•INFORMACJE•

Avatar Aarteek
Właściciel
Witaj graczu! Zapewne przyszedłeś tu by dobrze się bawić. Gwarantuję Ci, że nie pożałujesz dołączenia do tej grupy. W tym temacie poznasz wszystkie potrzebne informacje, bez których nie dasz rady zacząć rozgrywki :)

•POTWORY•
W świecie wiedźmina znajduje się wiele gatunków potworów i bestii. Wiele z nich wyginęło, a na ich miejscach pojawiły się nowe. Mniej więcej tak działa koniunkcja sfer. Jesteś pewnie ciekawy, jak działa mechanika potworów! Już tłumaczę.

•Każde stworzenie, potwór, lub inna żyjąca istota ma swoje słabe punkty. Więcej dowiesz się o nich w bestiariuszu. Posiadanie wiedzy na temat słabych punktów przeciwnika jest kluczową sprawą, która poprowadzi Cię do zwycięstwa.

•Oprócz słabych punktów, w bestiariuszu możesz dowiedzieć się także o miejscach występowania potworów. Z pewnością pomoże Ci to w zachowaniu ostrożności gdy poruszasz się po np. bagnach.

•Zapamiętaj, że potwory są różne. Różnią się od siebie pod wieloma względami, typu wygląd, słabe punkty oraz żywotność. Dzięki wiedzy o żywotności potwora, samemu będziesz mógł zdecydować, czy decydujesz się na walkę z potworem, czy też wolisz jej uniknąć.

•Po zabiciu potwora, możesz zebrać składniki, które po nim pozostały. Zbierz je, a na pewno przydadzą się Ci w przyszłości.


•BRONIE
Broni w grze jest nieskończenie wiele. Możesz wykuć ją u kowala, kupić od kupca, lub zebrać z martwego przeciwnika. Opcji zdobywania broni jest dużo. Na początek jest ich niewiele, jednak z czasem będziesz mógł zdobyć schematy, z których wykujesz lepsze bronie. Na początek do dyspozycji masz 4 bronie:

•Miecz jednoręczny-zadaje 15-29 obrażeń. Wykonany jest ze stali. Dzięki mocno naostrzonemu ostrzu, które wolno się tępi będziesz w stanie przebić nim niejeden pancerz.

•Miecz srebrny dwuręczny-ten miecz zadaje 23-34 obrażeń. Srebro, z którego jest wykonany z pewnością pomoże w zabiciu przeciwników magicznych. Jest on dosyć ciężki, więc w większości używany jest przez wiedźminów. Szybko się tępi, lecz jeszcze szybciej można go naostrzyć-nawet o polny kamień.

•Topór krasnoludzki-zadaje 13-25 obrażeń. Topór jest bardzo ciężki i długi. Z łatwością przebije najgrubszy pancerz.

•Buzdygan-zadaje 16-23 obrażeń. Jest mało użyteczną bronią, jednak ma swoje zalety takie jak przebijanie zbroi lub miażdżenie kości.

Avatar Aarteek
Właściciel
•PROFESJE•
W tej kwestii pozostawiam wam (prawie) wolną rękę. Możecie być kim chcecie, nie włączając w to króli, cesarzy i tym podobne. Ja osobiście polecam zostanie strażnikiem.


•MAJĄTEK•
Walutą w grze są novigradzkie korony. Posługiwać możesz się nimi w większości miejsc. Na początek każdy gracz ma ich 400. Od gracza zależy w jaki sposób się wzbogaci. Czy zostaniesz bandytą? Żebrakiem? Lub poprowadzisz półświatek i przejmiesz Wyzimę? Kto wie?
W każde soboty gracze otrzymują 100 koron.


•HANDEL•
W grze oczywiście jest możliwość prowadzenia handlu. Pamiętaj, że nie możesz zostać kupcem bez niczego! Jeżeli planujesz się wzbogacić na sprzedaży różnych rupieci, najpierw postaraj się zdobyć "łup" na sprzedaż.

Avatar Aarteek
Właściciel
•PORADNIK TWORZENIA KARTY POSTACI•

•Imię-wymyśl coś kreatywnego. Każdy musi mieć jakieś imię. Ważne, żeby było zrozumiałe.
•Nazwisko-w tej kwestii też możecie się popisać kreatywnością.
•Przydomek-niektórzy mają przydomki. Jest to opcjonalny dodatek do twojej postaci.
•Wiek-myślę, że nie będzie z tym problemów.
•Rasa-wystarczy wybrać jedną z dostępnych do użycia.
•Charakter-na tym punkcie będzie się opierać część waszej rozgrywki. Nie musi być długi, ważne, żeby był sensowny i żebyś trzymał się go w trakcie rozgrywki.
•Profesja-oto wasze kolejne pole do popisu. Wybierzcie sami.
•Umiejętności-każdy ma swoje dobre i słabe strony. Nikt o nich nie będzie wiedział lepiej, niż wy. Dlatego wpiszcie w tą rubrykę swoje umiejętności i zdolności. Maksymalny próg to 5. Nie akceptuję zdolności typu "lata" "zabija wzrokiem" itp.
•Historia-jeden z najważniejszych punktów. Nalegam, by była długa i układała się w spójną całość.
•Majątek-może być dom, może być pokój wynajmowany w karczmie, do tego 500 koron
•Broń-tu wybieracie jedną z czterech dostępnych na początek gry. Wiedźmini są wyjątkiem, mogą posiadać dwie bronie.
•Wady-wypiszcie tu wady swojej postaci. Limitu nie ma, jednak nie piszcie ich za dużo, bo może to źle poskutkować w ciągu gry.
•Znaki charakterystyczne-mam na myśli rany, zadrapania, blizny, okulary i tego typu rzeczy.
•Zbroja-każda postać na początek otrzymuje kurtkę wojskową o pancerzu 3. Jakość pancerza powoduje odjęcie od liczby obrażeń zadanych przez przeciwnika liczbę ochrony przez pancerz.
•Wygląd-najlepiej zdjęcie. Jeżeli nie macie zdjęcia to proszę o dokładny opis.


•PANCERZ I ZBROJA•
Tak samo jak broń, na świecie jest nieskończenie wiele pancerz które różnią się wytrzymałością lub grubością. Na początek postać otrzymuje kurtę wojskową o wartości pancerza 3.


•TRANSPORT•
Przy wodzie najczęściej są łodzie. Jeżeli chcesz przepłynąć przez jezioro lub przez morze, użyj ich.
Oprócz łodzi możesz użyć także koni. Kupisz go za 150 koron u stajennych w Novigradzie.


•ROLEPLAY•
W trakcie rozgrywki trzymaj się zasad RP. Jest to najważniejsza rzecz w całej grupie, dlatego proszę, by roleplaying był na poziomie. Trzymajcie się klimatu XIII-XIV wieku.


•GRYWALNE RASY•
Ras w świecie wiedźmina jest wiele, lecz gracz może grać tylko poniższymi:
•Człowiek
•Elf
•Doppler
•Mag
•Krasnolud

Avatar Aarteek
Właściciel
•ALCHEMIA•
W trakcie rozgrywki jesteś w stanie warzyć różne oleje, eliksiry lub petardy. Aby stworzyć każde z wymienionych, potrzebujesz receptury. Receptury możesz kupować od kupców.

Avatar Aarteek
Właściciel
•FABUŁA•
Po tej długiej przerwie postanowiłem powrócić do tego pbfa, za sprawą użytkownika korobov. Omówię w tym poście co wydarzyło się w uniwersum do czasu akcji.
Nilfgaard wygrał wojnę z Redanią po jego zabójstwie. Sam jednak został pozbawiony cesarza, aczkolwiek niedługo po wygranej Emhyr poczuł się zbyt pewnie, co skończyło się dosięgnięciem do niego ręki opozycji. Na jego miejsce wstąpił gen. Voorhis. Temeria oraz Cintra odzyskały niepodległość na zasadzie lennictwa. Cirilla Fiona Ellen Riannon, dziedziczka tronu Nilfgardu wybrała życie wiedźminki.
Geralt z Rivii osiadł w Corvo Bianco wraz z swoją żoną Yennefer z Vengerbergu. Triss Merigold zginęła z rąk Redomira z Metinny (postać którą stworzyłem), Lambert i Eskel tułają się po świecie, po czym jako jedyni przeżywają bitwę w Toussaint (nie licząc niedobitków z wojska oraz Yennefer), Dziki Gon, a raczej to co z niego zostało wraca do świata Aen Elle, gdzie toczy normalne życie pod wodzą Crevana alias Avallac'ha. Wampiry, nie wliczając Regisa który zginął z rąk Ukrytego, powróciły do swojego świata. W wyniku trzęsień ziemi Ofir jest teraz półwyspem, a Zerrikania wielką wyspą. Wyspami Skellige panuje Cerys an Craite.

Odpowiedź

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Aarteek
Właściciel: Aarteek
Grupa posiada 336 postów, 22 tematów i 10 członków

Opcje grupy •PBF• Wiedźmin

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie •PBF• Wiedźmin