Bestiariusz, wierzenia, organizacje, spis przedmiotów, waluty i inne kwestie światotwórcze

Temat edytowany przez MorsZFletem - 19 listopada, 16:09

Avatar MorsZFletem
Właściciel
19 listopada, 12:49, edytowano 6 grudnia, 20:26
Oto spis tematów poruszonych w tym zbiorze. Jeśli chcecie znaleźć informacje na temat konkretnego zagadnienia, wciśnijcie Crtl + F i wpiszcie interesującą Was frazę.

- Wierzenia
- Broń
- Pancerz
- Organizacje
- Bestiariusz
- Waluta
- Pory roku
- Historia ogólna
- Spis zaklęć
- Chowańce
- Spis przedmiotów
- Choroby

Avatar MorsZFletem
Właściciel
19 listopada, 16:09, edytowano 19 listopada, 16:32
Wierzenia
Na przestrzeni tysiącleci w Abreton wykształciły się setki różnych panteonów, tysiące odmiennych bóstw. Nie sposób o nich wszystkich wspomnieć, więc znajdzie się tu miejsce tylko dla najważniejszych, najbardziej powszechnych patronów.

Panteon ludzki

Lucjan, Biały Ojciec, Zbawca i Pan Gryfitów
Marser
Amira

Avatar MorsZFletem
Właściciel
19 listopada, 17:10, edytowano 5 grudnia, 20:03
BROŃ
Zacznijmy od zapewne najbardziej potrzebnego wyposażenia. W tak niegościnnym świecie, jakim jest Abreton, oręż przyda się każdemu, bez wyjątku.

Podział na kategorie
Każda broń jest przydzielona do jednej z trzech podstawowych kategorii:
- Broń prosta.
- Broń żołnierska.
- Broń egzotyczna.
Klasa, którą wybrałeś mówi Ci o tym, w jakim rodzaju broni jesteś biegły na start. Biegłość traktujemy jako atut. Brak tegoż skutkuje znacznymi karami do testów ataku, kiedy zapragniesz z takowej broni, niewyszkolony - skorzystać.

Podział ze względu na rozmiar
Rozmiar broni jest porównywany z Twoim i określa, czy dany oręż jest dla Ciebie:
> Lekki (Jeśli kategoria broni jest mniejsza od Ciebie. Trzyma się ją w jednej ręce, a dzierżona oburącz nie daje Ci żadnych premii. Przy testach ataku bronią lekką zachowujesz premię z Siły a trzymana w drugiej dłoni daje ci jej połowę)
> Jednoręczny (Jeśli kategoria broni jest taka sama jak Twoja. Jeśli trzymasz ją oburącz, dostajesz 1,5-krotną premię z siły przy testach do obrażeń )
> Dwuręczny (Jeśli rozmiar broni jest o jeden stopień większy niż Twój. Zadajesz 1,5-krotną premię z siły przy testach do obrażeń
> Zbyt wielki (Jeśli rozmiar broni jest o dwa lub więcej stopni większy niż Twój. Kara -4 do testów ataku.)

Przyrost zasięgu
Mówi on nam o tym, na jaką odległość można zaatakować daną bronią, aby nie otrzymać kar.
Każdy pełen przyrost zasięgu to -2 do testów ataku.
Przykład:
Gulio chce strzelić z łuku, który ma przyrost zasięgu równy 25 metrom. Znajduje się jednak 26 metrów od celu, więc otrzymuje -2 do testów ataku. Kolejną karę otrzyma po 51 metrze.
Broń rzucana razi na maks. 5 przyrostów zasięgu.
Broń miotana razi na maks. 10 przyrostów zasięgu.

Broń improwizowana
Jeśli postanowisz użyć w walce przedmiotu, którego nie tworzono z myślą o takim zastosowaniu, podlegasz karze -4.
Broń rzucana ma zawsze przyrost zasięgu 3 m.

Spis broni

Broń prosta - wręcz
Broń prosta - dystansowa

Broń żołnierska - wręcz
Broń żołnierska - dystansowa

Broń egzotyczna - wręcz
Broń egzotyczna - dystansowa

Avatar MorsZFletem
Właściciel
5 grudnia, 20:26, edytowano 7 grudnia, 15:36
PANCERZ
Pancerz jest kolejnym ważnym elementem Twego ekwipunku. Wpływa on na wartość Klasy Pancerza, a więc zwiększa Twoje szanse na przeżycie.

Maksymalna premia ze zręczności podana przy każdym pancerzu oznacza cóż, maksymalną premię z ZR, która Cię obowiązuje gdy nosisz daną zbroję. Więcej, niż liczba podana - mieć nie można. Po zdjęciu pancerza premia wraca do pierwotnego poziomu.
Każdy pancerz posiada również karę do testu z pancerza daje ci karę do testów pewnych umiejętności.

Jeśli nie jesteś biegły w korzystaniu z danego pancerza, stosujesz karę z pancerza do testów ataku.

Jeśli śpisz w pancerzu o karze z pancerza -5 lub poważniejszej, następnego dnia otrzymujesz -2 do wszystkich testów na S i ZR.

Korzystanie z pancerza niesie ze sobą ryzyko niepowodzenia zaklęcia. Obecne jest ono tylko wtedy, kiedy czar posiada komponent somatyczny. Gdy korzystasz też z tarczy, ryzyko sumuje się.
Rzut to 1d20.
Przykład:
Helga korzysta z pancerzu z niepowodzeniem czarów równym 10%. Kiedy chce rzucić czar, losuje 1d20, gdzie wynik 1 oraz 2 oznacza niepowodzenie, ponieważ:
5/100=1/20


Spis pancerzy

Lekkie pancerze
Średnie pancerze
Ciężkie pancerze
Tarcze

Avatar MorsZFletem
Właściciel
5 grudnia, 20:59, edytowano 11 grudnia, 15:51
ORGANIZACJE

Militarne

Armia Chwalebna

Religijne

Gildie

Szkoły

Szkoła Gryficka

Rody

Avatar MorsZFletem
Właściciel
5 grudnia, 21:46, edytowano 11 grudnia, 21:28
BESTIARIUSZ

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 12:12, edytowano 11 grudnia, 15:34
WALUTA
W różnych państwach obowiązują różne waluty, oto one:

-

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 14:57
PORY ROKU

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 15:14, edytowano 6 grudnia, 16:16
SPIS ZAKLĘĆ
Czary posiadają koszt Potencjału, czas trwania oraz komponenty. Oto one:
- Werbalny (W). Słowna inkantacja, którą rzucający musi wypowiedzieć pewnym i silnym głosem. Jeśli został ogłuszony, posiada 20% szans na złe rzucenie czaru. Rzuca więc 1d20, gdzie 1 oznacza 5%. 20% to więc wynik od 1 do 4.
- Somatyczny (S). Dokładny i precyzyjny gest rękoma. By go wykonać, czarodziej musi mieć przynajmniej jedną rękę wolną.
- Materialny (M). Rzucający potrzebuje przedmiotu, który w czasie rzucania czaru ulegnie dezintegracji za sprawą działania magii.

Każde zaklęcie posiada również atrybut lub atrybuty, które za nie odpowiadają. Aby zobaczyć, jak wysoka musi być wartość atrybutu, żebyś mógł rzucić zaklęcie danego poziomu zajrzyj do tematu "Informacje".]

Czary zniszczenia

Czary wieszczenia

Czary iluzji

0-poziomowe

Czary przyzywania

Czary zaklinania

Czary transmutacji

Czary kreacji

0-poziomowe

Uwaga: Mikstury i receptury alchemiczne zostaną pokazane w osobnym poście.

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 17:47
CHOWAŃCE

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 20:08, edytowano 7 grudnia, 18:14
SPIS PRZEDMIOTÓW

Eliksiry

Magiczne przedmioty

Sprzęt poszukiwacza przygód

Avatar MorsZFletem
Właściciel
6 grudnia, 20:25
CHOROBY

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku