: Sory, potrwa to dłużej. Mam problemy z przechodzeniem pomiędzy poziomami i dźwiękami.

EDIT2: Odpuszczam dźwięki. Grę wrzucam już na serwer.

Avatar hey12
Zapowiada się ciekawie.

Avatar JTay_
Pamiętajcie, to nadal nawet nie jest alpha. Będą dźwięki, bugi zostaną wyeliminowane (w miarę możliwości), no i oczywiście gra będzie dłuższa.
Jeśli znajdziecie jakieś bugi, piszcie poniżej.
Bugi znalezione:
Animacja często daje ciała (nie wiem niestety jak to poprawić)
Przenikanie przez ściany (Niedopatrzenie, naprawione.)
Posąg wywołuje crash (Nie ma następnego poziomu, stąd ten błąd.)

Avatar JTay_
Update #3
- Pierwszy raz gra jest udostępniona
- Od teraz przy każdym update będzie link do downloadu.
- Dodany Easter Egg (Kto wrzuci ScreenShota z nim wygra Internety :D)

Avatar hey12
Żeby nie można było przenikać przez ściany to ustaw colision.

Avatar hey12
Chętnie dodam tę grę na moją stronę ,jeśli jest taka możliwość :D

Avatar JTay_
hey12 pisze:
Chętnie dodam tę grę na moją stronę ,jeśli jest taka możliwość :D


Ja tam nie widzę sensu jako iż to prawie wogóle nie jest gra. Tylko tutorial, ale jeśli chcesz to spoko.

Problem ze ścianami jest rozwiązany.

Avatar hey12
JTay_ pisze:
Ja tam nie widzę sensu jako iż to prawie wogóle nie jest gra. Tylko tutorial, ale jeśli chcesz to spoko.

Problem ze ścianami jest rozwiązany.

Chodź na pw.

Avatar Zangetsu1234
Zdjęcie użytkownika Zangetsu1234 w temacie Sand Game

Łatwy do znalezienia :D

Avatar JTay_
Update #4
- Bug ze ścianami naprawiony
- 1szy poziom!
- Duużo dużo stukaniny przez ten cały czas.
- Posąg nie wywołuje crasha, tylko ekran "Work in progress"
- Zmieniona prędkość npc
- Dodane ruszające się strzały
- Dodany ruszający się pająk
- Kilka kosmetycznych poprawek

hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=eec52563bf33d845e888a8be2dd042a8
mega.co.nz
mega.co.nz/#!s413SIoJ!SZkHyTcDpdll_w6uafXuYzeTeHUO9-_uDwUytwWMcdw

Znane bugi:
Animacja do niczego (no nic, trza to zostawić.)

Avatar JTay_
Update #6
Tutaj sobie przygotowywałem changeloga od początku, staram się grę robić dokładniej.
- Dodane logo
- Potwierdzona nazwa "Sand Game"
- Zmienione menu
- Opcja "graj bez tutoriala"
- Pierwszy level, który był niemożliwy do przejścia, jest prosty.
- Uporządkowane objekty i tekstury, z racji dużej ich ilości.
- Niestety niepoprawiony movement postaci. Nie wiem jak się do tego zabrać.
- Dopiero teraz zauważyłem swoje straszne niedbalstwo jeżeli chodzi o poziomy, teraz są naprawione.
- Dispensery wystrzeliwują strzały relatywnie do ich pozycji.
- Kolejny poziom
- Obrazek Work In Progress
Z dumą Sand Game przechodzi w wersję 0.2!

A tak poza tym, jeśli macie jakieś pomysły na poziomy, piszcie. Bo ja się wypaliłem :(

Hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=a1321aa90cfe6a71d73a5bfd7dfd0675
mega.co.nz
mega.co.nz/#!CNQikTLR!M06kBgjX-d9TgUbqsP70n0f5HSwWvZNxAxDqluI9L9M

Avatar mojlogin
Moderator
JTay_ pisze:
Update #6
Tutaj sobie przygotowywałem changeloga od początku, staram się grę robić dokładniej.
- Dodane logo
- Potwierdzona nazwa "Sand Game"
- Zmienione menu
- Opcja "graj bez tutoriala"
- Pierwszy level, który był niemożliwy do przejścia, jest prosty.
- Uporządkowane objekty i tekstury, z racji dużej ich ilości.
- Niestety niepoprawiony movement postaci. Nie wiem jak się do tego zabrać.
- Dopiero teraz zauważyłem swoje straszne niedbalstwo jeżeli chodzi o poziomy, teraz są naprawione.
- Dispensery wystrzeliwują strzały relatywnie do ich pozycji.
- Kolejny poziom
- Obrazek Work In Progress
Z dumą Sand Game przechodzi w wersję 0.2!

A tak poza tym, jeśli macie jakieś pomysły na poziomy, piszcie. Bo ja się wypaliłem :(

Hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=a1321aa90cfe6a71d73a5bfd7dfd0675
mega.co.nz
mega.co.nz/#!CNQikTLR!M06kBgjX-d9TgUbqsP70n0f5HSwWvZNxAxDqluI9L9M



Postać strasznie się buguje ( zresztą sam wspomniałeś ), zbyt szczelne drogi, czasami postać się blokuje, strzały za szybko lecą ( jesteś przy dispenserze, a tu Ci wylatuje strzała i *DEAD* ), rób wszystko po Polsku

Avatar Jejowicz
JTay_ pisze:
Update #6
Tutaj sobie przygotowywałem changeloga od początku, staram się grę robić dokładniej.
- Dodane logo
- Potwierdzona nazwa "Sand Game"
- Zmienione menu
- Opcja "graj bez tutoriala"
- Pierwszy level, który był niemożliwy do przejścia, jest prosty.
- Uporządkowane objekty i tekstury, z racji dużej ich ilości.
- Niestety niepoprawiony movement postaci. Nie wiem jak się do tego zabrać.
- Dopiero teraz zauważyłem swoje straszne niedbalstwo jeżeli chodzi o poziomy, teraz są naprawione.
- Dispensery wystrzeliwują strzały relatywnie do ich pozycji.
- Kolejny poziom
- Obrazek Work In Progress
Z dumą Sand Game przechodzi w wersję 0.2!

A tak poza tym, jeśli macie jakieś pomysły na poziomy, piszcie. Bo ja się wypaliłem :(

Hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=a1321aa90cfe6a71d73a5bfd7dfd0675
mega.co.nz
mega.co.nz/#!CNQikTLR!M06kBgjX-d9TgUbqsP70n0f5HSwWvZNxAxDqluI9L9M


Zasysam, poczpaczam, ocenię. Od dłuższego czasu za bardzo nie zwracałem uwagi na tę grę (no chyba że od pierwszej wersji po prostu nic się nie działo), więc chętnie zobaczę co się zmieniło.

Avatar Remik_Wyniki
Jejowicz pisze:
Zasysam, poczpaczam, ocenię. Od dłuższego czasu za bardzo nie zwracałem uwagi na tę grę (no chyba że od pierwszej wersji po prostu nic się nie działo), więc hętnie zobaczę co się zmieniło.

Hętnie?

Avatar JTay_
Jejowicz pisze:
Zasysam, poczpaczam, ocenię. Od dłuższego czasu za bardzo nie zwracałem uwagi na tę grę (no chyba że od pierwszej wersji po prostu nic się nie działo), więc hętnie zobaczę co się zmieniło.


Tak, nic się nie działo. Nie miałem chęci :)

mojlogin pisze:

Postać strasznie się buguje ( zresztą sam wspomniałeś ), zbyt szczelne drogi, czasami postać się blokuje, strzały za szybko lecą ( jesteś przy dispenserze, a tu Ci wylatuje strzała i *DEAD* ), rób wszystko po Polsku


Bugi postaci są czymś, czego na razie nie dam rady naprawić. Co do zbyt szczelnych dróg - tak miało być, tylko, niestety, z niewiadomych przyczyn postać zatrzymuje się. Przed pełną wersją powinno to zostać naprawione. Prędkość strzał jest odpowiednia, po prostu trzeba uważać. W nowej wersji 1-szy poziom został znacznie ułatwiony. (Był za trudny). Językiem w grze będzie angielski, dzięki temu jest bardziej dostępny dla wielu osób. Łatwiej polakowi zrozumieć angielski niż anglikowi polski. Chociaż nie zaprzeczam użycia polskich dialogów w niektórych momentach.

Avatar Remik_Wyniki
JTay_ pisze:

Chociaż nie zaprzeczam użycia polskich dialogów w niektórych momentach.

Na Easter Eggach.

Avatar JTay_
Remik_Wyniki pisze:
Na Easter Eggach.

W jak na razie jedynym użyty jest Angielski. Ale dobra rada. Zapomniałem wspomnieć, że następny poziom będzie zawierać ultra-trudnego-nie-do-przejścia Bossfighta!

Avatar Jejowicz
Remik_Wyniki pisze:
Hętnie?

Upsz

Avatar mojlogin
Moderator
JTay_ pisze:
Tak, nic się nie działo. Nie miałem chęci :)



Bugi postaci są czymś, czego na razie nie dam rady naprawić. Co do zbyt szczelnych dróg - tak miało być, tylko, niestety, z niewiadomych przyczyn postać zatrzymuje się. Przed pełną wersją powinno to zostać naprawione. Prędkość strzał jest odpowiednia, po prostu trzeba uważać. W nowej wersji 1-szy poziom został znacznie ułatwiony. (Był za trudny). Językiem w grze będzie angielski, dzięki temu jest bardziej dostępny dla wielu osób. Łatwiej polakowi zrozumieć angielski niż anglikowi polski. Chociaż nie zaprzeczam użycia polskich dialogów w niektórych momentach.

Wiesz...zawsze mogą być dwa języki :)

Mogę pomagać przy polonizacji :D

Avatar JTay_
mojlogin pisze:
Wiesz...zawsze mogą być dwa języki :)

Mogę pomagać przy polonizacji :D


Dam sobie radę.

Avatar JTay_
Jejowicz pisze:
Zasysam, poczpaczam, ocenię. Od dłuższego czasu za bardzo nie zwracałem uwagi na tę grę (no chyba że od pierwszej wersji po prostu nic się nie działo), więc chętnie zobaczę co się zmieniło.


I jak? :D

Avatar Jejowicz
Nu i do poprawy trochę jest. Zwłaszcza logika chodzenia (fizyką tego nie nazwę). Zablokować można się na każdej ścianie, wystarczy do niej podejść kilka pikseli za nisko no i się nie ruszym. No i ludziczek przebiera nóżkami jak po 4 RedBullach w kawie i 2 dawkach ecstasy, a chodzi raczej wolno. Sama postać mi się szczególnie nie podoba, bo ma pięty w rzyci. Ale to tylko taka moja opinia. Co do poziomów większych zastrzeżeń nie mam, tylko jakoś ich mało. No i ten nibylabirynt w chyba 3 poziomie mógłby być cokolwiek bardziej rozbudowany, albo można by było w nim chodzić z latarką. No i jeszcze można by zrobić przyciski uwalniające strzały, w wielu miejscach można to wykorzystać. No i jeszcze szkoda, że gra robiona całkowicie przez Polaka dla Polaków jest nie wiedzieć czemu po angielskiemu. Jeśli chcesz dotrzeć do społeczności anglojęzycznej, to jeszcze masz sporo roboty. No i jeszcze zauważyłem, że gra zyskała samodzielną ikonkę, wcześniej przypisywało mi ikonę innej (Inside My Radio, polecam) gry chyba też z Game Makera. Sama koncepcja gry może oryginalna nie jest, ale w dalszym ciągu może z tego wyjść coś ciekawego. A kiedy będzie już zarys logiczny gry, można by dopracować oprawę graficzną.

Avatar JTay_
Jejowicz pisze:
Nu i do poprawy trochę jest. Zwłaszcza logika chodzenia (fizyką tego nie nazwę). Zablokować można się na każdej ścianie, wystarczy do niej podejść kilka pikseli za nisko no i się nie ruszym. No i ludziczek przebiera nóżkami jak po 4 RedBullach w kawie i 2 dawkach ecstasy, a chodzi raczej wolno. Sama postać mi się szczególnie nie podoba, bo ma pięty w rzyci. Ale to tylko taka moja opinia. Co do poziomów większych zastrzeżeń nie mam, tylko jakoś ich mało. No i ten nibylabirynt w chyba 3 poziomie mógłby być cokolwiek bardziej rozbudowany, albo można by było w nim chodzić z latarką. No i jeszcze można by zrobić przyciski uwalniające strzały, w wielu miejscach można to wykorzystać. No i jeszcze szkoda, że gra robiona całkowicie przez Polaka dla Polaków jest nie wiedzieć czemu po angielskiemu. Jeśli chcesz dotrzeć do społeczności anglojęzycznej, to jeszcze masz sporo roboty. No i jeszcze zauważyłem, że gra zyskała samodzielną ikonkę, wcześniej przypisywało mi ikonę innej (Inside My Radio, polecam) gry chyba też z Game Makera. Sama koncepcja gry może oryginalna nie jest, ale w dalszym ciągu może z tego wyjść coś ciekawego. A kiedy będzie już zarys logiczny gry, można by dopracować oprawę graficzną.


Nie zapominaj, że to nawet nadal nie jest nawet alpha. Poza tym dobra, język już do mnie trafia i w następnym update postaram zrobić się wszystko po polsku. Logika chodzenia to dla mnie nadal zagadka, prawdopodobnie jest tak dlatego, że postacie poruszają się w systemie 16x16 (jeśli nie 1x1) i próbuję zmienić to na system 32x32. Niestety z designem jestem na bakier (ledwo mi logo wyszło) i grafika jest taka, jaka jest. Poziom 3 będzie bardziej rozbudowany. Był on o szerokości 1024x640, teraz planuję zrobić labirynt na conajmniej 3260x2720. Oczywiście nie będzie wymagany ogromny monitor, obraz będzie podążać za postacią. Bardzo dobrze jest przeczytać długą wypowiedź, dzięki czemu wiem co poprawić.

Avatar Jejowicz
Ostatecznie z nudów ja mógłbym jakieś teksturki przygotować. Ale dobrze by było mieć na co je nałożyć.

Avatar JTay_
Jejowicz pisze:
Ostatecznie z nudów ja mógłbym jakieś teksturki przygotować. Ale dobrze by było mieć na co je nałożyć.


Tekstury są w 32x32, mi chodzi o system chodzenia.

Avatar hey12
JTay_ pisze:
Tekstury są w 32x32, mi chodzi o system chodzenia.

Mi tam się system chodzenia udał. Nawet nie musisz znać GML.

Avatar JTay_
hey12 pisze:
Mi tam się system chodzenia udał. Nawet nie musisz znać GML.


A podstawy znam. Jednak gdybym chciał to jakoś poprawiać, podejrzewam że musiałbym całą grę robić od nowa, a 2 miesiące pracy poszłoby się kochać.

Avatar JTay_
hey12 pisze:
Mi tam się system chodzenia udał. Nawet nie musisz znać GML.


System chodzenia jest naprawiony (tak mi się wydaje) chodziło o maski sprite'ów. Tylko nadal nie mam pojęcia jak naprawić same sprite'y. Próbowałem skryptów (zmieniłem klawisze ze strzałek na WSAD)
if keyboard_check_pressed(ord('W')) then sprite_index = explorer_up
if keyboard_check_pressed(ord('S')) then sprite_index = explorer_down
if keyboard_check_pressed(ord('A')) then sprite_index = explorer_left
if keyboard_check_pressed(ord('D')) then sprite_index = explorer_up
Ale z jakiegoś niewiadomego powodu nie działa. Nazwy sprite'ów się zgadzają.

Avatar JTay_
Update #7
- Dodano nowe dwa poziomy
- Historia otrzyma małego boosta
- Przycisk "info" od teraz pokazuje informacje.
- Zmieniony ekran ładowania, ale taki jest tylko na teraz. Zrobię ciekawszy.

Cóż, jako że jestem chory a czasu marnować nie lubię, postanowiłem trochę popracować nad grą. Co prawdopodobnie będzie:
- Może, ale może naprawię system sprite'ów.
- Polska wersja językowa, ale najprawdopodobniej jako osobna gra.
- System zapisu stanu gry
- Więcej opcji (fullscreen, etc)
- Częstsze update'y
- Kontynuacja
- (Tylko w trakcie developingu) Przycisk "New levels" dzięki któremu grę będzie można zacząć od nowo zrobionych poziomów.

Gra przechodzi w Alphę. (0.20)
Download:
hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=736eb81af24c2150ce2f3da724122b1b
mega.co.nz
mega.co.nz/#!rZJCHZ6D!OEe92m-HKSs6jLOtyl8HuTH5o2h3ieE4KbQVN4ByQtc

Zgłaszajcie bugi (oprócz tych oczywistych) w tym temacie.

Avatar Jejowicz
No więc jakaś poprawa jest. Widzę, że w meniu jakaś opcja pokaż FaPSy, ale coś nie działa. Poza tym nie widzę tych dwóch nowych poziomów, bo po kliknięciu "Play" w "Epic Boss Fight" przekierowuje mnie na pierwszą stronę tutoriala. Zmiany niewielkie raczej

Avatar JTay_
Jejowicz pisze:
No więc jakaś poprawa jest. Widzę, że w meniu jakaś opcja pokaż FaPSy, ale coś nie działa. Poza tym nie widzę tych dwóch nowych poziomów, bo po kliknięciu "Play" w "Epic Boss Fight" przekierowuje mnie na pierwszą stronę tutoriala. Zmiany niewielkie raczej


Ech, rzeczywiście. Pomyliły mi się konfiguracje przycisków. No ale cóż, człowiek uczy się na błędach. Spróbuję wrzucić pod wieczór update zawierający fixa i może jakiś nowy content.

Avatar JTay_
hostuje.net/file.php?id=15a423935175d268a8ce89be72a1542c
Teraz powinno działać. Nie ma mega.co.nz, bo nie chce mi działać. Przy okazji, FPS nie działa ponieważ używam do każdej zmiany widoku poszczególnych "pokoi". Prawdopodobnie usunę niedługo tę możliwość.

Avatar JTay_
Update #8
- Przede wszystkim kilka własnoręcznie wykonanych sprite'ów na potrzeby nowego otoczenia.
- Dwa nowe poziomy
- Shitowata cutscenka
- Przycisk "Play New Levels" dzięki któremu można zagrać w najnowsze poziomy.
- Usunięty odgłos chodzenia, bo przy przechodzeniu między poziomami dziwnie się bugował.

Note: Update'y będą wychodzić rzadziej, bo nadchodzi tydzień i nie będę mieć czasu.
mega.co.nz
mega.co.nz/#!nRATGJwR!JTcK60eldfkxZNH3eH2eyGYmQ9tFSFaeer8vKivHKzE
hostuje.net
hostuje.net/file.php?id=a36c5fd64a17a8f1d443a9b9580709b7

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Kubox123456
Właściciel: Kubox123456
Grupa posiada 6588 postów, 587 tematów i 325 członków

Opcje grupy KZ - Kompute...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie KZ - Komputerowo Zaawansowani