Zasady Magii i Zaklęcia

Temat edytowany przez Andrzej_Duda - 7 października 2018, 01:49

Avatar Andrzej_Duda
Właściciel
Opis ogólny

Magia, ogółem mówiąc, to mistyczna energia przenikają przez prawie cały kosmos. Ludzie zdolni do używania jej to magowie. Używają jej oni dzięki temu, że w ich ciałach znajduje się nadmiar many, czyli rodzajowi magii znajdującej się w istotach żywych i nieżywych. Dzięki treningon i medytacji mogą zwiększać ilość many w ich ciałach, a co za tym idzie zwiększać swój limit rzucanych zaklęć.

Avatar Andrzej_Duda
Właściciel
Podział magii

Magia dzieli się na szkoły. Istnieje jeden prawidłowy i uniwersalny podział tych szkół;

Zniszczenie
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Jest to sztuka manipulacji niszczycielskimi energiami zarówno już istniejącymi jak i tym, które możemy wytworzyć poprzez manipulację energiami magicznymi. Mimo obszernych możliwości Zniszczenia, najczęściej stosuje się sławne kule ognia oraz zaklęcia oparte o cztery główne aspekty elementów Zniszczenia- Lód, Ogień, Powietrze i Elektryczność. Mniej popularne, ale wciąż znane efekty zaklęć to pół-legalna absorbcja życia ofiary, terramancja, czyli kontrola ziemi, a również hydrokineza. Nielegalnym aspektem jest tutaj sanguineza... Manipulacja krwią. Ze względu na wyjątkowo bolesne efekty korzystania z magii krwi, została ona całkowicie zakazana, a używanie jej grozi dożywociem. Najmniej znane efekty szkoły Zniszczenia to obrażenia soniczne oraz magiczny jad. Pierwszy może nawet kogoś ogłuszyć do końca życia, a drugi wywołać niepełnosprawność również na taki okres, a to zależy od użycia, a więc wszelkie chęci z nich skorzystania należy zgłosić najbliższemu urzędnikowi podległemu Wielkiej Radzie Magicznej i uzyskać jego zgodę. Na terenie Akademii jest to Arcymag Maksymilian.

Przyzywanie
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Dziedzina magii zajmująca się przyzywaniem wszelkiego rodzaju stworzeń oraz przedmiotów.
Arsenał jest całkiem... Spory. Miecze, łańcuchy, buzdygany, kusze, demony, ściany z lawy, szkielety... Z tym, że w przypadku przyzywania demonów, trzeba posiadać zgodę wysokiego urzędnika podlegającego Wielkiej Radzie Magów. W przypadku terenu Akademii, jest to członek Wielkiej Rady, ArcyMag Maksymilian. Poza tym, do tej szkoły zalicza się także niechlubna i całkowicie zakazana nekromancja pozwalająca na władanie duszami oraz umieszczanie ich w obrzydliwych, stęchłych zwłokach zarówno w takim stanie w jakim są, jak i zmodyfikowane oraz zlepione ze sobą. Za udowodnione tworzenie tych wynaturzeń grozi bezwzględna kara śmierci, a za ukrywanie nekromanty/ów nawet dożywotnie więzienie. Oczywiście są też bardziej legalne sposoby korzystania z tej szkoły- rozmawianie z duszami zmarłych, przyzywanie sobie pancerza, a nawet otoczenie się fortecą z czystej mistycznej energii.

Iluzja
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Ta szkoła magii zajmuje się manipulacją umysłem zarówno zwierząt jak i istot rozumnych. Wbrew powszechnej opinii, nie, magia iluzji nie umożliwia kontroli umysłu. Całe szczęście, że prawda o tej szkole nie wychodzi na jaw, ponieważ znanie się na iluzjach umożliwia nawet doprowadzanie innych do szaleństwa... Oraz kilka mniej negatywnych w skutkach efektów. Na przykład wzbudzenie ponadnaturalnej odwagi albo zmotywowanie kogoś pozytywnymi wizjami. Oczywiście zaklęcia, których jedynym celem istnienia jest istnienie psychiki ich ofiary, są absolutnie zakazane, a korzystanie z nich grozi nawet dożywotnim byciem więzionym w jednym z więzień Strażnicy Magicznej.

Odnawianie
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Dziedzina magii niezwykle ceniona przez lekarzy. Pozwala na leczenie naprawdę szerokiej gamy ram oraz uszkodzeń zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Mimo swojej niezwykłej użyteczności, nie jest uznawana za godną nauczania w podstawie programowej i dlatego uczniowie jeśli chcą zgłębiać o niej wiedzę, muszą chodzić na zajęcia dodatkowe albo też kształcić się sami. Jest to wysoce niezrozumiałe przez szerokie grono magów, ponieważ dzięki Odnawianiu można leczyć nawet niezłośliwe nowotwory oraz złamania kości w mgnieniu oka. Pozwala również na tworzenie wyjątkowo szkodliwych dla nekromantycznych bestii kul światła, a także absorbowanie negatywnych efektów innych zaklęć, absorbowanie ich i modyfikacje roślin.

Mistycyzm/Przemiana
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Wyjątkowo fascynująca szkoła magii. Pozwala na manipulację otaczającą maga rzeczywistością. Jej podstawowe efekty to telekineza, transmutacja, chodzenie po wodzie oraz zmiana stanu skupienia. Wielka Rada Magiczna nie uznała żadnego odłamu Przemiany za wyjątkowo niebezpieczny, a więc ludzie chcący praktykować tą dziedzinę mają równie wolne ręce co magowie parający się Odnawianiem. Najbardziej znani Mistycy-bo tak nazywa się magią przemiany-stawiają między innymi hipotezy, że stała rzeczywistość nie istnieje. Kto wie, może jeśli jakiś uczeń zostanie w przyszłości wybitnym Mistykiem to zrozumie o co im chodzi? W każdym razie, magia przemiany dobrze wykorzystana potrafi być równie zabójcza co magia zniszczenia, a może nawet dużo bardziej. No bo w końcu co stwarza większe zagrożenie? Możliwa do uniknięcia kula ognia, czy mała, kontrolowana czarna dziura albo mag poruszający się z prędkością światła? Dodatkowo, szkoła ta bardzo zaawansowanym daje możliwość nawet lekkiej chronokinezy-kontroli czasoprzestrzeni.

AlchemiaZdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Nauka ta go w skrócie magia dla niemagów. Aby zostać alchemikiem nie trzeba nawet elementarnej wiedzy dotyczącej innych szkół magii. Wystarczy rozległa wiedza umożliwiająca rozpoznawanie składników oraz odpowiednie mieszanie. Co ciekawe, niektóre mikstury potrafią nawet tymczasowo uniemożliwić komuś rzucanie zaklęć. Podczas, gdy klasyczni magowie nie zwracają na alchemię większej uwagi, to magowie bitewni często piją eliksiry zwiększające ich umiejętności bojowe lub nakładają na swoje ostrza trucizny wszelkiego rodzaju. Od paraliżujących do parzących i powoli zabijających. Najwybitniejsi alchemicy za pomocą określonych składników mogą na stałe wzmacniać swoje ciała, a nawet wydłużać długość życia... Jednakże tylko najlepsi z najwybitniejszych umieją to zrobić bez niszczących efektów ubocznych takich jak szaleństwo. Podczas gdy najprostsze mikstury można robić nawet w drewnianym moździerzu i fiolce, to prawdziwi mistrzowie używają przyrządów pokrytych czystym tytanem w połączeniu ze złotem, ponieważ daje to najlepsze efekty przy tworzeniu nowych magicznych naparów.

Zaklinanie
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia
Oto właśnie w czym rozkochali się wszyscy magowie bitewni, wiedźmacy oraz szamani... Możliwość korzystania z efektów różnorodnych zaklęć bez konieczności przygotowania dłoni do rzutu czaru, co może nas zdradzić. No bo kto się może spodziewać, że jak walniesz toporem, to przy okazji strzelisz błyskawicą? Albo, że w tym hełmie możesz oddychać pod wodą jak ryba? No dosłownie prawie nikt! Na przedmiot możemy nałożyć tylko ten efekt, który dobrze znamy i który przestudiowaliśmy dogłębnie. Zaklinanie jest wyjątkowo żmudną rzeczą do robienia, a co za tym idzie, trudną do opanowania. Musimy wyobrazić sobie jaki efekt chcemy nadać przedmiotowi i utrzymując stosowne zaklęcie w dłoni, "nacierać" nim przedmiot nawet przez kilka godzin, a to wciąż nie musi wcale gwarantować stuprocentowego sukcesu w zaklinaniu nowego cacka.

Avatar Andrzej_Duda
Właściciel
Dziewięć zasad prawidłowego przyzywania: (przełożone ze Staroaltmerskiego przez Mroczno Elfickiego uczonego Baltazara Flexa)
1. Nigdy nie okazuj istocie przez ciebie przyzwanej choćby krztyny lęku.
2. Podczas konwersacji ze stworami przez ciebie przyznanymi zachowuj chociaż minimum kultury osobistej.
3. Nie przyjmuj przenigdy upominków niewinnych chociażby.
4. Nigdy nie pożyczaj niczego od stworów przez ciebie przyzwanych.
5. Nie okazuj uległości wobec istot przez ciebie przyzwanych.
6. Nigdy nie dawaj ubrań istotom przez ciebie przyzwanym.
7. Na istotach przez nas przyzwanych nigdy nie stosujemy magii iluzji.
8. Jeśli chcemy upewnić się, że przyzwiemy odpowiednią istotę, musimy wyobrazić sobie w głowie jego/jej wygląd.
9. Zawsze pętaj demony przy wezwaniu ich, za pomocą stosownej inkantacji.

Avatar Andrzej_Duda
Właściciel
Zaklęcia
Aby rzucić zaklęcie, gracz musi w poście fabularnym napisać coś w rodzaju "Jan Kowalski rzucił zaklęcie X celując w Y. " . Jednakże przed rzuceniem jakiegokolwiek czaru, musimy napisać oddzielny post fabularny w którym nasza postać przygotowuje dłonie do rzucenia zaklęcia. Magowie mogą tworzyć projekcje magii w dowolnej formie, to jak im to wyjdzie zależy tylko od ich zdolności (I decyzji Mistrza Gry :v). Dość oczywiste jest, że uczeń szkoły zniszczenia może stworzyć pocisk maksymalnie wywołujący w uszach ofiary brzęczenie, podczas gdy w przypadku użycia maksymalnej mocy przez eksperta, może rozsadzić bębenki słuchowe.


Spis efektów ze Szkoły Zniszczenia:
-Mróz (Lód)
-Ogień
-Elektryczność
-Dźwięk
-Krew
-Woda¹
-Ziemia
-Powietrze
-Światło
-Cień
-Energia gwiazd (działa tylko w nocy)
-Dezintegracja

¹Woda zajmuje wyjątkowe miejsce pośród efektów magicznych Szkoły Zniszczenia, ponieważ do użycia go trzeba już gotowej manifestacji żywiołu w naturze. (tl;dr do używania magii wody musisz używać wody z otoczenia)


Spis efektów ze Szkoły Przemiany:
-Zmiana stanu skupienia
-Telekineza
-Wykrywanie (przedmiotów zaklętych, zwierząt, kluczy i tak dalej)
-Zmiana właściwości mechanicznych
-Zmiana gęstości
-Zmiana kształtu
-Zmiana temperatury
-Kontrola prędkości poruszania się obiektu
-Kontrola czasu
-Kontrola czarnych dziur
-Ujawnienie iluzji
-Manipulacja na poziomie molekularnym


Spis efektów ze Szkoły Odnawiania:
-Leczenie ran płytkich
-Leczenie ran głębokich
-Leczenie chorób
-Tworzenie barier przeciwko zaklęciom
-Odbijanie efektów zaklęć
-Zrzucanie z siebie klątw i efektów zaklęć
-Przyśpieszona ewolucja zwierząt i roślin
-Mutowanie zwierząt i roślin


Spis efektów ze Szkoły Iluzji
-Strach
-Uspokojenie
-Pomnożona wizja
-Halucynacje
-Niewidzialność
-Ślepota
-Omamy słuchowe
-Widzenie w ciemności
-Odwaga
-Paraliż
-Kameleon¹
-Muzyka

¹Jest to częściowa niewidzialność, maksymalnie półprzezroczystość.

Spis efektów ze Szkoły Przyzywania
-Pancerz (Dosłownie każdy istniejący typ). Zależnie od stopnia zaawansowania możemy modyfikować magiczną zbroję.pod względem wyglądu, wytrzymałości oraz wyglądu. Wszystkie magiczne dosłownie NIC nie ważą.
-Broń (buzdygan, łańcuch, miecz, sztylet, katana, dai katana, buława, włócznia, kostur, łuk i strzały, tanto, krótki miecz, halabarda, młot bojowy, topór, toporek, wielki miecz, maczuga, wakizashi, kusza, strzałki do rzucania, szurikeny, noże do rzucania, kopia rycerska, szpada, szabla, lina, bułat). Te wszystkie bronie zależnie od stopnia zaawansowania w Przyzwaniu można modyfikować pod względem ostrości, wyglądu, wytrzymałości, ciężaru oraz efektów magicznych jakie posiadają w chwili przyzwania (ogień, elektryczność itd.)
-Patrz Bestiariusz, a dokładniej demony. Możesz przyzwać je wszystkie, ale z Lordami Demonów mogą być małe... Trudności.

Spis efektów alchemicznych
-Odporność na efekt/efekty magii zniszczenia
-Leczenie
-Zwiększona odporność na rany fizyczne
-Skok
-Halucynacje
-Trucizny różnego rodzaju
-Paraliż
-Zwiększona szybkość
-Wypoczęcie
-Zwiększona siła
-Szybsze myślenie
-Zwiększona percepcja;
-Przedłużenie życia
-Miłość
-Smutek
-Ból (sam ból, bez żadnych rzeczywistych obrażeń)
-Wyleczenie choroby
-Odwaga
-Oddychanie pod wodą
-Wściekłość
-Lewitacja
-Niewidzialność

Spis efektów zaklinania
-WSZYSTKIE efekty WSZYSTKICH szkół magii

Avatar Andrzej_Duda
Właściciel
Nekromancja

Dziedzina magii znienawidzona zdecydowanie bardziej nawet od przyzywania "złych" Demonów do świata śmiertelnych oraz wywoływania szaleństwa. Trwają spory, czy zaliczyć nekromancję jako oddzielną Szkołę Magii, czy jednak pozostawić ją jako podtyp Przyzywania.
W skrócie, jest to przymusowe przyzywanie dusz zmarłych osób i zwierząt do świata żywych, zniewolenie ich oraz wepchanie na siłę do ciała w jakie nekromanta będzie chciał je wepchać. W praktyce jednak, jest to oczywiście dużo bardziej złożony proces. Niewielu wie, że ciała muszą być dobrze przyzywane, a gniją dopiero kiedy zostaje w nie wmuszona dusza zmarłej istoty. Podczas gdy najłatwiejsze rytuały wymaga zazwyczaj wymagają jedynie jednego nekromanta oraz kilku prostych inkantancji (prostych względnie, bo wypowiedzieć je łatwo, ale mało kto je zna), to najtrudniejsze mogą trwać nawet tydzień przy obecności kilkuset zaawansowanych magów parających się żywymi trupami. Wygląd oraz zdolności tworów są ograniczane tylko przez wyobraźnię twórcy oraz ilość zwłok w jego posiadaniu. I ilość kolegów chętnych do pomocy, oczywiście. Wiedza teoretyczna też, ale ją akurat można prawdę mówiąc umieścić na marginesie. Ważne, żeby zwłoki były dobrze zachowane, a dusza przyzwana szybko, żeby nie wiedziała co się dzieje. Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia

Lisze
To już jest zdecydowanie wyższa szkoła jazdy oraz te powyżej wspomniane tygodniowe rytuały. Nie da się spisać procesu tworzenia nowych liszy, ponieważ w przypadku każdego wygląda to diametralnie inaczej... Jednakże opłaca się, opłaca - względnie, ale przeważnie opłaca... Zakładając, że nie umrze się w trakcie transformacji. A teraz coś o zaletach. No cóż... Wielu decyduje się na to z powodu tego. Nieśmiertelność pod względem wieku i chorób, oczywiście. Liszów nie tyka ani czas ani żadna choroba. Można powiedzieć, że to dlatego, że swój swego nie tyka. Dodatkowo, Lisze mają dosłownie nieograniczoną manę - mogą rzucać zaklęcia bez końca, aż się fizycznie zmęczą lub ktoś je zabije. Dodatkowo, przyswajają wszystkie informacje co najmniej dwadzieścia razy szybciej niż za śmiertelnego życia, mogą lewitować, są praktycznie rzecz biorąc kuloodporne, ognioodporne oraz nie da się ich udusić. Można im połamać wszystkie kości jednocześnie, a one i tak kilka razy zachrzęszczą kościami i będą jak nowe. Do tego mają wielokrotnie zwiększony refleks. Jeden Lisz może robić za 50 uzdolnionych i wyszkolonych nekromantów. Słabości? Srebro. Srebro to dla liszy śmierć niezależnie od formy. Kości ucięte lub złamane u lisza za pomocą srebra za nic się zregenerują. Do tego może i są odporne na ogień, ale odpowiednio wysoka temperatura bez większych problemów będzie spopielić kości na popiół.
Zdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i ZaklęciaZdjęcie użytkownika Andrzej_Duda w temacie Zasady Magii i Zaklęcia

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Andrzej_Duda
Właściciel: Andrzej_Duda
Grupa posiada 1081 postów, 31 tematów i 14 członków

Opcje grupy Akademia Mag...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Akademia Magów [PBF]