Właściciel
FRAKCYJNE
Czyste Niebo
Przewodnicy (10 000 dolarów, 1 ulepszenie broni i 1 ulepszenia pancerza) – 2 ludzi
Zespół przewodnik-strzelec. Przez niegościnne warunki Bagien opracowali system tras o optymalnych warunkach przemarszu osobny dla każdego z typu jednostek. Żołnierze idą szybciej, bezpieczniej, dalej i przy stałych punktach ochronnych na wypadek emisji.
WKE
Szturmowcy - (2 000 dolarów, 1 ulepszenie broni) 4 ludzi
Stalkerzy szturmowi to elitarne jednostki wyspecjalizowane do walk w zasięgu bliskim i średnim. Są uzbrojeni w broń maszynową i w szeroki wachlarz granatów.
Szturmowcy Cienia - (4 000 dolarów, 3 ulepszenie broni, 4 ulepszenia pancerza) 4 ludzi.
Oddziały żołnierzy podobne do Szturmowców Wolności, jednakże odróżnia je od nich bardziej zaawansowana technika walki. W cztero-osobowych oddziałach każdy ma inną rolę: Medyk ze strzelbą szturmową, Szturmowiec z karabinem z zamontowanym granatnikiem, Snajper ze snajperką i lornetką, oraz tak zwany ''tank'' z CKM'em, wzmocnionym przednim pancerzem i hełmem. Poza tym operują broń taką, jak Szturmowcy.
(Jako broń zapasowa).
Szturmowcy Zwiadowcy - (4 000 dolarów, 3 ulepszenia broni, 1 ulepszenie pancerza) 5 ludzi
Różniący się od Szturmowców lżejszą zbroją, jednak posiadają zaawansowany sprzęt pozwalający na działanie z daleka.
Szturmowcy Saperzy - (2 000 dolarów, 2 ulepszenie broni rubli) 4 ludzi
Słabo uzbrojeni, posiadający najczęściej pistolet maszynowy. Spece od rozbrajania i ponownego uzbrajania przeróżnych ładunków wybuchowych.
Ich dodatkowym atutem jest wykrywacz min (jeden przypada na dwóch).
Ivan - (30 000 dolarów, 10 ulepszeń broni, 10 ulepszeń pancerza) 1 człowiek
Panie i Panowie, poznajcie Ivana: Zawodowca, który pijawki zjada na śniadanie, a Nibyolbrzymy to dla niego zwykłe Koty.
Odporny na ataki Kontrolerów (Organizm jak żelazo, wykształcony przez setki litrów wódki i kilogramów ogórków).
Chimery to dla niego duże pieski, które ujeżdża niczym konie.
Hasający sobie po przeróżnych anomaliach i radioaktywnych terenach jakby to była jego rodzima łąka.
Uzbrojony w zmodyfikowany AK-47, wyrzutnie rakiet, szeroki pas granatów i innych ładunków wybuchowych, CKM i pistolet do wykończania słabych i niezdolnych do walki.
Spotkasz Ivana - spotkasz śmierć.
Szturmowiec Medyk - (1 000 dolarów, 1 ulepszenie pancerza) 3 ludzi
Osoby pełniące role lekarza, posiadający zaawansowane leki i sprzęt medyczny.
Narkotyk ''Berserk' '- 1 000 dolarów, 1 wyspecjalizowane narzędzie - 2 sztuki (3 tury).
Jedna strzykawka zapełniona mieszaniną różnych narkotyków i substancji.
Pobudza zdolność do walki żołnierzy, jednocześnie zwiększając ich szanse na zwycięstwo.
Musi zostać podane przez Szturmowce Medyka.
Mówca: 2 000 dolarów, 1 wyspecjalizowane narzędzie, jedno ulepszenie pancerza- 1 człowiek.
Jest to wyszkolony człowiek, który za pomocą zwykłej gadaniny i przedstawiania zalet może zachęcić innych do dołączenia do danej frakcji.
Piwo - 6 dolarów za butelkę
Wódka "Kozak" - 40 dolarów za butelkę
Trucizna - 4000 dolarów za 20 sztuk.
(Jedną sztukę można użyć na 5 butelek)
Pancernik (10 000 dolarów, 3 ulepszenia pancerza, 1 wyspecjalizowany pancerz) - 4 ludzi
Jednostki z podstawowymi umiejętnościami i uzbrojeniem. Ich głównym atutem jest ciężki pancerz.
Strażnicy Wolności (24 000 dolarów, 7 ulepszeń pancerza, 3 ulepszenia broni) – 5 ludzi
Po odbywaniu przymusowego turnusu na Barierze i odpychaniu gonów mutantów oraz araków Monolitu i zombie żołnierze się wprawili w walkach. Doskonale radzą sobie z ochroną terenów lecz nieprzyzwyczajeni do ofensywy mogą się gubić we własnych działaniach podczas szturmów.
Fanatyk - (2 000 dolarów, 2 ulepszenia pancerza, 1 ulepszenie broni ) 1 człowiek
Fanatyk to wykwalifikowany sołdat pełniący służbę oficera, którego zadaniem jest zagrzewanie do walki. Nie nadaje się do otwartej walki, ale za to potrafi zagrzewać do lepszej walki pobliskie jednostki. W sytuacjach krytycznych może pełnić rolę sanitariusza. Jest uzbrojony w pistolet, czasami i w automat.
Zombie - (2 000 dolarów) 4 ludzi
Bardzo odporne na anomalie, mutanty oraz broń. Nie czują zmęczenia ani bólu. Bez przerwy prą do wyznaczonego celu.
Kapłan (24 000 dolarów, 3 ulepszenia pancerza i 1 ulepszenie broni) – 1 żołnierz
Wyznawcy Monolitu ustanowili sobie kapłanów będących jednocześnie dowódcami. Są bardzo szanowani ale i strasznie niebezpieczni. Pod ich przewodnictwem żołnierze Monolitu idą do boju w szaleńczym zapale.
Stalkerzy szturmowi - (3 000 dolarów, 1 ulepszenie broni) 4 ludzi
Stalkerzy szturmowi to elitarne jednostki wyspecjalizowane do walk w zasięgu bliskim i średnim. Są uzbrojeni w broń maszynową i w szeroki wachlarz granatów.
Oddział polowy od zadań zwiadowczych - (3 000 dolarów, 2 ulepszenie pancerza, 2 ulepszenie broni) 4 żołnierzyw
Oddziały polowe od zadań zwiadowczych to inny odłam kotów, tyle że ci zostali uzbrojeni w broń dalekosiężną, lornetki i pistolety z tłumikami. Ich specjalnością jest szybka eksploracja mapy i szybkie pozbywanie się przeciwników po cichu i z daleka. Posiadają kamuflaż. Niekiedy przydają się do sabotażu.
Pionierzy - (2 000 dolarów, 1 ulepszenie pancerza) 4 ludzi
Pionierzy to jednostki przeznaczone to ustawiania fortyfikacji okopywania się. Mogą podkładać ładunki wybuchowe niedaleko obszaru przeciwnika, lub w celu działań obronnych. Są wyposażeni w niedrogie automaty i w materiały wybuchowe.
Łowcy (16 000 dolarów, 3 ulepszenia pancerza i 3 ulepszenia broni) – 5 ludzi
Myśliwi, którzy przeszli na stronę Powinności i odbyli dodatkowe szkolenie. Świetnie radzą sobie, tak w walce z mutantami, jak i z innymi stalkerami.
Ciężcy - (6 000 dolarów, 4 ulepszenia broni, 5 ulepszeń pancerza) 2 ludzi.
Działają na zasadzie "razem silniejsi".Jeden z nich chodzi w ciężkiej zbroi z tarczą i głównie SMG, choć rzadko strzela, głównie osłania drugiego.Drugi zaś chodzi w średnim pancerzu z CKM'em, głównie chowając się za pierwszym.
Snajper Przeciwpancerny - (10 000 dolarów, 8 ulepszeń broni, 3 ulepszenia pancerza) 1 osoba
Snajper z potężną snajperką PTRD zdolną zniszczyć każdy pojazd. Oprócz PTRD snajper posiada AK-47 oraz umiejętności na poziomie weterana.
Specnaz (30 000 dolarów, 7 ulepszeń broni, 7 ulepszeń pancerza, 1 wyspecjalizowany pancerz i 1 wyspecjalizowana broń) – 7 ludzi
Doskonali żołnierze, rosyjski Specnaz wkracza na ukraińską ziemię by zrobić w Zonie porządek. Weterani wielu frontów potrafiący dostosować się do każdej sytuacji i korzystać z szerokiego wachlarza uzbrojenia oraz taktyk. Jednakże słaba znajomość Zony może pogorszyć ich wartość bojową na terenach ogarniętych większą ilością anomalii. Posiadają szeroki zakres uzbrojenia.
Partyzanci (6 000 dolarów) – 3 ludzi
Jednostki przeszkolone w walkach typowo partyzanckich, ciągłe spory z armią rządową odpowiednio ich przygotował do walk na tyłach wroga. Luźna taktyka pozwala dostosować się do doktryn innych frakcji i wykorzystać je przeciwko nim.
Trubadurzy - (3 000 dolarów,1 ulepszenie broni, 2 ulepszenia pancerza) 2 ludzi
Wędrowni muzycy podróżujący po Zonie. Dzięki ich doświadczeniu w kontaktach międzyludzkich z łatwością są w stanie przekonać do swoich racji innych stalkerów. Ponadto nic tak nie poprawia morale jak dobrze zagrana melodia nad ogniskiem.
Czarnobylcy (30 000 dolarów, 7 ulepszenia broni i 5 ulepszeń pancerza) – 5 ludzi
Nieliczni stalkerzy, którzy dotarli do Prypeci a nawet i pod samo CzAES. Zaprawieni w bojach i znający Zonę na wylot. Dodatkowo mogą korzystać z każdego dostępnego wyposażenia i radzić sobie w każdych warunkach. Częściowo odporni na promieniowanie psioniczne.
Oddział uderzeniowy (10 000 dolarów i jedno ulepszenie broni) – 6 ludzi
Typowe oddziały szturmowe, zawsze na pierwszej linii. Biorą na siebie główny ogień dając innym czas na wykorzystać swoich zalet i odwet na wrogu.
Czarty (8 000 doalrów) – 4 ludzi
Mobilna jednostka przeznaczona do oskrzydlania wroga i nękania go ciągłymi atakami z różnych stron.
Renegaci (10 000 dolarów, 1 ulepszenie broni i 1 ulepszenie pancerza) – 8 ludzi
Kiedy tylko Renegaci zostali wyrzuceni z Bagien przez Czyste Niebo postanowili się sprzymierzyć z Bandytami z Doliny Mroku. Ich walki były typowo partyzanckie, czasem trochę bardziej zaczepne. Beznadziejnie uzbrojeni i w kurtkach ortalionowych lub płaszczach bo „promieniowanie i kule im nie straszne”. Typowe mięso armatnie, nawet nie znają za dobrze realiów Zony.
Wilki - (10 000 dolarów, 10 ulepszeń pancerza i broni, dwa wyspecjalizowane narzędzia, trzy wyspecjalizowane bronie i pancerze)- 10 ludzi.
Wilki to jednostki szturmowe, które umiejętnościami i zdolnościami dorównują armii.
Uzbrojeni w karabiny szturmowe, wyrzutnię javelin i MP 40 mogą niszczyć posterunki, budynki, czołgi, pojazdy opancerzone, oraz śmigłowce. Plusem są też wysokie morale (tylko, kiedy jest ich co najmniej 50)
Jednak są prawdziwą siłą dopiero wtedy, kiedy jest ich co najmniej 100.
Wtedy dochodzi do "Marszu Wilków". Idą do celu aż do ostatniego żywego, niszcząc, paląc i zabijając wszystko na swej drodze. A co za tym idzie: Łamiąc nawet najtrwalsze morale wojsk.
Lisy (5 000 doalrów, 5 wyspecjalizowanych pancerzy i broni) - 5 ludzi
Jednostki do zadań nocnych i cichych. Razem potrafią zakraść się na tyły armii, by doprowadzić do sabotażu, zabójstwa dowódców, bądź skradzenia sprzętów.
Kojoty (5 000 dolarów, 7 wyspecjalizowanych broni i jedno wyspecjalizowane narzędzie) - 5 ludzi
Genialni żołnierze, którzy swoimi pomysłami wyprzedzają NASA. Potrafią zrobić wszystko, byleby dopiąć swego.
Szakale (5 000 dolarów, 4 wyspecjalizowane bronie i pancerze, 5 ulepszeń broni) - 5 ludzi.
Dobrze przygotowani żołnierze, których głównym mottem jest "Uderzyć i spadać".
Właśnie w takich typach walk się specjalizują.
Szpital polowy (15 000 dolarów i 30 złomu) - budynek
Wiele namiotów oznaczonych czerwonym krzyżem, w których ranni mogą odpoczywać i liczyć na ratunek.
Do pełnego funkcjonowania szpitala potrzebna jest co najmniej trójka lekarzy.
Szturmowcy Przeciwgazowi (5 000 dolarów, 2 wyspecjalizowane narzędzia i 1 ulepszenie broni)- 5 ludzi
Żołnierze, którzy nie nadają się do walki, ale za to potrafią się pozbyć każdego gazu z danego regionu. Do skutecznego działania potrzebują kombinezonów.
Pancerze z obiegiem zamkniętym (10 000 dolarów, wymagany uniwersytet do stworzenia, 1 wyspecjalizowany pancerz) - 10 sztuk
Typowo naukowe kombinezony z obiegiem zamkniętym i wzmocnieniami kevlarowymi. Mogą być użyte dla Szturmowców Przeciwgazowych, by ci pozbyli się gazu z regionu.
Szturmowcy Inżynierzy (3 000 dolarów, 2 wyspecjalizowane narzędzia) - 10 ludzi
Jednostki nadające się tylko i wyłącznie do inżynierii, a co za tym idzie: Budowy. Posiadając odpowiednie materiały mogą przywrócić tereny do ponownego użytku.
Materiały budowlane II (7 000 dolarów)
Odpowiednie surowce, za których pomocą można wylać asfalt, bądź odbudować region. Wymagany jeden na sektor. Do użycia potrzebni Szturmowcy Inżynierzy.
Zmora (10 000 dolarów, 5 ulepszeń pancerza i broni, 1 wyspecjalizowane narzędzie) - 10 ludzi
Jednostki komandosów powstałe w wyniku fuzji Wolności i EPO. Doskonali są do jednego typu walki: Najechać nocą na jakąkolwiek bazę, wyłączyć jej prąd, wyeliminować ludzi, zgarnąć informacje i uciec nie zostawiając żadnych śladów.
Wyłącznik (50 000 dolarów i 4 wyspecjalizowane narzędzia badanie, 125 000 i 5 wyspecjalizowanych narzędzi stworzenie jednej sztuki, 1 000 dolarów przewiezienie z jednego obszaru na drugi) - 1 na dwa sektory
Wyłącznik to urządzenie zagłuszające i dezintegrujące niebezpieczeństwo wynikające z anomalii. Jego wysoka cena to jeden z poważnych minusów. Drugim jest to, że zajmuje dwa pola, oraz wymaga stałej ochrony. Badanie i budowa po pięć tur.
Hakerzy (50 00 dolarów i wyspecjalizowane narzędzie) - 5 ludzi
Jednostki cywilne, których największym (i jedynym) atutem są wysokie umiejętności hakerskie, dzięki czemu mogą włamywać się i zdobywać potrzebne informacje.