Podstawowe informacje [Archiwum]

Temat edytowany przez Hookey - 20 lutego 2019, 06:09

Avatar Omeg12
Porzućcie wszelką nadzieję, którzy tu wchodzicie... Albo nie. W tym temacie dowiecie się wszystkiego przydatnego o świecie przedstawionym w dość przystępnej formie.


A więc tak: Gdy człowiek umiera z takiej czy innej przyczyny, dusza dostaje się do przedsionka. Tam otrzymuje wybór: Błąkać się wiecznie po pustej przestrzeni, albo poddać się osądowi. Czas jest względny, więc oczekiwanie na wyrok może potrwać ułamek sekundy, lub parę tysiącleci. W zależności od tego jak ktoś żył, może zostać przydzielony do jednej z dziewięciu sfer. System przydzielania bazuje na wartościach dobra i zła z jednej strony oraz porządku i chaosu z drugiej. Przypomina to system moralności z D&D. Najłatwiej jest go zrozumieć w postaci diagramu.
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]
(Picture by darcus)

Avatar Omeg12
W każdej ze sfer obowiązują inne zasady (jeśli w ogóle jakieś są) i rządzi inne bóstwo. Są one opisane w odpowiednich tematach. Pomiędzy sferami nie można przechodzić ot tak - trzeba otworzyć wrota wymiarów. Taka sztuczka wymaga ogromnej mocy, więc raczej nie będziecie skakać do sąsiedniej sfery po bułki.

Avatar Omeg12
Zaświaty same w sobie nie są materialne, ale mają materialne właściwości. Można w nich jeść, pić, szczać, bić się a nawet zginąć. Co się dzieje po takiej podwójnej śmierci? Nic wielkiego - dusza zostaje ponownie osądzona i odesłana do odpowiedniej sfery. Teoretycznie można w ten sposób przejść z Tartaru do Edenu, ale odkupienie nie przychodzi łatwo. W przeciwieństwie do potępienia. Lepiej więc starać się nie zginąć.

Avatar Omeg12
Magia w zaświatach bazuje na czterech żywiołach - powietrzu, wodzie, ziemi i ogniu. Istnieją też tzw. pseudożywioły, czyli natura, dym, błoto i piasek. Z połączenia wszystkich żywiołów powstaje eter. Magia pochodzi od bogów, więc im większa wiara w bóstwo tym większa moc magiczna. Podobno niektórzy zdołali opanować pierwotne rodzaje magii, opierające się na stworzeniu i pustce, jednak brak na to jednoznacznych dowodów.

Avatar Omeg12
W sferach znaleźć można bronie ze wszystkich epok, od włóczni bo karabiny maszynowe. Jednak bardziej nowoczesne bronie niekoniecznie muszą być bardziej efektywne. Rzeczywistość w sferach, w tym wynik walki zależy od percepcji jej mieszkańców. Jest to tak zwany "efekt honoru" - wojownik posługujący się mieczem może uzyskać przewagę w walce, jeśli dostatecznie uwierzy w swoją siłę. Z kolei snajper może tylko ciągnąć za spust i liczyć, że kula dosięgnie celu. Z tego powodu jakość uzbrojenia nie ma większego znaczenia.

Avatar Omeg12
Bogowie wyżsi:

- Metatron/Stwórca - Bóg stworzenia

- Azrael/Antykreator - Bóg nicości

- Suweren - Sędzia dusz


Bogowie niżsi:

- Erastil - Pan Wysp Błogosławionych, bóg wody

- Sarenrae - Pani Edenu, bogini natury

- Odyn - Pan Wahalli, bóg wiatru

- Alseta - Władczyni Librii, bogini bagna

- Nethys - Władczyni Asofeldu, bogini eteru

- Gorum - Władca Krewlodu, bóg pustyni

- Hades - Król Ishvalu, bóg ziemi

- Mefistofeles - Król Tartaru, bóg dymu

- Beliar - Król Otchłani, bóg ognia


- Lucyfer - Wygnany bóg, władca zniszczenia

Avatar Omeg12
Istoty nadnaturalne:


- Anioły - Stworzenia przypominające oskrzydlonych, młodych ludzi. Pochodzą z Wahalli, jednak obecnie większość z nich Służy Erastilowi, bądź błąka się po Krewlodzie. Wszystkie anioły mają opanowaną magię wiatru, lecz niektóre potrafią korzystać także z innych żywiołów.


- Demony - ogólne określenie nieludzkich mieszkańców "złych sfer". Demony dzielą się na:

- Diabły - zamieszkują Tartar i Ishval
- Bestie ognia - zamieszkują głównie Otchłań
- Erynie - zamieszkują wyłącznie Tartar


Żywiołaki - duchy sił elementarnych, zamieszkują strefy rządzone przez odpowiadających im bogów. Nie posiadają one dusz, a jedynie "ciała" stworzone z danego żywiołu. Po śmierci nie odradzają się, a jedynie rozpadają.


Dżiny - duchy zamieszkujące głownie Krewlod. Posiadają moc niemal równą boskiej, jednak nie mają siły woli dostatecznej, aby istnieć same w sobie. Są przywiązane do fizycznych przedmiotów jak kamienie czy bronie, ale mogą się też połączyć z ludzką duszą. Jeśli taki człowiek jest w stanie zapanować nad dżinem, może on zyskać niezmierzoną moc zdolną nawet otwierać wrota wymiarów.

Avatar Omeg12
Znaki bogów:

Erastil Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Sarenrae Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Odyn
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Gorum
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Nethys
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Alseta
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Mefisto
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Hades
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Beliar
Zdjęcie użytkownika Omeg12 w temacie Podstawowe informacje [Archiwum]

Temat zamknięty

Pokaż znaczniki BBCode, np. pogrubienie tekstu

Dodaj zdjęcie z dysku

Dodaj nowy temat Dołącz do grupy +
Avatar Hookey
Właściciel: Hookey
Grupa posiada 6114 postów, 22 tematów i 9 członków

Opcje grupy Plac budowy ...

Sortowanie grup

Grupy

Popularne

Wyszukiwarka tematów w grupie Plac budowy [Na chwilę obecną]